Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 85  Następna
Autor Wiadomość
#181 PostWysłany: 11 Sie 2017 17:34 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Wojtek Kozak napisał(a):
kiedy zmienie daty pobytu to stracę pieniądze za zarezerwowany hotel w Barcelonie.

Spróbuj się dowiedzieć czy w zw. ze zmianą lotu nie poszli by ci na rękę co do bezkosztowej anulacji lub co najmniej zmiany terminu.Do stycznia jeszcze daleko więc jest szansa,że się zgodzą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#182 PostWysłany: 01 Wrz 2017 11:06 

Rejestracja: 31 Lip 2012
Posty: 6
Witam

Co zrobić w sytuacji kiedy wizzair zmienił rozkład lotu biletu, który już zakupiłem?

Miałem lecieć do Rzymu z Katowic 24.11 - 27.11
Wizz zmienił lot na 22.11 - 26.11

Problem w tym, że nocleg na bookingu już kupiony beż możliwości zmiany dat.
Czy mogę się ubiegać o zwrot za nocleg który mi przepadnie? Jeśli tak to gdzie i jak?
Czy booking jest w stanie również oddać mi za jeden nocleg, którego nie wykorzystam?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#183 PostWysłany: 01 Wrz 2017 11:08 

Rejestracja: 01 Kwi 2012
Posty: 3524
srebrny
poszukaj lotow z innego miasta, moze sie trafia w tych terminach
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#184 PostWysłany: 01 Wrz 2017 11:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@Olii Zmiana jest z dużym wyprzedzeniem,więc nie możesz się ubiegać o rekompensatę,ale możesz dostać zwrot kasy za bilety, nawet 120% jeśli na konto Wizz ,i ponownie złożyć podróż nawet z wylotem z innego lotniska, jak bardziej pasuje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#185 PostWysłany: 01 Wrz 2017 11:13 

Rejestracja: 31 Lip 2012
Posty: 6
ibartek napisał(a):
poszukaj lotow z innego miasta, moze sie trafia w tych terminach

jestem z Katowic także byłoby to dodatkowe utrudnienie niestety :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#186 PostWysłany: 01 Wrz 2017 11:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2010
Posty: 258
Loty: 223
Kilometry: 481 406
niebieski
Możesz:
- zmienić lot (chyba 2 tyg. przed i po dacie dopuszczają - ale to do sprawdzenia bo nie pamiętam)
- otrzymać zwrot 100% kasy
- otrzymać zwrot 120% kasy ale na konto WIZZ (ostatnio tak miałem środki na wykorzystanie są bezterminowe)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#187 PostWysłany: 01 Wrz 2017 11:29 

Rejestracja: 18 Wrz 2015
Posty: 906
Loty: 54
Kilometry: 71 690
niebieski
Olii napisał(a):
Problem w tym, że nocleg na bookingu już kupiony beż możliwości zmiany dat.


Czyli próbowałeś i nie chcą?
Może pora dołączyć do grupy wybierających noclegi z możliwością bezpłatnego anulowania ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#188 PostWysłany: 01 Wrz 2017 11:33 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Olii napisał(a):
Problem w tym, że nocleg na bookingu już kupiony beż możliwości zmiany dat.

Musisz zadzwonić do booking.com i przedstawić sytuację,czasami to co teoretycznie niemożliwe da się jednak załatwić. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#189 PostWysłany: 08 Wrz 2017 15:27 

Rejestracja: 08 Wrz 2017
Posty: 1
Cześć!
Kupiłem bilet na tuż przed świętami Bożego Narodzenia (na 22.12), a dzisiaj na uczelni dowiedziałem się, że będę mógł wrócić do Polski nawet 18.12. Różnica między ceną biletu na 18.12 a tym, który kupiłem wynosi około 300 PLN.
Czy zmiana rezerwacji uwzględni różnicę w cenie, tj. czy zapłacę 154 PLN za zmianę rezerwacji i zwrócą mi 300 PLN za różnicę w cenach biletów? Czy będę musiał po prostu zapłacić 154 PLN?

Jeżeli ktoś miał podobną sytuację to może ktoś wie, czy pójdą mi na rękę, skoro zostało jeszcze mnóstwo czasu do świąt, a na pewno mają dużo chętnych na lot 22.12? Jakieś rady?

