Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 80 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 29 Mar 2019 00:37 

Rejestracja: 12 Wrz 2012
Posty: 2381
platynowy
boots napisał(a):
Obciążą rachunek karty kredytowej. Będzie debet, który po wyjaśnieniu podstawy prawnej roszczenia (zobowiązanie powstałe przed blokadą karty) bank będzie windykował od posiadacza karty.

To znaczy, że najpierw powstanie obciążenie rachunku karty / debet, a dopiero potem będą przed bankiem wyjaśniać że zobowiązanie powstałe przed blokadą karty?

Czy wiesz może jak to wygląda od strony praktycznej? Nie zaprzeczam temu co mówisz, tylko ciekawi mnie jak to działa dokładnie. Od strony osoby która siedzi w biurze z terminalem do obsługi kart? Czy jeżeli podam ci dzisiaj numer karty kredytowej którą wczoraj zastrzegłem, a mamy jakiś kontrakt z zeszłego miesiąca którego wynika że jestem ci winien pieniądze, to możesz wpisać numer mojej karty do terminala i obciążyć rachunek zablokowanej karty?
Bo coś mi się wydaję, że w praktyce to tak nie działa (musi być aktywna? pre-autoryzacja zrobiona na karcie).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament Okołoweekendowy city break w Weronie od 1176 PLN. Loty Lufthansą z 4 miast + apartament
Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Grecji: tydzień w 4* hotelu z all inclusive na Zakintos za 2299 PLN. Wyloty z 2 miast
#42 PostWysłany: 29 Mar 2019 00:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Nie wiem, jak to technicznie się odbywa, ale istnienie blokady nie jest konieczne do obciążenia rachunku.
Przeczytaj w regulaminie kk zakres odpowiedzialności posiadacza.
Góra
 Profil Relacje PM off
NBE322 lubi ten post.
NBE322 uważa post za pomocny.
 
      
#43 PostWysłany: 29 Mar 2019 00:47 

NBE322 napisał(a):
boots napisał(a):
Obciążą rachunek karty kredytowej. Będzie debet, który po wyjaśnieniu podstawy prawnej roszczenia (zobowiązanie powstałe przed blokadą karty) bank będzie windykował od posiadacza karty.

To znaczy, że najpierw powstanie obciążenie rachunku karty / debet, a dopiero potem będą przed bankiem wyjaśniać że zobowiązanie powstałe przed blokadą karty?

Czy wiesz może jak to wygląda od strony praktycznej? Nie zaprzeczam temu co mówisz, tylko ciekawi mnie jak to działa dokładnie. Od strony osoby która siedzi w biurze z terminalem do obsługi kart? Czy jeżeli podam ci dzisiaj numer karty kredytowej którą wczoraj zastrzegłem, a mamy jakiś kontrakt z zeszłego miesiąca którego wynika że jestem ci winien pieniądze, to możesz wpisać numer mojej karty do terminala i obciążyć rachunek zablokowanej karty?
Bo coś mi się wydaję, że w praktyce to tak nie działa (musi być aktywna? pre-autoryzacja zrobiona na karcie).



Przecież napisał, że ogólnie pisze, gdzieś coś słyszał

Żeby jeszcze w banku pracował i mógł zapytać, ale na poprzedniej stronie po rozmowach z bankowcami co nieco wyjaśniono

Zdrowo rozsądkowo nie ma takiej opcji, wszystkie opisane na forum przypadki skutecznych ksiegowań mialy miejsce do czynnych kk
Góra
 PM off  
      
#44 PostWysłany: 29 Mar 2019 00:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Chyba faktycznie powinniście polegać na słowach @gorny77, bo zapewne to fachowiec w tych i wielu innych kwestiach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 29 Mar 2019 00:57 

Ok, ale przynajmniej bym w banku zapytał, a nie tylko zapodawał @boots ten prawniczy bełkot

Firma bohater tego tematu co najwyżej w takim wypadku może zrobić co napisał Gaszpar
Ale on zapytał, może nawet otrzyma to na piśmie

Ps. wystarczy zadzwonić do banku wystawcy swojej kk:
W przypadku uzyskania wiarygodnych informacji, ze dany podmiot posiadający dane naszej kk stosuje praktyki oszukańcze jak np. opisane tu WSKAZANE jest zablokowanie takiej kk i wydanie nowej
Tyle, mozna wystąpić o informacje przez formularz zgłoszeniowy banku wystawcy kk
Góra
 PM off  
      
