Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair odmówił wypłaty odszkodowania, a chcemy się bić dalej:
ODR - nieskuteczne (dla Wizzair to jest wypełenienie formularza)
ULC - dawno się tym nie zajmuje
Sądowa - można występować samodzielnie lub przez pośredników.

Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 145  Następna
Autor Wiadomość
#2641 PostWysłany: 29 Sie 2022 19:06 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 260
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Dostaniesz maila. Poza tym na swoim koncie Wizzair powinnaś widzieć jaki jest status twojego wniosku/skargi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2642 PostWysłany: 30 Sie 2022 08:36 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 24
Co stanowi o terminie 30 dni? Sami tak się zobowiązali czy jest jakiś przepis który ich do tego obliguje?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2643 PostWysłany: 30 Sie 2022 09:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 817
Loty: 130
Kilometry: 234 904
złoty
Te 30 dni pewnie wynika z ustawy:

https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/faq

Ile czasu ma przewoźnik lotniczy na odpowiedź na złożoną do niego reklamację?

Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył reklamację albo upłynął termin do jej rozpatrzenia.
Jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację.

- art. 205c ust. 2 i ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze

Przewoźnik nie odpowiedział na moją reklmację w ciągu 30 dni, czy to oznacza że jest ona uznana ?

W świetle art. 205c ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze, jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Relacje PM off
remineus lubi ten post.
zdybek uważa post za pomocny.
 
 
#2644 PostWysłany: 30 Sie 2022 09:53 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3607
HON fly4free
Kod:
Przewoźnik nie odpowiedział na moją reklmację w ciągu 30 dni, czy to oznacza że jest ona uznana ?

W świetle art. 205c ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze, jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację.

Przewoźnik nie odpowiada na moją reklamację lub jego odpowiedź nie jest dla mnie satysfakcjonująca. Co mogę zrobić dalej?

Jeśli przewoźnik lotniczy (organizator turystyki albo sprzedawca biletów) nie odpowie na naszą reklamację albo udzielona odpowiedź nas nie satysfakcjonuje, to wtedy przysługuje nam prawo do złożenia wniosku o wszczęcie postępowania ADR do Rzecznika Praw Pasażerów lub dochodzenie roszczeń na drodze sądowej.



@travellista teoria sobie, a praktycznie pozostaje "dochodzenie roszczeń na drodze sądowej. "
Góra
 Relacje PM off  
 
#2645 PostWysłany: 30 Sie 2022 10:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 817
Loty: 130
Kilometry: 234 904
złoty
dg72 napisał(a):
Kod:
Przewoźnik nie odpowiedział na moją reklmację w ciągu 30 dni, czy to oznacza że jest ona uznana ?

W świetle art. 205c ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze, jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację.

Przewoźnik nie odpowiada na moją reklamację lub jego odpowiedź nie jest dla mnie satysfakcjonująca. Co mogę zrobić dalej?

Jeśli przewoźnik lotniczy (organizator turystyki albo sprzedawca biletów) nie odpowie na naszą reklamację albo udzielona odpowiedź nas nie satysfakcjonuje, to wtedy przysługuje nam prawo do złożenia wniosku o wszczęcie postępowania ADR do Rzecznika Praw Pasażerów lub dochodzenie roszczeń na drodze sądowej.



@travellista teoria sobie, a praktycznie pozostaje "dochodzenie roszczeń na drodze sądowej. "


Dobrze o tym wiem z autopsji ;(
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Relacje PM off  
 
#2646 PostWysłany: 30 Sie 2022 11:30 

Rejestracja: 23 Lis 2011
Posty: 78
sam Wizzair w oknie reklamacji informuje że na pewno odpowie w ciągu 30 dni.

"Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej rozpatrzyć Twoje zapytanie. Na pewno otrzymasz od nas odpowiedź w ciągu 30 dni."
U mnie minęło już ponad 50 dni. :roll:

Tyle w kwestii wiarygodności tej linii :evil:
Góra
 Relacje PM off  
 
#2647 PostWysłany: 30 Sie 2022 11:32 

Rejestracja: 15 Gru 2020
Posty: 22
Co w przypadku odpowiedzi ze odszkodowanie się nie należy?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2648 PostWysłany: 30 Sie 2022 11:37 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3607
HON fly4free
Praktycznie pozostaje "dochodzenie roszczeń na drodze sądowej. "
Ewentualnie skorzystanie z wyspecjalizowanej firmy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2649 PostWysłany: 31 Sie 2022 11:55 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 24
problem w tym że ustawa Prawo Lotnicze którą podał travellista to prawo polskie. EU 261/2004 to prawo UE. Trzeba badać czy naszej sprawy akurat dotyczą te dwa akty prawne. W moim przypadku (NQZ-AUH) 30 dni jest pewnie co najwyżej dobrą praktyką Wizzair. Nie podejrzewam ich o stosowanie się do dobrych praktyk.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2650 PostWysłany: 31 Sie 2022 23:32 

Rejestracja: 31 Sie 2022
Posty: 1
tasiu napisał(a):
Cześć, piszę na gorąco z lotniska w Oslo :d pierwotny lot na trasie OSL-KRK miałem mieć o godzinie 15.40 dzisiaj, czyli 10.06, po przybyciu na lotnisko i przejściu przez gejty nie wpuścili nas na samolot (staliśmy dobre pół godziny w rękawie), cofnęliśmy się na terminal, obsługa wizzaira klasycznie się zmyła. Dostaliśmy smsa że wylot jest przesunięty na 16.35, kolejnego że przesunięty na 19.30, następnie 22.00, ostatni sms to data 11.06.2022 i godzina 12 w południe. Dostaliśmy voucher na 4 euro i obietnicę vouchera na hotel, którego nie było.

Jako że jutro o 14 musimy być na weselu, to nie czekaliśmy na nic tylko wykupiliśmy z dziewczyną kolejne dwa bilety na lot norwegianem na tej samej trasie o godzinie 7.10 rano dnia 11.06, czyli dnia kolejnego. Stewardessa wizzaira powiedziała mi, że to problem z silnikiem, czekają na mechanika, i dlatego takie opóźnienie.

Czy w tym wypadku mam prawo do ubiegania się o 250€ odszkodowania za odwolany lot? Co ze zwrotem pieniędzy za wykupiony bilet norwegianem, mam orawo ubiegać się także o to? Z góry dzięki.


Hej Tasiu.
Udało się coś w tym temacie odzyskać?
Widzę, że mieliśmy lecieć tym samym lotem. Finalnie poleciał jakoś około 17 następnego dnia- więc dobrze zrobiłeś. (miał być w południe.. później przesunięcie jeszcze jedno i jeszcze .. ale w końcu wyleciał. z inną załogą- podobno ściągniętą specjalnie na tę okazje z Polski).
Też pierwsza wersje słyszałam że coś nie tak z tym silnikiem, jakiś wyciek. Później na dzień następny(jak już było kolejne opóźnienie, jednak nie w południe a na za kolejnych kilka godzin wylot przesunięty) to na lotnisku powiedziała nam norweska obsługa że z biurem wizzair nie da się skontaktować, żaden telefon nie odpowiada a na maile nie odpisują. i że załoga która leciała z krk-oslo nie wyrobiła sobie tej ustawowej przerwy i teraz "odpoczywa". a na pytanie czy w takim razie inny pilot i stewardesy nie mogą lecieć powiedziano nam że nie. że ta sama co w jedną stronę leciała, z powrotem też musi wracać ta sama..
No ale tak jak napisałam wyżej- w końcu się jednak okazało że polecieliśmy z inną.
Historia historią.. ale też zgłosiłam to przez wizzair oficjalną stronę i w tej chwili mam 54 dni od zgłoszenia "Roszczenie zarejestrowane". I wciąż odpowiedzi brak.
Tobie udało się to jakoś rozwiązać? czy odpuściłeś?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2651 PostWysłany: 01 Wrz 2022 08:40 

Rejestracja: 09 Sty 2014
Posty: 12
Miałem w lipculot Wizzair WAW-TRF odwołany 5 dni przed wylotem.