Z góry dzięki!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#190 PostWysłany: 08 Wrz 2017 18:57 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8850
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Działa to w taki sposób, że gdyby nowy bilet był droższy o 300 zł, to musiałbyś zapłacić za zmianę + te 3 stówy. Ale w tym przypadku tej różnicy Ci nie zwrócą niestety.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#191 PostWysłany: 17 Wrz 2017 08:44 

Rejestracja: 13 Mar 2012
Posty: 54
Wizz bez żadnej informacji zmienił date wylotu z Katowic do Rzymu z 8.11 na 9.11 . Szlag mnie zaraz trafi, bo gdybym przez przypadek nie sprawdził to bym nic nie wiedział. Oczywiście hotel i reszta już klepniete od 8.11.
Nigdzie nie mam możliwości zmiany lotu czy anulowania go żeby kupić wylot z innego miasta. Wie ktoś co począć w takiej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#192 PostWysłany: 17 Wrz 2017 08:55 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@krycha00 Zadzwoń nr. tel. (22)1284905 i anuluj za zwrotem kasy lub 120% kwoty na konto Wizz lub zmień loty jak uda się coś podpasować z innego lotniska.Info pewnie dostałabyś później bo do wylotu jeszcze sporo czasu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#193 PostWysłany: 17 Wrz 2017 08:59 

Rejestracja: 13 Mar 2012
Posty: 54
@miriam To darmowa infolinia Wizz? Z tego co kojarzę to kiedyś ich infolinia kosztowała ~5zl/min.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#194 PostWysłany: 17 Wrz 2017 09:05 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
To polski nr( płatny jak każda krajówka, lub bezpłatny jeśli masz limit w abonamencie) przeznaczony na takie sytuacje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#195 PostWysłany: 17 Wrz 2017 11:11 

krycha00 napisał(a):
Wizz bez żadnej informacji zmienił date wylotu z Katowic do Rzymu z 8.11 na 9.11 . Szlag mnie zaraz trafi, bo gdybym przez przypadek nie sprawdził to bym nic nie wiedział. Oczywiście hotel i reszta już klepniete od 8.11.
Nigdzie nie mam możliwości zmiany lotu czy anulowania go żeby kupić wylot z innego miasta. Wie ktoś co począć w takiej sytuacji?


Gdzie zadzwonić ci podano, za darmo z tego co widzę możesz w Wzzair zmienić lot tam czy w OBIE strony praktycznie tylko z Warszawy Chopin, ale stamtąd latają na lepsze Rzym Fumicino (ale dojazd do/z Warszawy całkowicie w twoim zakresie)

Za darmo zmienią ci też ten twój Rzym na inne loty do Włoch z Katowic Wizzair np. na 7-11.11 do/z Bolonii, potem we własnym zakresie w miarę tanie pociągi we Włoszech
Góra
 PM off  
      
#196 PostWysłany: 21 Wrz 2017 09:40 

Rejestracja: 21 Wrz 2017
Posty: 2
Cześć,
Czy ktoś miał kiedyś sytuację, że anulowano mu lot powrotny, gdy nie stawił się na odprawę na lot w pierwszą stronę? Mam bilety na lot WIZZ AIR KTW - NAP i NAP-KTW, ale uradowana możliwością przedłużenia urlopu dokupiłam bez namysłu bilety do Rzymu, z wylotem na kilka dni wcześniej niż planowany wcześniej wylot do Napolu. Zamysł był taki, że lot do NAP po prostu oleję ale doczytałam (niestety już po zakupieniu biletu do Rzymu) że mogą anulować mi cała rezerwację, gdy nie stawię się na odprawę. Dzwoniłam dziś na infolinię ale Pan był wyjątkowo nie przekonujący twierdząc, że "nie powinno być problemów" :] Czy ktoś ma może jakieś doświadczenie w takiej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#197 PostWysłany: 21 Wrz 2017 09:42 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Spokojnie, nie anulują. Tej praktyki nie stosuje się w liniach lowcostowych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#198 PostWysłany: 21 Wrz 2017 11:11 

Rejestracja: 21 Wrz 2017
Posty: 2
Dziękuję za odpowiedź.
Nurtuje mnie jeszcze kwestia opłat za nie wykorzystane miejsce. Rozumiem, że jeżeli nie występuje do wizz o anulowanie/ zwrot kosztów to nikt żadnych dodatkowych opłat mi nie każe ponosić, pomimo, że odprawię się na lot, którym nie polecę (widzę, że nie ma możliwości, żeby odprawić się tylko na powrotny)? Po prostu tracę kasę, którą zapłaciłam za bilet?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#199 PostWysłany: 21 Wrz 2017 11:18 

Rejestracja: 12 Sty 2015
Posty: 2131
niebieski
Tak. Nikt o nic się nie upomni.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#200 PostWysłany: 26 Wrz 2017 18:28 
Moderator forum

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 1689
@gorny77 - liczę na Ciebie.
Odwołany lot GLA-WAW (a właściwie rzecz ujmując- zamieniony na LTN-WAW), infolinia wspomina o możliwości zmiany online, albo przez pośrednika.
Po podaniu danych na stronie, nie widzę możliwości jakiejkolwiek zmiany.
Zostaje uderzyć do pośrednika?
_________________
Tu był link do flightradar
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1682 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 85  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group