Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 80 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Lip 2016 09:41 

Rejestracja: 12 Lut 2012
Posty: 242
Loty: 61
Kilometry: 102 896
niebieski
Cześć,

Podczas pobytu na Islandii na początku kwietnia wypożyczyliśmy samochód od firmy Greenmotion. Wszystko było super, samochód zwróciliśmy w idealnym stanie, dotankowany do pełna itp. Niestety po kilku tygodniach na karcie pojawiło się obciążenie na kwotę ok. 80 euro. Nie przyszła o tym żadna informacja od wypożyczalni i do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi na żaden z moich maili z pytaniami o co chodzi. Zgłosiliśmy w maju więc prośbę o chargeback do ING, którzy pare dni temu poinformowali nas, że na razie nie mogą uznać reklamacji, bo... nie dostali żadnej odpowiedzi od sprzedawcy :D Twierdzą, że dalej coś próbują zdziałać i obiecują się odezwać za miesiąc, ale skoro już teraz informują nas o możliwości odwołania od tej decyzji to dobrze to nie brzmi.

Czy jest coś co możemy jeszcze zrobić? Wydaje mi się to trochę absurdalne żeby odrzucać wniosek, bo sprzedawca nie odpowiada.

Dzięki.


Ostatnio edytowany przez Abcn 14 Lis 2018 20:16, edytowano w sumie 2 razy
Literówka
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 15 Lip 2016 00:45 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1252
Loty: 715
Kilometry: 1 086 990
srebrny
Zadzwoń bezpośrednio na ogólną linię Greenmotion +44 (0) 2071864000, może uda się wyjaśnić powód tego obciążenia. Korzystam regularnie z Greenmotion.nl w Eindhoven i kiedyś też tydzień po zwrocie pojawiło się obciążenie na karcie. Jak się okazało za "udostępnienie danych osobowych" policji (fotka z radaru). Natomiast sam sposób załatwiania chargebacku niezbyt dobrze świadczy o banku.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 14 Lis 2018 03:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2012
Posty: 995
niebieski
Hej,

Chciałbym wypożyczyć od greenmotion samochód na lotnisku Chopina w Warszawie na 3 dni. Cena za samochód klasy Polo/Gold to raptem €16-€19 (oczywiście pewnie komputer "wylosuje" Kię/Hyundaia)

Po przeczytaniu opinii na forum prawnym o tej wypożyczalni ale z Krakowa https://forumprawne.org/prawo-cywilne/738263-niezetelny-serwis-wynajmu-samochodu-2.html
Czy decydować się na tę firmę czy z góry zakładać że zostanę oszukany?

Dzięki za sugestie i pozdrawiam!

UPDATE:
Huh, 10 minut szukania w google i dziesiątki stron skarżących się na ich - nazwijmy to po imieniu - złodziejsko oszukańcze praktyki, a jeśli ktoś nie wziął opcjonalnego pełnego ubezpieczenia to zamiast €20 za wypożyczenie to zdarzało się że z karty pobierali mu €680 za wyimaginowane rysy lub "podrapane podwozie" które znaleźli przypadkiem w 10 sekund...
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... oland.html

To które wypożyczalnia jest w miarę uczciwa żeby nie trzeba było tracić 30 minut na obfotografowanie, sprawdzenie itp. ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 14 Lis 2018 07:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2846
Loty: 449
Kilometry: 1 059 116
niebieski
Ostrzegalam przed ta wypozyczalnia W UK w jakims innym watku. Niektore firmy oferujace ubezpieczenie udzialu wlasnego wylaczaly Greenmotion z listy akceptowanych wypozyczalni.
_________________
Carpe Diem.


Ostatnio edytowany przez Aga_podrozniczka, 14 Lis 2018 13:12, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#5 PostWysłany: 14 Lis 2018 11:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Gru 2011
Posty: 1914
srebrny
Praktyki takiego Goldcar, ktory rowniez nie cieszy sie dobra opinia, przy "przygodach" z Greenmotion opisywanych przez ich klientow, to pikus. Ja bym omijal Greenmotion szerokim lukiem.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
kittycate lubi ten post.
kittycate uważa post za pomocny.
 
