Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 11 Lip 2022 19:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 2006
Loty: 175
Kilometry: 406 564
platynowy
Nie pożyczałem samochodu w Japonii i nie zamierzam tego robić w najbliższym czasie, ale napiszę ciekawostkę i ostrzeżenie dotyczące międzynarodowego prawa jazdy i Japonii, choć z tego co czytam o polityce wjazdowej, chyba w najbliższym czasie mało kto skorzysta. :(
Otóż w 2018 r. wyrobiłem międzynarodowe prawo jazdy w oparciu o Konwencję Genewską. Urząd wystawił je z terminem ważności - 3 lata. Ponieważ skończyła mi się ważność, w tym roku wyrobiłem kolejne i o dziwo - okazało się, że ważne jest tylko rok. Dzwonię więc do urzędu i pytam czy aby im się coś nie pomyliło. Okazało się, że nie. Wg Konwencji Genewskiej MPJ je wydać tylko na rok. Wcześniej wydawali je niewiadomo dlaczego na trzy. Może ktoś niedoczytał, może myśleli, że jest tak samo jak w przypadku Konwencji Wiedeńskiej. Nie mam też pojęcia czy to było nagminne w Polsce, czy tylko w urzędzie w Katowicach. W każdym razie proceder trwałby nadal, ponieważ cały świat miał na to wywalone, za wyjątkiem Japonii, gdzie policja zaczęła wystawiać mandaty za nieważne MPJ. :mrgreen:
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#42 PostWysłany: 20 Lis 2022 13:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 2939
Loty: 348
Kilometry: 658 488
niebieski
Pojeździłem niedawno trochę po Japonii - wypożyczenie z Toyota rent a car, w mieście Toyota i dostałem oczywiście Toyotę 8-) Lokalizacji mają sporo, w samej Toyocie były dwie. Skorzystałem z tej przy stacji kolejowej.

Obsługa - praktycznie zerowa znajomość angielskiego, ale pani się nie krępuje i wypożyczenie odbywa się za pomocą telefonów i google translatora. Mimo, że zaznacza się szczegóły podczas procesu rezerwacji, te dotyczące pakietu ubezpieczenia czy karty ETC na autostrady nie są widoczne obsłudze lub obsługa nie może ich znaleźć, więc trzeba to ogarniać od nowa. Międzynarodowe prawo jazdy obowiązkowo.

Karta z City Handlowy nie zadziałała. Przeszła mbankowa debetowa (ale z wypukłymi numerami), Revoluta w sumie nie spróbowałem, bo wszystko się opóźniło i nie miałem czasu doładowywać. Mnie ulżyło, że jakakolwiek przeszła, pani ucieszyła się zresztą jeszcze bardziej. Tak samo było przy każdym udanym ustaleniu konkretnej rzeczy :)

Otrzymałem Vitza w dobrym stanie. Sama jazda jest przyjemna. Trzeba się przyzwyczaić do sygnalizatorów. Są one w układzie poziomym, najczęściej już za skrzyżowaniem, więc na początku trzeba być bardzo skoncentrowanym. Nie ukrywam, że kilka małych skrzyżowań przejechałem zerknąwszy na światło dopiero będąc już za liniami. Sporo pojeździłem po górach na wschód od Nagoi i Toyoty. Zero problematycznych czy nerwowych sytuacji, nikt nie trąbi, nie robi dziwnych manewrów, ale nie stosują się do ograniczeń prędkości. Zwykle te +10, +20 na liczniku jest. Drogi w dobrym stanie, jest jednak kilka pułapek. Z normalnej szosy droga za zakrętem potrafi stać się niczym ścieżka rowerowa i trzeba hamować do zera, aby się minąć. Nie brakuje betonowych koryt do odpływu wody, niczym nieosłoniętych, a często również przykrytych roślinnością. Sporo tuneli, na drodze trzeciej kategorii infrastruktura, którą u nas otwieraliby z pompą najwyżsi dygnitarze :)

Inna sprawa to autostrady i ekspresówki. Tam następuje teleport do Polski. Lewy (tam najwolniejszy) pas oczywiście pusty, na środkowym jakieś zagubione osobniki jadące 70-80 km/h, ale najlepsi są tirowcy. Bez trwogi ładują się na prawy pas, tuż przed rozpędzone osobówki.

