Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#2881 PostWysłany: 23 Lis 2022 08:37 

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 24
Cześć, myślę że urzeknie Was moja historia.
Lot 29.06 anulowany, zastępczy 01.07 w inne miejsce, nieważne gdzie.
Wniosek do Wizz o odszkodowanie złożony 1.07 a o zwrot kosztów 10.07, po 40 dniach zmiana statusu na praca w toku, moje maile poganiajace, po ok 80 dniach mail ze przyznają odszkodowanie za odwołanie lotu. Radość w rodzinie niebywała. Moja decyzja o przelewie na konto nie na konto Wizz. Status odszkodowania przydzielone (claim allocated).Cisza. Kolejne maile przynoszą efekt - zmiana statusu zwrotu kosztów na roszczenie przydzielone. Poczatek listopada mail o przelewie na konto nie wiadomo za co - chyba za odszkodowanie bo jedyne mailowo przydzielone. i zmiana wszystkich statusów na reklamacja zakończona. Po 14 dniach zero kasy na koncie i tu uwaga - zmiana statusu roszczenia o odszkodowanie na praca w toku. pozostałe nadal zakończone czyli wszystko od nowa - przyznanie odszkodowania anulowane itd itd. Juz mnie szlag trafia z tym przepychaniem się z nimi, niestety to był lot Wizz UK i żaden pośrednik nie che sie pdjąć walki.
Także przestrzegam - nie cieszcie się z maila o przyznaniu odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off
agnieszka.s11 uważa post za pomocny.
 
      
Wycieczka na Filipiny: Panglao, Bohol i Luzon w jednej podróży z Warszawy za 3064 PLN Wycieczka na Filipiny: Panglao, Bohol i Luzon w jednej podróży z Warszawy za 3064 PLN
Tydzień w Dolomitach za 1468 PLN. Loty z Warszawy, hotel + auto Tydzień w Dolomitach za 1468 PLN. Loty z Warszawy, hotel + auto
#2882 PostWysłany: 23 Lis 2022 09:15 

Rejestracja: 08 Paź 2013
Posty: 374
Loty: 372
Kilometry: 907 939
niebieski
Dokładnie mam to samo . Przyznane odszkodowanie pół roku temu i ...najpierw informacja ,że mam cierpliwie czekać a potem długa cisza . Biorą nas po prostu na przeczekanie ...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2883 PostWysłany: 23 Lis 2022 09:19 

kaskaol napisał(a):
Dziękuję za wskazanie. Wiem, że mam ODR, ULC, sąd i pośrednika w odszkodowaniu.
Nie chce nikomu płacić za pośrednictwo i interesuje mnie ile trwają odpowiedzi od ODR i ULC i czy są skuteczne?


1. Na zadawanie pytań na forum, przeszukiwanie Google, wypełnianie formatek ODR / ULC a ostatecznie na samodzielne pisanie pozwu poświęcisz tyle czasu, że jego koszt alternatywny będzie wielokrotnie wyższy niż koszt pośrednictwa. Inaczej, poświęcając ten czas na pracę zarobiłbyś wielokrotnie więcej niż zapłacisz pośrednikowi. To strata i dla Ciebie i dla gospodarki patrząc globalnie.
2. Oddając sprawę pośrednikowi realnie mniej Cię to kosztuje a do tego masz spokojną głowę. A patrząc globalnie, to pieniądze, które sobie potrącą i tak trafią do gospodarki, może nawet do Twojej lub Twojego pracodawcy firmy w ramach zapłaty za jakieś tam świadczone usługi lub towary.
Góra
 PM off  
      
#2884 PostWysłany: 28 Lis 2022 23:21 

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 24
Witajcie!

Takie szybkie 2 pytania
- Po jakim kursie są liczone kwoty odszkodowania w Wizzair?
- Czy jest osobny przelew za odszkodowanie i koszty?

Dzieki za odpowiedź.


Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2885 PostWysłany: 06 Gru 2022 21:36 

Rejestracja: 14 Lis 2022
Posty: 6
Adam Gis napisał(a):
Marta Jab??o??ska napisał(a):
Piccolo napisał(a):
u mnie odpowiedź w sprawie odszkodowania przyszła wczoraj po niecałych 60dniach od złożenia wniosku. Czyli mają obecnie mniej więcej dodatkowe 30dni opóźnienia.



przynajmniej pozytywna?