#46 PostWysłany: 09 Lip 2019 22:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2012
Posty: 1013
niebieski
Artykuł z dzisiaj, tym razem Europcar w Norwegii z podobnymi złodziejskimi praktykami:

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-pozyczasz-samochod-zagranica-uwazaj,nId,3086538

Po przeczytaniu wątku wygląda na to, że nawet super ostrożny kierowca gdy nie bierze ubezpieczenia w firmie wypożyczającej na lotniskach to decyduje się na ruletkę o stracony czas na korespondecję i nierówną walkę z - nazwijmy to po imieniu - ukradzionymi bezczelnie kilkoma tysiącami złotych...

Widzę, że np. Rentis ma wyższe ceny ale dobre opinie w Internecie, ktoś korzystał?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 09 Lip 2019 23:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Artykuł opisuje konsekwencje braku rozsądku przy najmie auta. Nikt nikomu niczego nie ukradł.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 09 Lip 2019 23:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lis 2012
Posty: 1013
niebieski
Na czym polega brak rozsądku wg Ciebie?

Mówisz tak, jakbyś sam zanim wsiądziesz do tramwaju pytał motorniczego o zaprezentowanie regulaminu przewozu, aktualnych badań lekarskich, świadectwa pracy + obowiązkowo każdorazowa dokumentacja techniczna i fotograficzna pojazdu.

Tu nie chodzi o brak rozsądku, a o patologiczną - w wielu przypadkach - sytuację na rynku.


Ostatnio edytowany przez kittycate, 09 Lip 2019 23:08, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#49 PostWysłany: 09 Lip 2019 23:08 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
W tym, że nie sporządzono dokładnego protokołu stanu uszkodzeń przy najmie i zwrocie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#50 PostWysłany: 09 Lip 2019 23:21 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2869
złoty
Co najmniej, kilka razy, w tym w Sixt w Oslo, byłem zmuszony, przy zdawaniu auta, do wrzucenia kluczyków do skrzynki bo pracownika wypożyczalni nie było.
@boots Co w takim przypadku byś zaproponował?
Dodam, że nigdy jeszcze nikt mnie nie naciągnął na dodatkowe koszta. A przy wyżej opisanym przypadku, jakoś tak się zamyśliłem nad tym, że nie ma nikogo w wypożyczalni, że kluczyki poleciały ze mną do Polski. Na drugi dzień odesłałem je kurierem a w Sixt byli zupełnie bezproblemowi i powiedzieli, że mają drugi komplet do dyspozycji.
Góra
 Profil Relacje PM off
benjamin uważa post za pomocny.
 
      
#51 PostWysłany: 09 Lip 2019 23:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Cytuj:
Co w takim przypadku byś zaproponował?

Gdybym nie miał ani pełnego ubezpieczenia, ani nawet ubezpieczenia wkładu własnego (co się nigdy u mnie nie zdarza), to bym np. dzwonił na numer awaryjny wypożyczalni(lub choćby do centrali), żądając przyjścia pracownika i sporządzenia protokołu zdania auta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#52 PostWysłany: 09 Lip 2019 23:31 

Rejestracja: 07 Lut 2013
Posty: 2324
srebrny
Parafrazując pewien znany film:
"No jak mamy Panu przysłać pracownika jak go tam nie ma, uparł się taki i mu przyślij. Nie ma pracownika i co nam Pan zrobi?" ;)

A tak na poważnie to faktycznie można zadzwonić - koniecznie nagrywając rozmowę - jak coś ma się przynajmniej podkładkę, że to firma nie dołożyła staranności i z jej winy nie został dokonany prawidłowo odbiór.
_________________
I klikamy "lubię to" / "pomógł" jeśli tak faktycznie jest :) Status się sam nie zrobi...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 09 Lip 2019 23:49 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3560
złoty
Wygląda na to, że kolejna osoba, która wypożyczała była dużo bardziej drobiazgowa i domagała sie wpisania tego do swego raportu i a konsekwencjami obciążono poprzedniego wypożyczającego. Pewnie zdjęcie samochodu z chwili zdania pojazdu bez tego uszkodzenia lub jego istnienie przy wypożyczeniu zmieniło by sprawę. Zgadzam się w tej sytuacji z @boots że tu jednak za dużo radosnego podejścia wypożyczających. Procedury są nieważne bo to Norwegia. Ubezpieczenia nawet zewnętrznego nie potrzebuję, bo nie mam wypadków. Nie mogłem zrobić tej szkody, bo jeżdżę ostrożnie. Przynajmniej zrobienie zdjęć kiedy nie ma nikogo z obsługi to minimum bezpieczeństwa, ale tu obsługa była tylko nikomu nie chciało się oglądać czy fotografować auta. Piszemy o tym wiele na forum, a mimo to takie historie się powtarzają nawet wśród forumowiczów. O rezerwacjach w Goldcar czy Greenmotion nawet nie wspominam.