Google maps bardzo dobrze spisuje się poza wielkimi miastami. Drogi "krajowe", autostrady, ekspresówki - wszystkie rozjazdy bezbłędnie. Gubi się w Tokio. Czasy przejazdu - zwłaszcza autostradami - są zaniżone. Można spokojnie uciąć nawet 40 minut na dłuższych odcinkach.

Pomimo pełnego ubezpieczenia przed wzięciem spisywaliśmy każdą ryskę, nawet taką, na którą w Europie nikt nie zwraca uwagi bez ubezpieczenia. Zwrot bezproblemowy. Pani obejrzała czy narożniki całe i tyle. Bardzo, bardzo uprzejmi. Otwierają drzwi, pomagają wyjąć bagaże. W Japonii trudno o kosze na śmieci, więc wszystko zebrałem w jedną reklamówkę i pokazałem, że muszę im to zostawić w aucie. Spotkało się to z podziękowaniem.

Parkowanie - i dramat, i nie dramat. Mieszkałem w miejscowości Kariya i wziąłem hotel z parkingiem. Oczywiście, gdy wracałem wieczorem, cały był zajęty. Próbowałem z google translatorem wytłumaczyć, że na 99,99% wyruszę rano pierwszy, ponieważ będzie to po godzinie 5, więc może przystawię kogoś i napiszemy numer pokoju, na wypadek tej 0,01%. Nie i nie, proszę jechać na parking płatny. Pojechałem. Nawet nie chodziło o pieniądze, ale specyfika wyjazdu polegała na tym, że jeśli wyjazd 5:30 to 5:30 i w razie wtopy z opłaceniem parkingu i otwarciem się szlabanu plan by runął - szczęśliwie poszło bez problemu.

Wybrałem parking "europejski", czyli wielopiętrowy budynek. Stawka godzinowa około 200 jenów/h, ale 24h to 1000 jenów. Jeśli zostawi się już od 6h wzwyż, liczy prawidłowo jako dobę. Tutaj obowiązuje bilecik na wjeździe, płatność na koniec i wyjazd.

Są też parkingi otwarte, czyli wymalowane i numerowane miejsca, bez biletów. Dwa rodzaje. Parkujemy i umieszczona za stanowiskiem kamera rejestruje nasz wjazd. Zostawiamy auto i idziemy. Po powrocie w automacie wbijamy numer miejsca i płacimy. W drugim wariancie zamiast kamery jest elektrozamek, który podnosi taką blokadę między osie samochodu. Po przyjściu ponownie podajemy numer stanowiska i płacimy. Taka infrastruktura, czyli blokada + automat jest zrobiona nawet dla... parkingu z jednym miejscem. Dostępność parkingów bardzo duża, nawet w Tokio. Jednak ceny odpowiednio wyższe niż na prowincji.

Tankowanie - to oddzielna historia i bez filmu nawet nie umiem Wam tego wyjaśnić. Generalnie z rzeczy ważnych. Regular, dystrybutor czerwony, to bezołowiowa. I to tyle. Polecam tankować za dnia, żeby była obsługa. Automat jest jedynie w języku japońskim. Z ciekawostek - tankowanie sprzed tygodnia nadal nierozliczone. Pobrany tylko 1 jen dla weryfikacji Revoluta. Jeśli płacimy gotówką w automacie (z góry) i nalejemy za mniej, niż włożyliśmy pieniędzy, trzeba udać się do innego automatu po resztę.

PS. Jako, że Toyota była bazą WRC Rajdu Japonii, na który tam pojechałem, pani nieśmiało spytała czy ich autem będę brał udział. Odparłem, że nie, spokojnie, tylko oglądał, więc przyjęła to z zadowoleniem :mrgreen:

