Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 3440 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161 ... 172  Następna
Autor Wiadomość
#3141 PostWysłany: 18 Kwi 2023 15:45 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 92
Tak odpisują. Ale nie zawsze po miesiącu
Góra
 Relacje PM off  
 
#3142 PostWysłany: 18 Kwi 2023 20:30 

Rejestracja: 18 Kwi 2023
Posty: 2
Piccolo napisał(a):
Czy ktoś dysponuje informacją odnośnie powodu opóźnienia lotu W65097 KRK - TLV z dnia 30/03/2023. Planowany czas dotarcia 20:05, rzeczywisty otwarcia drzwi samolotu 23:19. Wg pilota (mam nagranie) opóźnienie spowodowane poprzednią rotacją z Malagi i jest to zgodne z sytuacją odnośnie tamtego lotu.
Oczywiście Wizzair wskazał okoliczności nadzwyczajne wykluczające jakiekolwiek roszczenia ale nie spodziewałem się na tym etapie niczego innego.


Pisałem kilkukrotnie do Wizzaira, odpowiedź jest ta sama - okoliczności nadzwyczajne. W jednym z maili napisali, że to "w związku z powód> ograniczeniami na lotnisku/na pasie startowym".

Czy udało Ci się może uzyskać jakąś odpowiedź od pośredników czy działasz na własną rękę?
Góra
 Relacje PM off  
 
#3143 PostWysłany: 19 Kwi 2023 07:36 
Redaktor F4F
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Lis 2010
Posty: 6087
Loty: 228
Kilometry: 534 135
Piccolo napisał(a):
Czy ktoś dysponuje informacją odnośnie powodu opóźnienia lotu W65097 KRK - TLV z dnia 30/03/2023. Planowany czas dotarcia 20:05, rzeczywisty otwarcia drzwi samolotu 23:19. Wg pilota (mam nagranie) opóźnienie spowodowane poprzednią rotacją z Malagi i jest to zgodne z sytuacją odnośnie tamtego lotu.
Oczywiście Wizzair wskazał okoliczności nadzwyczajne wykluczające jakiekolwiek roszczenia ale nie spodziewałem się na tym etapie niczego innego.


Ja się bujam z nimi za ową Malagę...
Z tego co wiem, to samolotu, który miał wylecieć do Malagi z Krakowa, był w Katowicach. Do Krakowa przyleciał (z Katowic) dopiero przed 8 rano i był początek domina opóźnień...
Oczywiście Wizz Air umywa ręce, a ja oddałem sprawę do pośrednika i czekam.
_________________
Image

https://www.instagram.com/jiku_ty_dziku/ | Serduszka i piwo :D
Góra
 Relacje PM off
Piccolo uważa post za pomocny.
 
 
#3144 PostWysłany: 19 Kwi 2023 08:16 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 422
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Tak, ten samolot złapał spore opóźnienie już 29/03 we Włoszech i potem poskutkowało to lądowaniem w KTW w nocy zamiast w KRK. Rano przerzucili go KTW -> KRK ale strasznie długo im zeszło i zanim ruszył do Malagi miał już około 3h w plecy. U mnie przy kursie KRK - TLV dodatkowo zrobili podmiankę tego samolotu na inny z Rzymu. Ogólnie bałagan mieli wtedy straszny... bywa.

Zapytam tylko z którego pośrednika skorzystałeś?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3145 PostWysłany: 19 Kwi 2023 08:50 

Rejestracja: 18 Kwi 2023
Posty: 3
Hose napisał(a):
rybsone napisał(a):
Składałem trzykrotnie ten formularz bo też nie wierzyłem, że można tak olewać klienta ale jednak :)

Za każdym razem czekałeś 30 dni na brak odpowiedzi ?
Po złożeniu reklamacji automat przysyła potwierdzenie złożenia wniosku z claimid, status można też sprawdzić na swoim koncie WizzAir, jeśli po 30 dniach brak odpowiedzi to imho można działać dalej.


Nawet dłużej. W jednym przypadku odpisali, że wysłali prośbę o uzupełnienie na maila, choć żaden mail do mnie nie trafił. Na infolinii z kolei odmawiali udzielenia informacji. I tak w kółko. Ostatecznie doszło do tego, że zbliżał się termin przedawnienia i trzeba było składać pozew.
Góra
 Relacje PM off
KL_user uważa post za pomocny.
 
