Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#121 PostWysłany: 20 Wrz 2016 23:22 

Rejestracja: 11 Mar 2014
Posty: 11
No i faktycznie odesłali mnie do formularza. Minęło już 7 dni od mojej reklamacji, ale jak widziałem można czekać nawet powyżej 30 dni na jej rozpatrzenie. Nie chcę obudzić się z ręką w nocniku i chyba zmienię rezerwację za opłatą. Mam w związku z tym pytanie. Czy klikając w "zmień lot" mogę sobie przeprowadzić symulację ile by to wynosiło, czy zajdą już jakieś nieodwracalne zmiany? Wiem, że zmiana kosztuje minimum 10 euro od osoby plus dopłata za różnicę w cenie biletu i bagażu (a ja mam jeden bagaż i nie pamiętam ile płaciłem za poszczególny odcinek lotu, wszędzie na potwierdzeniach mam końcową opłatę administracyjną, a nie za każdy bilet). Poza tym mam konto w WDC i nie wiem, czy mi naliczy różnicę od ceny regualrnej, czy członkowskiej i chcę to zobaczyć sobie w sytemie rezerwacji. Czy to i róznica w cenie bagażu wyświetli się przed ostatecznym wyrażeniem woli zmiany?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
10 dni w Tajlandii w sezonie za 3592 PLN. Loty z Warszawy + 4* hotel w Pattayi 10 dni w Tajlandii w sezonie za 3592 PLN. Loty z Warszawy + 4* hotel w Pattayi
Tygodniowy rejs po Karaibach i loty do Miami z Berlina za 5010 PLN Tygodniowy rejs po Karaibach i loty do Miami z Berlina za 5010 PLN
#122 PostWysłany: 20 Wrz 2016 23:31 

Wchodzisz w pokaż rezerwację, zmień lot i klikasz warianty zmian jakie ci pasują, po czym każdorazowo albo opłacasz, bo ci pasuje lub zwyczajnie bez konsekwencji zamykasz stronę lub okno przeglądarki internetowej
Góra
 PM off
lester454 lubi ten post.
lester454 uważa post za pomocny.
 
      
#123 PostWysłany: 20 Wrz 2016 23:35 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Powinno ci wyświetlić każdą opcję osobno zanim ostatecznie zaakceptujesz.
Góra
 Profil Relacje PM off
lester454 lubi ten post.
lester454 uważa post za pomocny.
 
      
#124 PostWysłany: 29 Wrz 2016 21:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 1407
niebieski
Wizz zmienił mi datę wylotu BUD-GYD o 3 dni. Miałem dokupiony dolot WAW-BUD jest jakaś szansa, że to też przebukują ? :D
Jeśli bym zdecydował się na na zwrot 120% środków na konto wizz to ile trzeba czekać od "kliknięcia" do pojawienia się środków na koncie ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#125 PostWysłany: 29 Wrz 2016 21:23 

Rejestracja: 20 Maj 2014
Posty: 1288
Loty: 253
Kilometry: 427 726
srebrny
Około tygodnia i kasa powinna byc na koncie.
edit: Pisze o zwrocie na kartę kredytową ale pewnie podobnie powinno być ze zwrotem 120%
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#126 PostWysłany: 29 Wrz 2016 21:34 

littleboy1989 napisał(a):
Wizz zmienił mi datę wylotu BUD-GYD o 3 dni. Miałem dokupiony dolot WAW-BUD jest jakaś szansa, że to też przebukują ? :D


masz tani, w abonamencie bezpłatny nr. telefonu Wizzair 22 128-49-05 do załatwiania takich spraw i jutro rano po 8 zadzwoń, trochę mają małe kompetencje, ale a nuż się uda zmienić i te loty Warszawa - Budapeszt - Warszawa, by przypasowały do tych zmienionych

littleboy1989 napisał(a):

Jeśli bym zdecydował się na na zwrot 120% środków na konto wizz to ile trzeba czekać od "kliknięcia" do pojawienia się środków na koncie ?


pod tym samym nr. telefonu zlecasz rezygnację z zmienionego lotu, 120% pkt wizz powinny być tego samego dnia na wskazanym koncie wizz
Góra
 PM off
littleboy1989 uważa post za pomocny.
 
