Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 21 Wrz 2015 23:03 

Rejestracja: 21 Wrz 2015
Posty: 4
Witam serdecznie :) przybyłem na forum się poradzić, gdyż mam drobny problem z firmą WizzAir. Już przedstawiam jak wygląda sprawa.

Pozwolicie, że zrobię to w formie w jakiej wysłałem reklamację.

Cytuj:
"Witam. Wraz z młodszą (niepełnoletnią) siostrą leciałem dnia 29 sierpnia br. (sobota) z Liverpoolu do Warszawy na lotnisko im. Chopina.
Reklamację chcę złożyć z dwóch następujących powodów.
1. Na lotnisko dotarliśmy przed zamknięciem bramki, niestety Pani poinformowała nas, że nie możemy już oddać bagażu odprawionego. Poleciła nam załatwiać sprawę z ochroną. Ochronna natomiast nie pozwoliła nam zabrać ze sobą napojów oraz kosmetyków które mieliśmy w bagażu odprawionym, a który nie został oddany przez przedwczesne zamknięcie bramki.
2. Tu sytuacja jest o wiele poważniejsza. Ja i moja siostra mieliśmy zarezerwowane kolejno miejsca 6B i 6C, Przed wejściem do samolotu jedna z Pań poinformowała nas, że moja siostra ma zmienione miejsce z 6C na 8C. Poleciła również by na pokładzie spytać się załogi, co dalej z tym faktem robić.
Na pokładzie, załoga poprosiła nas abyśmy spytali się Pana z miejsca 6A czy nie przesiądzie się na miejsce 8C, abyśmy my mogli siedzieć koło siebie. Nie rozumiem, czemu miałbym zawracać głowę innemu pasażerowi niezwiązanemu z tą sprawę ale zgodziliśmy się. Dalej na pokładzie okazało się, nie tylko, że miejsce 6C jest zajęte (Pani która je zajmowała również dostała zamianę miejsca z 3C na 6C), ale również miejsce na którym miała usiąść moja siostra czyli 8C również było zajęte. Pani z załogi stwierdziła, żebyśmy poszukali jakiekolwiek wolnego miejsca, gdyż oni nie dostali planu rozmieszczenia pasażerów, ale ponoć 25C jest wolne. Okazało się, że również 25C było zajęte. W związku z czym wydawało się, że moja siostra zostanie bez miejsca siedzącego na pokładzie samolotu. Ostatecznie okazało się, że miejsce 21C jest wolne, znaleźliśmy je poganiani przez załogę, by przyspieszyć start samolotu. Chciałbym przypomnieć, jak wspominałem wcześniej, iż moja siostra ma zaledwie 13 lat, był to jej drugi lot samolotem i jest to duży problem by siedziała w oddaleniu od osoby jej bliskiej. I to w drugim końcu samolotu. Po wystartowaniu strasznie się bała i siedziała zapłakana. Na szczęście Pani z miejsca obok zgodziła się zamienić z moim.

Mogę wiedzieć jak bardzo źle zaprojektowane są Wasze systemy, że pozwalają na przydzielenie już zajętego miejsca innej osobie? I jak to jest możliwe, że załoga nie dostaje wszystkich potrzebnych do odlotu informacji? I dlaczego to pasażerowie muszą się martwić o znalezienie sobie samemu miejsca?

Liczę na szybkie rozpatrzenie mojej reklamacji i przedstawienie oferty zadośćuczynienia za całą sytuację. Z góry mogę powiedzieć, że nie jesteśmy zainteresowani zniżkami czy bonami na następne loty.

