Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



 [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 20 Sie 2014 21:55 

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 85
Witam,
mam pytanie do bardziej obytych w niuansach prawa forumowiczów.
Dwa moje loty zostały odwołane (Warszawa-Charków i Charków-Warszawa) przewoźnik nie jest w stanie zaproponować połączenia alternatywnego (nawet Katowice-Kijów gdyż ten jest obsługiwany przez Wizz UA)
Czy zgodzić się na 120% zwrotu na konto Wizz czy spróbować pisać skargę do ULC a jeżeli tak to jaka jest procedura ?
o odwołaniu lotu byłem poinformowany ponad dwa miesiące temu (art. 5 ust 1 pkt c Rozp. 261/2004 z tym, że nie zaproponowano połączenia alternatywnego art. 5 ust 2)
z góry dziękuję
michał
Góra
 Relacje PM off  
 
#2 PostWysłany: 20 Sie 2014 22:28 

Rejestracja: 30 Cze 2011
Posty: 491
niebieski
Jak dla mnie odszkodowanie Ci nie przysługuje bo odwołanie było wcześniej niż 2 tygodnie przed lotem. Natomiast za ewentualne złamanie postawień rozporządzenia ULC może nałożyć jedynie karę na przewoźnika, ale Ty na tym nie zyskasz. Ogólnie w mojej opinii trzeba brać 120% i tyle.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3 PostWysłany: 25 Sie 2014 07:38 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 916
niebieski
Z mojej praktyki - połączenie zastępcze jest ciężkie do wywalczenia. Mnie się nie udało, trzeba mieć zapał i targać się po sądach. Moim zdaniem należy Ci się to, ale trzeba to przewoźnikowi wyszarpać.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#4 PostWysłany: 25 Sie 2014 08:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1557
Loty: 465
Kilometry: 587 913
niebieski
Z WizzAirem udało Ci się wywalczyć? Sprawa zdążyła się zakończyć przed planowaną datą lotu?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#5 PostWysłany: 25 Sie 2014 11:18 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 916
niebieski
Napisałem: "NIE udało". Norweska KOPP wydała niekorzystne dla mnie orzeczenie już po dacie lotu.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#6 PostWysłany: 25 Sie 2014 11:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1557
Loty: 465
Kilometry: 587 913
niebieski
Sorry, nie dojrzałem "nie", a z samego kontekstu wyinterpretowałem, że się udało :?
A jak norweska KOPP uzasadniła swoje stanowisko?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#7 PostWysłany: 25 Sie 2014 11:53 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 916
niebieski
Tak, że "wydaje się że podróżny nie poniósł [znaczących] strat z tego tytułu". W moim przypadku chodziło o przeniesienie lotu na inny, nie pasujący mi dzień tygodnia, wyprzedzenie 2-miesięczne.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 7 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group