Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#141 PostWysłany: 19 Paź 2016 21:23 

Zmieniaj na 27.12 do Warszawy, ewentualnie zażądaj zwrotu za zmieniony powrót i kup np. 26.12 przedpołudniowy stosunkowo tani lot Ryanair do Modlina
Góra
 PM off  
      
Tygodniowe all inclusive w 4* hotelu na Cyprze od 2422 PLN. Wyloty z 4 miast Tygodniowe all inclusive w 4* hotelu na Cyprze od 2422 PLN. Wyloty z 4 miast
Karaiby last minute: loty na Jamajkę z 3 miast od 2423 PLN Karaiby last minute: loty na Jamajkę z 3 miast od 2423 PLN
#142 PostWysłany: 30 Paź 2016 14:33 

Rejestracja: 23 Paź 2016
Posty: 12
Chcę zmienić nazwisko. Kupiłem bilet posaidając WDC. Czy zmiana nazwiska jest możliwa ?
Na infolini mówią że jeśli mam WDC nie mogę zmienić nazwiska.
Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#143 PostWysłany: 30 Paź 2016 14:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
@‌richard69‌ Nie da się zmienić nazwiska na bilecie kupionym ze zniżką WDC dla pasażera do którego jest przypisane członkostwo klubu,gdyż aby korzystać ze zniżki WDC posiadacz członkostwa musi mieć kupiony bilet nawet jak fizycznie nie leci.W przypadku innych pasażerów za opłatą jest to możliwe.Nic nie poradzisz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#144 PostWysłany: 31 Paź 2016 01:05 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3239
srebrny
d-t-x napisał(a):
Ale powiadomili Cię ponad 2 tyg. przed planowaną datą w lotu, w związku z tym, nie ponoszą odpowiedzialności za koszty dodatkowe, poniesione przez Ciebie.


Nie jest to prawda.
Z art 5 i 9 EC 261/2004 wynika, że w przypadku powiadomienia ponad 2 tyg przed datą lotu nie muszą wypłacać odszkodowania, ale prawo do opieki nadal przysługuje (posiłki, dojazd do i z hotelu i hotel)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#145 PostWysłany: 31 Paź 2016 19:31 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
No to spróbuj wyegzekwować to od Wizzaira. Powodzenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#146 PostWysłany: 28 Gru 2016 14:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 2035
srebrny
Ile obecnie trzeba czekac na zwrot kasy od Wizza na konto? Mam zmieniony lot i wybrałem opcje zwrotu 120% na konto wizz, minęło juz 24h, dzwonic czy jednak spokojnie czekac?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#147 PostWysłany: 28 Gru 2016 14:44 

Masz tani/bezpłatny nr. tel. (22)1284905 do takich spraw, dopytaj (ja jakiś czas temu dostawałem praktycznie po kilku godzinach tego samego dnia, być może teraz jak z pkt. wizz do 3 dni)
Góra
 PM off  
      
#148 PostWysłany: 28 Gru 2016 14:46 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
@‌Andi‌ Spokojnie czekać,trwa to czasami 3-4 dni niczym zaksięgują.Jak coś to dzwoń dopiero po Nowym Roku.Chyba,że pilnie potrzebujesz do wykorzystania to dzwoń już.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#149 PostWysłany: 28 Gru 2016 14:52 

Promocja -30% (fakt, ze na najtańszych całe 60 groszy osoba), a ty mu spokojnie czekaj :lol:
Góra
 PM off
Andi lubi ten post.
 
      
#150 PostWysłany: 28 Gru 2016 14:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 2035
srebrny
Ok dam im jeszcze parę godzin ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#151 PostWysłany: 28 Gru 2016 15:01 

Dzwoń i się przypomnij czy też upewnij, że zlecili skoro generalnie za free w ramach abonamentu
Góra
 PM off  
      
#152 PostWysłany: 28 Gru 2016 15:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 2035
srebrny
Miła Pani grzecznie powiedziała, że do 7 dni, cierpliwie czekac ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#153 PostWysłany: 28 Gru 2016 20:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 1407
niebieski
Ja ostatnio czekalem 2 dni