 
#6 PostWysłany: 14 Lis 2018 15:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1444
platynowy
Ja rowniez ostrzegam! Dostalem nowy samochod, oddalem i gdzies na odstajacej alufeldze byla rysa tak widoczna jak wlos o dlugosci 15mm - skasowali mnie za to £150. Koles pokazal cennik z ktorym sie zgodzilem podpisujac umowe, to ze na umowie pisze ze samochód jest w stanie idealnym, mierzyl ryse przy mnie linijka.. tyle nic nie wyklocisz sie.

Posiedzialem w wypozyczalni z dobra godzine klocac sie i na 6 osób oddajacych samochody 3 mialy podobny problem, jednego typa skasowali £600 za 4 felgi :)

Teraz nawet nie tykam nic co jest ponizej 100zl za dzien. Kasa skads musi przyjsc. Nie z wypozyczenia to po wypozyczeniu :D

Sprawdzajac ich opinie wszedzie sa wysokie bo zaraz po wypozyczeniu wyslaja ludziom maila ze jak dadza im 5/5 to dostanie sie cos.. zaraz po zabookowaniu wszystko jest super - wypozyczylismy samochod za 25zl na tydzien i kazdy daje 5/5 a [przy oddaniu tu 1000zl, to 360zl, tu 540zl..
Góra
 Relacje PM off
kittycate lubi ten post.
kittycate uważa post za pomocny.
 
 
#7 PostWysłany: 14 Lis 2018 15:24 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
Ostrzegasz przed tym, że stosują się do zasad zaakceptowanych przez Ciebie???
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 14 Lis 2018 18:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1444
platynowy
Tak, przywyklem do typowych wiekszych wypozyczalni Avis, Budget, Europcar, Hertz gdzie kontraktu raczej sie nie czyta, wypozyczalem tam setki razy i wszystko zawsze obylo sie bez problemów. Wczytujac sie w zasady jest wspomniane ze moga skasowac za takie rzeczy ale nie czesto z tego korzystaja.

Z kolei green motion ma podobne warunki, w warunkach jest wspomniane "w przypadku zastrzezen uzyta zostanie tabela kosztow dostepna w biurze green motion na zyczenie klienta", czyli tak na prawde malo kto ja widzi przed oddaniem samochodu. Po oddaniu jezeli nie zaznaczylo sie niczego na papierze - a ze maja wiele nowych samochodow - to znajda cos na bank, moja rysa miala 15mm i grubosc cienkiego wlosa, powaznie, jakbym kupowal nowy samochod to bym je ignorowal ale nic, pan stwierdzil ze bedzie trzeba nowa alufelge kupic i za to £150.

Co wiecej, osobiscie uwazam ze jakbym wynajal ten samochod i oddal po sekundzie tez by sie cos znalazlo. Tam wg mnie na upartego szukaja problemow i potem przekierowuja do zawyzonego cennika.
I wlasnie przed tym ostrzegam.

Zalaczam ten ich magiczny cennik. Np. rysy ponad 15 mm (bez wzgledu na grubosc) rysa na klamce £103, na rogu drzwi £96, zderzak £300, felga £150... i tu zadajcie sobie pytanie ilu z was zaznacza ryse na klamce, przy kluczyky, wejsciu do bagaznika, kazda ryse na jkazdej feldze..


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
4 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#9 PostWysłany: 14 Lis 2018 19:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7591
srebrny
Cytuj:
przywyklem do typowych wiekszych wypozyczalni Avis, Budget, Europcar, Hertz gdzie kontraktu raczej sie nie czyta,

Zawsze i wszystko się czyta, jeśli nie chce się potem płakać.
Góra
 Relacje PM off
BrunoJ lubi ten post.
 
 
#10 PostWysłany: 14 Lis 2018 19:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1444
platynowy
Tak ale to nie ma tu nic do rzeczy, przeczytalbym, dowiedzialbym sie tego samego co u normalnych wypozyczalni. Z doswiadczenia zalozylbym ze maja taki regulamin i ale jak pozostale wypozyczalnie tego nie egzekwuja tak dotkliwie.. a jak jest na prawde to tego z regulaminu bym sie nie dowiedzial. I z mojego doswiadczenia na 7 osób - 4 zaplacily kary w rejonie £150 - £600 w ciagu godziny.

Przed tym ostrzegam ze nie warto z nimi nawet umowy zawierac.
Góra
 Relacje PM off
kittycate lubi ten post.
 
