Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 09 Paź 2018 10:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 2883
Loty: 1
Kilometry: 1 771
srebrny
Swiat jest bardzo maly :) .....wstepnie miala to byc szybka eskapada solo do Seulu,
a teraz okazuje sie, ze lece z forumowiczem poznanym wiosna na Islandii.
Jesli sa dwie glowy to warto wynajac samochod i zrobic kolko po polwyspie, nie znalazlem na forum informacji
dotyczacych wynajmu samochodu w Seulu. Moze ktos z Was cos polecic?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 09 Paź 2018 16:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Mar 2013
Posty: 2695
Loty: 439
Kilometry: 1 037 948
złoty
Wkleje Ci tekst, ktory napisalam do relacji, ale nigdy nie skonczylam i nie opublikowalam.

"By wynajac samochod w Korei, niezbedne jest miedzynarodowe prawa jazdy, Korea podpisala obie konwencje o ruchu drogowym, wiec nie ma znaczenia zgodnie z ktora bedzie wystawiony dokument. Gdybysmy o tym nie wiedzieli, to wypozyczalnia wysyla te informacje pare razy, po dokonaniu rezerwacji. W nowym terminalu Incheon 2 sa tylko dwie firmy Aj Rental (reprezentujacy Avis) i Lotte Rental (reprezentujacy Hertza). Ja wypozyczylam samochod z Avis, koszt za 8 dni, za kompakt, wynosil 300 dolarow. Tuz przed wyjazdem przedluzylam rezerwacje na 10 dni i wyszlo 376 dolarow, co zostalo przeliczone jako 398K KRW. Samochod byl dokladnie taki jak zarezerwowalam, Hyundai Avante, automat, 25tys km na liczniku. Dosc przyzwoite wyposazenie i co najwazniejsze, z nawigacja po angielsku. Bylam przygotowana na ewentualny brak nawigacji, sciagnelam kilka aplikacji na telefon z mapami offline i mialam kupic karte SIM do aplikacji online. Google Maps i inne popularne nawigacje nie oferuja map Korei Poludniowej.

Koreanczycy preferuja samochody srednie i duze, nie maja jakiegos szczegolnego pociagu do "maluchow". Najmniejsze widywane na ulicach, to Kia Morning (Picanto) lub kwadratowa Kia Soul. Ulice sa szerokie, wielopasmowe, miejsca parkingowe rowniez przyzwoitej wielkosci. Jezdzenie poza duzymi miastami nie powinno przysporzyc wiekszych trudnosci, organizacja ruchu nie jest skomplikowana, drogi sa dobrze oznakowane po koreansku i angielsku. Wszystkie skrety w lewo maja oddzielna sygnalizacje, nie mozna skrecac bez strzalki. Jesli jest wlaczone zwykle zielone swiatlo, to nalezy czekac, az pojawi sie oddzielna zielona strzalka do skretu. Co ciekawe mozna zawracac na czerwonym i bez strzalki, wystarczy ze ruch z naprzeciwka lub z boku jest zatrzymany. Na ulicy jest odpowiednie oznakowanie poziome, strzalka do zawracania jest kawalek przed skrzyzowaniem, a na samym skrzyzowaniu juz tylko w lewo. W prawo mozna skrecac na czerwonym, tak jak w USA.

Jezdzenie po duzych miastach to juz inna para kaloszy, ulice moga miec po 4-5 pasow, skrzyzowania bywaja skomplikowane, czasami trzeba zawrocic, zeby dostac sie na droge szybkiego ruchu. Nawigacja okazala sie nieoceniona, nie wiem jakbym dala rade bez niej w niektorych miejscach. Pewnie krecilabym sie w kolko, zawracala po przegapieniu skretu albo powodowala zator zmieniajac pas w ostatniej chwili. Trzeba szczegolnie uwazac na samochody i ciezarowki zmieniajace pasy. Jestem przyzwyczajona do londynskiego ruchu czy stania w korku na obwodnicy M25, ale Koreanczycy zmieniaja pasy w troche inny sposob. Przytulaja sie z boku i po prostu jada na nas, az ich zauwazymy. W Seulu duza ciezarowka zmienila na mnie pas w ten sposob, bez uzycia kierunkowskazu.

