Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 3560 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 178  Następna
Autor Wiadomość
#3081 PostWysłany: 19 Mar 2023 16:52 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8366
złoty
Zajrzyj na stronę ULC, powinieneś dać sobie radę.
I nie wprowadzaj ludzi w błąd, że jedyną formą reklamacji jest formularz na stronie internetowej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3082 PostWysłany: 19 Mar 2023 17:07 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 4597
platynowy
Ze strony Wizzair

W przypadku, gdy Pasażerowi przysługuje odszkodowanie na podstawie Rozporządzenia (WE) nr 261/2004, może on przesłać roszczenie o odszkodowanie online za pośrednictwem formularza skarg.

Inni pasażerowie mogą złożyć roszczenie o odszkodowanie w imieniu Pasażera tylko wtedy, gdy są objęci tą samą rezerwacją, której dotyczy roszczenie. W takim przypadku konieczne jest przedstawienie przez Pasażera lub innych pasażerów zgłaszających roszczenie odpowiedniego dowodu dotyczącego upoważnienia udzielonego przez Pasażera.

Odpowiemy na Twoje roszczenie w ciągu 30 dni.

Roszczenie strony trzeciej
Roszczenia zgłoszone przez osoby trzecie nie będą rozpatrywane, chyba że Pasażer lub inni pasażerowie objęci rezerwacją Pasażera zgłosili wcześniej roszczenie bezpośrednio do nas.

W celu uniknięcia wątpliwości, warunki zawarte w poprzednim akapicie nie mają na celu ograniczenia praw Pasażera ani zakazania Pasażerowi konsultacji prawnych przed przesłaniem roszczenia bezpośrednio do nas.

Jeżeli roszczenie zostanie przedłożone w imieniu Pasażera przez osobę trzecią (pod warunkiem, że Pasażer już wcześniej zgłosił roszczenie bezpośrednio do nas), osoba trzecia zobowiązana jest do przedstawienia odpowiedniej dokumentacji jako dowód, że jest prawnie upoważniona do reprezentowania Pasażera.

Odszkodowanie wypłacone osobie trzeciej działającej w imieniu Pasażera będzie traktowane jako właściwa wypłata odszkodowania; żadne dalsze odszkodowanie nie może być wypłacone za ten sam lot, ponieważ nie ponosimy odpowiedzialności za wtórną wypłatę ani za spory między Pasażerem a osobą trzecią.
.....
Można też złożyć reklamację listownie.

jankow88pl napisał(a):
Dziekuje Hose - tak pewnie zrobie finalnie. Myslalelem, ze po prostu nie jestem pierwsza osoba z takim przypadkiem i istnieje jakis magiczny e-mail WizzAira do skladania odszkodowan, bo:

a) koszt infolinii to 5 pln / minuta
b) jako ze bilety byly kupowane przez firme posredniczaca, to nie moge zalogowac sie do panelu WizzAir bo taki panel dla mojego taty... nie istnieje :)

Moze jednak ktos sie znajdzie jeszcze na forum, co zna ten sekretny e-mail :)

Chcesz to skorzystaj, bo dedykowanego adresu e-mail nie ma. Telefonicznie jak napisałem wcześniej też się nie da.
Góra
 Relacje PM off
jankow88pl lubi ten post.
jankow88pl uważa post za pomocny.
 
 
#3083 PostWysłany: 19 Mar 2023 18:07 

Rejestracja: 20 Paź 2018
Posty: 29
Wojtyn napisał(a):
Wojtyn napisał(a):
Wojtyn napisał(a):
Jestem w szoku.

58 dnia, po dwóch mailowych ponagleniach status mojego claimu zmienił się z "registered" na "allocated".

"Your claim has now been allocated to one of our team members who will carefully review it as soon as possible".

:D


Dostałem maila z informacją, że przyznano mi odszkodowanie :).

Pytanie do osób, które wybrały wypłatę środków na konto Wizz. Jak długo można z nich korzystać? Czy można je wydatkować na wszystkie produkty/usługi, a więc bilety i bagaż, czy są jakieś ograniczenia (np. tylko bilety)?

Z góry dziękuję za odpowiedź.