Hej też byłem pasażerem tego lotu z Mediolanu do Krakowa. Musiałem sam opłacić wszystko i wysłałem 2 wnioski. Jeden tzw. opieka czyli o zwrot poniesionych środków za wyżywienie, hotel i za lot alternatywny (też Wizzair). Drugi za odszkodowanie 250 Euro, jest to osobny wniosek. 57 dni temu. Dalej czekam na odpowiedź na oba. Dzwoniłem na infolinie powiedzieli że majądużo wniosków i czas oczekiwania około 2 miesiące.
Czy otrzymałaś już może odpowiedź?


niestety nie,dalej cisza :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2886 PostWysłany: 12 Gru 2022 11:25 

Rejestracja: 28 Lip 2021
Posty: 4
Opis sytuacji:
Lot z Katowic do Funchal został przekierowany na Teneryfę, według Wizzair z powodu złych warunków atmosferycznych. Jednak był to jedyny w tamtym dniu samolot który nie wylądował, co może świadczyć o tym, ze nie musiała być to wina pogody.

Wizzair zapewnił nocleg+posiłek.

I tu moje pytanie. Próbować zgłaszać indywidualne sprawę czy lepiej od razu przez pośrednika? Skoro Wizzair najprawdopodobniej zasłoni się komunikatem o warunkach atmosferycznych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2887 PostWysłany: 12 Gru 2022 11:36 

Rejestracja: 06 Wrz 2012
Posty: 543
Loty: 225
Kilometry: 231 788
srebrny
Czy w czasie gdy wasz samolot nie wylądował, lądowały inne samoloty? W przeciągu powiedzmy 15 min przed i po próbie waszego lądowania. To, że w ciągu całego dnia wszystko lądowało nie będzie żadnym dowodem. Mogliście trafić po prostu w takie okienko pogodowe, że były przekroczone limity i nie mógł lądować.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2888 PostWysłany: 12 Gru 2022 11:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
katalon napisał(a):

I tu moje pytanie. Próbować zgłaszać indywidualne sprawę czy lepiej od razu przez pośrednika? Skoro Wizzair najprawdopodobniej zasłoni się komunikatem o warunkach atmosferycznych.

Aby ew. skierować sprawę dalej i tak musisz mieć odpowiedź ( lub jej brak przez więcej niż 30 dni) od wizza, więc pierwsze kroki kieruj tam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2889 PostWysłany: 12 Gru 2022 23:17 

Rejestracja: 17 Lut 2015
Posty: 157
Loty: 12
Kilometry: 13 354
Szybkie pytanie. Jestem właśnie na lotnisku w Larnace i mamy opóźniony lot. Obsługa rozdaje informacje odnośnie odszkodowań za opóźnienia i prosi o podpisy. Podpisywać się czy olać temat?
_________________
balkany-objazdowo-w-10-dni,1504,65657

majowka-w-slowenii,1510,94055
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2890 PostWysłany: 12 Gru 2022 23:21 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22455
A co jest napisane w tych papierach?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2891 PostWysłany: 12 Gru 2022 23:37 

Rejestracja: 17 Lut 2015
Posty: 157
Loty: 12
Kilometry: 13 354
Informacje o ewentualnych roszczeniach i zwrocie w przypadku odwołania lotu. Informacja o odszkodowaniu za opóźnienie jest tylko dla powyżej 5h. Gdzieś na formy się przewinęło, zeby nie podpisywać, ale nie wiem czy to był ten sam papier.
_________________
balkany-objazdowo-w-10-dni,1504,65657

majowka-w-slowenii,1510,94055
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2892 PostWysłany: 12 Gru 2022 23:38 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
Ale co masz podpisać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2893 PostWysłany: 12 Gru 2022 23:44 

Rejestracja: 17 Lut 2015
Posty: 157
Loty: 12
Kilometry: 13 354
Kwit, ze otrzymałem informacje odnośnie ewentualnych roszczeń, ze otrzymałem voucher itp.
_________________
balkany-objazdowo-w-10-dni,1504,65657

majowka-w-slowenii,1510,94055
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2894 PostWysłany: 12 Gru 2022 23:48 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Jeśli potwierdzasz tylko otrzymanie informacji, to chyba możesz podpisać. Ale sprawdź dokładnie czy nie ma gdzieś, że się zrzekasz potencjalnych roszczeń o odszkodowanie. Ewentualnie zrób zdjęcie komórką i wrzuć na forum - sam jestem ciekaw, co tam dokładnie jest.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2895 PostWysłany: 13 Gru 2022 11:35 

Rejestracja: 05 Maj 2014
Posty: 165
Ja też z tego samego lotu. Mnie i ludziom obok nikt nic nie dawał do podpisu. Dostaliśmy SMSy z vouherami na 4 EUR. I to nie wszyscy. Sprawdziłem ubezpieczenie turystyczne, które miałem w Axie. U nich opóźnienie musi być powyżej 6 godz. I wtedy wypłacą 200zł odszkodowania. Tak że tutaj jest czysta sytuacja.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2896 PostWysłany: 13 Gru 2022 12:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2234
złoty
Może to był naganiacz któreś z firm odszkodowawczych ?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2897 PostWysłany: 13 Gru 2022 13:20 