Na drogach nie ma TIR'ow, raczej pojedyncze sztuki. Natomiast jest troche ciezarowek sredniej wielkosci, glownie transportujacych materialy budowlane, itp. Jada one szybko i nie ma szczegolnej potrzeby wyprzedzania ich. Czesto jada najszybciej ze wszystkich pojazdow na drodze.

Ograniczenia predkosci sa niskie, na autostradach zwykle 100km/h (w niektorych miejscach 110km/h), 80km/h w terenie niezabudowanym i 50/60 w terenie zabudowanym. Znaki sa dobrze ustawione, wiec nie ma watpliwosci. Fotoradary sa wszechobecne, ale na szczescie nawigacja ostrzegala o nich i pokazywala z jaka predkoscia jade. Kamery sa czesto nad sygnalizatorami przy skrzyzowaniach, jest tez pomiar sredniej predkosci poza miastem i na autostradach. Autostrady sa platne, jak rowniez przejazd roznego rodzaju tunelami. Nie udalo mi sie nigdzie zaplacic karta, wiec trzeba miec gotowke. Przy wyborze trasy w nawigacji, byly 3 opcje: najszybsza (platna) i dwie pozostaly platne lub bezplatne. W niektorych miejscach trzeba zaplacic, bo nie ma innej alternatywy, na przyklad przejazd mostem do lotniska Incheon. Tunele zwykle kosztowaly 900-1200 KRW. Korea ma swoj automatyczny system poboru oplat: Hi-Pass. Niestety moj samochod nie byl wyposazony w odpowiednie urzadzenie i musialam uwazac przez ktora bramke przejechac. Hi-Pass sa zwykle najbardziej po lewej, a pasy sa oznakowane na niebiesko. W jednym miejscu wjechalam w jakas automatyczna bramke, ktora nie miala obslugi, chociaz nie byla oznaczona jako Hi-Pass. Ciezarowka z tylu zaczela na mnie trabic i w efekcie przejechalam bez placenia 900 KRW za tunel. Bramki nie maja szlabanow, wiec jest taka mozliwosci. Nigdy nie dostalam kary za to, wypozyczalnia nic nie przyslala. Raz przejechalam tez przez zla bramke i nie wzielam biletu na autostradzie, ale jak zjezdzalam, powiedzialam obsludze o tym i w ciagu 1 minuty sprawdzili w systemie i wiedzieli ile mam zaplacic. Przy jednym tunelu byly bramki, gdzie rozmieniali pieniadze, dawalo sie banknoty i pani dawala kupke monet, by wrzucic ja do koszyka.

Podczas rezerwacji hoteli wybieralam same z darmowym parkingiem. Nie bylo to trudne, bo wiekszosc oferuje parking za darmo, nawet te najdrozsze. W kazdym innym miejscu na swiecie zaplacilibysmy fortune za parking w drogich hotelach, ale nie w Korei. W jednym z nich dodatkowa opcja valet kosztowala 15 dolarow, co przy amerykanskich cenach jest super tanio. Hotele w miescie mialy parkingi podziemne albo korzystaly z duzych parkingow pod budynkami i dostawalo sie karte do darmowego wyjazdu. Te poza miastami mialy parking na zewnatrz. Tam, gdzie nie byly potrzebne bilety do wyjazdu, trzeba bylo podac numery rejestracyjne samochodu, zeby recepcja mogla wpisac je do systemu i kamery rozpoznaly nas przy wyjezdzie."