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#154 PostWysłany: 28 Gru 2016 20:49 

Rejestracja: 12 Sty 2013
Posty: 110
Andi napisał(a):
Ile obecnie trzeba czekac na zwrot kasy od Wizza na konto? Mam zmieniony lot i wybrałem opcje zwrotu 120% na konto wizz, minęło juz 24h, dzwonic czy jednak spokojnie czekac?


ja mialem zwrot tego samego dnia, pomimi iz przez telefon mi powiedziano ze moge do 3 dni czekac na zwrot na konto wizz..wydaje mi sie ze pomoglo iz tam zadzwonilem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#155 PostWysłany: 30 Gru 2016 15:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Maj 2011
Posty: 2035
srebrny
Równe 3 dni i kasa jest na koncie wizz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#156 PostWysłany: 24 Sty 2017 22:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 817
Loty: 69
Kilometry: 196 395
Zbanowany
Mam pecha do landryny. Znowu dostałem anulację na powrót, a właściwie zmienili mi powrót z KUT na 2 dni wcześniej :(
Wylot 28.04 z Berlina, pierwotnie planowany powrót z 3.05 zmienili mi na 01.05. Znowu na zmianie rozkładów.

Maila jeszcze nie dostałem, zauważyłem przy okazji przeglądania innych rezerwacji, wrr

Próba kliknięcia w reebook to jakieś chore dopłaty. Jest jakaś szansa na darmowe przebukownie na powrót do Katowic 04.05?

@‌gorny77‌
_________________
Jak żyć, to nie jako widz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#157 PostWysłany: 24 Sty 2017 22:51 

Anonymous napisał(a):
Masz tani/bezpłatny nr. tel. (22)1284905 do takich spraw


Myślę, że już nawet pod tym telefonem w godzinach pracy
Gdyby jednak nie to przez formularz
https://book.wizzair.com/pl-PL/Claims

Zmiana rozkładu z powodów handlowych, w opisie to co tu
Ale najpierw TELEFON
Góra
 PM off
MaPS lubi ten post.
MaPS uważa post za pomocny.
 
      
#158 PostWysłany: 24 Sty 2017 23:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Maj 2012
Posty: 1791
srebrny
MaPS napisał(a):
Próba kliknięcia w reebook to jakieś chore dopłaty.


Mi też przy próbie zmiany lotu pokazywało kosmiczne dopłaty, ale ostatecznie, po klikaniu "dalej" "dalej" stopniały one do zera. To wygląda na błąd w ststemie, bo w takich sytuacjach nigdy nie było dopłat.

Tak tylko wspominam o tym przy okazji, bo zdaję robie sprawę, że pewnie i tak będziesz próbował telefonicznie zmienić SXF na KTW, ale może ktoś jeszcze trafi na ten błąd i niepotrzebnie przedwcześnie się zniechęci.
_________________
http://arturro.fly4free.pl/blog/1455/z- ... te-dunaju/
Góra
 Profil Relacje PM off
MaPS lubi ten post.
 
      
#159 PostWysłany: 24 Sty 2017 23:05 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Sty 2015
Posty: 817
Loty: 69
Kilometry: 196 395
Zbanowany
@‌gorny77‌ - dzięki :) Wizzem do tej pory leciałem raz RT i mam już na koncie 2 zmiany :lol: Mistrzowie!

Jeszcze jedno, ile mam czasu na decyzję / zmianę?
W piątek lecę na miesiąc na Filipiny i pasowałoby zająć się tym po powrocie ;)
_________________
Jak żyć, to nie jako widz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#160 PostWysłany: 24 Sty 2017 23:10 

Jutro po 8 czy 9 rano zadzwonienie na w/w nr z rozmową potrwa góra 5-minut, a jak trafisz na kogoś "kumatego" to może całość czy powrót szybko zmieni i problem będziesz miał z głowy
Jak nie wtedy drugi telefon po powrocie lub reklamacja
A i przygotuj "legendę" tj, jakiś ważny wyjazd do Gruzji np. na ślub z zabukowaniem bezzwrotnym noclegów itp itd
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
MaPS uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], TOMI_HALIK oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group