 
#3146 PostWysłany: 19 Kwi 2023 09:00 

Rejestracja: 18 Kwi 2023
Posty: 2
Ja spróbowałem od AirCompensa, lecz dostałem informację, że się nie podejmą tej sprawy, ponieważ 'po odjęciu czasu spowodowanego nadzwyczajnymi okolicznościami opóźnienie nie przekroczy 3 godzin' .

Później jeszcze z prośbą o wytłumaczenie tego dostałem odpowiedź, że 'dla odpowiedzialności znaczenie ma przyczyna pierwotnego opóźnienia, bo opóźnienie to skutkowało przekierowaniem lotu do Katowic. Podejmując się sprawy decydujemy się również potencjalne na skierowanie sprawy do sądu.Z uwagi na charakter sprawy nie zaryzykujemy skierowania sprawy do sądu.
Nie przesądzamy sprawy, ale tylko wskazujemy, że nie podejmiemy się sprawy.'


Szanuję za uczciwość, ale nadal nie zgadzam się z logiką tego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3147 PostWysłany: 19 Kwi 2023 10:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8225
srebrny
W takim razie kieruj sam pozew do sądu, albo znajdź profesjonalistę, któremu za to zapłacisz. Na zasadzie success fee raczej nikt się tego nie podejmie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3148 PostWysłany: 19 Kwi 2023 10:48 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4108
złoty
Możesz spróbować u innych pośredników, ale skoro AC się nie podejmuje to znaczy, że ze swojego doświadczenia wnioskują, że mała szansa na sukces, więc po co robić sobie robotę a klientowi nadzieję
Góra
 Relacje PM off
KL_user uważa post za pomocny.
 
 
#3149 PostWysłany: 19 Kwi 2023 12:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2035
złoty
To może znacyć też, że szkoda im czasu / środków na nie do końca pewną sprawę skoro identyczną prowizję mogą wyciągnąć za wysłanie samej reklamacji do przewoźnika.
Pośredników jest dużo, od małych lokalnych po międzynarodowe korpo-kombajny, próbować można do woli.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3150 PostWysłany: 19 Kwi 2023 13:06 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2297
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Odpowiedź na to czy w danym przypadku przysługuje odszkodowanie nie jest odpowiedzią uniwersalną i zależy od wielu czynników. W jednej linii otrzymasz odszkodowanie bez problemu, a w innej w tych samych okolicznościach nie otrzymasz, bo pojęcie nadzwyczajnych okoliczności jest nieostre. Czasami polityka jest bardzie przyjazna czasami postawa jest obronna i zawsze jest odmowa, bo jest to skalkulowane. Różnice występują także pomiędzy sądami, wydziałami i sędziami. Jeżeli zatem uzyskasz odszkodowanie to niekonieczne wynika to z faktu, że Ci ono przysługuje. Występuje wiele zmiennych, dlatego jeśli sprawa nie jest oczywista, to najważniejsza jest ocena ryzyka. Niewiele osób podejmuje ryzyko bo gorzej stracić niż zyskać coś czego nie masz.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3151 PostWysłany: 21 Kwi 2023 18:25 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 92
boots napisał(a):
A czego konkretnie nie chcą zaakceptować?



Otrzymałem poniższą odpowiedź po mojej prośbie o wyjaśnienie dlaczego i jakich poniesionych kosztów nie chcą zaakceptować.

Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

Tak jak wspomniałam w poprzedniej wiadomości:

Jest to kwotą maksymalna i rozsądna względem czasu oczekiwania.

Nasza decyzja pozostaje niezmienna.

Wychodzi na to że przeznaczony budżet na osobę ( nocleg, wyżywienie i transport ) to 80 euro na dzień , bo zaoferowali nam za dwa dni 320 euro. na 2 osoby.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3152 PostWysłany: 21 Kwi 2023 19:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7571
srebrny
To całkiem rozsądna kwota zwłaszcza jak dodatkowo przyznali odszkodowanie. Nie ma co narzekać nawet uwzględniając ,że to było Santorini. :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3153 PostWysłany: 21 Kwi 2023 22:20 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 92
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Odszkodowanie się należało i koszty powinny zostać przez nich pokryte. Niestety dojazd z Krakowa na Okęcie pociągiem kosztował prawie 400 zł za dwie osoby.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3154 PostWysłany: 21 Kwi 2023 22:28 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8225
srebrny
Ja bym wziął taksówkę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3155 PostWysłany: 22 Kwi 2023 07:46 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 664
Loty: 6
Kilometry: 12 016
niebieski
A ja szedł na piechotę.


rybsone napisał(a):
Teraz przed nami egzekucja wyroku, bo dobrowolnie raczej nie zapłacą. Zobaczymy jak to wyjdzie nie ogłaszam jeszcze sukcesu.

