Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 3440 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 172  Następna
Autor Wiadomość
#3121 PostWysłany: 13 Kwi 2023 07:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2035
złoty
@sloiki.czerw 400 eur
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3122 PostWysłany: 13 Kwi 2023 07:04 

Rejestracja: 12 Kwi 2023
Posty: 3
Dziękuję, w takim razie walczę dalej :D
Góra
 Relacje PM off  
 
#3123 PostWysłany: 15 Kwi 2023 16:39 

Rejestracja: 07 Lip 2011
Posty: 50
Mam pytanie do bardziej obeznanych forumowiczów, bo mnie pierwszy raz przytrafiła się taka sytuacja :(

Mieliśmy lot 14.02 Wizzairem na Maderę (KTW-FNC) o godzinie 12:50. Po kilku godzinach lotu, poinformowano nas, że warunki nie pozwolą na lądowanie na Maderze i lecimy na Teneryfę, gdzie wylądowaliśmy o 19:50 (już pomijam, że jeden ze stewardów stwierdził roześmiany po komunikacie pilota, że "już od drugiej godziny lotu było wiadomo, że nie wylądujemy" jawnie wskazując, że przez pozostałe 3h kłamano nam w żywe oczy o bezproblemowym locie). Tam linia rozwiozła nas autokarami do hoteli i na Maderę polecieliśmy samolotem zaplanowanym na 10:00 następnego dnia, który również wystartował z 2h opóźnieniem, o godzinie 12:00. Złożyłem reklamację do Wizzaira przez ich formularze i oczywiście dostałem odpowiedź, że skoro lot był przekierowany to oni odpowiadają tylko za wydatki związane "bezpośrednio z przekierowaniem lotu", natomiast nie mogę nawet ubiegać się o zwrot kosztów rzeczy zaplanowanych tam na walentynki, przewozu do hotelu na Maderze w ten dzień, noclegu na Maderze który za tę noc był już opłacony itd, bo "Wizzair nie odpowiada za szkody pośrednie i następcze". Czyli w skrócie, nie odpowiadają za nic, żaden z moich kosztów się nie kwalifikuje, a o jakimkolwiek odszkodowaniu to w ogóle nie było ani słowa.

Czy jest w tej sprawie coś do ugrania? Straciliśmy dzień urlopu, dotarliśmy na Maderę kilkanaście godzin później niż planowano, a Wizzair twierdzi, że nie mają tutaj podstaw do jakichkolwiek odszkodowań. Już pomijam kwestie mniej oczywiste takie jak totalna dezinformacja na pokładzie, na lotnisku, chaos, zero informacji kiedy będzie przelot z Teneryfy na Maderę, kolejne opóźnienie tego porannego samolotu na drugi odcinek trasy itd., bo nie wiem na ile któreś z nich kwalifikują się na odszkodowania, ale chyba sam fakt tego, że mieliśmy dotrzeć na Maderę o 17:05 czasu lokalnego 14.02, a dotarliśmy po 13:00 dnia 15.02 powinien jednak kwalifikować się na odszkodowanie? A to, że Wizzair łaskawie zapewnił nam nocleg na Teneryfie i przejazd z/do niego (o ile ktoś akurat miał szczęście i dowiedział się z plotek od recepcjonisty, o której godzinie ten przejazd w ogóle się odbędzie...) nie powinien wyłączać ich odpowiedzialności w tym względzie?


Ostatnio edytowany przez Tigro, 15 Kwi 2023 16:52, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off  
 
#3124 PostWysłany: 15 Kwi 2023 16:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lip 2018
Posty: 1804
Loty: 148
Kilometry: 340 465
złoty
@Tigro Jeśli przyczyną opóźnienia były złe warunki pogodowe, przez które nie można było lądować w FNC, to przyczyna jest niezależna od przewoźnika i odszkodowanie się nie należy.
Co do jakości usług Wizza, to witamy w realnym świecie ;) choć jak się czyta forum, to podobnego poziomu obsługi można dziś doświadczyć choćby w Lufie, a jednak W6 generalnie tańszy niż linie tradycyjne, więc coś za coś.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
Tigro uważa post za pomocny.
 
 
#3125 PostWysłany: 15 Kwi 2023 17:16 

Rejestracja: 17 Mar 2015
Posty: 313
Ja od stycznia kopię się z koniem. Ponad 4h opóźnienia, na lotnisku zero informacji, zero pomocy, zero voucherów, kompletnie nic. Jedyne informacje to ta o opóźnieniu na tablicy, oraz SMS-y i info w aplikacji. Co jakiś czas opóźnienie rosło o ok. 30 min, aż do 4 h i 12 min. Na lotnisku (Malaga) nie było nikogo z Wizzaira, a info lotniskowe nie miało żadnej wiedzy. Do tej pory od Wizzaira nie otrzymałem info, dlaczego moje roszczenia odrzucają, ani jakie środki podjeli żeby im zapobiec. Zgłosiłem się z pytanie o przyczynę opóźnienia do PAŻP, ale ci również mnie olali. Domyślam się, że przyczyną opóźnienia była sytuacja na lotnisku w Gdańsku, skąd samolot miał wystartować do Malagi i na powrocie mnie zabrać. Inne loty Wizzaira odbywały się normalnie, więc teoretycznie mogli zamienić samoloty. Identyczną sytuację miałem z Ryanairem (też opóźniona poprzednia rotacja) i tam wszystko odbyło się wzorowo. Tydzień po zgłoszeniu kaska była na koncie. Zawsze faworyzowałem Wizza kosztem Ryana, jak widać błędnie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3126 PostWysłany: 15 Kwi 2023 17:24 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1914
platynowy
@Tigro