Jakiś tydzień temu dostałem wypłatę na konto Wizz, ale żeby nie było tak kolorowo przelali... tylko za jedną osobę, choć w rezerwacji są dwie. Załączyłem zgodnie z instrukcją pełnomocnictwo, a następnie kolejne do wypłaty. Eh... trzeba walczyć dalej.


Po 3 lub 4 ponagleniach (każde było wysyłane co tydzień) dostałem maila z informacją, że w wypłacie odszkodowania faktycznie doszło do pomyłki, w związku z czym wypłacono mi brakującą kwotę. Po ok. 5 miesiącach walki sprawa została zamknięta.

Odnoszę wrażenie, że przewoźnik robi wszystko, co może, żeby utrudnić proces wypłaty odszkodowania. Raz, że jest bardzo utrudniony kontakt z działem claimów. Dwa, odszkodowanie wypłacają tylko częściowo, być może licząc na to, że pasażer się nie kapnie albo odpuści. Trzy, grając na czas, zyskują płynność finansową.
Góra
 Relacje PM off
KL_user uważa post za pomocny.
 
 
#3084 PostWysłany: 19 Mar 2023 21:25 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2729
złoty
Artykuł na temat: https://www.bbc.com/news/uk-england-beds-bucks-herts-64999557
Góra
 Relacje PM off
agnieszka.s11 lubi ten post.
 
 
#3085 PostWysłany: 20 Mar 2023 12:07 

Rejestracja: 19 Mar 2023
Posty: 3
Dziękuję wszystkim bardzo - już wiem co robić :)

Pozdrawiam!

jankow88pl napisał(a):
Dziekuje Hose - tak pewnie zrobie finalnie. Myslalelem, ze po prostu nie jestem pierwsza osoba z takim przypadkiem i istnieje jakis magiczny e-mail WizzAira do skladania odszkodowan, bo:

a) koszt infolinii to 5 pln / minuta
b) jako ze bilety byly kupowane przez firme posredniczaca, to nie moge zalogowac sie do panelu WizzAir bo taki panel dla mojego taty... nie istnieje :)

Moze jednak ktos sie znajdzie jeszcze na forum, co zna ten sekretny e-mail :)

Chcesz to skorzystaj, bo dedykowanego adresu e-mail nie ma. Telefonicznie jak napisałem wcześniej też się nie da.[/quote]
Góra
 Relacje PM off  
 
#3086 PostWysłany: 24 Mar 2023 11:06 

Rejestracja: 30 Maj 2013
Posty: 8
Dzień Dobry!
Moi drodzy. We wrześniu 2022 miałem nieprzyjemność oczekiwać ponad 3h na wylot z Malty do Polski. Złożyłem z miejsca reklamacje do Wizzair, 22 listopada otrzymałem prawdopodobnie standardową odpowiedź:

W związku z tym, że lot był opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika, nie przysługuje Panu odszkodowanie ( Rozporządzenia WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.).

„(14) Podobnie jak w Konwencji Montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika”.

„Przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania opisanego w Artykule 7 Rozporządzenia Unii Europejskiej jeśli opóźnienie bądź odwołanie lotu nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika, na które nie miał wpływu.”


Złożyłem skargę do Rzecznika Praw Pasażerów i otrzymałem odpowiedź jak następuje:
Rzecznik Praw Pasażerów
pozostawia Pana wniosek bez rozpoznania,
co oznacza odmowę rozpatrzenia sporu w rozumieniu art. 34 ustawy o ADR2
,gdyż wniosek został złożony do niewłaściwego miejscowo podmiotu.
Właściwość miejscowa organów lub podmiotów do rozpatrywania skarg pasażerów została ustalona na
podstawie art. 16 rozporządzenia 261/2004/WE4
......
Niniejszy wniosek dotyczy lotu z Malty do Katowic. Rzecznik nie jest zatem właściwy do rozpatrzenia
przedmiotowej sprawy.
W świetle art. 205a ust. 13 ustawy Prawo lotnicze1

, w przypadku gdy wniosek/skarga pasażera dotyczy
lotów innych niż loty wykonywane z lotnisk znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
oraz loty z krajów trzecich na te lotniska, obsługiwane przez wspólnotowych przewoźników lotniczych,
Rzecznik Praw Pasażerów pozostawia wniosek/skargę bez rozpoznania i informuje pasażera o organie lub
podmiocie właściwym do rozpatrzenia wniosku/skargi.
Na podstawie art. 16 rozporządzenia 261/2004/WE4

