Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#2481 PostWysłany: 28 Cze 2022 12:22 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3940
platynowy
@boots nie zaoferowali hotelu, informacja przyszła sms i e-mail na 8h przed lotem więc na infolinii przebukowałem bilet. Być może na lotnisku by dali jakiś hotel gdyby odwołanie było w ostatniej chwili.

boots napisał(a):
Nie muszą zwracać kosztów noclegu opłaconego punktami?

A jak przeliczą te punkty na pieniądze?
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
Urlop na wyspie Kos: all inclusive w 4* hotelu od 1907 PLN. Wyloty z 4 miast Urlop na wyspie Kos: all inclusive w 4* hotelu od 1907 PLN. Wyloty z 4 miast
Floryda w sezonie: bezpośrednie loty do Miami z Berlina za 1603 PLN. Wiele terminów first minute Floryda w sezonie: bezpośrednie loty do Miami z Berlina za 1603 PLN. Wiele terminów first minute
#2482 PostWysłany: 28 Cze 2022 12:25 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
@mucha
Czytaj, daj znać czy tak będzie, bo to zapewne filozoficzne rozważania.

Ale swoją drogą nie rozumiem, dlaczego nie opłaciłeś noclegu KK. Ale już "po ptokach".


boots napisał(a):
Pobyt można opłacić punktami, lub gotówką. A zatem wartość tych punktów stanowi równowartość ceny pobytu wyrażonej w pieniądzu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2483 PostWysłany: 28 Cze 2022 12:28 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1572
niebieski
bo nie jest przekonany że otrzyma zwrot za taki pobyt , dlatego nie opłacił..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2484 PostWysłany: 28 Cze 2022 12:30 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
A widzisz, po to są KK i ich ubezpieczenia. Czy też dobre ubezpieczenia podróżne.
Wtedy ma pewność.

Zwłaszcza teraz strach jest bez dobrego ubezpieczenia gdziekolwiek lecieć.


Ostatnio edytowany przez dg72, 28 Cze 2022 12:48, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2485 PostWysłany: 28 Cze 2022 12:37 

Rejestracja: 05 Cze 2011
Posty: 1572
niebieski
to ja wiem....
tylko pytałeś dlaczego brał za pkt. to podałem ci prawdopodobną przyczynę...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2486 PostWysłany: 28 Cze 2022 12:42 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3940
platynowy
Tak, dokładnie to była przyczyna. Zamiast płacić 2x 200€ (było nas 5os więc 2 pokoje) i liczyć na ewentualny zwrot, wolałem spalić punkty.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#2487 PostWysłany: 28 Cze 2022 12:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie ma sensu komplikować rzeczy, które nie są skomplikowane. Jeżeli lot został odwołany, to przewoźnik powinien zapewnić nocleg i za niego zapłacić, dlatego zwrot przysługuje, tylko uzyskanie może zając więcej czasu, choć Wizzair nie robi zazwyczaj problemów.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2488 PostWysłany: 28 Cze 2022 12:56 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
Co reguluje czy na co się powołać, gdy rachunek wystawiony jest w pkt lojalnościowych sieci hotelowej? A pkt mamy za wcześniejsze pobyty, nie zostały zakupione.

Co by @ansbach1 nie komplikować i wiedzieć jak postępować.

Nie wszystko jest takie proste o np 22 w Barcelonie w sobotni, wakacyjny dzień. Znajdź kilkaset miejsc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2489 PostWysłany: 28 Cze 2022 21:21 

Rejestracja: 15 Gru 2020
Posty: 36
Siema, jestem właśnie na lotnisku w funchal, lot przełożony na dzien jutrzejszy na 10, na lotnisku info ze linia załatwia hotel i ze mamy czekać, czy jest szansa na zwrot kosztów w przypadku samodzielnej rezerwacji hotelu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2490 PostWysłany: 28 Cze 2022 21:23 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8593
złoty
Raczej nie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2491 PostWysłany: 28 Cze 2022 21:24 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
To zależy jakie masz wykupione lub do karty kredytowej ubezpieczenie i co ustalisz z pracownikiem linii.
Przynajmniej trzeba spróbować.



Alananiss napisał(a):
Siema, jestem właśnie na lotnisku w funchal, lot przełożony na dzien jutrzejszy na 10, na lotnisku info ze linia załatwia hotel i ze mamy czekać, czy jest szansa na zwrot kosztów w przypadku samodzielnej rezerwacji hotelu?


Dziwne, bo wyleciał mocno opóźniony i nie da rady wrócić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2492 PostWysłany: 29 Cze 2022 00:46 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Alananiss napisał(a):
Siema, jestem właśnie na lotnisku w funchal, lot przełożony na dzien jutrzejszy na 10, na lotnisku info ze linia załatwia hotel i ze mamy czekać, czy jest szansa na zwrot kosztów w przypadku samodzielnej rezerwacji hotelu?