Raczej nie. W październiku w PMI na odprawie dostałem kartkę z prawami pasażera (w zamian wymagali podpisu na liście z potwierdzeniem odbioru). Nawet zdziwiłem się, że już przy opóźnieniu 2h wydają. Później jeszcze na maila wysłali. Tutaj pewnie to samo rozdawali. Jeśli ktoś będzie zainteresowany, to mogę poszukać i zdjęcie wrzucić.
Góra
 PM off  
      
#2898 PostWysłany: 13 Gru 2022 15:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2013
Posty: 81
Loty: 254
Kilometry: 560 179
Bilet Wizzair na opóźniony o 5 h lot KRK-FCO kupiony przez pośrednika (kiwi.com). Przy próbie wysłania formularza na wizzair.com z wnioskiem o odszkodowanie mam komunikat "Invalid eligible payment data", jak rozumiem w związku z tym, że nie płaciłem bezpośrednio za bilet.
Info ze strony Wizzair: "Według naszego systemu ta rezerwacja została dokonana przez zewnętrzne biuro podróży. Tylko właściciele rezerwacji i osoby kontaktowe dla wszystkich pasażerów w ramach danej rezerwacji mogą ubiegać się o zmianę rezerwacji lub zwrot środków w przypadku odwołania lub zakłócenia lotu"

Pyt. 1. Czy mam to rozumieć, że nie jestem właścicielem rezerwacji?

Dalej Wizzair prosi o potwierdzenie zrozumienia tej informacji i wyrażenie chęci na zgłoszenie roszczenia.
Mogę podać numer konta lub otrzymać środki WIZZ ("W oparciu o naszą wstępną ocenę, prawdopodobnie kwalifikujesz się do otrzymania odszkodowania. Otrzymasz 120% kwoty odszkodowania, jeśli wystąpisz o odszkodowanie w środkach Wizz.")

Pyt. 2. Czy tu w dalszym ciągu jest mowa o odszkodowaniu w związku z Rozporządzeniem (WE) 261/2004, czyli 250 EUR?
Pyt. 3. Ogólnie: czy pomimo zakupu biletu przez pośrednika mogę składać wniosek o odszkodowanie (250 EUR) samodzielnie?

Sorry, jeśli przeoczyłem odpowiedź na te pytania w tym wątku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2899 PostWysłany: 13 Gru 2022 15:51 

Rejestracja: 17 Lut 2015
Posty: 157
Loty: 12
Kilometry: 13 354
Ves123 napisał(a):
Ja też z tego samego lotu. Mnie i ludziom obok nikt nic nie dawał do podpisu. Dostaliśmy SMSy z vouherami na 4 EUR. I to nie wszyscy. Sprawdziłem ubezpieczenie turystyczne, które miałem w Axie. U nich opóźnienie musi być powyżej 6 godz. I wtedy wypłacą 200zł odszkodowania. Tak że tutaj jest czysta sytuacja.


Podpisy zbierały dziewczyny przy odprawie. Przez głośnik koło 23 informowali o tym. Ja w końcu nic nie podpisałem. Jak czysta sytuacja? Samolot wylądował z opóźnieniem 3h i 4 minut. W takim wypadku masz prawo do złożenia wniosku o odszkodowanie w kwocie 400 euro.
_________________
balkany-objazdowo-w-10-dni,1504,65657

majowka-w-slowenii,1510,94055
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2900 PostWysłany: 14 Gru 2022 12:36 

Rejestracja: 08 Maj 2013
Posty: 555
Loty: 375
Kilometry: 618 633
niebieski
W sumie taka sytuacja zdarzyła mi się po raz pierwszy i mam pytanie do lepiej zorientowanych ;) :
Wczorajszy lot Wizzem na trasie BGY - WAW opóźniony z 20:45 na ok. 00:50, przylot na pewno powyżej 3h po planowanej godzinie.
Sytuacja była spowodowana późnym przylotem z WAW do BGY, co załoga tłumaczyła obsuwą na wcześniejszej rotacji samolotu z uwagi na warunki pogodowe i konieczność odladzania samolotu. Same przeloty na trasie WAW-BGY-WAW nie były zakłócone przez warunki pogodowe.
Dodatkowo, już po zakończeniu boardingu, siedzieliśmy przez ok. godzinę na swoich miejscach, bo ,,czekaliśmy na mapy".
Czy jest to podstawa do ubiegania się o odszkodowanie?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group