PS. 2 Przy pierwszej wizycie nie dano mi karty ETC, więc wróciłem po nią po 4 godzinach. Pani zakłopotana, sprawdziła czy mają - mieli. Zamontowała w aucie. Pytam czy musimy teraz znowu całą procedurę z płatnością kartą ponawiać, żeby zapłacić 330 jenów za ETC. Nie, nie, spokojnie, przy zwrocie pan zapłaci. Zwrot samochodu, sprawdzają wydruk z auta i pokazują ile do zapłaty. Jestem przekonany, że wyszło prawie 3000 jenów, mówię OK, poproszę jeszcze doliczyć 330 za ETC (oczywiście nie pamiętali). Tak, tak, dziękujemy. Na terminalu do zapłaty 2000 jenów. Nie miałem już siły dopytywać jak to wyszło.
_________________
Azory => Egzotyka tuż za rogiem, czyli azorski "double decker" :)


Ostatnio edytowany przez Tom K 20 Lis 2022 21:27, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Profil Relacje PM off
16 ludzi lubi ten post.
10 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#43 PostWysłany: 20 Lis 2022 19:59 

Rejestracja: 14 Lut 2010
Posty: 128
Loty: 234
Kilometry: 316 182
benedetti napisał(a):
Nie pożyczałem samochodu w Japonii i nie zamierzam tego robić w najbliższym czasie, ale napiszę ciekawostkę i ostrzeżenie dotyczące międzynarodowego prawa jazdy i Japonii, choć z tego co czytam o polityce wjazdowej, chyba w najbliższym czasie mało kto skorzysta. :(
Otóż w 2018 r. wyrobiłem międzynarodowe prawo jazdy w oparciu o Konwencję Genewską. Urząd wystawił je z terminem ważności - 3 lata. Ponieważ skończyła mi się ważność, w tym roku wyrobiłem kolejne i o dziwo - okazało się, że ważne jest tylko rok. Dzwonię więc do urzędu i pytam czy aby im się coś nie pomyliło. Okazało się, że nie. Wg Konwencji Genewskiej MPJ je wydać tylko na rok. Wcześniej wydawali je niewiadomo dlaczego na trzy. Może ktoś niedoczytał, może myśleli, że jest tak samo jak w przypadku Konwencji Wiedeńskiej. Nie mam też pojęcia czy to było nagminne w Polsce, czy tylko w urzędzie w Katowicach. W każdym razie proceder trwałby nadal, ponieważ cały świat miał na to wywalone, za wyjątkiem Japonii, gdzie policja zaczęła wystawiać mandaty za nieważne MPJ. :mrgreen:


To chyba nie do końca jest tak że u nas coś źle wydawali. Na stronie GOV dalej jest info, że dokument jest ważny do 3 lat
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-mied ... rawo-jazdy
Ten rok ważności to podejscie Japończyków.

"Some countries, like Japan, only allow you to drive for one year on an IDP, regardless of the length of its validity."
Lub lepiej opisane ze strony

How long is international drivers license valid in Japan?
12 months
Foreigners are only able to drive on an international driver license for up to 12 months. After that, foreign drivers must apply for and receive a Japanese driver license.

https://jp.usembassy.gov/services/driving-in-japan/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 20 Lis 2022 20:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 2006
Loty: 175
Kilometry: 406 564
platynowy
No tak, problem wystapił chyba tylko w Japonii. Urzędnik powiedział mi, że zwracali się do nich z pretensjami petenci, którzy otrzymali wysokie mandaty za nieważne międzynarodowe prawo jazdy wydane na okres trzech lat. No i teraz wydają na rok, więc chyba cos jednak jest na rzeczy (nie wertowałem zapisów konwencji). Moje ostrzeżenie jest więc dla tych, którym wydali na trzy a wybierają się do Japonii.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#45 PostWysłany: 20 Lis 2022 20:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 1698
Loty: 261
Kilometry: 277 323
złoty
@Tom K

Cytuj:
Zwrot samochodu, sprawdzają wydruk z auta i pokazują ile do zapłaty. Jestem przekonany, że wyszło prawie 3000 jenów, mówię OK, poproszę jeszcze doliczyć 330 za ETC (oczywiście nie pamiętali). Tak, tak, dziękujemy. Na terminalu do zapłaty 2000 jenów. Nie miałem już siły dopytywać jak to wyszło.