Ostatnio edytowany przez greg1291, 09 Lip 2019 23:51, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#54 PostWysłany: 09 Lip 2019 23:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Auto brał na dwa dni. Ciekawe, ile chciał zaoszczędzić na ubezpieczeniu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#55 PostWysłany: 10 Lip 2019 00:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 5178
Zbanowany
A pomyśl ile zaoszczędził nie jeżdżąc taksówką, sknera jeden!
_________________
Marzy Ci się wycieczka rowerowa po Hiszpanii? Zapytaj! Coś podpowiem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 10 Lip 2019 07:36 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 2784
Loty: 154
Kilometry: 151 837
niebieski
Cytuj:
Pani w biurze bardzo uprzejmie wciska dodatkowe ubezpieczenie. Nie braliśmy go, bo wiedzieliśmy, że autem będziemy jeździć bardzo spokojnie, tak się jeździ zresztą w Norwegii. Od 20 lat nie miałem ani kolizji, ani zadrapania, więc stwierdziłem, że podstawowe ubezpieczenie mi wystarczy.

W tym momencie zaczęły się kłopoty klienta.

Cytuj:
w końcu to Norwegia, każdy każdemu ufa, ludzie tacy mili, etc.

A w tym momencie je tylko pogłębił.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 10 Lip 2019 14:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Maj 2018
Posty: 1735
platynowy
Juz sie wypowiadalem odnosnie Green Motion ale wypowiem raz jeszcze.

Oni sobie znajda cos by uszczuplic nam portfel, ich plan jest taki:
a) jezeli klient nie wskazal kazdej ryski, dokladnie kazdej (nawet takiej ryski której my nie traktujemy jako rysa) to doczepia sie niej i kara w tysiacach
b) jezeli wszystko jest wskazane to szansa ze w trakcie jazdy uderzymy w muche jest wysoka i oni sie tej rysy doczepia i kara w tysiacach
c) zeby zwiekszyc szanse wystapienia rysy - samochody sa zawsze nowe, prosze zwrocic uwage ze na kartakch zazwyczaj nie ma zadnej rysy a km na liczniku sa w setkach badz max tysiacu (pewnie samochod z 4 rysami idzie do kasacji bo kura przestaje znosic zlote jaja), w moim przypadku mieli jeszcze felgi ktore osiowo wystawaly poza opone - a wiec pierwszy kontakt z kraweznikiem

Prawo, prawem, w wiekszosci przypadków zgadzam sie z @boots odnosnie czytania regulaminów zanim je sie podpisze aczkolwiek tu jest doslownie walka o pieniadze klienta po oddaniu samochodu, ogolnie regulamin jest tak skonstruowany ze zgadzamy sie zaplacic sporo za byle co.. i najlepiej nazwij sie Green Motion coby ludzie mysleli ze ekologiczna firma 8-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#58 PostWysłany: 10 Lip 2019 14:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
I dlatego nie rozumiem ludzi, którzy świadomie rezygnują z ochrony ubezpieczeniowej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#59 PostWysłany: 10 Lip 2019 14:51 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1851
niebieski
To dziwne, ze nie rozumiesz. Jesli ktos swiadomie rezygnuje z ubezpieczenia, dokladnie wiedzac jakie sa tego konsekwencje finansowe i nie tylko to nie widze w tym specjalnie nic dziwnego.
Góra
 Profil Relacje PM off
witekkowal uważa post za pomocny.
 
      
#60 PostWysłany: 10 Lip 2019 14:56 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8551
złoty
Nie rozumiem, bo zamiast z pokorą ponieść konsekwencje swojego wyboru, to potem wylewają wszędzie swoje żale i nieuzasadnione pretensje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 80 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group