Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 243 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna
Autor Wiadomość
#221 PostWysłany: 08 Wrz 2021 17:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 5862
HON fly4free
Współczuję :(
Upewnię się tylko, czy dobrze rozumiem, że są tacy oporni, pomimo tego, że masz jakieś istotne zmiany lub anulacje w ramach swojej trasy? Jeśli tak, to kompletna porażka, przynajmniej w zakresie tego, że w przypadku chęci rezygnacji oferują jedynie voucher, a nie zwrot kasy.
Ponieważ rozważam, czy nie powalczyć o golda w *A kosztem tej Kolumbii, byłoby to kłopotliwe, gdyby i u mnie miało tak wyglądać. Z drugiej strony, moja rezerwacja ma obecnie taką opcję:

Załącznik:
Zrzut ekranu 2021-09-08 182537.jpg


więc zakładam optymistycznie, że da radę uzyskać zwrot w pieniądzu (o ile się na to zdecyduję). No, chyba że po kliknięciu na "apply" pojawi się coś zaskakującego.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Góra
 Relacje PM off  
 
#222 PostWysłany: 08 Wrz 2021 17:46 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2524
złoty
To ja jeszcze uzupełnię, że po kolejnym telefonem poprawili mi PNR i teraz jest zgodny z biletem.
Trochę się bałem czy przypadkiem nie będą chcieli wycofać zmian, że to był błąd , ale na szczęście zmienili bez problemów.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Zjadacz lubi ten post.
 
 
#223 PostWysłany: 08 Wrz 2021 20:38 

Rejestracja: 01 Sty 2014
Posty: 127
niebieski
Ja w mojej rezerwacji już nawet takich opcji nie miałem - tak jakbym się na wszystkie zmiany zgodził ( a nic nie naciskałem ) - obecnie ( w sumie to od tych pierwszych moich dzwonień ) widzę godziny, wybór miejsc, jedzenia itp itd - porostu tak jakby jakiś konsultant za mnie wybrał że się na wszystko zgadzam.

a co do dzwonienia to chyba mam do tych konsultantów pecha
Góra
 Relacje PM off
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#224 PostWysłany: 09 Wrz 2021 15:02 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2524
złoty
Tak wygląda okno ze zwrotem - czyli po kliknięciu w "apply" w screenshot pokazanym w poście @tropikey

Załącznik:
Screenshot_20210909_155857.png


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#225 PostWysłany: 09 Wrz 2021 16:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2013
Posty: 1054
złoty
@SPLDER Czy po rozdzieleniu rezerwacji numery biletów zostały identyczne jak były dla wszystkich (tylko pod dwoma różnymi PNR'ami)? Czy w którymś miejscu numery biletów są nowe?
Góra
 Relacje PM off  
 
#226 PostWysłany: 09 Wrz 2021 19:47 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2524
złoty
Wszystko na to wskazuje. Niestety dla zmienionych rezerwacji nie mogę sprawdzić numeru biletu, bo w zarządzaniu rezerwacja dostępna jest tylko informacja o odwołaniu lotów i opcjach zmiany i zwrotu. Ale nie dostałem mailem innych biletów, a w SAUDI stary bilet ma status kuponów open for use.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
billabong lubi ten post.
 
 
#227 PostWysłany: 12 Wrz 2021 00:22 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2524
złoty
@kostek966

Pamiętasz ile czasu zajęły formalności po przylocie i odbiór bagażu.

Bo zastanawiam się czy ryzykować lot o 22:15 do Medellin. Teoretycznie ląduje 19:45, widziałem że ten lot w ciągu ostatnich 3 miesięcy najpóźniej lądował o 20:30.

Check in deadline to 45 min.
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez SPLDER, 12 Wrz 2021 09:10, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#228 PostWysłany: 12 Wrz 2021 07:44 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 2661
platynowy
Jeśli dobrze pamiętam to wszystko szło szybko, szybciej niż w Limie, tylko kontrola paszportowa z pieczątką,
też miałem przesiadkę ok 3h, to wynudziłem się jeszcze, ale przylot był w nocy ok 3, a wylot nad ranem,
Ogólnie na wszystkich lotniskach i w Peru i Kolumbii, a byłem łącznie na 6, odprawy szły szybko i sprawnie,
w porównaniu z Europą to kosmos, na krajówkach wystarczy być godzinę przed lotem i jeszcze luz
Góra
 Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
SPLDER uważa post za pomocny.
 