Jaki wydruk z auta? :D możesz coś więcej?
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 20 Lis 2022 20:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 2939
Loty: 348
Kilometry: 658 488
niebieski
Skrót myślowy - wyjmują kartę ETC ze slotu, wkładają do czytnika w biurze i drukuje się kwit ze spisem wszystkich płatnych odcinków - kwoty, daty i godziny.
_________________
Azory => Egzotyka tuż za rogiem, czyli azorski "double decker" :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
Martinuss uważa post za pomocny.
 
      
#47 PostWysłany: 20 Lis 2022 20:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 1698
Loty: 261
Kilometry: 277 323
złoty
@Tom K

Właśnie sprawdziłem co to ten ETC w Google Grafika i zdziwienie że jakiś czytnik na stałe się montuje do auta i ma kartę :shock: :D
Spotkałeś się z czymś takim w jakiś kraju czy tylko w Japonii?
Jeżeli tego nie byłoby w aucie to można płacić na bramkach autostradowych czy nie?
_________________
Image
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 20 Lis 2022 21:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 2939
Loty: 348
Kilometry: 658 488
niebieski
Na szybko, to podobne rozwiązanie jest w Portugalii, ale tam to urządzonko jest mniejsze, przyklejone bodaj do szyby no i nie wkłada się do niego karty takich rozmiarów. Ale pamiętam, że rok temu płaciłem właśnie za możliwość używania czegoś takiego, a na koniec wynajmu kasowali pieniądze za płatne odcinki.

Można płacić również "normalnie", czyli gotówką i (tego nie wiem na pewno) kartą płatniczą. Natomiast zdarzają się odcinki (ja miałem taki jeden, mniemam, że to nie jedyny na całą Japonię), gdzie ETC nie działa (nie obejmuje system), karty płatnicze też nie, a pan twardo wyciągał łapkę po 200 jenów. Znajomi trafili na owy odcinek nie mając żadnych jenów, pan kazał wypełnić im jakiś kwitek, ale finału nie znam, poza tym, że ich puścił.

Jeszcze co do samej jazdy - dziwne jest to, że stosunkowo krótkie odcinki zajmują tam sporo czasu. I to nie górskie (gdzie można nadrobić talentem :mrgreen: ), ale ot takie, z miasteczka do miasteczka, gdzie nawet często jedziemy dwupasem. 20 km ~ 40 minut. Prawdopodobnie wynika to z ogromnej liczby skrzyżowań ze światłami. W aglomeracjach naprawdę niemal każde skrzyżowanie ma światła.

Generalnie, jak już pisałem, jazda jest przyjemna i jeśli ktoś stwierdzi, że samochód mu się przyda, to polecam. 15 kilometrów obwodnicy Warszawy oferuje mi więcej nerwów :)
_________________
Azory => Egzotyka tuż za rogiem, czyli azorski "double decker" :)
Góra
 Profil Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
Martinuss uważa post za pomocny.
 
      
#49 PostWysłany: 22 Lis 2022 15:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2019
Posty: 504
złoty
Fajnie sie czyta o jezdzie w Japonii z punktu widzenia turysty!
Ja zawsze staram sie przekonac ludzi, ze warto samochod w Japonii wypozyczyc, szczegolnie jesli jedzie sie w dwie lub wiecej osob. Ale wyznawcy religii JR Passa zawsze mnie wysmiewaja, bo przeciez wg nich "wszedzie mozna dojechac w Japonii pociagiem."
Nie wszedzie, ale co ja tam wiem. Ja tu tylko mieszkam.

Od siebie dodam to:

1. Sa stacje benzynowe, gdzie automaty maja menu po japonsku i po angielsku. Nowe stacje Eneos maja takie. Az bylam ostatnio zaskoczona.

2. Miedzynarodowe prawo jazdy i ten nieszczesny rok waznosci.
Tutaj trzeba znac caly dramat dlaczego tak jest. W skrocie - ludzie na wizach pracowniczych mysleli (i niektorzy nadal mysla), ze moga sobie jezdzic na miedzynarodowym prawku choc sa technicznie "rezydentami".