Z poważaniem,
Daniel Pieczyński"


W związku z powyższym została wysłana reklamacja. W końcu jako pasażer mogę oczekiwać, że będę miał miejsce siedzące w samolocie na który bilet kupiłem. Niepokoił mnie też fakt, iż załoga nie posiadała żadnych informacji o tym kto samolotem leci i gdzie siedzi. Oto odpowiedź jaką otrzymałem:

Cytuj:
Szanowny Panie,
Dziękuję za skontaktowanie się z działem obsługi klienta Wizz Air.
W imieniu linii lotniczych Wizz Air serdecznie przepraszam za wszelkie niedogodności. Naczelną zasadą Wizz Air jest zapewnienie każdemu pasażerowi komfortu i bezpieczeństwa oraz jak najlepszych wrażeń z podróży. Zapewniam że dokładamy wszelkich starań, aby każdy pasażer był zadowolony z usług jakie oferujemy.

Odnosząc się do kwestii płynów i kosmetyków, informuję że płyny (pod pojęciem płyny należy też rozumieć większość kosmetyków jak np. balsamy, kremy) nie są dozwolone do przewozu w bagażu rejestrowanym, zgodnie z Ogólnymi Warunkami Przewozu Pasażerów i Bagażu Wizz Air, które Pasażer zaakceptował podczas zakupu biletu:

Podstawa:
14.3.2. Jeśli bagaż rejestrowany zawiera następujące przedmioty: a. gotówkę i papiery wartościowe; b. biżuterię, metale szlachetne, kamienie szlachetne i półszlachetne; c. komputery, aparaty fotograficzne, kamery wideo, telefony komórkowe oraz inne urządzenia elektroniczne lub urządzenia techniczne i ich akcesoria; d. dokumenty urzędowe, służbowe lub prywatne; e. dokumenty podróży lub inne dokumenty tożsamości; f. klucze; g. płyny; h. leki; i. przedmioty łatwo ulegające zepsuciu lub zniszczeniu; j. dzieła sztuki i przedmioty sztuk pięknych; k. przedmioty wymienione w punkcie 14.3.1
Wizz Air nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienie w przewozie tych przedmiotów, ani za zaginięcie lub uszkodzenie takich przedmiotów.
Niektóre porty lotnicze stosują zasady wprowadzające dalej idące ograniczenia. W takich przypadkach obowiązują przepisy danego portu lotniczego.
Dodatkowo informuję, że decyzja zmiany wykupionego miejsca podyktowana była względami bezpieczeństwa, które muszą zostać spełnione, aby lot się odbył. W związku z tym zdecydowałam o zwrocie opłat za miejsca, które Państwo wykupili, aby siedzieć razem.
Kwota 4 GBP została już przekazana do zwrotu na konto karty płatniczej, przy pomocy której odbyła się płatność za rezerwację (VISA **** **** **** ****).
Przeciętny czas oczekiwania na przekaz zwrotny wynosi 7 dni, jednakże pojawienie się pieniędzy na wyciągu bankowym zależne jest przede wszystkim od typu karty użytej do transakcji (debetowa, kredytowa, płatnicza) i od okresu rozliczeniowego tejże karty.

Z poważaniem,

XXXXXXXXX
Customer Relations Department | Wizz Air Hungary Ltd. (member of Wizz Air Group)
BUD International Airport | Building 221| H-1185 Budapest, Hungary
customerrelations.pl2@wizzair.com | http://www.wizzair.com


Sprawdziłem ich regulamin, regulamin lotniska i ich regulamin w wersji angielskiej. We wszystkich mowa o tym, że nie wolno przewozić płynów które mogą zaszkodzić pasażerom, maszynie albo wpłynąć na komfort lotów. Zasłaniania się procedurami nie będę komentował bo szkoda mi słów. Następnego maila napisałem im w nieco ostrzejszym tonie.

Cytuj:
Szanowna Pani,
W przytoczonej przez Panią podstawie jest mowa o tym, że Wizz Air nie ponosi odpowiedzialności za "za jakiekolwiek opóźnienie w przewozie tych przedmiotów, ani za zaginięcie lub uszkodzenie takich przedmiotów." Nie ma tutaj mowy natomiast o zakazie przewożenia takich przedmiotów, natomiast na stronie lotniska znajduje się informacja, że wszelkie płyny powinny być umieszczone w bagażu rejestrowanym (dokładny tekst ze strony lotniska "Wherever possible, all liquids should be placed in checked baggage to go in the hold of the aircraft.").