 
#229 PostWysłany: 12 Wrz 2021 15:24 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2524
złoty
Mojej telenoweli z Iberią ciąg dalszy. Po rozdzieleniu rezerwacji wystąpiłem o refund dla 3 osób które zrezygnowały.
Załącznik:
241846467_388860286201600_3488307059660818219_n.jpg

Załącznik:
241643382_1473599076307069_4335932201735802448_n.jpg



Mail z potwierdzeniem anulacji oczywiście nigdy nie dotarł. Wczoraj dostałem email z check-in remainder. Wszedłem na rezerwację i widzę zatwierdzoną zmianę na zaproponowane domyślnie loty na 13.09. Dzwonię ponownie do Iberii, że WTF ( nie dosłownie) i słyszę że "nie mamy pana płaszcza" i że mogą anulować rezerwację i wystawić voucher.

Mają wyjaśnić sprawę i oddzwonić (w co wątpię), a jeśli nie mam dzwonić jutro koniecznie przed odlotem.

Dobrze że zrobiłem screenshoty i polecam to każdemu kto chciałby anulować rezerwację.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#230 PostWysłany: 22 Wrz 2021 14:11 

Rejestracja: 07 Sty 2016
Posty: 464
niebieski
tropikey napisał(a):
Nie jestem pewien, czy mamy to samo na myśli, ale u mnie wygląda to tak, że najpierw są wskazane zmiany, za które przepraszają, a potem:

Image

U Ciebie jest inaczej?
U mnie pojawiły się trzeci już raz zmiany o kilkanaście minut które dają możliwość zmiany lotu (a za kilka dni zostaną zapewne zaakceptowane automatycznie)

Image

A tak to wyglada w zarządzaniu rezerwacja

Image
Image


Jest opcja zmiany terminu o 10 dni do przodu i Ew zmiana lotnisk

Niżej jeszcze info ze w razie zwrotu proszę kontaktować się z agencja

Edit: zmiany na 10 dni w przód dokonałem bez problemu na stronie IB
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#231 PostWysłany: 29 Wrz 2021 01:26 

Rejestracja: 01 Sty 2014
Posty: 127
niebieski
Wylot z Mediolanu bez żadnego problemu, zero pytań - salonik BA zamknięty na Linate, w Bogocie tylko paszport, MIG i cel wjazdu.

Na pytanie jak wygląda powrót do Włoch z listy E , chwila zastanowienia i odpowiedz ze przy tranzycie nie ma kwarantanny....a co jeśli muszę zostać na noc bo nie mam już żadnego lotu i kolejny na następny dzień - ma pan 24h na wylot ale najlepiej niech się pan w Bogocie na locie powrotnym zapyta ?...WTF

Ja chyba wybiorę powrót do Madrytu tylko i potem do Polski nie wiadomo na kogo się we Włoszech trafi - ale bliżej powrotu będę się zastanawiał


Ostatnio edytowany przez tomazs, 29 Wrz 2021 12:00, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#232 PostWysłany: 29 Wrz 2021 08:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1198
Loty: 238
Kilometry: 445 316
platynowy
tomazs napisał(a):

Ja chyba wybiorę powrót do Madrytu tylko i potem do Polski nie wiadomo na konie się we Włoszech trafi - ale bliżej powrotu będę się zastanawiał

Na koninę to najlepiej w Katanii
Góra
 Relacje PM off
tomazs lubi ten post.
 
 
#233 PostWysłany: 07 Paź 2021 08:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 5862
HON fly4free
Sprawa wygląda u mnie tak, że z różnych względów nie będę jednak korzystać z tego dealu. Pojawił się jednak pewien problem i byłbym wdzięczny za Waszą radę, co z nim począć...