Zwróciłem się do Wizzair o odszkodowanie 250Euro, po ok. 50 dniach napisali "został odwołany na skutek nadzwyczajnych okoliczności na które nie mieliśmy wpływu." i odszkodowania brak.

I teraz najśmieszniejsze, po spytaniu się jakie to były okoliczności dostałem poniższą wiadomość:

Cytuj:
Szanowny Panie,

Dziękuję za odpowiedź.

Nawiązując do przyczyn opóźnienia lotu, informujemy, że szczegółowe informacje dotyczące przyczyn opóźnienia lotu objęte są tajemnicą handlową i zawierają specjalistyczny język oraz dane osobowe naszych pracowników. Linie lotnicze mają obowiązek działać zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i warunkami przewozu i na podstawie faktów oraz obu tych dokumentów przedstawiłam stanowisko Wizz Air.

Natomiast, jeśli chodzi o zdarzenie spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to zdarzenie to nie musi być nieprzewidziane ani nagłe, lecz nadzwyczajne i niedające się uniknąć. Powyższe terminy nie są ze sobą tożsame. Jednocześnie informuję, że pełną dokumentację dotyczącą opóźnienia lotu jesteśmy gotowi przedstawić jedynie organom upoważnionym do kontroli przewoźników lotniczych.

Nasza decyzja w sprawie wypłaty odszkodowania pozostaje odmowna.

Informuję, że Wizz Air wyczerpał swój wewnętrzny proces obsługi reklamacji. Jeśli nie jest Pan usatysfakcjonowany rozwiązaniem, może Pan przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR). Więcej informacji znajduje się na http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Wypełniając informacje o sprzedawcy na platformie ODR proszę wpisać adres e-mail odr@wizzair.com. Podany adres e-mail jest używany tylko dla skarg przesłanych za pośrednictwem wyżej opisanej platformy ODR. Inne skargi i e-maile odebrane pod tym adresem nie będą rozpatrywane.

Informuję ponadto, że Wizz Air nie przedkłada skargi pasażera do alternatywnego podmiotu rozstrzygania sporów.


Planuję to oddać do Air Compensa (tak mi polecono) chyba, że macie jakieś inne sugestie :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2652 PostWysłany: 01 Wrz 2022 23:45 

Rejestracja: 25 Gru 2014
Posty: 88
Loty: 191
Kilometry: 351 573
U mnie się pojawił mail i aktualizacja na koncie, że weryfikują. Tylko składałam dla dwóch pasażerów, wysłali maila, że 250 eur przeleją. Okropny burdel mają...
Góra
 Relacje PM off  
 
#2653 PostWysłany: 02 Wrz 2022 00:44 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2219
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
zielo53 napisał(a):
sam Wizzair w oknie reklamacji informuje że na pewno odpowie w ciągu 30 dni.

"Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej rozpatrzyć Twoje zapytanie. Na pewno otrzymasz od nas odpowiedź w ciągu 30 dni."
U mnie minęło już ponad 50 dni. :roll:

Tyle w kwestii wiarygodności tej linii :evil:


Nie wiem czym się zajmujesz, ale jeśli w ciągu miesiąca zamiast 100 osób musisz obsłużyć 100 000 osób, to oczekujesz od innych wyrozumiałości. Liczba operacji wróciła do poziomu z 2019, dlatego skala przerosła przewoźnika. Odpowiedzi przychodzą w różnych termiach, a wypłata bezpośrednio dla pasażerów to loteria.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2654 PostWysłany: 02 Wrz 2022 13:58 