, który stanowi, iż każde Państwo Członkowskie8
wyznacza organ odpowiedzialny za wykonanie postanowień niniejszego rozporządzenia w odniesieniu do
lotów z lotnisk znajdujących się na jego terytorium oraz lotów z krajów trzecich na te lotniska,
podmiotem właściwym do rozpatrzenia przedmiotowego wniosku jest:

Malta Competition and Consumer Affairs Authority
Mizzi House, National Road
Blata l-Bajda, Hamrun HMR 9010
E-mail: airpassengerrights@mccaa.org.mt
Website: https://mccaa.org.mt/Section/Content?contentId=1202
Online complaint form:
https://mccaa.org.mt/home/complaint


Czy teraz składać swój wniosek via Malta, czy polecicie z miejsca by użyć pośrednika i odpalić mu procent. Jeżeli pośrednik to kto z Waszych wspomnień był skuteczny oraz nie za drogi?
PS bije się o 4 bilety.

Pozdrawiam serdecznie
Góra
 Relacje PM off  
 
#3087 PostWysłany: 24 Mar 2023 11:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8366
złoty
Cytuj:
We wrześniu 2022 miałem nieprzyjemność oczekiwać ponad 3h na wylot z Malty do Polski.

A przylot kiedy nastąpił?
A tak z ciekawości - co chciałeś osiągnąć, pisząc do RPP?
Góra
 Relacje PM off
plomky lubi ten post.
 
 
#3088 PostWysłany: 24 Mar 2023 11:27 

Rejestracja: 30 Maj 2013
Posty: 8
3,5h po czasie planowanym wylądowałem w Katowicach. Powiadomienie o opóżnieniu 2h przed odlotem na Malcie dostałem od Wizzaira, kanapka była.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3089 PostWysłany: 24 Mar 2023 11:39 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8366
złoty
Przekaż sprawę pośrednikowi. Listę masz w odpowiednim wątku, wybierz najtańszego.
Góra
 Relacje PM off
plomky lubi ten post.
plomky uważa post za pomocny.
 
 
#3090 PostWysłany: 24 Mar 2023 12:53 

Rejestracja: 30 Maj 2013
Posty: 8
Przekazana sprawa za twoją poradą do https://aircompensa.com/.
Odpowiadając jeszcze czemu złożyłem wniosek do RPP: Miałem przekonanie, że pomogą. No i po części pomogli, wiem że to był zmarnowany czas :)
Pozdrawiam serdecznie!
Góra
 Relacje PM off  
 
#3091 PostWysłany: 24 Mar 2023 14:16 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 4597
platynowy
Kod:
We wrześniu 2022 miałem nieprzyjemność oczekiwać ponad 3h na wylot z Malty do Polski. Złożyłem z miejsca reklamacje do Wizzair, 22 listopada otrzymałem prawdopodobnie standardową odpowiedź:.



I ustal czy odszkodowanie się należy, bo prawidłowo sformułowane zdanie powinno zawierać treść

We wrześniu 2022 miałem nieprzyjemność wylądować ponad 3h :!: po planowanym czasie/godzinie przylotu.

To o której wyleciałeś jest o tyle istotne, że linia lotnicza ma obowiązek zaopiekować się pasażerami i poinformować o ich prawach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3092 PostWysłany: 24 Mar 2023 14:22 