Mój lot powrotny jest dotknięty zmianą, w związku z którą sam system Iberii dopuszcza bezpłatne anulowanie rezerwacji. Chciałem to uczynić i otrzymać zwrot pieniędzy, a nie vouchera. Niestety, w "manage my booking" mogę online wystąpić tylko o voucher, a co do zwrotu pieniędzy każą do siebie dzwonić (czyli inaczej, niż miał np. @SPLDER na swoim zrzucie ekranu). Dziś udało mi się wreszcie połączyć z agentem (dzięki @igore za nr "warszawski"), który jednak wprowadził zamieszanie do mojego procesu myślowego, gdyż stwierdził, że w moim wypadku w grę wchodzi jedynie zwrot w postaci vouchera.
Uzasadnił to tym, że co prawda doszło u mnie do anulowania lotu BOG-MAD o 18:15 (IB 6586), ale zaproponowano mi inny lot tego samego dnia o 22:20 (IB 6588), a zasada jest taka (wg agenta), że jeśli czas nowego lotu różni się od pierwotnego o < 5 h, to w takim przypadku nie mogę otrzymać zwrotu w pieniądzu, a jedynie w voucherze. Trochę z nim podyskutowałem, ale widziałem, że do niczego to nie doprowadzi, więc podziękowałem za rozmowę.

Mam pytanie do Was, czy wiecie coś o takiej "zasadzie"? Agent powoływał się na zaakceptowane przeze mnie warunki przewozu (których oczywiście nie czytałem przed zakupem tego EF :D ), ale czytając to, co jest dostępne na https://www.iberia.com/es/bills/conditions/ nic takiego nie znajduję. W świetle art. 8 EC 261/2004, to od mojego wyboru powinno zależeć, jakie rozwiązanie chciałbym zastosować w związku z anulowanym lotem o 18:15. Poza tym, to trochę absurdalne, że IB nie ma co do zasady nic przeciwko darmowemu anulowaniu mojego lotu z uwagi na ww. opisane anulowanie lotu, ale pieniędzy nie chce dać, bo zaproponowano mi lot alternatywny startujący później o mniej, niż 5 h.

Zakładając, że agent nie miał racji, a stanowisko IB to tylko ściema mająca na celu ograniczenie zwrotów pieniężnych na korzyść voucherów, zastanawiam się, co dalej zrobić. Pierwszy lot jest zaplanowany na 29.10, więc jest jeszcze troszkę czasu. Mogę spróbować się połączyć z innym agentem, ale może lepiej od razu uderzyć do Revoluta z chargebackiem, żeby nie tracić niepotrzebnie czasu? Oczywiście, mógłbym również wziąć ten ich voucher, ale kto to wie, kiedy znowu będę lecieć Iberią....

EDIT: dodam jeszcze dla przejrzystości sprawy, że na moją niekorzyść może działać to, że do portu docelowego, czyli MXP dotarłbym - pomimo ww. anulowania i późniejszego wylotu z BOG - o tej samej godzinie. Po prostu przerwa w MAD uległaby skróceniu z powodu późniejszego przylotu z BOG.


EDIT nr 2: chyba już wiem, o co im chodzi. Traktują ten przypadek zapewne, jako "opóźnienie", a nie "odwołanie", w rozumieniu EC 261/2004. Łączą w ten sposób art. 8.1.a (zwrot należności) z art. 6.1.c).iii). W świetle jednak definicji z art. 2.l) wygląda mi to jednak raczej na "odwołanie".
Nie będę rozwijał tego wątku tutaj, żeby nie odbiegać od tematu i zgłoszę się ewentualnie do jakiegoś bardziej odpowiedniego wątku...
Góra
 Relacje PM off  
 
#234 PostWysłany: 07 Paź 2021 09:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1198
Loty: 238
Kilometry: 445 316
platynowy
Ja bym najpierw spróbował z innym agentem.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#235 PostWysłany: 07 Paź 2021 09:17 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4669
platynowy
@tropikey: IMO należy się oczyście pełny zwrot bo doszło do odwołania rejsu objętego twoją rezerwacją. Jak rozumiem zniknął w tym dniu na tej trasie lot IB XXX i oferują zamianę na późniejszy IB YYY.
Góra
 Relacje PM off
tropikey lubi ten post.
 