      
#127 PostWysłany: 30 Wrz 2016 16:29 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
sliwa122 napisał(a):
Około tygodnia i kasa powinna byc na koncie.
edit: Pisze o zwrocie na kartę kredytową ale pewnie podobnie powinno być ze zwrotem 120%

Do mnie zwrot na kartę szedł równo tydzień, zwrot na konto Wizz był tego samego dnia, wieczorem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#128 PostWysłany: 30 Wrz 2016 19:00 

Rejestracja: 25 Lip 2016
Posty: 409
littleboy1989 napisał(a):
Wizz zmienił mi datę wylotu BUD-GYD o 3 dni. Miałem dokupiony dolot WAW-BUD jest jakaś szansa, że to też przebukują ? :D
Jeśli bym zdecydował się na na zwrot 120% środków na konto wizz to ile trzeba czekać od "kliknięcia" do pojawienia się środków na koncie ?


jesli jest sporo czasu - kontaktuj sie przez formularz na stronie - wieksze komptenecje tam maja anizelu via tel
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#129 PostWysłany: 06 Paź 2016 20:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Kwi 2012
Posty: 1407
niebieski
Anonymous napisał(a):

littleboy1989 napisał(a):

Jeśli bym zdecydował się na na zwrot 120% środków na konto wizz to ile trzeba czekać od "kliknięcia" do pojawienia się środków na koncie ?


pod tym samym nr. telefonu zlecasz rezygnację z zmienionego lotu, 120% pkt wizz powinny być tego samego dnia na wskazanym koncie wizz


@‌gorny77‌ - jeszcze jedno pytanie: domyślam się, że 120% dostanę za całą rezerwację, a nie tylko za 1 zmieniony lot ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#130 PostWysłany: 06 Paź 2016 21:05 

Z automatu "zlecasz rezygnację z zmienionego lotu"

Zwroty za LOTY trzeba wywalczyć, czy też uzgodnić, bo nie masz bo też mieć nie możesz tego na JEDNEJ rezerwacji
Góra
 PM off  
      
#131 PostWysłany: 19 Paź 2016 18:51 

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 8
Mam pytanie i prosbe o pomoc. Wczoraj dostalam maila od wizzair ze skasowali moj lot powrotny z barcelony do katowic dnia 26 grudnia i zaproponowano nam powrot dnia 28 grudnia. Czy w takiej sytuacji mozemy żądać od linni lotniczych pokrycia kosztow dwoch noclegow w Barcelonie? Wydluzony pobyt jest nam nie na reke i nie uwazam że powinnismy pokrywac noclegi z wlasnej kieszeni. Czy ktos mial podbna sytuacje? Moze doradzicie co moge zrobic? Zlozylam juz reklamacje ale kiedy bedzie jakas reakcja tego nie wiem. Ewentualnie rozpatrujemy mozliwosc zmiany lotniska z Katowic na Warszawe z powrotem 27 grudnia i moge tez zmienic rezerwacje hotelu ale to wiaże sie z dodatkowymi kosztami, czy wowczas takze mozemy żądąc od linii pokrycia kosztow zmiany rezerwacji hotelu i kosztow zwiazanych z dojazdem na lotnisko w warszawie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#132 PostWysłany: 19 Paź 2016 19:01 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Niestety nie - na nic nie możecie liczyć. Zwłaszcza w Wizz.
Możesz spróbować przebukować lot tak, aby był to lot z przesiadką (BCN - inne miasto - WAW) albo zażądać zwrotu pieniędzy i znaleźć sobie lot innym przewoźnikiem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#133 PostWysłany: 19 Paź 2016 19:43 

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 8
No to nie jest to zbyt pocieszające. To przecież nie ja skasowałam lot tylko oni i to oni mnie zmuszają do wydłużonego pobytu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#134 PostWysłany: 19 Paź 2016 20:05 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Ale powiadomili Cię ponad 2 tyg. przed planowaną datą w lotu, w związku z tym, nie ponoszą odpowiedzialności za koszty dodatkowe, poniesione przez Ciebie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#135 PostWysłany: 19 Paź 2016 20:52 

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 8
W związku z tym, że powiadomili mnie na więcej niż dwa tygodnie przed wylotem, nie mogę się ubiegać o odszkodowanie z tytułu anulowanego lotu,
ale zgodnie z ich ogólnymi warunkami przewozu Wizzair jest zobowiązany pokryć koszty naszego wydłużonego pobytu. W tym artykule "prawo do opieki" nigdzie nie ma informacji na temat tego, że nie muszą tego robić o ile poinformowali mnie z wyprzedzeniem.