Zrób tak: https://www.fly4free.pl/wizz-air-komornik-na-lotnisku/ ;)
_________________
Miej jajka ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3156 PostWysłany: 22 Kwi 2023 10:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8225
srebrny
Cytuj:
A ja szedł na piechotę.]

Nie dziwię się, przecież najbardziej aktywny jesteś w temacie "Plecak na bagaż podręczny" :)
Góra
 Relacje PM off
Garmond lubi ten post.
 
 
#3157 PostWysłany: 22 Kwi 2023 21:20 

Rejestracja: 22 Kwi 2023
Posty: 2
Aerostarlink napisał(a):
Czy ktoś będzie uprzejmy podpowiedzieć, jak poradzić sobie z wizzairem? Mam ich naliczonych na pare lotów, ponad 1000 euro.

Na jaki adres mogę wysłać maila? Podrzuci ktoś jakiś wzór? Będę zobowiązany. Wstępnie odpowiedzieli mi standardowo "nieprzewidziane okoliczności", ale ja wiem, że brakowało im załogi i różne takie.

Drodzy Forumowicze, naprawdę przydałby się ustandaryzowany szablon dla różnych linii lotniczych. Jeśli uda mi się z wizzem, chętnie służę pomocą.


Udalo mi sie uzyskac odszkodowanie z WizzAir przy uzyciu Aviaton ADR.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3158 PostWysłany: 23 Kwi 2023 00:59 

Rejestracja: 07 Lip 2011
Posty: 50
rybsone napisał(a):
Mam prawomocny wyrok na 3 x 400 euro + odsetki i koszty postępowania więc mogę się podzielić pewnymi spostrzeżeniami.
Moja historia jest następująca: opóźniony, a w zasadzie odwołany lot TFS -WAW. Mieliśmy być o 22:50, a byliśmy o 20 następnego dnia. Hotel i wyżywienie zapewnione przez linię, zostało tylko odszkodowanie.
Reklamację poprzez stronę internetową WizzAir można sobie darować, strata czasu. My wysłaliśmy ostatecznie pismo na adres oddziału w Polsce (Pyrzowice) - też bez odpowiedzi ale chodziło o dochowanie formalności. Pozew poszedł do SR dla m.st. Warszawy (według miejsca lądowania), WizzAir w ogóle się nie bronił. Uzyskanie wyroku zajęło ok. 9 miesięcy. Teraz przed nami egzekucja wyroku, bo dobrowolnie raczej nie zapłacą. Zobaczymy jak to wyjdzie nie ogłaszam jeszcze sukcesu.
Zdecydowałem się na drogę sądową bo szkoda było mi oddawać prowizję pośrednikom, a z racji wykonywanego zawodu byłem w stanie to sam ogarnąć, choć kosztowało to sporo czasu i wbrew pozorom nie jest takie proste.
Jeśli ktoś nie ma siły i wiedzy, żeby bawić się w to samodzielnie, to zdecydowanie polecam oddanie sprawy pośrednikowi/prawnikowi.

Dzięki za podzielenie się swoją sytuacją, a co było w twoim przypadku powodem opóźnienia? Też warunki pogodowe/okoliczności nadzwyczajne, i mimo tego udało się uzyskać taki wyrok jak piszesz?
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
michcioj uważa post za pomocny.
 
 
#3159 PostWysłany: 23 Kwi 2023 12:33 

Rejestracja: 15 Paź 2013
Posty: 274
twoja sprawa bedzie przegrana wiec daruj sobie
Góra
 Relacje PM off  
 
#3160 PostWysłany: 24 Kwi 2023 10:25 

Rejestracja: 08 Cze 2011
Posty: 77
Cześć,
I mnie spotkała pierwszy raz sytuacja z odowłanym lotem Wro-Tia (23.04.23). Widzę, że ULC nie jest już właściwy do rozpoznania sporów. Nie mogę znaleźć na profilu wizzair, gdzie należy wysłać reklamacje (z tego co widzę i tak uznają awarię jako sytuację nadzwyczajną). Czy wskażecie mi na jaki adres wysłać wezwanie do zapłaty? (czy adres to Jasna 26, 00-054 Warszawa?). Jak generalnie wygląda Wasze doświadczenie, jeśli chodzi o kwestię awarii samolotu a przesłanki "nadzwyczajnych okoliczności"?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 3440 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161 ... 172  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group