Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair odmówił wypłaty odszkodowania, a chcemy się bić dalej:
ODR - nieskuteczne (dla Wizzair to jest wypełenienie formularza)
ULC - dawno się tym nie zajmuje
Sądowa - można występować samodzielnie lub przez pośredników.

Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 2997 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 150  Następna
Autor Wiadomość
#2781 PostWysłany: 17 Paź 2022 14:26 

Rejestracja: 17 Paź 2022
Posty: 3
Hej!
Prośba o poradę dot. lotu OLB-WAW 11/09/2022 W61314. Lot opóźniony o ponad 4h. Załoga na pokładzie opóźnienie tłumaczyła złymi warunkami w Szwecji dnia poprzedniego. Przez to mój samolot przekierowali tam, zrobił dwa kursy i dopiero przyleciał do Olbii. Kolejnego dnia po przylocie zgłosiłem roszczenie przez formularz Wizzair. Od tego czasu minęło 35 dni, do tej pory zero informacji. Czy owe tłumaczenie można podciągnąć pod opóźnienie spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi? W gruncie rzeczy to była niezależna decyzja przewoźnika, żeby przekierować mój samolot na zupełnie inne połączenie. Drugie pytanie: czy warto już pisać do firmy zajmującej się walką o odszkodowania, czy na razie jeszcze się wstrzymać? Dzięki za wszystkie wskazówki!
Góra
 Relacje PM off  
 
#2782 PostWysłany: 17 Paź 2022 17:09 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3604
złoty
Przeczytaj poprzednie strony
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2783 PostWysłany: 17 Paź 2022 17:15 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1355
HON fly4free
@LukaszWaw94 Na pierwszy rzut oka wchodzi na to, że samolot poleciał tego dnia rano z WAW do NYO (o czasie) i z NYO nieplanowo zrobił rotację NYO-GDN-NYO (nie było samolotu w GDN lub się zepsuł) no i opóźnienie na cały dzień się zrobiło bo tego w rozkładzie nie było.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2784 PostWysłany: 17 Paź 2022 22:07 

Rejestracja: 17 Paź 2022
Posty: 2
mania9 napisał(a):
Kashpir napisał(a):
Odszkodowanie dostaje się dość często, tylko trzeba zwykle wywalczyć sądowo. Za rezerwacje w miejscu wyjazdu niestety ci nie zwrócą. Skoro był rozpoczęty boarding, to wszystko wskazuje na winę po stronie Wizza. Wystąp o odszkodowanie. Jeśli Wizz odmówi (duże prawdopodobieństwo), wtedy nie bawisz się w skargi do ULC, tylko trzeba iść do sądu albo zgłosić się do firmy wyspecjalizowanej w takich sprawach, która zajmie się twoją sprawą za stosowną opłatą. Tutaj masz odpowiedni wątek o takich firmach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286


chyba już pozamiatane, bo o ile na lotnisku szedł komunikat że lot jest odwołany z przyczyn technicznych, o tyle na maila dostałam informację o jego odwołaniu z powodu strajku we Francji
co oznacza, że nie ma raczej na co liczyć... jestem najbardziej wkurzona na to, że ubezpieczenie podróżne, które u ich wykupiłam nie zawiera opcji anulowania lotu przez Wizz...


29/09/2022 nie bylo strajku kontrolerow we Francji, gdyz zostal on anulowany kilka dni wczesniej, o czym pisala na biezaco francuska prasa.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2785 PostWysłany: 18 Paź 2022 12:04 

Rejestracja: 17 Paź 2022
Posty: 3
Kacper Szymanski napisał(a):
@LukaszWaw94 Na pierwszy rzut oka wchodzi na to, że samolot poleciał tego dnia rano z WAW do NYO (o czasie) i z NYO nieplanowo zrobił rotację NYO-GDN-NYO (nie było samolotu w GDN lub się zepsuł) no i opóźnienie na cały dzień się zrobiło bo tego w rozkładzie nie było.


Czy jeśli ta dodatkowa rotacja wynikała ze złej pogody na NYO bądź GDO dzień wcześniej, żeby nadrobić odwołany lot, to czy przewoźnik może odmówić mi wypłaty odszkodowania ze względu na nadzwyczajną sytuację bądź warunki pogodowe?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2786 PostWysłany: 18 Paź 2022 12:09 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7589
srebrny
Przewoźnik to może odmówić z dowolnego powodu. I również bez żadnego powodu.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2787 PostWysłany: 18 Paź 2022 12:17 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1355
HON fly4free
Tylko dzień wcześniej lot z NYO do GDN się odbył.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2788 PostWysłany: 18 Paź 2022 14:14 

Rejestracja: 17 Paź 2022
Posty: 3
W takim razie pewnie GDN do NYO się nie odbył.


Ostatnio edytowany przez dmirstek, 18 Paź 2022 14:25, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2789 PostWysłany: 18 Paź 2022 15:23 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1355
HON fly4free
W dniu 10.09 (czyli dzień wcześniej wg twojego lotu do OLB) rotacja W6 1731/2 GDN-NYO-GDN się odbyła więc nie wiem dlaczego załoga zrzucała winę na złe warunki pogodowe w NYO. I następnego dnia rano załoga z WAW która miała lecieć WAW-NYO-WAW zrobiła nieplanowo WAW-NYO-GDN-NYO-WAW dlatego zrobiło się duże opóźnienie na cały dzień. Wygląda to na usterkę lub brak samolotu na trasie z GDN.
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#2790 PostWysłany: 19 Paź 2022 12:27 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 405
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Mam taką sytuację z czerwca:
Lot Kraków - Luton odwołany kilka godzin przed odlotem (5 pasażerów). Złożony 2 dni później wniosek o odszkodowanie dla 3 pasażerów. Po 29 dniach (chyba 12/07) info o przyznaniu odszkodowania ale po wysłaniu wymaganych danych cisza aż do teraz. Próba kontaktu telefonicznego zakończona 2 razy zbywaniem.
Co dziwne we wrześniu złożyłem wniosek dla 2 pozostałych osób i po 30 dniach otrzymałem info o dokonaniu przelewu (1 dzień i pieniądze na koncie).
Jakieś rady co zrobić? Wygląda na to, że pierwszy wniosek gdzieś utknął.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2791 PostWysłany: 22 Paź 2022 17:04 

