Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 3769 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 189  Następna
Autor Wiadomość
#3041 PostWysłany: 07 Mar 2023 17:02 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8734
złoty
To nie jest czym nieuczciwej konkurencji.
Cytuj:
Jak wypłaca odszkodowanie to wszystkim, a nie tylko niektórym.Wypłacili, więc jednocześnie przyznali, że ponoszą odpowiedzialność.

To błędna teza.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3042 PostWysłany: 07 Mar 2023 18:33 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 218
[/quote]
To błędna teza.[/quote]

Uzasadnij proszę.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3043 PostWysłany: 07 Mar 2023 19:20 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 437
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Z autopsji:
5 osób na jednej rezerwacji. Lot odwołany. 2 dni po odwołaniu wniosek o zwrot dla dwóch osób (nie potrzebowałem upoważnień) a dla kolejnych trzech dopiero po 3 tygodniach. O dziwo szybciej i sprawniej otrzymałem pieniądze za trzy osoby bo dwie pierwsze to długie 4-5 miesięczne boje. Argumentacja i dezyzje wizzaira nie były wcale spójne w obu wersjach.

Swoją drogą tak jak my mamy prawo do odszkodowania tak wizzair ma prawo do odmowy. To ostatecznie sąd ma obowiązek ustalenia stanu faktycznego. Nie ma się co obrażać na linie lotnicze, że za najważniejsze stawiają rachunek ekonomiczny. Zakładając, że 50% ludzi oleje odszkodowanie od razu z braku wiedzy, kolejne 25% odpadnie przy pierwszej odmowie, jeszcze cześć pozostałych na dalszym etapie to finalnie wyplacą 15-20% odszkodowanie plus koszty sądowe (% nie zostały poparte znanymi mi danymi). Ich decyzja czy takie zyski w stosunku do 100% odszkodowań z automatu są warte utraty wizerunku itp.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3044 PostWysłany: 09 Mar 2023 21:05 

Rejestracja: 12 Sty 2023
Posty: 5
Czy jest jakaś możliwość wpłynięcia na tę linię? Wiszą mi kase od kilku miesięcy. Jak można tak traktować klienta? Naprawdę, w 2023 roku spodziewałbym się czegoś innego niż braku odpowiedzi. Wiem, że wylewam swoje żale, ale na litość boską, wizzair to chyba absolutne top w olewaniu swojego pasażera....
Góra
 Relacje PM off  
 
#3045 PostWysłany: 09 Mar 2023 22:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 879
srebrny
Wizzair też by się po Tobie spodziewał w 2023 roku czegoś więcej niż banalne pytania na forum :)
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#3046 PostWysłany: 13 Mar 2023 09:35 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 877
złoty
Mam następujący problem. Po odwołanym locie złożyłem reklamację do Wizzaira, Po upływie całego kwartału dostałem wreszcie odpowiedź z radosną informacją, że odszkodowanie mi się należy i propozycją nie do odrzucenia. Zaproponowano mi 250 EUR przelewem na konto albo 300 EUR w punktach na konto klienta. 300 EUR miało być dostępne do wykorzystania od razu po wyrażeniu zgody na takie rozwiązanie.
I tutaj zgubiła mnie chciwość. W wybrałem większą kwotę. Minął kolejny kwartał i nadal nie mogę dysponować kwotą przyznanego odszkodowania. Na moim koncie klienta brak jest jakiegokolwiek wpływu środków. Na mejla z prośbą o wyjaśnienie sytuacji odpisują, że u nich w systemie odszkodowanie widnieje jako już wypłacone.

Na ten moment znalazłem się w przysłowiowej kropce. Czy ktoś z was miał podobną sytuację? Czy w tej sprawie próbować jeszcze wywołać live chat? Czy jedynym wyjściem w tej sytuacji jest zgłoszenie na Policję kradzieży pieniędzy i sprawa sądowa?
Góra
 Relacje PM off  
 
#3047 PostWysłany: 13 Mar 2023 09:53 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7849
złoty
KL_user napisał(a):
Czy w tej sprawie próbować jeszcze wywołać live chat? Czy jedynym wyjściem w tej sytuacji jest zgłoszenie na Policję kradzieży pieniędzy i sprawa sądowa?

