Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair odmówił wypłaty odszkodowania, a chcemy się bić dalej:
ODR - nieskuteczne (dla Wizzair to jest wypełenienie formularza)
ULC - dawno się tym nie zajmuje
Sądowa - można występować samodzielnie lub przez pośredników.

Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 145  Następna
Autor Wiadomość
#2661 PostWysłany: 02 Wrz 2022 17:50 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3607
HON fly4free
miriam napisał(a):
...lot już na starcie opóźniony powyżej 5 h traktuje się na równi z odwołanym.


@miriam tym wpisem cytując sąd "dopuściła się więc obrazy prawa materialnego, co musiało skutkować" wpisem to Jej uświadamiającym :) ;) :twisted: 8-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2662 PostWysłany: 02 Wrz 2022 21:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2219
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
"Nie budzi zatem wątpliwości, że odszkodowania kompensuje faktyczne, nie zaś tylko potencjalne niegodności doznane przez
pasażera w związku z opóźnieniem lotu w przedstawionym wymiarze, którego zakres ustala się w chwili przybycia do portu docelowego. Skoro zatem powodowie zrezygnowali - niezależnie od przyczyn tej decyzji - z odbycia podróży za pośrednictwem usług pozwanego i odmówili uczestnictwa już na etapie pierwszego lotu z K . do W . , to w związku z tym nie doznal i on
niedogodności związanych z opóźnieniem lotu, w przedstawionym rozumieniu."

Czym innym jest nie polecieć, a czym innym polecieć innym lotem, bo w taki przypadku strata czasu występuje. W tej kwestii, aż się prosi pytanie do TSUE, ale cóż na pytanie nie ma co liczyć i każdy sąd może orzekać inaczej. Linie lotnicze to jest customer service nie ślęczy nad orzeczeniami, dlatego wypłaca odszkodowanie, gdy są ku temu podstawy. Nie bada często czy ktoś poleciał czy nie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2663 PostWysłany: 04 Wrz 2022 21:49 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 160
Jak u Was wyglądał ostatnio termin wpłynięcia odszkodowania za opóźnienie w przypadku przyznania go z automatu, jak poniżej? Wypełniłem wniosek online i od razu pojawił się status:

"Płatność w trakcie realizacji

Płatność należnej Tobie kwoty została zainicjowana.
Kwota przelewu będzie widoczna na Twoim koncie najpóźniej w ciągu kilku dni roboczych; zależy to od oferowanych usług bankowych i ich możliwości.
Jeśli jednak od momentu zainicjowania przez nas płatności upłynęło ponad siedem dni roboczych, a kwota przelewu nie wpłynęła na Twoje konto, prosimy najpierw skontaktować się ze swoim bankiem, a dopiero potem powiadomić nas o tym."
Góra
 Relacje PM off  
 
#2664 PostWysłany: 05 Wrz 2022 14:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2017
Posty: 246
Loty: 140
Kilometry: 251 180
niebieski
z automatu? szczęściarz, ja czekam już 58 dni i dalej status "Praca w toku"
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2665 PostWysłany: 05 Wrz 2022 16:37 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2219
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jaki lot?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2666 PostWysłany: 05 Wrz 2022 22:13 

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 378
niebieski
jest jakiś droga kontaktowa którą można próbować ich ponaglić? ponad 40 dni i cisza, a ponowna wysyłka przez formularz roszczeniowy niemożliwa na ten sam pnr
Góra
 Relacje PM off  
 
#2667 PostWysłany: 05 Wrz 2022 22:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7430
srebrny
Nie ma po co,
Góra
 Relacje PM off  
 
#2668 PostWysłany: 06 Wrz 2022 09:47 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 160
ansbach1 napisał(a):
Jaki lot?


Olbia-WAW 17.08, opóźnienie 3 godz. 5 minut.
Udało mi się wczoraj dodzwonić, o dziwo, od ręki, do polskiej infolinii Wizzair i powiedzieli, że "są opóźnienia w wypłacaniu odszkodowań, obecnie są na wypłatach z lipca."
Góra
 Relacje PM off  
 
#2669 PostWysłany: 06 Wrz 2022 10:44 

Rejestracja: 11 Gru 2019
Posty: 5
A czy ktoś ostatnio dostał rekompensatę (zwrot kosztów hotelu itd)? Jeśli tak, to ile to trwało? I czy był to zwrot na kartę płatniczą? Pytam, bo minął miesiąc od momentu kiedy wizz napisał mi, że do 7 dni zwróci koszty na kartę którą płaciłem za lot. Tu mam lekkie obawy, bo płaciłem kartą Curve, do której mam podpiętą kartę kredytową. Jak się zachowa Curve jak dostanie zwrot większy niż płatność oryginalna? No i datę ważności karty mam do końca września. Ktoś ma takie doświadczenia?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2670 PostWysłany: 06 Wrz 2022 13:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Paź 2011
Posty: 167
niebieski
Złożyłem wniosek o wypłatę 250 EUR za odwołany lot na początku lipca, dostałem maila tydzień temu że moje roszczenie zostało rozpatrzone pozytywnie i w ciągu 21 dni otrzymam pieniądze na wskazane konto. No i dziś dostałem, ale 250 PLN zamiast 250 EUR. Zwykła pomyłka czy to celowe opóźnianie i robienie pod górkę? Już złożyłem kolejne roszczenie o wypłacenie pozostałej kwoty, ale ciekaw jestem czy ktoś miał podobną sytuację.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2671 PostWysłany: 07 Wrz 2022 16:15 