Rejestracja: 25 Gru 2014
Posty: 90
Loty: 193
Kilometry: 355 523
lubiepodrozowac napisał(a):
Dostałam odpowiedź z WizzAir po 2.5 miesiąca, ze uznają moje roszczenie i wypłacą mi 300 EUR w środkach lub 250 EUR na konto, poprosiłam o wpłatę na konto. Odesłałam dane do przelewu i... po tygodniu właśnie dostałam wiadomość, ze Wizz przeprasza, ale się pomylili i odszkodowanie mi nie przysługuje :roll: ...Czy ktoś miał taką sytuację? Nie widzę podobnego kuriozum w tym wątku :).
Co z tym zrobić? Oddać do pośrednika czy wykłócać się jeszcze z Wizz?
Pilot w trakcie lotu powiedział, że nie mieli załogi, ale nagrania z tej informacji nie mam...


Mnie przyznali, wysłali maila, że proszę spodziewać się przelewu w ciągu 7-10 dni i tak już sobie czekam... minęło nawet 7+10 :lol:
Generalnie to są jakieś żarty... pisałabym do firmy, bo co to znaczy, że się pomylili?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2792 PostWysłany: 22 Paź 2022 21:08 

Rejestracja: 17 Sie 2011
Posty: 217
Loty: 144
Kilometry: 166 833
niebieski
Zmiana lotu z KUT na TBS na za kilka dni. Czy uda się wyciągnąć odszkodowanie czy to w ogóle nie podpada?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2793 PostWysłany: 22 Paź 2022 21:11 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 19455
Siła wyższa, więc raczej beż szans na odszkodowanie. Remont pasa w KUT
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
jakub.m uważa post za pomocny.
 
 
#2794 PostWysłany: 23 Paź 2022 23:33 

Rejestracja: 10 Lut 2011
Posty: 92
Mija mi 80dni od zgloszenia reklamacji w Wizzair na opozniony lot itd.

Czekac jeszcze? Nieukrywam ze liczylem na te srodki w Wizz dlatego bylem cierpliwy :-)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2795 PostWysłany: 24 Paź 2022 00:07 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3604
złoty
No chyba każdy kto zgłasza to liczy na środki, bo w innym przypadku po co zgłaszać ?,
Jak się zgłosisz do pośrednika w odszkodowaniach to pewnie jeszcze ze 2 lata poczekasz jak sprawa pójdzie do sądu, dobrze że chociaż teraz są wysokie odsetki
Góra
 Relacje PM off  
 
#2796 PostWysłany: 24 Paź 2022 00:13 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7342
srebrny
Ta cierpliwość i bierność zaprawdę godne podziwu ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2797 PostWysłany: 24 Paź 2022 14:17 

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 21
Witajcie,
28.08.2022 przyznano mailowo odszkodowanie, do dziś o kasie ani widu ani słychu, ponawiam pytanie - czekać czy się wściec?

Dzięki za odpowiedź
Góra
 Relacje PM off  
 
#2798 PostWysłany: 24 Paź 2022 15:05 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10373
Loty: 396
Kilometry: 657 461
A napisali w jakim terminie nastąpi wypłata?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2799 PostWysłany: 24 Paź 2022 15:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Maj 2014
Posty: 1493
Loty: 154
Kilometry: 347 723
złoty
zawiert napisał(a):
No i utknęliśmy w Kutaisi, lot do Waw zamiast o 12 poleci o 22, nasz lot z 15:50 przesunięto na 02:00 dnia następnego. Informacja przyszła mailem i SMS zanim dojechałem na lotnisko.

I teraz pytanie do praktykantów - zgodnie z prawem należy mi się hotel, ale ponieważ nie ma mnie na lotnisku nie mam jak sprawdzić czy ktokolwiek tam na miejscu organizował transfer i hotel. Czy mogę sobie sam hotel ogarnąć w mieście i potem prosić o refundację czy fakt że pominąłem etap „pojedź na lotnisko” sprawia że nie mam na co liczyć?


No i ledo 68 dni po złożeniu reklamacji dowiedziałem się, że odszkodowanie się "nie należy" bo "były nadzwyczajne okoliczności". Trudno, mam screeny i widać, że robili zmiany w rozkładzie (samolot robił ekstra rotację KUT-BER-KUT i załogi nie było, żeby lecieć do WRO), ale jak ktoś napisał wizz dobrowolnie nic nikomu nie da.
_________________
R.

Najnowsza LIVE relacja na Forum F4F: Sto dni dookoła świata
A bardziej na żywo, więcej obrazu, mniej tekstu: https://www.instagram.com/fivetofly/
Góra
 Relacje PM off
remineus lubi ten post.
travellista uważa post za pomocny.
 
 
#2800 PostWysłany: 24 Paź 2022 19:30 

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 21
Kashpir napisał(a):
A napisali w jakim terminie nastąpi wypłata?


Nie, tylko info o przyznaniu. Czy jest osobny mail o wysłaniu?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2997 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 150  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group