Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2623 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 132  Następna
Autor Wiadomość
#2441 PostWysłany: 19 Cze 2022 18:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2168
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie żyjemy w świecie idealnym, gdyby tak było przewoźnicy wypłacaliby odszkodowania, dokonywali zmian rezerwacji na inny lot. O swoje trzeba walczyć, nie powinno tak być, ale tak jest.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2442 PostWysłany: 25 Cze 2022 14:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Cze 2010
Posty: 853
Loty: 95
Kilometry: 156 953
niebieski
wydarzyło się coś dziwnego.
Wizzair mi odwołał lot, napisałem wniosek o odszkodowanie, minęły 2 miesiące i... Wizzair odpisał, że przyznali mi odszkodowanie. Sami z siebie, bez straszenia sądem, bez pośredników. Nie sądziłem że takie rzeczy się zdarzają w Wizz (kiedyś mi się zdarzyło w Qatar, ale to trochę inna liga :D ).

Jedyna niejasność to ich prośba o "wysłanie dokumentu, że drugi Pasażer wyraża zgodę na zwrot na wybrane przez Pana konto". Czy to wystarczy napisać odręcznie, podpisać i przesłać skan, czy jakieś bardziej oficjalny dokument?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2443 PostWysłany: 25 Cze 2022 14:27 

Rejestracja: 15 Maj 2012
Posty: 419
Loty: 86
Kilometry: 133 664
niebieski
Mam pytanie bo jestem w tym momencie w sytuacji ze wczoraj miałem mieć wylot z dbv do waw i lot został początkowo opóźniony o 1.5h a po jakimś czasie informacja ze jest całkowicie odwołany. Przewieźli nas do hotelu i rano po śniadaniu menadżer hotelu dodzwonił sie na lotnisko (infolinia wizzair brak odpowiedzi) i przekazał nam ze ostatnią informację jaką otrzymali pracownicy lotniska od Wizzair to że mamy sobie radzić na własną rękę a pózniej aplikować o zwrot kosztów. Kupiłem bilet powrotny LOT za 1200 zł i teraz zastanawiam się jak będzie wygladała procedura reklamacyjna. Też byłeś w takiej sytuacji że musiałeś skądś wracać inną linią niż wizz?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2444 PostWysłany: 25 Cze 2022 15:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Paź 2016
Posty: 1006
Loty: 308
Kilometry: 493 244
srebrny
luxyfer napisał(a):
Jedyna niejasność to ich prośba o "wysłanie dokumentu, że drugi Pasażer wyraża zgodę na zwrot na wybrane przez Pana konto". Czy to wystarczy napisać odręcznie, podpisać i przesłać skan, czy jakieś bardziej oficjalny dokument?


Wystarczy, że drugi pasażer napisze upoważnienie. Zresztą już w momencie składania wniosku o odszkodowanie w imieniu innej osoby W6 standardowo prosi o takie upoważnienie, załącza się je do wniosku o odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off
luxyfer lubi ten post.
luxyfer uważa post za pomocny.
 
 
#2445 PostWysłany: 25 Cze 2022 16:20 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 207
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
@konrad91 mialam podobnie 3 tygodnie temu, kupilam lot z Austrian Air na ten sam dzien LHR - TDG i zlozylam wniosek na stronie Wizz o zwrot kosztow i odszkodowanie
Czekam na odpowiedz (od Wizz, nie od ciebie :-)
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2446 PostWysłany: 26 Cze 2022 18:47 

Rejestracja: 16 Wrz 2020
Posty: 46
Z przykrością informujemy, że Twój lot W6 5048 BCN-KRK został odwołany..

Kilka dni wcześniej przysłali e-mail, że lot może być odwołany z uwagi na strajk kontrolerów lotów w Marsylii. Myślicie, że to jest przyczyna?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2447 PostWysłany: 26 Cze 2022 23:09 

Rejestracja: 16 Wrz 2020
Posty: 46
Np lot z Barcelony do Düsseldorfu się odbył. Nie wiem dlaczego wszystkie loty wizz air do Polski zostały odwołane. Porażka. Odszkodowanie będzie się należało.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2448 PostWysłany: 26 Cze 2022 23:32 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4671
srebrny
nie bedzie sie nalezo. jezeli wizzair udowodni ze przez strajk kontrolerow nie dostal slotow na twoj lot (a bedzie to bardzo latwe)
to nic sie nie nalezy ze wzgledu na sile wyzsza.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2449 PostWysłany: 26 Cze 2022 23:48 

Rejestracja: 07 Kwi 2018
Posty: 34
A tak na marginesie - co to się dzieje z Wizzem na trasie WAW - BCN? Piątek i niedziela odwołane...
Góra
 Relacje PM off  
 
#2450 PostWysłany: 27 Cze 2022 11:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2168
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
michcioj napisał(a):
nie bedzie sie nalezo. jezeli wizzair udowodni ze przez strajk kontrolerow nie dostal slotow na twoj lot (a bedzie to bardzo latwe)
to nic sie nie nalezy ze wzgledu na sile wyzsza.