Chciałbym, aby wytłumaczyła mi Pani jakimi konkretnie "względami bezpieczeństwa" podyktowana była zmiana miejsca 13-letniej dziewczynki, tak by siedziała z dala od osoby dorosłej która była za nią odpowiedzialna. Chciałbym też się dowiedzieć, dlaczego nie zostaliśmy poinformowani o tym wcześniej, np. poprzez e-mail? Oprócz tego, że sama zmiana nastąpiła, dziecko nie miała w ogóle przydzielonego miejsca, gdyż zarówno to przed jak i to po zmianie były zajęte przez innego pasażera. Podsumowując, moja siostra jako pasażer w ogóle nie miała przydzielonego żadnego miejsca siedzącego. Z Pani wiadomości wynika również, że lista pasażerów i zajętych przez nie miejsc nie jest uwzględniona w przepisach bezpieczeństwa wymaganych do obycia się lotu. Jak inaczej mam rozumieć fakt, że lot bez takiej listy się odbył? Czy to oznacza, że samolotem mógł lecieć każdy kto się do niego dostał?

Szanowna Pani, nie sądzę aby decyzja którą Pani podjęła była w jakikolwiek sposób adekwatna do sytuacji która miała miejsce. W związku z powyższym chciałbym zwrotu kosztów obu biletów. Mam nadzieję, że tym razem Wizz Air potraktuje sprawę poważnie, bo niestety za niezbyt poważne muszę uznać przytoczenie podstawy w której nie jest napisane o zakazie przewozu płynów, a jedynie o tym, że Państwa firma nie ponosi za nie odpowiedzialności oraz zasłanianie się ogólnie pojętymi przepisami bezpieczeństwa które nie mają związku z przedstawioną przeze mnie sytuacją. Informuję również, iż w przypadku nie uszanowania mojej prośby, będę zmuszony wstąpić na drogę prawną by wyjaśnić tą sytuację z Państwa firmą.

Pozdrawiam,
Daniel Pieczyński


I niestety na tego maila już nie dostałem odpowiedzi, a wysłałem go 4 września. Niestety nie mogłem się szybciej zająć tą sprawą, ze względu na poprawki na uczelni.

Teraz mam prośbę i pytanie do Was forumowicze. Czy powinienem kierować tą sprawę do sądu? Czy jest wgl. sens walczyć? Ile może potrwać taka sprawa i jakie dowody bym musiał przygotować? Czy jest może inny sposób załatwienia tego? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam,
Daniel Pieczyński


Ostatnio edytowany przez zbyhu 22 Wrz 2015 00:00, edytowano w sumie 2 razy
usunąłem dane pracownicy Wizz, poprawiłem tytuł
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 21 Wrz 2015 23:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2056
srebrny
czego oczekujesz i w jakiej wysokosci? Jak nie odpowiedzieli pozostaje sprawa cywilna, koszt pelnomocnika przekroczy potencjalne zadoscuczynienie
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 21 Wrz 2015 23:13 

Abstrahując od przedziwnego zamieszania z miejscami to mam pytanie odnośnie bagażu a raczej godziny o jakiej przybyliście na lotnisko?
Jak to odprawa została zakończona przedwcześnie?
Masz jakieś zdjęcie monitora z godziną?
Albo nie doczytałam albo nie widzę informacji: czy Wasz bagaż rejestrowany poleciał? Poleciał ale bez tych płynów/kosmetyków?

O kwestię rozdzielenia i bezpodstawnej zmiany miejsc bym walczyła dalej, może niekoniecznie z żądaniem zwrotu ceny za bilety ale samo 4GBP za stres dziecka to jakby trochę mało.