 
#11 PostWysłany: 14 Lis 2018 20:12 

Rejestracja: 31 Maj 2013
Posty: 1252
Loty: 715
Kilometry: 1 086 990
srebrny
To pewnie sporo zależy od indywidualnego podejścia pracownika wypożyczalni. Ja od wielu lat co 1-2 miesiące wypożyczam w Greenmotion w Eindhoven i nigdy ale to nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 18 Lis 2018 22:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2012
Posty: 995
niebieski
W końcu zrezygnowałem z GreenMotion i skorzystałem z Flixbusa+Taxi żeby dostać się tam gdzie chciałem :roll:

Z wielu wpisów na forumprawne.org i tripadvisorze wynika, że złodziejskie praktyki naciągackie tej firmy mają w Krakowie charakter systemowy, a w Warszawie częsty, więc łatwo można wpaść na minę łapiąc "okazję" €8-€12 za nowy samochód na dzień - a takimi cenami wabią.

Zanim tu napisałem, zadzwoniłem do GreenMotion Warszawa i zapytałem czym spowodowane są tak atrakcyjne ceny w ich wypożyczalni?
Gość odpowiedział "że sam nad tym ubolewa ale po prostu mają takie ceny" :mrgreen:

Które wypożyczalnie w Warszawie mają podobnie złą reputację z Waszego doświadczenia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#13 PostWysłany: 29 Sty 2019 11:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1444
platynowy
O oszukanczych praktykach green motion:
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-46974240
Góra
 Relacje PM off  
 
#14 PostWysłany: 29 Sty 2019 13:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2013
Posty: 470
Loty: 191
Kilometry: 348 077
niebieski
@kittycate

Miałem okazję przez kilka ostatnich miesięcy wypożyczać samochód w Warszawie ponad 10 razy. Oprócz GreenMotion, dokładnie takie same praktyki stosuje Global Rent a Car. Poza jednym przypadkiem, kiedy nie zrobiłem dokładnych zdjęć samochodu przed odbiorem i po zwrocie, za każdym razem firma odpuszczała po wysłaniu moich zdjęć. W jednym przypadku zadziałało ubezpieczenie wkładu własnego z icarhireinsurance.

GreenMotion i Global korzystają w Warszawie z tego, że samochód oddajesz na zaciemnionym parkingu i zanosisz kluczyki do ich biura. Pracownik nie odbiera samochodu przy Tobie, a jego sprawdzenie odbywa się dopiero później, po przestawieniu na inny parking. Dodatkowo jeśli nie umyjesz samochodu (a GreenMotion tego wymaga, w przeciwnym razie pobiera 20 euro opłaty), to nawet jeśli byś się uparł na oddanie samochodu pracownikowi, to powiedzą, że jest brudny i sprawdzą go dopiero po umyciu.

Z innych firm wypożyczałem jeszcze w AddCar, którego również bardzo nie polecam - praktyki stosowane przez tę firmę są wyjątkowo nieetyczne i paskudne. Z tego co da się wyczytać w internecie oni dla odmiany chargują nie za "ryski", ale za zabrudzenia wewnątrz samochodu.

Jedynie złego słowa po tych kilku wypożyczeniach nie mogę powiedzieć o Surprice Rent a Car - tutaj zawsze pracownik przychodził odbierać samochód, raz przyczepił się zarysowania na feldze, ale po sprawdzeniu moich zdjęć z odbioru, na których widać było to zarysowanie, od razu się wycofał.

Ogólnie to co się dzieje w wypożyczalniach na lotnisku Chopina w Warszawie to jest jakaś tragedia i zorganizowana mafia. Kilkadziesiąt razy wypożyczałem już samochód za granicą i nigdy nie miałem żadnych nieprzyjemności - w Warszawie w połowie przypadków coś się działo. Miałem okazję porozmawiać z managerem na Polskę AddCara, wtedy jeszcze w przyjaznych stosunkach, i potwierdził mi wszystkie stosowane praktyki przez GreenMotion i Globala, wtedy oczywiście twierdząc, że oni takich rzeczy nie stosują. O Surprice powiedział, że są na razie nowi i tego nie robią. Natomiast wszyscy wokół o tym wiedzą i przystają na to. Firmy stosują dumpingowe ceny, a większość zysku odbierają sobie przez naliczanie opłat za wyimaginowane rysy. GreenMotion zostało wyrzucone z części lotnisk w Wielkiej Brytanii po tym, jak jakiś dziennikarz przetestował ich praktyki na własnej skórze i opublikował artykuł.

