Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#161 PostWysłany: 24 Sty 2017 23:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 817
Loty: 69
Kilometry: 196 395
Zbanowany
Rocznica :)
_________________
Jak żyć, to nie jako widz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia
Loty do Szanghaju z Gdańska, Poznania i Warszawy od 2056 PLN Loty do Szanghaju z Gdańska, Poznania i Warszawy od 2056 PLN
#162 PostWysłany: 24 Sty 2017 23:15 

wasza i okrągłą dziadków Gruzinów ;)
Góra
 PM off
MaPS lubi ten post.
 
      
#163 PostWysłany: 24 Sty 2017 23:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 1407
niebieski
Czy przy okazji zmian przez W6 daty/godziny wylotu można w ramach jednej rezerwacji zaakceptować zmiany dla części pasażerów, a dla cześci wziąć zwrot kasy ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#164 PostWysłany: 25 Sty 2017 00:06 

Rejestracja: 05 Gru 2012
Posty: 351
niebieski
Jakiś czas temu była taka możliwość, o ile pasażerem "do usunięcia" nie był posiadacz konta WDC (który jest tak jakby właścicielem rezerwacji). Każdego innego można było odpiąć ze stosownym zwrotem.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#165 PostWysłany: 25 Sty 2017 00:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
@‌littleboy1989‌ O ile dobrze pamiętam to telefonicznie na polskiej infolinii pani nam kiedyś tak zmieniła i za osoby,którym pasowało zrezygnować poszedł zwrot kasy ,tylko jak z WDC to właściciel konta musi być na rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#166 PostWysłany: 25 Sty 2017 00:57 

Rejestracja: 06 Lis 2015
Posty: 67
@‌littleboy1989‌
Na pewno można ;)
Sam mam właśnie taką sytuację i jakiś tydzień temu dzwoniłem na infolinię i gość powiedział, że w takim wypadku podzielą rezerwację i na jednej zmienią daty, a za drugą będzie zwrot kasy.
Góra
 Profil Relacje PM off
littleboy1989 lubi ten post.
 
      
#167 PostWysłany: 28 Lut 2017 22:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2012
Posty: 213
Loty: 218
Kilometry: 137 159
niebieski
Mam jedno pytanie, ale najpierw tytułem wstępu:
1. anulowali loty GLA->POZ
2. zadzwoniłem na infolinię z maila i przebókowali mi (ponoć) na lot BHX->POZ (tego samego dnia)
3. minął tydzień i po starej rezerwacji nie ma śladu
4. po nowej niestety też...

Czy zdarzyło Wam się tyle czekać na zmianę (już zaakceptowaną)? Ostatnim razem zmienili mi to tego samego dnia a tymczasem czekam już 8 dni i nic... :(
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 21 Lip 2017 17:45, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#168 PostWysłany: 28 Lut 2017 23:01 

Ale czemu się nie przypomnisz, zwłaszcza mając do dyspozycji bezpłatny specjalny numer do takich spraw: nr. tel. (22)1284905

A i to ty możesz stawiać warunki tj. zaproponować inny lot w sumie na podobnej trasie, ale zawsze można spróbować nieco inną
Góra
 PM off  
      
#169 PostWysłany: 01 Mar 2017 00:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2012
Posty: 213
Loty: 218
Kilometry: 137 159
niebieski
Się im przypomnę jutro za dnia - bo właśnie zmieniłem trasę z Glasgow na Birmingham. Bardziej mnie zastanawiało czy to u nich jakaś awaria czy to się jakoś w prcesie zmieniło. Zwłaszcza, że ostatnio trwało to dzień. A w powyższym przypadku to aż... zapomniałem, że zmieniałem... :)

Edit: zadzwoniłem i zrobili to w minutę :) Wychodzi, że zabrakło jednokliknięcia ze strony supervisora. Czyli pointa jest jedna: dzwonić i napierać. W opór.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#170 PostWysłany: 20 Mar 2017 21:45 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11346
Loty: 482
Kilometry: 757 010
Mam rezerwację dla dwóch osób na maj, najtańsza taryfa. Niestety okazuje się, że nie będziemy wtedy jednak mogli polecieć. Czy jest szansa na dogadanie się z Wizzairem, że anulują rezerwację a środki wpadną do wykorzystania na moje konto WDC?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#171 PostWysłany: 20 Mar 2017 21:55 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Nie dasz rady.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#172 PostWysłany: 20 Mar 2017 21:56 

