Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair odmówił wypłaty odszkodowania, a chcemy się bić dalej:
ODR - nieskuteczne (dla Wizzair to jest wypełenienie formularza)
ULC - dawno się tym nie zajmuje
Sądowa - można występować samodzielnie lub przez pośredników.

Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 2881 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 145  Następna
Autor Wiadomość
#2741 PostWysłany: 29 Wrz 2022 13:58 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7405
srebrny
Na pewno chodzi o wypłatę odszkodowania? Bo określenie "zwrot" trochę do tego nie pasuje...
Góra
 Relacje PM off  
 
#2742 PostWysłany: 29 Wrz 2022 14:08 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 378
niebieski
Maktravel napisał(a):
Dziś z Okęcia odwołane Eindhoven i Burgas - to jakaś grubsza sprawa musi być...
25 Września był też odwołany lot do/z Bergamo. Zastanawiam się czy zabrakło im personelu, czy samolotów?

Po godzinie 15 tego dnia dostałem informację SMSem, że lot BGY - WAW o godzinie 21 jest odwołany. W aplikacji WIZZ lot cały czas pozostawał jako ważny. Dopiero przy zalogowaniu na stronę internetową była już adnotacja o jego odwołaniu. Od razu sprawdziłem opcje przebukowania biletu przez aplikację. Niestety do wyboru były tylko loty z Mediolanu/Wenecji do Polski. To oznaczało, że we Włoszech musiałbym spędzić jeszcze minimum ponad dobę. Niestety tym razem z powodów osobistych takie rozwiązanie nie wchodziło w grę. W żaden sposób nie mogłem się dodzwonić na infolinię/ skorzystać z chatu bo pociąg jechał trasą z wieloma tunelami po drodze i co chwila zrywało mi sygnał. Kiedy zaczęła się zbliżać godzina 17 uznałem, że trzeba samemu zakasać rękawy, żeby nie zostać z przysłowiową ręką w nocniku.

Z pomocą Kiwi.com przeszukałem hurtem wszystkie dostępne jeszcze tego dnia loty ze wszystkich Mediolańskich lotnisk. Rynair z Bergamo do Modlina był już wyprzedany, a jego ostatnia znana cena kosmicznie wysoka (tj. około 2 tyś. zł). Na szczęście znalazłem o 20:05 lot Wizzair MXP - PRG w jeszcze akceptowalnej cenie. Kupiłem jeden z ostatnich dostępnych biletów. Po kartę pokładową musiałem się pofatygować na stanowisko bagażowe w Malpensie, bo przez internet nie chciała się już generować. Do Pragi doleciałem o czasie. Następnie autobusem linii 100 na Zličín i potem metrem do centrum. O 23:40 wsiadłem do pociągu SC Pendolino do Bohumina i byłem na miejscu już o 03:08. Tam miałem dziesięć minut na przesiadkę na pociąg IC Chopin do Warszawy.

Rozważałem też lot do Budapesztu. On był sporo tańszy ale musiałbym dłużej czekać na jakieś połączenie do Polski.

We wtorek Wizzair poinformował mnie mejlem, że zwrócił mi na moje konto 120% ceny biletu w punktach klubowych za odwołany lot BGY - WAW. Jak chcę to mogę zapłaconą cenę biletu przekształcić w żywą gotówkę. Teraz zastanawiam się jak odzyskać pieniądze za powrót do domu. Chyba najsensowniejsze będzie wystąpienie o ryczałtowe odszkodowanie na postawie rozporządzenia WE nr 261/2004?


Ostatnio edytowany przez KL_user 29 Wrz 2022 14:20, edytowano w sumie 3 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#2743 PostWysłany: 29 Wrz 2022 14:21 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 252
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
-- 29 Wrz 2022 14:09 --

@zbydek u mnie ponad 2 tygodnie

-- 29 Wrz 2022 14:21 --

@KL_user składasz wniosek na stronie Wizz w odszkodowaniach, w kategorii Welfare, chyba tak to nazywają.
Mi odmówili zwrotu kosztów poniesionych na lot inna linia lotnicza. Odszkodowanie dostałam.
Góra
 Relacje PM off
KL_user uważa post za pomocny.
 