To nie jest takie proste. Przewoźnik musi udowodnić, że był strajk, kiedy, gdzie, w jakich godzinach, że istniał adekwatny związek przyczynowy pomiędzy strajkiem a odwołaniem lotu, że podjął wszelkie racjonalne środki, aby nie odwołanie lotu nie było konieczne etc.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2451 PostWysłany: 27 Cze 2022 11:33 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3326
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
daabbeer napisał(a):
A tak na marginesie - co to się dzieje z Wizzem na trasie WAW - BCN? Piątek i niedziela odwołane...

Z Wizzair nic, dostosowuje się do przepustowości Airport Barcelona i poleceń odwołania lotu/ów :cry:
Góra
 Relacje PM off  
 
#2452 PostWysłany: 27 Cze 2022 12:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2011
Posty: 312
niebieski
ansbach1 napisał(a):
michcioj napisał(a):
nie bedzie sie nalezo. jezeli wizzair udowodni ze przez strajk kontrolerow nie dostal slotow na twoj lot (a bedzie to bardzo latwe)
to nic sie nie nalezy ze wzgledu na sile wyzsza.


To nie jest takie proste. Przewoźnik musi udowodnić, że był strajk, kiedy, gdzie, w jakich godzinach, że istniał adekwatny związek przyczynowy pomiędzy strajkiem a odwołaniem lotu, że podjął wszelkie racjonalne środki, aby nie odwołanie lotu nie było konieczne etc.

Nam w sobotę odwołali wieczorny Bergen - Katowice (W6). Czekaliśmy godzinę bo ponoć polska strona nie chciała nas przyjąć. W końcu obsługa w Bergen powiedziała, że lot odwołany bo Wizz nie lata nocą! Kazali nam się rozejść o północy i nie zapewnili noclegu.. Po czym okazało się, że samolot poleciał pusty (według flightradar wystartował 0:55) - bo rano miał kolejną rotację z Katowic na Korfu... Czyli jednak można było lecieć na pusto i miał kto przyjąć samolot. Po co więc ta gadka, że Wizz nie lata nocą? Ponoć podobna sytuacja była z sobotnim wieczornym lotem Madera- Katowice i tam jednak polecieli opóźnieni (ale z pasażerami!) i wylądowali w Katowicach koło 4 nad ranem. Czyli jednak W6 może latać po północy z ludźmi? Jedna historia przeczy drugiej. Zapytanie o odszkodowanie spotkało się oczywiście z odmową ze strony W6 - nie ich wina, nie było komu przyjąć samolotu... A najgorsze, że w tym wszytskim pasażer nie ma nic do gadania...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2453 PostWysłany: 27 Cze 2022 12:31 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 1979
Loty: 185
Kilometry: 240 622
srebrny
@ranek
Abstrahując od całej reszty, informacja że Wizz nie lata nocą to wierutna bzdura, którą rzucił ktoś pewnie dla świętego spokoju. Wizz zgodnie z rozkładem ma wiele połączeń nocnych.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2454 PostWysłany: 27 Cze 2022 12:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2011
Posty: 312
niebieski
@J29
Ja o tym wiem. Ale wychodzi gość z obsługi handlingowej (chyba najwyższy rangą) i mówi, że mamy 15 minut i jeśli polska strona nie wyrazi zgody to nie lecimy bo Wizz nie poleci po północy. I po 15 minutach wraca i mówi, że tej zgody dalej nie ma i lot zostaje odwołany. No i co można zrobić? Nakazują nam opuścić strefę pod bramką, pojawia się policja (pasażerowie poirytowani), a samolot po chwili wylatuje do Katowic pusty, bo przecież rano ma kolejny lot...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2455 PostWysłany: 27 Cze 2022 12:56 

Rejestracja: 15 Kwi 2013
Posty: 1979
Loty: 185
Kilometry: 240 622
srebrny
@ranek
No nic nie zrobisz, przecież siłą do tego samolotu nie wejdziesz. Taksówka, hotel, kolacja na koszt Wizza, a rano za telefon i niech myślą co dalej z Tobą zrobić. Powinno im zależeć na szybkim rozwiązaniu, zwłaszcza jak sytuacja ma miejsce w chyba najdroższym kraju z ich siatki...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2456 PostWysłany: 27 Cze 2022 13:02 

Rejestracja: 07 Kwi 2018
Posty: 34
dg72 napisał(a):
Z Wizzair nic, dostosowuje się do przepustowości Airport Barcelona i poleceń odwołania lotu/ów :cry:


Zastanawiam sie nad kluczem tych odwołań - Wizz kasowany - LOT lata.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2457 PostWysłany: 27 Cze 2022 13:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Paź 2011
Posty: 312
niebieski
@J29
Agenci zapytali ile osób chce hotel a kto jedzie do domu. Większość chciała hotel. Zebrali nasze dane, podpisy i numery rezerwacji. I poinformowali, ze w zwiazku z tym ze jest późno i nas jest dużo to trochę zejdzie z załatwianiem noclegu. Dodali, że jeśli nocleg będzie w hotelach przylotniskowych to mamy iść z buta, a jeśli w centrum Bergen możemy jechać lotniskowym tramwajem! Następnie pojawiła się policja, kazano nam iść na główny terminal i przekazano dwukrotnie, że informacja o tym gdzie śpimy przyjdzie smsem wkrótce. Nie przyszło absolutnie nic. Koczowaliśmy jak idioci czekając na smsy. Wyrzucając nas spod bramki automatycznie zamknęli nam jakąkolwiek formę kontaktu z nimi. Ludzie zasneli w końcu gdzie popadnie, a rano kupowali jakiekolwiek loty by się wydostać z Bergen. Nie dało się bowiem przebukować obecnej rezerwacji gdyż w systemie Wizz widniała jako lot odbyty (zmienili to dopiero wczoraj popołudniu). Wyszło to wszystko naprawdę bardzo slabo... Swoją drogą może ktoś bardziej doświadczony podpowie. Czy w takiej sytuacji oni mogą informować o hotelu "smsem wkrótce"? Czy to standardowa praktyka? Czy można zażądać obecności agenta cały czas i informowania na bieżąco o noclegu? Bo jeśli sytuacja ma miejsce jak w tym wypadku o północy i potem mamy czekać na tego cholernego smsa, który jednak nie przychodzi.. I wtedy nie wiadomo czy czekać dalej? Czy ogarniać coś na własna rękę?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2458 PostWysłany: 27 Cze 2022 13:17 

Rejestracja: 16 Wrz 2020
Posty: 46
Ja mam to przećwiczone. Nie czekać na hotel od wizz bo tylko człowiek traci czas na lotnisku. Od razu zarezerwować sobie coś, iść na obiad/kolację a potem przesłać rachunki do wizz. Mnie wszystko zwrócili.
Góra
 Relacje PM off
daabbeer lubi ten post.
agnieszka.s11 uważa post za pomocny.
 
 
#2459 PostWysłany: 27 Cze 2022 13:20 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3326
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
ranek napisał(a):
@J29
Agenci zapytali ile osób chce hotel a kto jedzie do domu. Większość chciała hotel. Zebrali nasze dane, podpisy i numery rezerwacji. I poinformowali, ze w zwiazku z tym ze jest późno i nas jest dużo to trochę zejdzie z załatwianiem noclegu. Dodali, że jeśli nocleg będzie w hotelach przylotniskowych to mamy iść z buta, a jeśli w centrum Bergen możemy jechać lotniskowym tramwajem! Następnie pojawiła się policja, kazano nam iść na główny terminal i przekazano dwukrotnie, że informacja o tym gdzie śpimy przyjdzie smsem wkrótce. Nie przyszło absolutnie nic. Koczowaliśmy jak idioci czekając na smsy. Wyrzucając nas spod bramki automatycznie zamknęli nam jakąkolwiek formę kontaktu z nimi. Ludzie zasneli w końcu gdzie popadnie, a rano kupowali jakiekolwiek loty by się wydostać z Bergen. Nie dało się bowiem przebukować obecnej rezerwacji gdyż w systemie Wizz widniała jako lot odbyty (zmienili to dopiero wczoraj popołudniu). Wyszło to wszystko naprawdę bardzo slabo... Swoją drogą może ktoś bardziej doświadczony podpowie. Czy w takiej sytuacji oni mogą informować o hotelu "smsem wkrótce"? Czy to standardowa praktyka? Czy można zażądać obecności agenta cały czas i informowania na bieżąco o noclegu? Bo jeśli sytuacja ma miejsce jak w tym wypadku o północy i potem mamy czekać na tego cholernego smsa, który jednak nie przychodzi.. I wtedy nie wiadomo czy czekać dalej? Czy ogarniać coś na własna rękę?





Kręcisz się dalej wokół komina.
Korzystasz jeśli miałeś z wykupionego ubezpieczenia lub kontaktujesz się z specjalistyczną firmą.

Może ktoś już działa i założył np grupę na FB.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2460 PostWysłany: 27 Cze 2022 14:50 

Rejestracja: 08 Paź 2013
Posty: 344
Loty: 43
Kilometry: 75 954
niebieski
My mieliśmy loty WAW-FCO-WAW 16.06-26.06 i oba opóźnione powyżej 2h. W Warszawie siedzieliśmy w samolocie i czekaliśmy na rozwiązanie sytuacji w Czechach, bo ponoć nie było obsady kontrolerów. Na powrocie opóźnił się samolot z Warszawy i tutaj jeszcze nie znam przyczyny. Ponoć miał opóźnienie na poprzedniej rotacji. Wieczorem złożę wniosek o odszkodowanie x2 i zobaczymy. Najwyżej odwołanie przez kancelarię.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2623 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 132  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], SPLDER, Trendiction [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group