Doświadczenie uczy, że nie zobaczysz tego noclegu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
#2493 PostWysłany: 29 Cze 2022 08:49 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
dg72 napisał(a):
Jest, ale musisz zacząć od złożenia reklamacji na ich stronie. W opisie dodajesz jakie faktury i rachunki z ich nr posiadasz i na jakie kwoty.
Nie pamiętam czy na tym etapie można dołączyć zeskanowany plik z rachunkami.

można (trzeba?) od razu na etapie wypełniania formularza dołączyć skany, pytanie tylko czy Wizz w ogóle na te formularze patrzy. U mnie już 90 dni mija, był nawet status, że sprawa przydzielona, ale po kilku dniach zniknął. Złożyłem drugi claim z odniesieniem do tamtej sprawy, bo myślałem, że przegapili, ale identyczna sytuacja. Ubezpieczenie na ten moment zablokowane, bo potrzebują odpowiedzi od linii lotniczej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2494 PostWysłany: 29 Cze 2022 09:34 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
90 dni i bez odpowiedzi... Szok ile to obecnie trwa.
Skoro był status i zostało jakoby przydzielone czyli i kategoria reklamacji została odpowiednio przydzielona.
Spróbuj zadzwonić na ten ich nr 221284905 czy na któryś z tych węgierskich czy oni po nr reklamacji lub nr rezerwacji są w stanie pomóc czy coś doradzić co robić.

Nie wiem jak uregulowane jest to w warunkach ubezpieczenia, ale powołaj się na zapisy starej skargi do ULC, że po miesiącu od złożenia skargi i nie otrzymania odpowiedzi od linii lotniczej można składać pozew do sądu.

Linia lotnicza ma 30 dni na odpowiedź.

Po tym terminie pasażer, który nie otrzymał odpowiedzi lub była ona dla niego niesatysfakcjonująca, może złożyć wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do Rzecznika Praw Pasażerów lub skorzystać z drogi sądowej.

Może ubezpieczyciel ma jakąś drogę czy procedury w podobnych sprawach na wzór tych z polis AC i OC, gdzie by przyspieszyć sprawę wypłaca się odszkodowanie z AC poszkodowanego i potem na spokojnie sprawę prawidłowo szkodę rozlicza.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2495 PostWysłany: 29 Cze 2022 13:49 

Rejestracja: 27 Cze 2022
Posty: 4
Ok, skoro nie ma praktycznie szans (poza procesowaniem się, co dla odszkodowania 500 EUR traci sens) na otrzymanie od WizzAira zadośćuczynienia za odwołany w ostatniej chwili lot i z własnej kieszeni trzeba pokryć koszty niewykorzystanych rezerwacji noclegów i aut(a), to czy jest jakieś ubezpieczenie na rynku, które chroni w takich sytuacjach? Czy ubezpieczyciel też wykorzysta "wymówkę" WizzAira o nadzwyczajnych okolicznościach i odmówi wypłaty w takiej sytuacji?

Tak na marginesie, to rozporządzenie o tych odszkodowaniach jest kompletnie bez sensu w takich sytuacjach. IMHO powinien być jeszcze jeden stopień o odwołaniu na ~36-48h przed odlotem, bo zazwyczaj na 24h przed nie można już odwołać 99% rezerwacji typu nocleg czy auto, a druga sprawa to linie powinny mieć obowiązek podania przyczyny odwołania w momencie odwołania, a nie potem sobie dopasowują wyjaśnienie do sytuacjia, bo akurat gdzieś tam były strajki...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2496 PostWysłany: 29 Cze 2022 21:06 

Rejestracja: 01 Sty 2018
Posty: 124
Cześć,

Przeczytałrem kilkanaście stron wstecz ale nie znalazłem odpwoedzi. Jestem na lotnisku w Maladze. Planowany odlot do KTW 21:50. Najpierw przesuniety na 22 z minutami, potem na 23 z minutami, teraz na 0:11. Domyślem sie ze i ta godzina bedzie przesunieta bo samolot ltorym mamy leciec nawet nie wystartowal jeszcze z KTW. Czy przysluguje mi jakies odszkodowanie?jesli tak to jak najlepiej udokumentowac opoznienie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2497 PostWysłany: 29 Cze 2022 21:20 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
Odszkodowanie za opóźniony lot to Twoj obecnie najmniejszy problem.

Jak kiedyś tam wylądujesz złożysz reklamację do Wizzair.

Teraz po 2 godzinach opóźnienia należy się voucher na jedzenie, ale zapewne w Máladze nie ma personelu Wizzair..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2498 PostWysłany: 29 Cze 2022 21:44 

Rejestracja: 01 Sty 2018
Posty: 124
@dg72 zabrzmialo groznie. Mam nadzieje ze nie bedzie az tak zle, ale masz racje, tutaj nie mq nikogo z Wizzaira. I co w takiej sytuacji?nie powinni zapewnic noclegu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2499 PostWysłany: 29 Cze 2022 21:46 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4802
platynowy
Jak odwołają lub przełożą na jutro, na teraz przekładają z tego co piszesz o godziny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2500 PostWysłany: 29 Cze 2022 21:46 

Rejestracja: 15 Gru 2020
Posty: 36
Dotarłem szczęśliwie z funchal, lot opóźniony pierwotnie o 2 potem 4 następnie wylot o 11 dnia następnego zamiast 19.30
Wizz zapewnił transfer do hotelu spanie z all inclusive i powrót na lotnisko, chapaux bas
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group