Daj znać jak się sprawa skończyła.
Góra
 PM off  
 
#4 PostWysłany: 21 Wrz 2015 23:45 

Rejestracja: 21 Wrz 2015
Posty: 4
@lukas63 oczekiwałem jakiegoś odszkodowania, zwrotu kosztów biletu, ale jeśli miałoby dojść do sprawy to zastanawiam się właśnie czy nie będzie tak jak mówisz, w sensie więcej zapłacę niż będę miał zadośćuczynienia.
@singielka_1976 Na lotnisku byliśmy na pewno 10 minut przed zamknięciem bramki (mieliśmy lekki poślizg w czasie), niestety nie mam jak tego udowodnić, oprócz tego, że przeszliśmy przez ochronę 3 minuty po czasie kiedy bramka miała być zamknięta (czyli o 20:53, a miała być zamknięta o 20:50 ), a jestem pewien, że zabawa z ochroną zajęła nam duużo dłużej niż 3 minuty (wejście z torbami na 1 piętro po schodach, wypakowanie płynów, zdjęcie rzeczy skanowanie). Bagaż poleciał bez płynów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 21 Wrz 2015 23:53 

Rejestracja: 22 Sty 2014
Posty: 833
Ale bramka miała być zamknięta czy check-in? To dość spora różnica, możliwość oddawania bagażu kończy się zwykle wcześniej niż zamyka bramka. Nie wiem natomiast, ocb z płynami w rejestrowanym, jak to nie wolno? :shock:


Ostatnio edytowany przez H778, 21 Wrz 2015 23:55, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 21 Wrz 2015 23:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2056
srebrny
A ile kosztowaly bilety?
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 22 Wrz 2015 00:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1018
Loty: 186
Kilometry: 341 491
niebieski
@Ashan Mam wrażenie, że mylisz dwie rzeczy. Bramka to jest wejście do samolotu (czyli do rękawa albo autobusu) i to właśnie godzina zamknięcia bramki jest na karcie pokładowej. Natomiast odprawa bagażowa kończy się wcześniej i z tego co piszesz wynika, że na lotnisko przybyliście po jej zamknięciu.
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Relacje PM off  
 
#8 PostWysłany: 22 Wrz 2015 00:23 

Rejestracja: 21 Wrz 2015
Posty: 4
@lukas63 razem ok 170 funtów.

@olus bardzo możliwe, że masz rację, gdyż miałem na myśli własnie tą godzinę z karty pokładowej. W takim razie przepraszam za zamieszanie i swoją niewiedzę (to był mój drugi lot w życiu i nikt nie wyprowadził mnie wcześniej z błędu :) )
Góra
 Relacje PM off  
 
#9 PostWysłany: 22 Wrz 2015 00:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5330
Loty: 141
Kilometry: 270 325
niebieski
W takim razie co do bagażu nie możesz mieć do nikogo pretensji. Stawiłeś się do odprawy bagażowej za późno, w związku z czym straciłeś prawo do jego nadania. Mówisz, że byłeś na lotnisku 2 minuty przed godziną na karcie pokładowej, czyli wychodzi ze to 32 minuty przed odlotem. Bagaż trzeba nadać z tego co pamiętam do 40 minut przed odlotem w WIZZ, więc zabrakło 8 minut...

Co do zmiany miejsc, to bardzo brzydko, jednak jeśli wizz sam nic nie da od siebie, to koszty walki w sądzie przewyższą potencjalne 'odszkodowanie', które i tak pewnie nie będzie łatwe do wywalczenia, o ile w ogóle możliwe. Główna usługa (przewóz osób) została zrealizowana, a za niewywiązanie się z konkretnego miejsca oddali, może coś ugrasz a może nie - ogólnie słaby temat.