3. ETC - ceny przejazdow sa nizsze w weekendy i w nocy (od 00 do 5 rano chyba) jesli placi sie ETC. Roznice to okolo 30% lub nawet wiecej. Wiec warto to miec. Stad tez moze ta roznica w rozliczeniu o ktorej wspominano powyzej.
Ja jezdze okolo 100 km do pracy (tak, w jedna strone) dwa razy w tygodniu. W dzien zwykly kosztuje 2600 jenow (w jedna strone). W soboty 1780 jenow (czy jakos tak - pracodawca placi, wiec nie bardzo zwracam uwage).

4. Odcinki gdzie nie mozna placic ETC - te drogi nie naleza do NEXCO (Nippon Expressway Corporation), wiec technicznie to drogi czysto prywatne. Zazwyczaj znajduja sie przy dojezdzie do mniejszych atrakcji turystycznych.
I trzeba miec DROBNE, bo moze nie byc budki z cieciem, tylko maszyna przyjmujaca tylko i wylacznie monety i szlaban sie nie podniesie. Raz jak tak utknelam, to kierowca samochodu za mna mnie uratowal.

5. Zjazdy z autostrad - coraz czesciej widzi sie zjazdy i wjazdy tylko i wylacznie na ETC, wiec naprawde warto to miec.

6. Wypozyczenie samochodu - najlepiej brac z duzej firmy, jak Toyota Rent a Car, Orix, itp. W mniejszych firmach, nawet przy waznym miedzynarodowym prawie jazdy odmowia wypozyczenia jesli nie potrafi sie przeczytac umowy wynajmu. Po japonsku. I nie dadza sie przekonac, ze mozna sobie poradzic z translatorem Google. Nie, bo nie, i tyle. Szkoda nerwow. W duzych sieciowkach sa bardziej elastyczni.

7. Jazda powyzej dozwolonej predkosci - nie polecam. Mozna sie bolesnie przekonac o konsekwencjach podczas ewentualnego powrotu do Japonii, kiedy wstempluja wam w paszport ban na 10 lat i wsadza w samolot do domu.
Jazda 20 km szybciej niz dozwolona predkosc, jesli radar (lub policja osobiscie) was zlapie to nie tylko mandat, ale tez automatycznie wizyta w sadzie, zawieszenie prawa jazdy, reedukacja itp itd.
Nawet jesli sam mandat sie zaplaci, to wypozyczalnia dostanie wezwanie do sadu. To troche trwa, u mnie bylo jakies 3 miesiace. Turysta oczywiscie sie nie stawi, ale w systemie to zostanie. System bedzie pamietal podczas drugiej wizyty w Japonii, nawet jak sie ma nowy paszport (bo sa odciski palcow). To samo odnosnie niezaplaconych mandatow, albo kar za parkowanie. Naprawde nie warto.

8. Policja - w miejscach turystycznych celowo "poluja" na samochody z wypozyczalni. Latwo takie samochody poznac po specjalnych znakach na blachach わ albo czasem れ (szczegolnie na Okinawie). Wiec, jak wyzej, bedziecie na celowniku.

9. Parkingi - bardzo czesto w duzych wielopoziomowych parkingach na dachu bedzie parking "dlugi" o nizszych oplatach. Wiec jesli ma sie w planach zostawienie samochodu na minimum 6 godzin, to warto sie rozejrzec. Przy wjezdzie do tego "specjalnego" parkingu wewnatrz parkingu bedzie druga bramka. Ale uwaga, jesli bedzie sie parkowac krocej niz minimalny czas, to wtedy automat naliczy normalna godzinna stawke.
W miejscach turystycznych beda tez parkingi z panem parkingowym, gdzie placi sie do reki tylko gotowka. Nie ma zadnych szlabanow ani nic. Po prostu ktos mial wolna dzialke i przerobil ja na parking, siedzi na stoleczku i kasuje pieniadze. Bedzie taniej niz na "oficjalnych" parkingach, ale trzeba umiec parkowac "do tylu"
Sa tez miejskie parkingi, ktore sa zupelnie bezplatne, maja bramki, bierze sie swistek, ale nie placi sie przy wyjezdzie. Zazwyczaj wypchane na maksa, ale istnieja.