 
#236 PostWysłany: 07 Paź 2021 09:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 5862
HON fly4free
Się rozpisałem, a trzeba było zacząć od ponownego wybrania numeru :D

Zaszły 2 "cuda":

1) dodzwoniłem się do nich po raz drugi tego samego dnia (nr 22 306 01 17 naprawdę działa!),

2) drugi agent bez żadnych "ale" przyjął zgłoszenie, anulował rezerwację i przekazał sprawę do działu refundacji :)

Mam nadzieję, że te wcześniejsze wypociny przynajmniej przydadzą się komuś w podobnej sytuacji.
Góra
 Relacje PM off
8 ludzi lubi ten post.
 
 
#237 PostWysłany: 21 Paź 2021 04:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2011
Posty: 5862
HON fly4free
@SPLDER i @tomazs:
obaj już chyba (a pierwszy z Was na pewno, sądząc po innym wątku) wróciliście - jak było z tym powrotem przez IT? Pytam, mimo że sam odpuściłem, ale siedzieliśmy w tym razem i ciekaw jestem, jak Wam poszło? Można będzie zamknąć tą historię jakąś uroczą klamrą :D
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#238 PostWysłany: 21 Paź 2021 17:20 

Rejestracja: 01 Sty 2014
Posty: 127
niebieski
@tropikey

Ja odpuściłem ostatni odcinek i doleciałem do Madrytu a stamtąd do Warszawy, nie chciałem ryzykować we Włoszech, chociaż zapewniali mnie,że 'nie powinno być problemu". ( Lot miałem na Linate i musiałbym zrobić nockę w Mediolanie oraz dojechać na Malpense - z Madrytu miałem lepsze połączenie)

W Bogocie przed odprawą sprawdzali QR code z hiszpańskiego formularza lokalizacyjnego i szczepienia oraz bardzo ważne - kolumbijski MIG na wylot - dużo ludzi tego nie miało ( dantejskie sceny - zwłaszcza u starszych ludzi bez smartfonów ), natomiast w Madrycie na terminalu 4S - tylko paszport i kolejką do terminalu 4 - przed odbiorem bagażu - sprawdzanie szczepienia ( ewentualnie niektórzy na testy - chyba nie szczepieni ? ), ja powiedziałem, że mam transfer - lekka konsternacja obsługi dlaczego nie poszedłem na transfer ? ( "lot mam z terminalu 1 a muszę odebrać bagaż bo lecę na inym bilecie" - musiałem pokazać rezerwacje ) i witamy w Madrycie choć na dośc krótko.

W Warszawie sprawdzanie szczepienia i skąd pan przyleciał - powiedziałem że z Hiszpanii ( leciałem na dowodzie ) i tyle.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
tropikey uważa post za pomocny.
 
 
#239 PostWysłany: 21 Paź 2021 23:34 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2524
złoty
Ja zmieniłem rezerwację na Genewę - stwierdziłem że nie chce narażać się na jakieś problemy we Włoszech w przyszłości - nawet jeśli jest to mało prawdopodobne.

Od strony COVID-owej:

Wylot POZ-WAW-GVA - sprawdzany certyfikat szczepień w checkin lotu, o formularz szwajcarski nikt nie pytał
GVA - żadnej kontroli
GVA-MAD-BOG - sprawdzany kolumbijski i hiszpański formularz
BOG - tylko kontrola paszportowa

na powrocie :
BOG - sprawdzony formularz hiszpański
W Madrycie wczytywany kod QR - w naszym przypadku ze względu na tranzyt bez żadnych dodatkowych testów ani kwarantanny (która jest wymagana przy powrocie z Kolumbii). Strefy tranzytowej lotniska nie można opuścić bez sprawdzenia kodu QR, nawet jeśli przejdzie się wstępną kontrolę po locie z Kolumbii, nadal przy wyjściach stoją osoby kontrolujące kody covidowe.