 
#2744 PostWysłany: 29 Wrz 2022 20:09 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1163
HON fly4free
@KL_user 25-ego września jeden z samolotów w WAW był na przeglądzie był samolot mniej w bazie i opóźnienia były od rana, co doprowadziło do odwołań paru popołudniowych i wieczornych rejsów.
Góra
 Relacje PM off
tartal lubi ten post.
KL_user uważa post za pomocny.
 
 
#2745 PostWysłany: 29 Wrz 2022 22:19 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3407
złoty
-- 29 Wrz 2022 23:19 --

Nie ma problemu, screeny mam z fr24 z tego dnia z przylotów w keflaviku i trasy samolotów które później wylatywały z KRK i WAW
Góra
 Relacje PM off  
 
#2746 PostWysłany: 30 Wrz 2022 10:28 

Rejestracja: 01 Wrz 2014
Posty: 12
Doświadczyłam właśnie uroków odwołanego lotu, Wizzair przesłał po niewczasie oficjalną informację, z której wynika że mogę albo dostać zwrot za bilety (nie urządza mnie, upolowałam najtańsze ever), albo mi przebookują na inny termin - ale jak rozumiem ten przypadek nie obejmuje zwrotu poniesionych kosztów rezerwacji etc?
Na lotnisku obsługa mówiła o problemie technicznym, przerwali boarding w połowie, co jakoś tam potwierdza tę wersję. Wizzair oczywiście powodów nie podał.

Czy jedyną opcją aby odzyskać zwrot poniesionych kosztów jest wystąpienie o odszkodowanie? Z tego co tu czytam, mimo przepisów rzadko kto je dostaje?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2747 PostWysłany: 30 Wrz 2022 10:38 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10238
Loty: 380
Kilometry: 635 209
Odszkodowanie dostaje się dość często, tylko trzeba zwykle wywalczyć sądowo. Za rezerwacje w miejscu wyjazdu niestety ci nie zwrócą. Skoro był rozpoczęty boarding, to wszystko wskazuje na winę po stronie Wizza. Wystąp o odszkodowanie. Jeśli Wizz odmówi (duże prawdopodobieństwo), wtedy nie bawisz się w skargi do ULC, tylko trzeba iść do sądu albo zgłosić się do firmy wyspecjalizowanej w takich sprawach, która zajmie się twoją sprawą za stosowną opłatą. Tutaj masz odpowiedni wątek o takich firmach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
kostek966 lubi ten post.
agnieszka.s11 uważa post za pomocny.
 
 
#2748 PostWysłany: 03 Paź 2022 10:21 

Rejestracja: 01 Wrz 2014
Posty: 12
Kashpir napisał(a):
Odszkodowanie dostaje się dość często, tylko trzeba zwykle wywalczyć sądowo. Za rezerwacje w miejscu wyjazdu niestety ci nie zwrócą. Skoro był rozpoczęty boarding, to wszystko wskazuje na winę po stronie Wizza. Wystąp o odszkodowanie. Jeśli Wizz odmówi (duże prawdopodobieństwo), wtedy nie bawisz się w skargi do ULC, tylko trzeba iść do sądu albo zgłosić się do firmy wyspecjalizowanej w takich sprawach, która zajmie się twoją sprawą za stosowną opłatą. Tutaj masz odpowiedni wątek o takich firmach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286


chyba już pozamiatane, bo o ile na lotnisku szedł komunikat że lot jest odwołany z przyczyn technicznych, o tyle na maila dostałam informację o jego odwołaniu z powodu strajku we Francji :evil:
co oznacza, że nie ma raczej na co liczyć... jestem najbardziej wkurzona na to, że ubezpieczenie podróżne, które u ich wykupiłam nie zawiera opcji anulowania lotu przez Wizz...
Góra
 Relacje PM off  
 