Sa tez parkingi, gdzie mozna sie ostro naciac, bo nie ma ani bramek, ani panow w budce, ani nic. A sa platne. Wygladaja jak normalny parking przy jakims centrum zakupowo-restauracyjnym. Placi sie w automacie przy budynku, paragon zostanie zdalnie odczytany przy wyjezdzie. Jesli sie nie zaplaci, to kamera zlapie, wypozyczalnia dostanie kare za parkowanie, dane osoby wypozyczajacej zostana przekazane policji, machina pojdzie w ruch, mozna sie niezle zdziwic przy kolejnej wizycie w Japonii.

10. W Japonii naprawde warto brac full ubezpiecznie przy wypozyczaniu samochodu. Naprawde. Mowie to z autopsji.
_________________
~~~ Do or do not. There is no try. ~~~
Gadam od rzeczy na Jutubie
Góra
 Profil Relacje PM off
18 ludzi lubi ten post.
15 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#50 PostWysłany: 26 Lis 2022 15:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2019
Posty: 504
złoty
Ciagne watek, bo wlasnie cos mi sie przypomnialo.

Sortuje papiery z tego roku i widze, swistki odnosnie mandatu, ktory dostalam w marcu w prefekturze Wakayama za przekraczanie zoltego pasa na drodze, kiedy jechalam wypozyczonym autem.

Jesli dostanie sie mandat, to natychmiast dzwonic to wypozyczalni i sie kajac i przepraszac i pytac co dalej. To wazne, bo rozne wypozyczalnie moga miec rozne procedury i jesli sie tych procedur nie przestrzega, to firma moze doliczyc dodatkowe oplaty za bycie glupkiem. Nie wiem jak to po polsku, po angielsku "annoyance fee / nuisance fee" (oplata za uciazliwosc?)
I ta oplata moze byc calkiem spora. Mnie moja wypozyczalnia powiedziala, ze jesli nie zaplace tego mandatu, to oni go zaplaca i dodadza 50,000 jenow za usluge.

A w zasadzie dzialalo to tak: policja przeslala kopie mandatu do wypozyczalni, wypozyczalnia wziela z mojej karty 50,000 jenow depozytu, Jak oddawalam samochod i pokazalam dowod zaplaty za mandat, to 50,000 jenow wrocilo na konto. Mialam samochod na tydzien, wiec juz na drugi dzien po mandacie wypozyczalnia dostala wiadomosc z policji i wiedziala co sie stalo.

Te depozyty sa rozne, Nippon-Rent-a-Car ma chyba 25,000 lub 30,000 jenow.

Generalnie, im tansza wypozyczalnia, tym wyzszy depozyt.

Bylo to dyskutowane na jakichs ekspackich grupach na FB i niektorzy po kozacku radzili ignorowac wszystko, nic nie placic i otwierac dyspute z karta kredytowa jesli sa jakies dodatkowe oplaty. Sek w tym, ze jak podpisaliscie kontrakt wynajmu samochodu, to zgodziliscie sie do tych oplat. I to pewnie stad powod dla ktorego niektore firmy nie chca wynajmowac samochodow ludziom, ktorzy nie potrafia przeczytac kontraktu.

No ale, wlasnie jeden taki kozak przed pandemia wlasnie tak zrobil, teraz wracal do Japonii i zatrzymali go na granicy, bo tak im w systemie wyskoczylo. Wypozyczalnia przekazala dlug firmie specjalizujacej sie w sciaganiu dlugow. Ta firma zglosila niezaplacony dlug do sadu. Facet zmuszony byl do uiszczenia oplaty, wraz z kara za niezaplacenie na czas, plus odsetki. I po uregulowaniu zaleglej platnosci deportowano go z Japonii.

To przypadek ekstremalny, ale i dobry przyklad, ze w Japonii nie ma co kombinowac. Tutaj beda egzekwowac wszystko wedlug przepisow co do slowa.
_________________
~~~ Do or do not. There is no try. ~~~
Gadam od rzeczy na Jutubie
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
7 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#51 PostWysłany: 11 Kwi 2023 12:45 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 2240
Wypożyczałem samochód na jeden pełny dzień w Odawarze, w Toyota Rent a Car (bukowane na ich stronie). Cena do końca marca była 5500 JPY/dzień za najmniejsze auto, od kwietnia już 6600 JPY.
Doświadczenie stosunkowo podobne do tego w Europie, choć jednak szybciej/łatwiej. Pani prosi o numer rezerwacji, paszport, międzynarodowe prawo jazdy, podpis pod deklaracją, że nie jestem gangsterem (tak przetłumaczyło google) i płatność - preferują gotówką, można też (niekoniecznie swoją) kartą - akurat potrzebowałem zrobić obrót na karcie narzeczonej - nie było najmniejszego problemu. Żadnej kaucji. Zamawialiśmy najmniejsze auto, dostaliśmy Corollę kombi, na oko starą, 59k km na liczniku. Obejście samochodu wraz z panią z zaznaczeniem rys, najpierw mówiła, że "only big scratches", potem zaznaczała już wszystko. Zdanie bezproblemowe, zapytali, czy full, spisali licznik i do widzenia.