Hoteli nie rezerwowalam przed wyjazdem, tylko na biezaco na miejscu, dopasowujac moja trase przejazdu do pogody. Poza sezonem nie ma problemu z hotelami.
_________________
Carpe Diem.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#3 PostWysłany: 02 Lis 2018 12:02 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 1743
Loty: 260
Kilometry: 421 985
platynowy
Ja wynajmowałem nie w Seulu, ale na Czedżu - w wypożyczalni (AJ) bardzo dokładnie obejrzeli moje międzynarodowe prawo jazdy, porównali jego wzór w wielkiej książce z wzorami dokumentów z całego świata, a potem wypożyczyli auto bez żadnego depozytu ani karty kredytowej. Samochód był porysowany, ale nie chcieli wpisać rys na arkusz uszkodzeń, bardzo nalegając, że takie rysy się nie liczą. Przy oddawaniu faktycznie ich nie obchodziły, ogólnie mało co obejrzeli - spytali tylko czy nie miałem wypadku, obejrzeli czy wszystko jest i tyle. Nawigacja to był żart - zmienili mi język na angielski, ale tylko komunikatów, bo menu się nie dało (co to w ogóle za pomysł - po co robić angielskie komunikaty, skoro i tak z menu po koreańsku jest bezużyteczna?), w czasie jazdy na ekranie pojawiały się reklamy z dźwiękiem (!) - krzyczało do mnie po koreańsku o jakiś restauracjach (byłem w szoku, że to legalne, bo bardzo rozpraszało kierowcę). Jedyną zaletą nawigacji były oznaczenia fotoradarów - nawet jadąć 1km/h ponad limit nawigacja darła się niemiłosiernie i musiałem zwolnić, a po przejechaniu fotoradaru z właściwą prędkością wydawała dźwięk kojarzący się z zaliczeniem misji albo zdobyciem punktu w jakiejś grze. Oczywiście ograniczeń w miejscach bez fotoradarów nie pokazywała - kogo by one interesowały?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 02 Lis 2018 12:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 2883
Loty: 1
Kilometry: 1 771
srebrny
@ms993
w nastepnym tygodniu odbieram auto na Czedżu - w wypożyczalni (AJ)
napisz prosze jak wyglada kwestia transferu z lotniska do wypozyczalni
podstawiaja busa czy trzeba po kogos dzwonic i sie przypominac?
laduje dosc pozno okolo 21, a biznes prowadza do 22 :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 02 Lis 2018 12:21 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 1743
Loty: 260
Kilometry: 421 985
platynowy
Najpierw w okienku na lotnisku obejrzeli prawo jazdy, a potem trzeba było pójść na autobus obok lotniska - po kilku(nastu) minutach przyjechał. Wydaje mi się, że czekali aż się zbierze więcej osób, bo w sumie jechało nim z 10. Polecam siąść przy drzwiach i wysiąść od razu po przyjeździe do biura, bo w naszym przypadku (koło 21) była tylko jedna osoba do obsługi i zrobiła się kolejka.
Tutaj są autobusy: https://www.openstreetmap.org/way/289858854
Sama wypożyczalnia jest tu: https://www.openstreetmap.org/node/4863824522
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
correos lubi ten post.
correos uważa post za pomocny.
 
 
#6 PostWysłany: 14 Lis 2018 13:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 2883
Loty: 1
Kilometry: 1 771
srebrny
@ms993
zgodnie z Twoja sugestia usiedlismy zaraz przy drzwiach i dawaj do wypozyczalni od razu jak tylko zatrzymal sie autobus
obsluga jedna osoba - ktora nie mowi slowa po angielsku, kiedy odebral ostatni pasazer autobusu swoje auto nie chce nawet myslec

papiery zrobione w biurze to podjechalem do drugiego budynku , gdzie gosc korzystajac z latarki bardzo wnikliwie nanosil na druk wynajmu wszelkie rysy
informujac zarazem ze jak beda male rysy nowe to nie ma problemu. Zwrot auta wsiadl pracownik sprawdzil stan paliwa full/full, obszedl auto i w zasadzie to tyle.

samo autko nowka, ale mnie nie kreca te wszelkie automaty, funkcje stop/start etc, lubie tradycyjny klucz do stacyjki i machanie zmiana biegow :D
Góra
 Relacje PM off
Aga_podrozniczka lubi ten post.
 
 
 [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group