#2749 PostWysłany: 03 Paź 2022 12:04 

Rejestracja: 01 Wrz 2014
Posty: 12
Uważam przy tym, że informacja o ubezpieczeniu na stronie Wizzair wprowadza w błąd, bo przy zakupie ubezpieczenia wyświetla się komunikat:

Ochrona od skutków anulowania
do 100% kosztów lotu i do 2 250 PLN kosztów podróży spowodowanych chorobą lub śmiercią Z wyłączeniem ograniczeń podróży nałożonych przez rząd. * Teraz z ochroną ubezpieczeniową COVID-19 *

Dopiero po zakupie dostałam na maila wyciąg z warunków gdzie nie ma Polski, ale Polska jest wymieniona w sekcji "Kompleksowe ubezpieczenie podróżne".
Nie wiem czy można i do kogo ewentualnie zwrócić się z tą sprawą?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2750 PostWysłany: 03 Paź 2022 12:15 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 345
niebieski
mania9 napisał(a):
Kashpir napisał(a):
Odszkodowanie dostaje się dość często, tylko trzeba zwykle wywalczyć sądowo. Za rezerwacje w miejscu wyjazdu niestety ci nie zwrócą. Skoro był rozpoczęty boarding, to wszystko wskazuje na winę po stronie Wizza. Wystąp o odszkodowanie. Jeśli Wizz odmówi (duże prawdopodobieństwo), wtedy nie bawisz się w skargi do ULC, tylko trzeba iść do sądu albo zgłosić się do firmy wyspecjalizowanej w takich sprawach, która zajmie się twoją sprawą za stosowną opłatą. Tutaj masz odpowiedni wątek o takich firmach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286


chyba już pozamiatane, bo o ile na lotnisku szedł komunikat że lot jest odwołany z przyczyn technicznych, o tyle na maila dostałam informację o jego odwołaniu z powodu strajku we Francji :evil:
co oznacza, że nie ma raczej na co liczyć... jestem najbardziej wkurzona na to, że ubezpieczenie podróżne, które u ich wykupiłam nie zawiera opcji anulowania lotu przez Wizz...
Idż do pośrednika - to nic nie kosztuje, a Wizzair często kłamie co do przyczyn opóźnień.
_________________
Bojkotować Rosję na każdym polu. Dostarczać Ukraińcom broń i amunicję, a nie tylko wyrazy poparcia.
https://bank.gov.ua/ua/news/all/natsion ... ebi-armiyi
Góra
 Relacje PM off  
 
#2751 PostWysłany: 03 Paź 2022 13:08 

Rejestracja: 17 Maj 2012
Posty: 787
niebieski
Do wniosku o odszkodowanie za pasażera (który składam za siebie i żonę) trzeba dołączyć skan pełnomocnictwa. Czy jest jakiś specjalny druk? Czy po prostu pasażer podpisuje, że udziela mi pełnomocnictwa do reprezentowania w sprawie uzyskania odszkodowania?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2752 PostWysłany: 03 Paź 2022 16:56 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3407
złoty
Pewnie wszystko zależy od firmy którą się wybrało, u mnie nie było z tym problemu, kolega podpisał pelnomocnictwo, które mi przysłali mailem i po sprawie
Góra
 Relacje PM off  
 
#2753 PostWysłany: 03 Paź 2022 18:26 

Rejestracja: 17 Maj 2012
Posty: 787
niebieski
Pytałem o wniosek - formularz który się składa u Wizzair-a. Jestem na pierwszym etapie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2754 PostWysłany: 03 Paź 2022 21:58 

Rejestracja: 20 Sie 2010
Posty: 67
santech napisał(a):
Do wniosku o odszkodowanie za pasażera (który składam za siebie i żonę) trzeba dołączyć skan pełnomocnictwa. Czy jest jakiś specjalny druk? Czy po prostu pasażer podpisuje, że udziela mi pełnomocnictwa do reprezentowania w sprawie uzyskania odszkodowania?