Wybrałeś przecież środki nie pieniądze. ;) Próbuj jeszcze na live chat bo policja może nie zrozumieć o co ci chodzi :P
Góra
 Relacje PM off  
 
#3048 PostWysłany: 13 Mar 2023 10:02 

Rejestracja: 04 Sty 2018
Posty: 90
Czy ktoś może otrzymał odszkodowanie za lot Wrocław-Larnaca w dniu 26.12.2022 (W64582)?
Lot był opóźniony o ponad 5 godzin. Pogoda była ładna, żadnych niespodzianek. Z informacji na lotnisku podczas oczekiwania wynikało, że pilot stwierdził usterkę samolotu i nie chciał nim lecieć. Podstawiono drugi samolot i ten sam pilot ponownie nie chciał lecieć. Z Katowic po 4 godzinach przyjechał serwis wizzair i stwierdził, że z samolotem jest wszystko OK. Inny pilot wsiadł do tego pierwszego samolotu i poleciliśmy na Cypr.

Dzisiaj po ponad 100 dniach oczekiwania dostałem maila o treści "uprzejmie informujemy, że opóźnienie/anulowanie nastąpiło z powodu nadzwyczajnych okoliczności, których firma nie mogła uniknąć."

Pytanie do bardziej doświadczonych.
Nie wiem czy kopać się dalej z koniem czy dać sobie spokój?

Dzięki za pomoc
Góra
 Relacje PM off
martakwsb lubi ten post.
 
 
#3049 PostWysłany: 13 Mar 2023 10:04 

Rejestracja: 20 Sty 2014
Posty: 418
niebieski
@7Greg Oddać do pośrednika.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3050 PostWysłany: 13 Mar 2023 10:13 

Rejestracja: 15 Paź 2015
Posty: 4963
platynowy
KL_user napisał(a):
Mam następujący problem. Po odwołanym locie złożyłem reklamację do Wizzaira, Po upływie całego kwartału dostałem wreszcie odpowiedź z radosną informacją, że odszkodowanie mi się należy i propozycją nie do odrzucenia. Zaproponowano mi 250 EUR przelewem na konto albo 300 EUR w punktach na konto klienta. 300 EUR miało być dostępne do wykorzystania od razu po wyrażeniu zgody na takie rozwiązanie.
I tutaj zgubiła mnie chciwość. W wybrałem większą kwotę. Minął kolejny kwartał i nadal nie mogę dysponować kwotą przyznanego odszkodowania. Na moim koncie klienta brak jest jakiegokolwiek wpływu środków. Na mejla z prośbą o wyjaśnienie sytuacji odpisują, że u nich w systemie odszkodowanie widnieje jako już wypłacone.

Na ten moment znalazłem się w przysłowiowej kropce. Czy ktoś z was miał podobną sytuację? Czy w tej sprawie próbować jeszcze wywołać live chat? Czy jedynym wyjściem w tej sytuacji jest zgłoszenie na Policję kradzieży pieniędzy i sprawa sądowa?


Odpowiadasz na e-mail z informacją o przyznanym odszkodowaniu podając adres e-mail my Wizzair do którego ta rezerwacja była przypisana.
Jako załącznik dołączasz zrzut ekranu z historii konta Wizz.
Na końcu w treści e-mail piszesz, że w przypadku dalszego zwodzenia i nie wywiązania się z wypłaty odszkodowania wystąpisz na drogę sadową.
Jak trzeba będzie to niestety przedsądowe wezwanie do zapłaty, a potem pozew. Tutaj podasz kwotę 250 euro, a nie 300 euro w pkt Wizz.
Pomysł z policją...... Pozostawiam bez komentarza, wyłącznie jako całkowicie chybiony prawnie.

Wizzair niestety bazuje na fakcie, że poza drogą sądową pasażer tak naprawdę w Polsce nie ma jak dochodzić należnego odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#3051 PostWysłany: 13 Mar 2023 11:56 

Rejestracja: 04 Sty 2018
Posty: 90
adamuto napisał(a):
@7Greg Oddać do pośrednika.