Rejestracja: 30 Maj 2013
Posty: 8
@dg72
Linia lotnicza zapewniła mi opiekę w związku z opóźnieniem, woda/kanapka.
Wylot był 3:40 po planowanym czasie natomiast lądowanie 3:20 po rozkładowym.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3093 PostWysłany: 24 Mar 2023 14:26 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 4597
platynowy
Te 3:20 jest tylko istotne w kontekście odszkodowania.
Ewentualnego odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3094 PostWysłany: 27 Mar 2023 07:34 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 26
Ja tylko dla potomnych zostawię. 26.02 miałem lot z Tromso do Gdańska, który najpierw został opóźniony o 17h, a potem został odwołany. Wizzair kazał kupić sobie bilet alternatywny co uczyniliśmy (2800zł) i obiecał, że odda kasę.
Oczywiście 4 podania odmówione i co nam Pan zrobisz. Temat złożyłem do AirCompensa (20% prowizji, mała firma) i czekałem TYDZIEŃ. Po tygodniu telefon od szefa, że Wizzair zapłacił 2 x 400 euro odszkodowania i zwrot 2800zł za lot alternatywny.
Polecam AirCompensę :)
Góra
 Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#3095 PostWysłany: 27 Mar 2023 08:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Wrz 2015
Posty: 1435
Loty: 104
Kilometry: 144 014
srebrny
Maceek napisał(a):
... Wizzair kazał kupić sobie bilet alternatywny co uczyniliśmy (2800zł) i obiecał, że odda kasę.
Oczywiście 4 podania odmówione i co nam Pan zrobisz...

Napisz co w Twoim wypadku oznaczało, że Wizz kazał kupić inny bilet i obiecał zwrot kosztów. Chodzi mi o to czy miałeś taką informację na koncie Wizz, na mailu, a może w jeszcze jakiejś innej formie? To może być istotne dla innych osób w analogicznej sytuacji co Twoja :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3096 PostWysłany: 27 Mar 2023 08:40 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 26
Cicha_Woda napisał(a):
Maceek napisał(a):
... Wizzair kazał kupić sobie bilet alternatywny co uczyniliśmy (2800zł) i obiecał, że odda kasę.
Oczywiście 4 podania odmówione i co nam Pan zrobisz...

Napisz co w Twoim wypadku oznaczało, że Wizz kazał kupić inny bilet i obiecał zwrot kosztów. Chodzi mi o to czy miałeś taką informację na koncie Wizz, na mailu, a może w jeszcze jakiejś innej formie? To może być istotne dla innych osób w analogicznej sytuacji co Twoja :)

Na lotnisku po kilkugodzinnym oczekiwaniu otrzymaliśmy informacje: samolot nie wyląduje, lot odwołany, proszę we własnym zakresie zakupić sobie bilet na inne linie, pieniądze zostaną zwrócone.
Góra
 Relacje PM off
Cicha_Woda lubi ten post.
Cicha_Woda uważa post za pomocny.
 
 
#3097 PostWysłany: 28 Mar 2023 13:35 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 92
W końcu dzisiaj przytuliliśmy do siebie należne 2 x 400 euro za to że pod koniec września 2022 Wizzar nie zabrał nas na pokład samolotu z Santorini do Warszawy. Dla przypomnienia przysłali za mały samolot i 27 osób musiało zostać . Międzyczasie otrzymaliśmy standardowe pismo, że nic się nie należy ze względu na nadzwyczajne okoliczności itd. Napisaliśmy odwołanie i kilkanaście wiadomości email w końcu się udało.
Do rozliczenia pozostaje jeszcze kwestia poniesionych kosztów, których nie chcą pokryć w całości nie wiadomo na jakiej podstawie potrącili sobie około 150 euro.
Informują, że Wizz Air wyczerpał swój wewnętrzny proces obsługi reklamacji.

Zobaczymy jak zareagują jak wyślemy wiadomość do zarządu WIzzair :lol: o notorycznym nieodpowiadaniu na wiadomości, przeciąganiu sprawy w nieskończoność, czy też braku informacji na temat zasady rozliczenia poniesionych kosztów
Góra
 Relacje PM off  
 
#3098 PostWysłany: 28 Mar 2023 13:41 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8366
złoty
A jakich kosztów nie chcę pokryć?
Góra
 Relacje PM off  
 
#3099 PostWysłany: 28 Mar 2023 13:50 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 92
Tego nie wiem . Zapytałem czego nie akceptują, ale nie dostałem odpowiedzi oprócz informuję, że przekroczył Pan granice rozsądnej ceny w związku z czym jesteśmy w stanie zaoferować jedynie częściowy zwrot
Góra
 Relacje PM off  
 
#3100 PostWysłany: 28 Mar 2023 13:54 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8366
złoty
A zwrotu jakich kosztów źądałeś?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 3560 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 ... 178  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group