Rejestracja: 22 Lut 2022
Posty: 1
Witam
Leci ktoś dzisiaj 02.09 do Tirany z Wawy ? Lot na chwilę obecną opóźniony 5 godz. Rezygnuję z lotu. co w takiej sytuacji mogę zrobić ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2655 PostWysłany: 02 Wrz 2022 14:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7256
platynowy
Przełożyć ten lot na inny termin,wnioskować o odszkodowanie(jeśli opóźnienie z ich winy),lub rezygnacja( ew.odszkodowanie) i zwrot za bilety .
Góra
 Relacje PM off  
 
#2656 PostWysłany: 02 Wrz 2022 14:11 

Rejestracja: 12 Gru 2011
Posty: 1498
srebrny
ansbach1 napisał(a):
ale jeśli w ciągu miesiąca zamiast 100 osób musisz obsłużyć 100 000 osób, to oczekujesz od innych wyrozumiałości. Liczba operacji wróciła do poziomu z 2019, dlatego skala przerosła przewoźnika.

Wyrozumiałość to jedno, a przekroczenie o prawie 100% deklarowanego czasu to drugie.
Pasażer zapłacił za swój bilet jak w 2019 albo i więcej, nie jego zmartwieniem powinno być niedostosowanie ilości personelu W6 do bieżącej sytuacji. Zwiększony ruch lotniczy mamy mniej więcej od maja, to na tyle dużo czasu, że nie możemy już mówić o "zaskoczeniu", zgadzam się że twierdzenie "przerosło przewoźnika" jest zdecydowanie na miejscu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2657 PostWysłany: 02 Wrz 2022 14:23 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3607
HON fly4free
henryk00 napisał(a):
Witam
Leci ktoś dzisiaj 02.09 do Tirany z Wawy ? Lot na chwilę obecną opóźniony 5 godz. Rezygnuję z lotu. co w takiej sytuacji mogę zrobić ?

Rezygnując w ogóle z lotu przy opóźnieniu powyżej 5 godzin należy Ci się jedynie pełny zwrot za te/n bilet/y.

By ubiegać się później o odszkodowanie z tytułu opóźnienia odlotu musi być spełniony podstawowy warunek tj. trzeba tym lotem polecieć
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#2658 PostWysłany: 02 Wrz 2022 14:58 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 10241
Loty: 381
Kilometry: 637 717
Ja w 2019 moim lotem opóźnionym o 17 godzin nie poleciałem (wziąłem zastępczo Ryanaira), a odszkodowanie wywalczyłem - to jak to jest z tym warunkiem?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2659 PostWysłany: 02 Wrz 2022 15:17 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3607
HON fly4free
Kod:
Przyjmuje się, że jeśli ktoś nie leci, to nie przysługuje mu odszkodowanie, chociaż orzecznictwo bywa nie jednolite. .

Tak w skrócie, po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa rezygnacji i kto zamieścił np. forumowy autorytet na a.

A poniżej wyrok, że się nie należy z wiadomego powodu.


Unijne prawo nie chroni klientów linii lotniczych, których podróż w wyniku opóźnienia straciła sens. Taki wniosek płynie z wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, który zmienił orzeczenie pierwszej instancji. Uznał bowiem, że podróżnemu nie należało się 250 euro odszkodowania, skoro w ogóle nie wszedł na pokład samolotu. Jeśli więc pasażer zrezygnuje z podróży, bo w wyniku opóźnienia nie ma szans zdążyć na swój kolejny samolot, nie przysługuje mu rekompensata. Nie jest bowiem w stanie wykazać, że doszło do opóźnienia lotu powyżej trzech godzin, co jest warunkiem koniecznym wypłaty odszkodowania na podstawie unijnego rozporządzenia nr 261/2004.

https://www.rp.pl/ubezpieczenia-i-odszk ... ania-wyrok
Góra
 Relacje PM off  
 
#2660 PostWysłany: 02 Wrz 2022 17:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7256
platynowy
A czasem nie jest tak,że lot już na starcie opóźniony powyżej 5 h traktuje się na równi z odwołanym?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 145  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group