Niestety ale nie należy się odszkodowanie. Tego dnia była zła pogoda uniemożliwiająca lądowanie. Koleżanka również tego dnia lecąc na Maderę lądowała na TFN z tym, że poleciala jeszcze tego samego wieczora na FNC.
Góra
 Relacje PM off
Tigro uważa post za pomocny.
 
 
#3127 PostWysłany: 16 Kwi 2023 19:34 

Rejestracja: 07 Lip 2011
Posty: 50
@benedetti @walerek
Rozumiem :( Kurczę, no liczyłem że jednak uda się cokolwiek odzyskać za jakby nie było jeden dzień krótszy pobyt, zepsute plany walentynkowe itd. Dzięki za informacje!
Góra
 Relacje PM off  
 
#3128 PostWysłany: 16 Kwi 2023 20:15 

Rejestracja: 29 Lis 2013
Posty: 300
niebieski
Uważam, że jeżeli ktoś decyduje sie na odpoczynek na Maderze to powinien zdawać sobie sprawę z ryzyka że na Maderze może nie wylądować 😅
I tak jestes farciarzem, pare miesięcy temu pasażerowie Easyjeta lecacy własnie na Maderę wylądowali na sąsiedniej wyspie, zatanowano samolot i wrócili do UK 😂😂😂😂😂
Góra
 Relacje PM off  
 
#3129 PostWysłany: 18 Kwi 2023 08:20 

Rejestracja: 18 Kwi 2023
Posty: 3
Mam prawomocny wyrok na 3 x 400 euro + odsetki i koszty postępowania więc mogę się podzielić pewnymi spostrzeżeniami.
Moja historia jest następująca: opóźniony, a w zasadzie odwołany lot TFS -WAW. Mieliśmy być o 22:50, a byliśmy o 20 następnego dnia. Hotel i wyżywienie zapewnione przez linię, zostało tylko odszkodowanie.
Reklamację poprzez stronę internetową WizzAir można sobie darować, strata czasu. My wysłaliśmy ostatecznie pismo na adres oddziału w Polsce (Pyrzowice) - też bez odpowiedzi ale chodziło o dochowanie formalności. Pozew poszedł do SR dla m.st. Warszawy (według miejsca lądowania), WizzAir w ogóle się nie bronił. Uzyskanie wyroku zajęło ok. 9 miesięcy. Teraz przed nami egzekucja wyroku, bo dobrowolnie raczej nie zapłacą. Zobaczymy jak to wyjdzie nie ogłaszam jeszcze sukcesu.
Zdecydowałem się na drogę sądową bo szkoda było mi oddawać prowizję pośrednikom, a z racji wykonywanego zawodu byłem w stanie to sam ogarnąć, choć kosztowało to sporo czasu i wbrew pozorom nie jest takie proste.
Jeśli ktoś nie ma siły i wiedzy, żeby bawić się w to samodzielnie, to zdecydowanie polecam oddanie sprawy pośrednikowi/prawnikowi.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
Tigro uważa post za pomocny.
 
 
#3130 PostWysłany: 18 Kwi 2023 08:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 2454
HON fly4free
"Reklamację poprzez stronę internetową WizzAir można sobie darować, strata czasu."
Dziwne: składałem wniosek przez stronę i bez problemu uzyskałem odszkodowanie...
Góra
 Relacje PM off
Enzym lubi ten post.
 
 
#3131 PostWysłany: 18 Kwi 2023 08:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2035
złoty
rybsone napisał(a):
Reklamację poprzez stronę internetową WizzAir można sobie darować, strata czasu.

To raczej odosobniony przypadek, WizzAir zawsze odpowiadał na reklamacje, najczęściej je odrzucając, ale odpowiadał.
Ostatnio reklamacje złożyłem przez form na stronie 06.04 a 14.04 odszkodowanie wylądowało na koncie :)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3132 PostWysłany: 18 Kwi 2023 08:52 

Rejestracja: 18 Kwi 2023
Posty: 3
Składałem trzykrotnie ten formularz bo też nie wierzyłem, że można tak olewać klienta ale jednak :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3133 PostWysłany: 18 Kwi 2023 09:16 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 92
Faktem jest, że kontakt z nimi w sprawie odszkodowań jest beznadziejny. Nie odpisują na maile, infolinia mówi, że się tym nie zajmuje, na czacie to samo i tak w koło. Jest nawet grupa na facebooku poświęcona temu tematowi gdzie ludzie piszą, że wysyłali nawet maile do członków zarządu Wizz. Nikt oczywiście z nich nie odpowiada ale niektórym to jakoś ponoć przyśpieszyło bieg załatwiania sprawy.
Góra
 Relacje PM off
KL_user lubi ten post.
 