Najtańsza to .......mniej będzie bolało. Czekasz, a nuż coś tam zmienią, inaczej ZERO SZANS

A przy okazji, co cię oświeciło, że, a nuż ot tak ci zmienią???
Góra
 PM off  
      
#173 PostWysłany: 20 Mar 2017 22:09 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11346
Loty: 482
Kilometry: 757 010
Tak myślałem, ale podpytać nie zaszkodzi, a nuż... 8-)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#174 PostWysłany: 20 Mar 2017 22:31 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 1407
niebieski
@‌Kashpir‌ przerabiałem temat pod koniec zeszłego roku... no way :D
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#175 PostWysłany: 09 Cze 2017 12:38 

Rejestracja: 12 Sty 2012
Posty: 14
Loty: 237
Kilometry: 376 439
Hej
Wizzair zmienił mi rozkład lotu i wysłał mi maila gdzie mogę zaakceptować zmiany lub je odrzucić dostając np. 120% rekonpensaty na następny lot.
Nie jest natomiast napisane do kiedy mam podjąć decyzję. Ile dni przed odlotem czy cos takiego.

Czy ktoś się orientuje w tym temacie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#176 PostWysłany: 09 Cze 2017 13:54 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
@‌dumbo12‌ Właściwie to możesz ostatecznie zdecydować nawet kilka dni przed lotem.Oczywiście mogą ponaglać, ale ty masz prawo z różnych względów zwlekać ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
dumbo12 lubi ten post.
dumbo12 uważa post za pomocny.
 
      
#177 PostWysłany: 09 Cze 2017 14:06 

Rejestracja: 05 Sie 2011
Posty: 1005
niebieski
Witam. Splity czy coś innego? Pozdrawiam
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#178 PostWysłany: 11 Sie 2017 11:33 

Rejestracja: 11 Sie 2017
Posty: 2
Witam.
Mam do Was pytanie odnośnie zmiany siatki połączeń przez Wizzair i wycofania połączenia. Mianowicie miałem zarezerwowany lot RT KTW-BCN w dniach 24-26.01.2018. Dwa dni temu przez przypadek na forum znalazłem informację o zmianie siatki połączeń i wchodząc na moje konto wizz zobaczyłem że lot powrotny z BCN jest odwołany i mam prawo zmienić moje loty bez żadnych dodatkowych kosztów w określonych dniach lub poprosić o zwrot pieniedzy. Wizzair nie poinformował mnie przez e-mail lub telefonicznie ze taka sytuacja ma miejsce. Problem w tym że mam już zarezerwowany i oplacony hotel na pierwotne daty pobytu a proponowane loty zastępcze nie za bardzo mi odpowiadają. Gdybym przedłużył pobyt to oczywiście wzrosną koszty całego wyjazdu, kiedy zmienie daty pobytu to stracę pieniądze za zarezerwowany hotel w Barcelonie. Czy w tej sytuacji mogę ubiegać się o jakiekolwiek odszkodowanie? Czytałem że w przypadku gdy przewoźnik poinformuje pasażera o odwołaniu lotu na co najmniej 14 dni odszkodowanie nie przysługuje?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#179 PostWysłany: 11 Sie 2017 11:48 

Odszkodowanie nie z powodu zbyt odległego terminu i zaakceptowania w momencie zakupu ich regulaminu
Masz prawo do anulowania i zwrotu w gotówce, pkt wizz lub zmiany za darmo terminu -14/+30 dni na loty Wizzair do Barcelony z Katowic, Warszawy, Poznania czy Gdańska
Góra
 PM off  
      
#180 PostWysłany: 11 Sie 2017 12:01 

Masz bezpłatny w abonamencie nr. tel. (22)1284905 Wizzair jak coś ustalisz dzwoń
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group