Rejestracja: 08 Kwi 2022
Posty: 28
Mozart napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
Udało mi się wczoraj dodzwonić, o dziwo, od ręki, do polskiej infolinii Wizzair i powiedzieli, że "są opóźnienia w wypłacaniu odszkodowań, obecnie są na wypłatach z lipca."

Ciekawe czy takie samo opóźnienie jest w zwrotach za bilet, za odwołany lot. Bo ja jeszcze nie dostałem zwrotu z lipca.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2672 PostWysłany: 07 Wrz 2022 16:46 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 260
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Zwroty za bilet dosyć szybko, niecały miesiąc i miałam środki na koncie Wizzair. Wcale o zwrot nie prosiłam bo chce by mi zapłacili za lot Austrian air którym polecialam więc było zaskoczenie
Góra
 Relacje PM off  
 
#2673 PostWysłany: 07 Wrz 2022 21:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2219
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Chciałaś zwrot za inny bilet a dostałaś zwrot na konto Wizz. To zupełnie co innego czego oczekiwałaś...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2674 PostWysłany: 09 Wrz 2022 09:42 

Rejestracja: 10 Lut 2011
Posty: 92
Ciekaw jestem w ile teraz rozpatruja wnioski reklamacyjne. Ja aktualnie czekam juz 35 dni :P
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2675 PostWysłany: 12 Wrz 2022 10:08 

Rejestracja: 23 Lis 2011
Posty: 78
już? u mnie mija 65 dni i dalej cisza :evil:, Wizz to jedna wielka żenada
Góra
 Relacje PM off  
 
#2676 PostWysłany: 12 Wrz 2022 10:19 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 1751
srebrny
zielo53 napisał(a):
już? u mnie mija 65 dni i dalej cisza :evil:, Wizz to jedna wielka żenada
Mogłeś polecieć narodowym do Dubrovnika, ale nie poleciałeś bo Wizzair był trzy razy tańszy. Nie licz zatem na to, że otrzymasz obsługę jak w Locie.

Za rok też polecisz Wizzkiem. Każdy wylewa swoje żale, a później znowu nimi lata.
Góra
 Relacje PM off
tartal lubi ten post.
 
 
#2677 PostWysłany: 12 Wrz 2022 10:27 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3607
HON fly4free
zielo53 napisał(a):
już? u mnie mija 65 dni i dalej cisza :evil:, Wizz to jedna wielka żenada

Ale nie musisz czekać.
Po 30 dniach od złożenia reklamacji sama lub przez pośrednika składasz pozew do sądu.

I tak w 90% bez pozwu sądowego patrz wyroku Wizzair nie przyznaje czy nie wypłaca odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2678 PostWysłany: 12 Wrz 2022 10:32 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1680
złoty
Kothson napisał(a):
Nie licz zatem na to, że otrzymasz obsługę jak w Locie.

Jak LOT sie spóźnia >3h to po wyjściu z airside na lotnisku docelowym zawsze czeka miła pani z karteczką z nazwiskiem i koszykiem z pieniędzmi.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
7 ludzi lubi ten post.
 
 
#2679 PostWysłany: 12 Wrz 2022 10:55 

Rejestracja: 20 Paź 2019
Posty: 1751
srebrny
W narodowym potwierdzenie otrzymania odszkodowania otrzymuje sie do 3 dni od zlozenia wniosku, a koszyk z pieniedzmi o ktorym piszesz wpada po 14 dniach. Zdaje sie ze 14 dni vs 65 i wiecej to subtelna roznica.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2680 PostWysłany: 12 Wrz 2022 11:34 

Rejestracja: 11 Sie 2022
Posty: 25
Kothson napisał(a):
Mogłeś polecieć narodowym do Dubrovnika, ale nie poleciałeś bo Wizzair był trzy razy tańszy. Nie licz zatem na to, że otrzymasz obsługę jak w Locie.


Bo narodowy to problemów nie robi? Dopiero co z rozkładu wyrzucili sporo lotów do Dubrovnika. Do tego jednych poinformowali a innych nie. Obsługa klienta w każdej linii leży, tylko w różnych obszarach
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 ... 145  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: _Grzegorz, CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group