 
#3134 PostWysłany: 18 Kwi 2023 11:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2035
złoty
rybsone napisał(a):
Składałem trzykrotnie ten formularz bo też nie wierzyłem, że można tak olewać klienta ale jednak :)

Za każdym razem czekałeś 30 dni na brak odpowiedzi ?
Po złożeniu reklamacji automat przysyła potwierdzenie złożenia wniosku z claimid, status można też sprawdzić na swoim koncie WizzAir, jeśli po 30 dniach brak odpowiedzi to imho można działać dalej.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3135 PostWysłany: 18 Kwi 2023 12:11 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 92
JaneczekB napisał(a):
W końcu dzisiaj przytuliliśmy do siebie należne 2 x 400 euro za to że pod koniec września 2022 Wizzar nie zabrał nas na pokład samolotu z Santorini do Warszawy. Dla przypomnienia przysłali za mały samolot i 27 osób musiało zostać . Międzyczasie otrzymaliśmy standardowe pismo, że nic się nie należy ze względu na nadzwyczajne okoliczności itd. Napisaliśmy odwołanie i kilkanaście wiadomości email w końcu się udało.
Do rozliczenia pozostaje jeszcze kwestia poniesionych kosztów, których nie chcą pokryć w całości nie wiadomo na jakiej podstawie potrącili sobie około 150 euro.
Informują, że Wizz Air wyczerpał swój wewnętrzny proces obsługi reklamacji.

Zobaczymy jak zareagują jak wyślemy wiadomość do zarządu WIzzair :lol: o notorycznym nieodpowiadaniu na wiadomości, przeciąganiu sprawy w nieskończoność, czy też braku informacji na temat zasady rozliczenia poniesionych kosztów


Ciągle jestem na etapie korespondencji z nimi. Proszę zwróćcie uwagę na ponoszone koszty bo okazuje się, że Wizzair interpretuje je sobie po swojemu.
Dzisiaj dostałem takiego maila :

W odniesieniu do zwrotu kosztów dodatkowych tytułem opieki nad pasażerem, kwestię tę reguluje Rozporządzenie UE nr 261/04, a właściwie art. 4.3. Wytycznych interpretacyjnych dotyczących rozporządzenia (WE) nr 261/2004. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, zwrot wyżej wspomnianych kosztów przysługuje jedynie w kwocie rozsądnej, tj w racjonalnej wysokości względem czasu oczekiwania:

4.3.2.Zapewnianie posiłków, napojów i zakwaterowania.

Celem rozporządzenia jest odpowiednie zaspokojenie potrzeb pasażerów oczekujących na lot powrotny lub zmianę planu podróży. Zakres właściwej pomocy musi być oceniany indywidualnie w poszczególnych przypadkach, z należytym uwzględnieniem potrzeb pasażerów w odpowiednich okolicznościach i zasady proporcjonalności (tj. odpowiednio do czasu oczekiwania). (...)

(...) pasażerowie, którzy musieli opłacać posiłki i napoje, zakwaterowanie w hotelu oraz transport pomiędzy portem lotniczym a miejscem zakwaterowania lub usługi telekomunikacyjne, mogą uzyskać od przewoźnika lotniczego zwrot poniesionych kosztów, jeżeli były one niezbędne, odpowiednie i rozsądne (...).

Z przykrością informuję, że nie możemy zaakceptować pełnego zwrotu kosztów wynikających z przesłanej faktury
Góra
 Relacje PM off  
 
#3136 PostWysłany: 18 Kwi 2023 13:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8225
srebrny
A czego konkretnie nie chcą zaakceptować?
Góra
 Relacje PM off  
 
#3137 PostWysłany: 18 Kwi 2023 14:19 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 92
Nie wiem. Niestety nie chcą na to odpowiedzieć....
Góra
 Relacje PM off  
 
#3138 PostWysłany: 18 Kwi 2023 14:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8225
srebrny
No to pozostaje pozew.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3139 PostWysłany: 18 Kwi 2023 14:58 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 92
Jako że wylot odbywał się z Santorini napiszę jeszcze do Hellenic Civil Aviation Authority polskiego odpowiednika ULC .
Góra
 Relacje PM off  
 
#3140 PostWysłany: 18 Kwi 2023 15:32 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 672
srebrny
JaneczekB napisał(a):
Faktem jest, że kontakt z nimi w sprawie odszkodowań jest beznadziejny. Nie odpisują na maile, infolinia mówi, że się tym nie zajmuje, na czacie to samo i tak w koło.
Jak się dostanie już od nich jakiegoś mejla napisanego przez żywego człowieka z działu "Customer Relations" z założonym numerem sprawy to można kontynuować korespondencję w swojej sprawie. Odpowiadają na te wiadomości równo po miesiącu od ich wysłania.
Góra
 Relacje PM off
agnieszka.s11 uważa post za pomocny.
 
 
 [ 3440 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 172  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group