Czy z Twojego doświadczenia wynika, że w tej sytuacji pośrednik coś załatwi, czy też wizzair mimo wszystko pozostanie na swoim stanowisku i tylko wszyscy stracimy czas?
Góra
 Relacje PM off  
 
#3052 PostWysłany: 13 Mar 2023 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4649
złoty
Oddaj do pośrednika to się przekonasz, nic to nie kosztuje, a jak nie chcesz to po co piszesz na forum ?, możesz jeszcze sam oddać sprawę do sądu.
Z jakiegoś powodu iluś tam pośredników działa i ma się dobrze.
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#3053 PostWysłany: 13 Mar 2023 12:14 

Rejestracja: 16 Sty 2018
Posty: 43
Witam, po ostatnich zmianach w siatce połączeń wywalili BUD-WAW na miesiąc. Mam taką rezerwację na 03.04.23, linia poinformowała o odwołaniu dziś, czyli 3 tygodnie przed.

W opcjach zmiany rezerwacji nie wyświetlają się żadne alternatywne trasy. Myślicie, że jest szansa ugrać BUD-WAW przez LO albo bezpośredni pociąg? Lub chociaż BUD-BER Wizzem dzień przed?

Zgodnie z prawem, jeżeli linie lotnicze nie oferują wyboru między zwrotem kosztów biletu a zmianą planu podróży, ale decydują jednostronnie o zwrocie kosztów, masz prawo do dodatkowego zwrotu różnicy ceny za nowy bilet (na porównywalnych warunkach przewozu). Tutaj de facto nie mam możliwości zmiany planu podróży, więc logika wskazuje, że powinienem dostać wyrównanie za bilety LOT? Ma ktoś doświadczenie jak to ugryźć?
Góra
 Relacje PM off  
 
#3054 PostWysłany: 13 Mar 2023 12:22 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 877
złoty
@maciej.gol Tutaj Wizzair dochował należytej staranności i poinformował cię w odpowiednim czasie. Według mnie przysługuje ci tylko zwrot pieniędzy albo przesunięcie podróży -14 +30 dni.
Góra
 Relacje PM off  
 
#3055 PostWysłany: 13 Mar 2023 13:18 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3299
srebrny
Fakt, że Wizzair zawiadomił o zmianie z ponad 14 dniowym wyprzedzeniem zwalnia ich jedynie z obowiązku wypłaty odszkodowania, ale nadal mają obowiazek zapewnienia alternatywnego połączenia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
 
#3056 PostWysłany: 13 Mar 2023 14:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4649
złoty
@SPLDER, szkoda że nie dodałeś, że to w teorii a w praktyce jest ciężko coś wywalczyć, ale może kolega powalczy i napisze nam jakie sukcesy odniósł ?
Góra
 Relacje PM off
KL_user lubi ten post.
 
 
#3057 PostWysłany: 13 Mar 2023 16:08 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3299
srebrny
Owszem, ale ten temat był już tyle razy poruszany że stwierdziłem że nie ma sensu go powtarzać.
A swoją drogą przepisy przepisami, ale WIZZ i Ryanair konsekwentnie od lat przyzwyczaiły nas do tego że prawo ich nie obowiązuje, że nikt nawet nie próbuje zmiany na alternatywne połączenie innymi liniami lotniczymi.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3058 PostWysłany: 13 Mar 2023 19:26 

Rejestracja: 16 Sty 2018
Posty: 43
Próbowałem przez infolinię, ale odpowiadają w stylu "nie mamy pana płaszcza i nic nam pan nie zrobi". Mógłbym teoretycznie kupić alternatywne bilety na własną rękę, a potem powalczyć o zwrot w drodze reklamacji, ale dla mnie to mrożenie ponad tysiaka i za duże ryzyko. Dlatego podpytałem na forum, czy ma ktoś doświadczenie i sposób, by cokolwiek wywalczyć na swoją korzyść ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#3059 PostWysłany: 14 Mar 2023 03:11 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3299
srebrny
Podejrzewam, że to chyba jedyna metoda która może być skuteczna w przypadku Wizzair, ale chyba nikt na forum się jeszcze na to nie zdecydował.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#3060 PostWysłany: 14 Mar 2023 08:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4649
złoty
Na tym właśnie opiera się ich strategia, powiemy nie to większości nie będzie się chciało dalej działać, typowe łatwiej powiedzieć czy napisać czego się żąda niż zacząć w tej sprawie działać
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 3769 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 189  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group