Druku specjalnego nie znalazłem, więc załączyłem napisane przez siebie pełnomocnictwo. Czy zadziała? Nie wiem, bo pierwszy wniosek oczywiście odrzucony, odwołanie w trakcie ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2755 PostWysłany: 03 Paź 2022 22:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7405
srebrny
Nie szkoda czasu na odwołania?
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2756 PostWysłany: 05 Paź 2022 13:23 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 2
Cześć,
proszę o podpowiedź.

17.09 Lot W6 5077 z Krakowa do Sztokholmu Skavsta (KRK-NYO) odwołany 20 minut przed odlotem - powodem brak załogi.

Ponieważ bardzo zależało nam na dotarciu do celu poprosiliśmy o zmianę lotu na W6 1505 (WAW - GOT) Warszawa - Goteborg tego samego dnia.

Dodatkowe poniesione koszty to koszt dostania się na lotnisko w Warszawie (200zl/os), jedzenie oraz zmiana rezerwacji samochodu w wypożyczalni (dodatkowy koszt około 1000zł - w tym wyższa stawka wynajmu, odbiór i zdanie w innym punkcie oraz odbiór po godzinach otwarcia (drugi lot również opóźniony 1,5h)).

Czy obie sprawy (odszkodowanie+koszta) powinny być na osobnych formularzach?
I która podkategoria w formularzu o odszkodowanie jest właściwa dla odwołania? Do wyboru Opóźnienie lotu, Anulowanie rezerwacji lotu, Przekierowanie lotu i Odmowa wejścia na pokład.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2757 PostWysłany: 05 Paź 2022 14:05 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 252
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
w teorii nalezy wam sie zwrot kosztow transportu na lotnisko wylotu plus koszty wyzywienia.
Koszt zmiany rezerwacji auta pokrywasz z przyznanego odszkodowania, po to jest by pokryc niedogodnosci zwiazane z opoznieniem/anulowaniem lotu.
skladasz dwa oddzielne wnioski - odszkodowanie z powodu anulacji lotu i drugi Welfare (chyba Dobrobyt w polskiej wersji)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2758 PostWysłany: 05 Paź 2022 14:26 

Rejestracja: 05 Paź 2022
Posty: 2
Dziękuję za odpowiedź.
Welfare w polskiej wersji jest jako Opieka.
Czyli Anulowanie rezerwacji lotu to u nich to samo co Anulowanie lotu?

I jeszcze ciekawostka. Zajrzałem na moje konto Wizzair i w dziale "twoje roszczenia" widnieje Reklamacja na wspomniany lot złożona 01.09.
Na pewno nic nie składałem a tym bardziej nie ponad dwa tygodnie przed lotem. Ktoś wie o co może chodzić?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2759 PostWysłany: 07 Paź 2022 10:31 

Rejestracja: 15 Lut 2021
Posty: 21
Loty: 33
Kilometry: 122 452
Dostałam odpowiedź z WizzAir po 2.5 miesiąca, ze uznają moje roszczenie i wypłacą mi 300 EUR w środkach lub 250 EUR na konto, poprosiłam o wpłatę na konto. Odesłałam dane do przelewu i... po tygodniu właśnie dostałam wiadomość, ze Wizz przeprasza, ale się pomylili i odszkodowanie mi nie przysługuje :roll: ...Czy ktoś miał taką sytuację? Nie widzę podobnego kuriozum w tym wątku :).
Co z tym zrobić? Oddać do pośrednika czy wykłócać się jeszcze z Wizz?
Pilot w trakcie lotu powiedział, że nie mieli załogi, ale nagrania z tej informacji nie mam...
Góra
 Relacje PM off  
 
#2760 PostWysłany: 07 Paź 2022 10:53 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3407
złoty
Wydaje mi się, że teraz Wizz ma duży problem z wypłatami odszkodowań, mają mnóstwo odwołanych i opóźnionych lotów, i wszystkim z automatu przysyłają odmowy, u mnie przysłali na drugi dzień mimo że wysłałem im zgłoszenie w niedzielę. i nie ma na co czekać tylko szybko zgłaszać do pośrednika, bo czekając można będzie się w ogóle nie doczekać.
Góra
 Relacje PM off
Tomasz101 lubi ten post.
 
 
 [ 2881 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 145  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group