W Szwajcarii bez żadnej kontroli, za to w Warszawie tradycyjny "burdel" i stanie w tzw zarażalni w tłoku do kontroli kodów QR na przylocie.
W Kolumbii bardzo restrykcyjnie wszyscy podchodzą do COVIDa - praktycznie wszyscy noszą maseczki na ulicach. W zasadzie jedyna grupa osób które ostentacyjnie chodziła bez maseczek to Polacy których widziałem w Salento.
W samolotach dużo osób nosi 2 maseczki, a nawet widziałem osoby w 2 maseczkach i przyłbicy.
W samolotach w Kolumbii nie ma żadnego serwisu, nawet w PE i C. Ciekawie rozwiązany jest de-boarding wysiada się po kilka rzędów w kolejności od początku samolotu, na przemian lewa i prawa strona. Jest to bardzo sumiennie przestrzegane przez załogę.


Odnośnie samej Iberii - lecieliśmy A350 co uważam za dużą zaletę. Układ kabiny identyczny jak w A340 którym leciałem 2 lata temu do Buenos, osobiście bardzo mi ten układ odpowiada przynajmniej dopóki nie siedzi się na miejscach od strony korytarza, ale niektóre osoby narzekają że miejsce na nogi jest dość wąskie czują się trochę jak w trumnie.

Co do posiłków na long haul - jest OK, jeśli przez OK rozumiemy standard zbliżony do LH/BA. Na minus słaba oferta alko i niektórym może przeszkadzać brak alko pomiędzy posiłkami co jest bardzo słabe jak na biznes.


Załącznik:
20211006_223206.jpg

Załącznik:
20210922_175557.jpg

Za to posiłki na short-haul daleko lepiej niż LH i LO (może poza kilkoma trasami jak LHR czy BRU gdzie LO serwuje normalny obiad). Saloniki to przepaść w stosunku do Star Alliance, może z wyjątkiem LO , ale to co w salonikach obecnie oferuje LH czy LX to ponury żart z pasażerów i przepaść w porównaniu do saloniku w Madrycie. W GVA salonik LX jest zamknięty, a pasażerowie kierowani się do zapchanego i bardzo kiepskiego saloniku który wcześniej był wykorzystywany jedynie przez pasażerów z PP. Rano wszystkie miejsca są zajęte, a obsługa szuka nerwowo wolnych miejsc, bo w międzyczasie przed wejściem ustawiła się kolejka osób dla których nie ma miejsca. Z OW nigdy nie było mi po drodze, ale obecnie żałuję że nie latają do Poznania. Pozytywne zaskoczenie bardziej wynika co prawda z upadku standardów LH i jego przystawek, ale gdybym miał wybór przerzuciłbym się na OW.

Co do samego pobytu w Kolumbii był bardzo udany i tak jak napisałem w innym wątku - liczba atrakcji w tym kraju okazała się tak duża, że żałowałem że zaplanowałem tam tylko 2 tygodnie. Napiszę więcej przy okazji podsumowania roku.


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
3 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#240 PostWysłany: 22 Paź 2021 00:46 

Rejestracja: 15 Sty 2011
Posty: 4669
platynowy
@SPLDER: z ciekawości, alkohole nie są w ogóle dostępne między serwisami w C na longach, tzn. załoga odmawia ich podawania, czy raczej proaktywnie ich nie oferuje, ale jak ktoś poprosi czyt. będzie nudził, to dostanie. Z tego co pamiętam, to w IB dwa lata temu alkohol był przez cały lot podawany, choć załogi IB nie należą raczej do zbyt wylewnych serwisowo - robią co do nich należy i tyle, reszta na wyraźne życzenie. Więc w tym sensie to o czym pisałeś byłoby zmianą na minus (ciekawe czy to uzasadnione cięciami, czy bardziej jakieś "coviowe" bzdury).

Na marginesie tego jak wracałem nocnym rejsem z AM.PD do MAD i poprosiłem o gin z tonikiem, bez serwowanej wtedy kolacji (było za późno na jedzenie jak dla mnie), to dostałem całą butelkę na stolik i kilka puszek toniku - pani najwyraźniej wyszła z założenia, że w ten sposób ułatwi sobie zadanie :lol: Była z resztą wyjątkowo zakręcona - gdy na jej pytanie, czy ma zwracać się do mnie po angielsku czy hiszpańsku, odpowiedziałem że w tym drugim języku, zaczęła ochoczo komunikować się z nieznanych przyczyn...po francusku.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
 [ 243 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group