Aha - za 1600 JPY wziąłem najwyższe ubezpieczenie, bez niego może byłoby więcej kombinacji.

Jeździ się, przynajmniej w rejonie Fuji, pomału, prawie cały czas ograniczenie do 40 lub 50, Japończycy też moim zdaniem są mocno nieporadni w manewrach, więc i to chwilę trwa jak kogoś takiego trzeba przepuścić, poza tym jazda jak w Europie, ino po lewej stronie.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
Antek12 uważa post za pomocny.
 
      
#52 PostWysłany: 08 Gru 2023 06:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2019
Posty: 504
złoty
Przypomnienie dla ludzi, ktorzy beda wypozyczac auto w Japonii w porze zimowej w rejonach, gdzie zazwyczaj nie pada snieg.

W Japonii technicznie nie ma legalnego wymagania, aby zmieniac opony na zimowe.
W zwiazku z tym, wypozyczalnie, ktore znajduja sie w rejonach, gdzie zazwyczaj snieg nie pada, albo pada bardzo rzadko, maja bardzo rozne podjescie do sprawy.
Niektore zmieniaja, inne czekaja na ostatnia chwile, az zacznie padac snieg, inne dadza wam samochod z zimowkami, tylko i wylacznie jesli o taki poprosicie. I calkiem mozliwe, ze wtedy bedzie doplata.

Zawsze upewniajcie sie czy samochod, ktory dostajecie ma zimowki.

Jesli wypozyczacie na Hokkaido, albo w rejonie Tohoku (polnocna czesc glownej wyspy Honshu) to pytajcie sie czy lancuchy sa w cenie, czy za doplata.

W rejonie Tokio mozecie dostac samochod bez opon zimowych. Cena moze byc bardzo okazyjna.

Ale wtedy albo nie wpuszcza was na autostrade jesli bedziecie wyruszac poza Tokio.
Albo zawroca was podczas kontroli opon na autostradzie.

Kontrole odbywaja sie albo przy bramkach wjazdowych, albo juz na autostradzie.
Brak zimowek = zawrocenie.
Kary nie bedzie, ale daleko nie pojedziecie.