15.5. Prawo do opieki
15.5.1. W przypadku odniesienia do niniejszego punktu, Wizz Air zaproponuje pasażerowi, bez pobrania
opłaty:
a) posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia;
b) organizację zakwaterowania w hotelu lub zwrot kosztów zakwaterowania w hotelu w przypadku
- gdy występuje konieczność pobytu przez jedną albo więcej nocy, lub
- gdy zachodzi konieczność dłuższego pobytu w miejscu wylotu niż planowany przez
pasażera;

c) organizację transportu pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania lub zwrot kosztów
transportu pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania określonym w punkcie 15.5.1b)
(hotelem lub innym).
Opieka z tytułu punktu 15.5.1a) przysługuje pasażerowi tylko w okresie oczekiwania spowodowanym
opóźnieniem.
Wizz Air zwraca koszty pomocy określone w punktach 15.5.1b) oraz c) do uzasadnionej kwoty
udokumentowanej fakturą.
29
15.5.2. Ponadto pasażerom przysługują dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki
faksowe lub e-mailowe albo zwrot zweryfikowanych kosztów za tego typu komunikację.
15.5.3. Usługi określonej w punkcie 15.5.1 nie zapewniamy, jeśli mogłaby ona spowodować dalsze
opóźnienie lotu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#136 PostWysłany: 19 Paź 2016 21:04 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Te przepisy dotyczą czegoś zupełnie innego - opóźnienia startu samolotu. Nie ma to żadnego związku z przesunięciem daty lotu zwłaszcza, że stało się to dwa miesiące przed pierwotnym terminem.
Z doświadczenia wiem, że Wizz to jedna z najmniej przyjaznych pasażerowi linii. Nie miej złudzeń, że uzyskasz cokolwiek zwłaszcza, że wg przepisów, nie masz na co liczyć.
Mi skasowano lot POZ - BGY. Nikogo nie obchodziło, czy miałem zaklepany hotel itd. Przebukowanie lotu i zwrot, to jedyne na co możesz liczyć.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#137 PostWysłany: 19 Paź 2016 21:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
d-t-x napisał(a):
Ale powiadomili Cię ponad 2 tyg. przed planowaną datą w lotu, w związku z tym, nie ponoszą odpowiedzialności za koszty dodatkowe, poniesione przez Ciebie.


Jak najbardziej odpowiadają, ale nie na podstawie tego rozporządzenia tylko na podstawie ogólnych norm pr. cywilnego. Praktycznie musielibyście zapłacić sobie za hotele a później dochodzić naprawy szkody drogą sądową.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#138 PostWysłany: 19 Paź 2016 21:15 

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 8
Hmmm...
A co z tym artykułem, to odnosi sie do odwolania lotu?

15.3. Odwołanie lotów
15.3.1. W przypadku odwołania lotu pasażera:
a) Wizz Air zaproponuje pasażerowi pomoc zgodnie z punktem 16.2; oraz
b) Wizz Air zaproponuje pasażerowi pomoc zgodnie z punktem 15.5.1a) i 15.5.2 jak również
w przypadku zmiany trasy, gdy racjonalnie spodziewany czas startu nowego lotu ma nastąpić
co najmniej jeden dzie

-- 19 Paź 2016 21:17 --

Widzę że nie skopiował mi się cały artykuł

15.3. Odwołanie lotów
15.3.1. W przypadku odwołania lotu pasażera:
a) Wizz Air zaproponuje pasażerowi pomoc zgodnie z punktem 16.2; oraz
b) Wizz Air zaproponuje pasażerowi pomoc zgodnie z punktem 15.5.1a) i 15.5.2 jak również
w przypadku zmiany trasy, gdy racjonalnie spodziewany czas startu nowego lotu ma nastąpić
co najmniej jeden dzień po planowym starcie odwołanego lotu, pomoc określoną w punktach
15.5.1b) oraz c);
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#139 PostWysłany: 19 Paź 2016 21:17 

Rejestracja: 09 Mar 2012
Posty: 995
niebieski
To przecież odnosi się do anulowania lotu w dniu lotu, gdy siedzisz już sobie na lotnisku a tu nagle zonk, bo lotu nie ma ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#140 PostWysłany: 19 Paź 2016 21:20 

Rejestracja: 11 Cze 2012
Posty: 8
No to w takim ukladzie lipa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group