Dodałbym jeszcze, że co do bagażu to poszli Wam na rękę. Domyślam się że skoro miał być to bagaż rejestrowany to zapewne przekraczał wymiary podręcznego. A jednak wpuścili was z nim do samolotu bez dopłat. Wyrzucenie płynów to nie był wymysł lotniska, tylko wymogi bezpieczeństwa, narzucane odgórnie na linię/kontrolę lotniskową.

Rodzice kolegi mieli podobny przypadek (tylko że z Ryanem) w POZ, Przyjechali na lotnisko 2 minuty po zamknięciu odprawy bagażowej, nie mogli nadać już bagażu, mogli jednak zabrać na pokład płacąc niecałe 300zł za 'za duży bagaż podręczny' na bramce przed wejściem do samolotu, oraz około 300zł stracili na kosmetykach, które mieli, a musieli wyrzucić. Tak więc to może być takie małe pocieszenie dla Ciebie, że nie skasowali Ci za nadbagaż podręczny do czego mieli pełne prawo.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Ashan uważa post za pomocny.
 
 
#10 PostWysłany: 22 Wrz 2015 00:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1018
Loty: 186
Kilometry: 341 491
niebieski
Właściwie to masz szczęście, że Was wpuścili do samolotu. Jeśli się spóźniasz, to mogą odmówić wejścia na pokład, chociaż zwykle jest tak, że jednak bramkę zamykają później niż o przewidywanej godzinie.
Co do drugiej sytuacji, to rzeczywiście nieprzyjemna, dlatego, że chodziło o dziecko. Ale nie sądzę, żeby udało Ci się coś wywalczyć od WizzAir. Tutaj rzeczywiście system zawiódł, ale jeszcze parę miesięcy temu w ogóle nie było przydziału miejsc i takie sytuacje były codziennością.
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Relacje PM off  
 
#11 PostWysłany: 22 Wrz 2015 00:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Lip 2012
Posty: 3044
złoty
"Pasażerowie podróżujący z bagażem rejestrowanym muszą zgłosić się w punkcie oddania bagażu nie później niż 40 minut przed planową godziną odlotu. Na niektórych lotniskach punkty odprawy służą również do oddania bagażu.

Pasażerowie, którzy dokonali odprawy przez Internet, muszą zgłosić się przy bramce wejściowej do samolotu nie później niż 30 minut przed planową godziną odlotu."

Co do bagażu nie ma wątpliwości, że się spóźniłeś.
_________________
Mam alergię na "witam" i "w mojej ocenie".
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#12 PostWysłany: 22 Wrz 2015 00:40 

Rejestracja: 21 Wrz 2015
Posty: 4
@olus
@cypel
@szymonpoznan1
Dzięki wielkie za wyjaśnienie wszystkiego, co do bagażu będę miał nauczkę i będę pamiętał na przyszłość. Teraz mi głupio tylko, że zdążyłem "popisać się" swoją niewiedzą :).
To chyba tyle w temacie, tata chce bym się jeszcze przeszedł i spytał znajomego prawnika czy są jakieś szansę, co zrobię przy okazji ale chyba jedna darujemy sobie te potyczki prawne.
Jeszcze raz dzięki wielkie wszystkim za szybkie odpowiedzi o tej później porze. Temat chyba do zamknięcia ^^
Pozdrawiam i dobranoc :)
Góra
 Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
 
#13 PostWysłany: 19 Lut 2019 21:40 

Rejestracja: 26 Maj 2013
Posty: 18
Loty: 144
Kilometry: 230 515
Czy ktoś miał taką sytuację i jak czy udało się z Wizzairem wygrać:
zakupiłem bilety na trasie KRK-AHO oraz wybrałem miejsca przy wyjściu ewakuacyjnym 10A i 10B (samolot A321), teraz wchodzę na rezerwację i nadal mam miejsca 10A i 10B z tym że samolot to A320, więc nie przy wyjściu ewakuacyjnym, na infolinii twierdzą że takie kupiłem i mogę dopłacić do zmiany na extra leg room. czy ktoś miał taką akcje?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 13 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group