Ja bez lancuchow w samochodzie, tak na wszelki wypadek, to nawet nie zapuszczam sie nigdzie w okolice Nagano, Gifu, Niigaty, itp.
_________________
~~~ Do or do not. There is no try. ~~~
Gadam od rzeczy na Jutubie
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
6 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#53 PostWysłany: 01 Sty 2024 16:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Lis 2012
Posty: 2939
Loty: 348
Kilometry: 658 488
niebieski
Po roku ponownie trochę pojeździłem po Japonii, jeszcze raz rejony Nagoi, Toyoty, Shitary i Eny, czyli w przybliżeniu prefektury Aichi i Gifu. Tym razem mniej o samym wypożyczeniu, bo i nie ja wypożyczałem. Polecić jednak mogę tym razem firmę Times. Biuro mają m.in. niedaleko Hanedy. Zaaranżowany placyk parkingowy z kontenerem. Flota nowa, zadbana, pierwszy raz jeździłem hybrydą - Yarisem - i przyjemnie byłem zaskoczony, przede wszystkim mocą i żwawością auta. Przy ruszaniu fajne doładowanie z EV, niejednego właściciela Passata czy BMW bym w Polsce miał szanse zawstydzić :mrgreen: Spalanie super. 4,4-5l/100km przy mało ekonomicznej jeździe.

Potwierdziły się pierwsze opinie z 2022 roku. Jeździ się przyjemnie, zwłaszcza w głębszym "interiorze". Infrastruktura jest bardzo fajna, miejscami jedzie się wąziutkimi dróżkami, gdzie trudno byłoby się minąć dwoma... rowerami. Nawet w najodludniejszych zakątkach, gdzie gdyby nie rajd, to pewnie jeździ samochód ze trzy razy w roku, jest asfalt. Droga może mieć szerokość auta, ale asfalt lub beton musi być. Jesienią często pokryty grubą warstwą liści, po której w deszczu jedzie się jak po lodzie.

Mniej przyjemnie jeździ się w aglomeracjach. Zwalnianie ruchy mają opanowane po mistrzowsku. Nie tylko niezliczonymi skrzyżowaniami ze światłami, ale także swoją jazdą. Zwyczaje polskie dostosowane do ruchu lewostronnego :) Czyli na ograniczeniu do 60 km/h lewy pas jedzie 56, a prawy 60,5 km/h przez co jazda nawet dwupasmówką trwa okrutnie długo.

Autostrady stosunkowo drogie, ale przy wzroście ceny za JR Pass przy większej liczbie osób warto rozważyć auto. Nawet jeśli nie na cały pobyt to "obszarowo", także żeby dotrzeć poza utarte szlaki.

Z innych ciekawostek - na myjniach 7/11 są ściereczki do wycierania samochodu - trzy różne kolory do różnych części - karoseria, wnętrze, opony/koła. Stosik czystych i miejsce na zużyte! Wspaniałe!
W samochodach są flary ostrzegawcze - w przypadku awarii/kolizji/wypadku flara jest odpalana i rzucana na drogę. Nie rozstawiają trójkąta. Na przykład na autostradach w przypadku wypadku i potrzeby wyłączenia pasa na dłuższej odległości, wyrzucane są dziesiątki flar.
_________________
Azory => Egzotyka tuż za rogiem, czyli azorski "double decker" :)
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#54 PostWysłany: 02 Sty 2024 07:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Sie 2019
Posty: 504
złoty
Jak mamy trojkat, to jak najbardziej rozstawiamy. Do tego flares.
I zapewniam Cie, nie wszędzie jest asfalt lub beton. ;)

A to był zwykly Yaris hybryda? Czy Yaris Cross? Mnie Orix w tym roku dal oba, tak mi się spodobało, że myślę o kupnie crossa.
_________________
~~~ Do or do not. There is no try. ~~~
Gadam od rzeczy na Jutubie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#55 PostWysłany: 16 Sty 2024 12:01 

Rejestracja: 19 Mar 2014
Posty: 1703
Loty: 630
Kilometry: 1 040 894
srebrny
Jestem po oddaniu auta na NRT. Wypożyczalnia Times, rezerwacja przez Europcar. Rezerwowałem mini, dostałem jakąś większą Toyotę, całkiem fajna. 450PLN za 3 dni, ubezpieczenie basic, dodatkowo wziąłem zimowe opony. Przy odbiorze już zaznaczone drobne uszkodzenia, przy zwrocie 3sek obchód auta. Brak depozytu na kk.

Jezdzi się płynnie, ale ślamazarnie. Żadnych korkow, nawet jadąc przelotówką przez Tokio, nie widziałem również żadnych kolizji. Tak jak ktoś tu wspominał, lewy pas pusty, środkowy srednio a prawy zawalony, włącznie z tirami.

Parkingi - udało się korzystać w większości z takich z obsługą, albo bezpłatnych. Raz czy dwa płatność w automatach, ale bez wbijania rejestracji więc luz

Korzystałem z goggle maps, działają bardzo dobrze. Z racji ograniczonego czasu jechałem płatnymi drogami, przy oddaniu płatność 500PLN

Ogólnie polecam, bo to ile zobaczyliśmy przez 3 dni to komunikacją publiczną potrzebowałbym chyba 2 razy więcej. Objechane Nikko i okolice, Hakone i Fuji z każdej możliwej strony(piękna pogoda), Kamakura.

@2catstrooper dziękuję za wszystkie porady!Image
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2catstrooper lubi ten post.
2catstrooper uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group