Podsumowując - da się wypożyczyć w tych firmach auto bardzo tanio, trzeba natomiast przygotować się na dalsze wymiany maili i kłócenie się o swoje, obowiązkowo należy robić bardzo dokładne zdjęcia i filmy przed odebraniem i po oddaniu i najlepiej mieć zewnętrzne ubezpieczenie wkładu własnego (można oczywiście wykupić rozszerzone ubezpieczenie w tych firmach - wtedy oczywiście nawet nie będą próbowali chargować za jakiekolwiek ryski, ale jest znacznie droższe od zewnętrznego).
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#15 PostWysłany: 29 Sty 2019 13:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2846
Loty: 449
Kilometry: 1 059 116
niebieski
Ja korzystam z duzych wypozyczalni w WAW i nawet Hertz naciagnal mnie na nieistniejace uszkodzenie. Przy odbiorze powiedzieli, ze samochod jest w idealnym stanie, ale jak zaczelam sprawdzac, to znalazlam ryse na drzwiach. A po oddaniu przyslali mi zdjecia urwanego plastikuu w nadkolu i obciazyli za to. Przejechalam tym samochodem tylko 80km i nie zblizylam sie do zadnego kraweznika, wiec wiem, ze go nie uszkodzilam. Icarhire zaplacilo za te szkode.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off
kittycate uważa post za pomocny.
 
 
#16 PostWysłany: 29 Sty 2019 14:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 963
niebieski
Brałem ostatnio toyotę yaris z globala na 3 dni za 4.80zł , oddałem lekko brudny z zewnątrz, zero problemu
Miałem teraz Hyundai z Sun price, sytułacje jak wyżej i też zero problemu.
Z Panek miałem nowa Octavię/ j.w. zero problemów.

Za kilka dni znów mam rezerwację w Global za 6zł na 3 dni.
Góra
 Relacje PM off  
 
#17 PostWysłany: 29 Sty 2019 15:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1444
platynowy
Aga_podrozniczka napisał(a):
Ja korzystam z duzych wypozyczalni w WAW i nawet Hertz naciagnal mnie na nieistniejace uszkodzenie. Przy odbiorze powiedzieli, ze samochod jest w idealnym stanie, ale jak zaczelam sprawdzac, to znalazlam ryse na drzwiach. A po oddaniu przyslali mi zdjecia urwanego plastikuu w nadkolu i obciazyli za to. Przejechalam tym samochodem tylko 80km i nie zblizylam sie do zadnego kraweznika, wiec wiem, ze go nie uszkodzilam. Icarhire zaplacilo za te szkode.


Napisz do Hertz na customer-relations-uk@hertz.com, mi w RPA skasowali iles £ za autostrady ze niby nie oplacilem bramek, iles za benzyne ze niby oddalem nie pelny co nie jest nie prawda. Customer relations chcialo zebym im wyslal dowód na to ze zatankowalem a takze ze oplacalem bramki, wyslalem skany z Revoluta i po dwoch tygodniach oddali z zapasem.

Co do Green Motion to na BBC wyraznie pisze ze niektóre wypozyczalnie tylko sa nadgorliwe, mnie cala nieprzyjmnosc spotkala pod LHR i od tamtej pory wole zalozyc za kazda jest zla niz meczyc sie z nimi, bo nie oszukujmy sie, jak auta sa po 10zl to reszta musi skads sie brac.
Góra
 Relacje PM off  
 
#18 PostWysłany: 29 Sty 2019 15:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2846
Loty: 449
Kilometry: 1 059 116
niebieski
To bylo dawno temu, wspominam tylko, ze kazda firma moze wymyslic szkody. Wypozyczalam od Hertza ponownie na lotnisku i juz nie bylo problemow.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#19 PostWysłany: 29 Sty 2019 22:14 

Rejestracja: 15 Lut 2018
Posty: 84
lovenz napisał(a):
Brałem ostatnio toyotę yaris z globala na 3 dni za 4.80zł ,

Za kilka dni znów mam rezerwację w Global za 6zł na 3 dni.


wow a jak załatwiasz takie ceny??
Góra
 Relacje PM off  
 
#20 PostWysłany: 29 Sty 2019 22:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Maj 2017
Posty: 963
niebieski
Masz łańcuszek na forum easycarental
Dają zniżkę na 1 wypożyczenie 30$ A potem dosylaka kupony i loterie itd
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 80 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group