Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2631 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 132  Następna
Autor Wiadomość
#2341 PostWysłany: 19 Sty 2022 20:58 

Rejestracja: 15 Sty 2022
Posty: 4
dg72 napisał(a):
makoto napisał(a):
michcioj napisał(a):
makoto napisał(a):
Czy odszkodowanie za odwołany lot przysługuje również w sytuacji kiedy nie dokonałam check-inu?

mimo wszystko zeby nie bylo watpliwosci polecam sie zacheckinowac.
kiedy mialem taka sytuacje, ze mialem zrobiona odprawe na lot na ktory wiedzialem ze nie bede mogl leciec.
no i ten lot LTN-POZ wizzair odwolal. z bolem coprawda, ale dostalem 250 Euro odszkodowania plus zwrot kosztow za bilet.


W Twojej sytuacji wydaje mi się, że odszkodowanie było pewne, bo miałeś jednak kartę pokładową. Moja sytuacja wyglądała tak, że zapomniałam zrobić checkin online, a na lotnisko się spóźniłam i nie zdążyłam na check in. Lot został odwołany już po godzinie planowanego odlotu, z powodu braku samolotu. Ja miałam lecieć Keflavik- Katowice, ale lot Katowice - Keflavik, który był wcześniej został anulowany.

W takiej sytuacji mam podstawy do odszkodowania?


Co nie zmienia faktu, że należy rozpocząć od formalnej przez formularz reklamacji do Wizzair.
A i tak zapewne wywalczysz, ale po odmowie wypłaty odszkodowania przez Wizzair i złożeniu pozwu do sądu.
Na pw spytaj najczęściej odpowiadającego tu forumowicza, czy ma te loty już "na tapecie" patrz na biegu :)



Dostałam odpowiedź od Wizzaira, że lot został odwołany z powodu niesprzyjających warunków meteorologicznych. Żaden lot z lotniska w Keflaviku nie został odwołany ani wcześniej, ani później tego dnia, poza lotami wizzaira do Katowic i Budapesztu. Nie wiem natomiast czy przyczyną odwołania lotu Katowice-Keflvik była pogoda. Jeżeli tak, czy Wizzair ma rację twierdząc, że w takiej sytuacji nie można ubiegać się o odszkodowanie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2342 PostWysłany: 19 Sty 2022 21:05 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7141
platynowy
Wizz dla zniechęcenia zwykle zwala na przyczyny niezależne( np. pogoda) .Większość pasażerów po uzyskaniu takiej odpowiedzi zaprzestaje dalszych działań i o to w tym chodzi. ;)
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
makoto uważa post za pomocny.
 
 
#2343 PostWysłany: 21 Lut 2022 18:04 

Rejestracja: 15 Sty 2022
Posty: 4
miriam napisał(a):
Wizz dla zniechęcenia zwykle zwala na przyczyny niezależne( np. pogoda) .Większość pasażerów po uzyskaniu takiej odpowiedzi zaprzestaje dalszych działań i o to w tym chodzi. ;)


Odpowiedziałam na ich maila, że nie zgadzam się z podaną argumentacją, gdyż żaden inny lot nie był odwołany na żadnym z obu lotnisk. Od miesiąca nie dostałam od nich odpowiedzi. Czy powinnam w takim razie napisać do ULC, udać się z tym do sądu, czy próbować walczyć o odszkodowanie przez firmę zewnętrzną?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2344 PostWysłany: 21 Lut 2022 20:31 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7151
srebrny
Zrób to ostatnie.
Listę masz tu: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286 proponuję zacząć od najtańszego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2345 PostWysłany: 21 Lut 2022 21:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2170
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 21 Lut 2022 20:03 --

Poranny lot z Katowic do Zaporoża był przekierowany do Kijowa, co doprowadziło do opóźnienia kolejnego lotu. Czy to jest nadzwyczajna okoliczność....?

-- 21 Lut 2022 20:03 --

Poranny lot z Katowic do Zaporoża był przekierowany do Kijowa, co doprowadziło do opóźnienia kolejnego lotu. Czy to jest nadzwyczajna okoliczność....?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2346 PostWysłany: 21 Lut 2022 21:34 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7141
platynowy
Zależy co spowodowało przekierowanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2347 PostWysłany: 23 Lut 2022 10:58 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1697
niebieski
A jak jest stwierdzane, co spowodowało przekierowanie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2348 PostWysłany: 23 Lut 2022 16:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 549
Loty: 150
Kilometry: 147 019
niebieski
Takie pytanie bo nigdy nie wnioskowałem o odszkodowanie.
Lot 26.11.2021 z LWO do WAW. Miał wystartować o 17:10 a wystartował po 22:00 i w WAW byłem po godz. 22:00 (godzina do tyłu). Opóźnienie ponad 5h. Powód to usterka techniczna z komputerem gdyż przy kołowaniu samolot wrócił na płytę postojową i wszyscy musieli iść na terminal i tam czekać. Dzisiaj dopiero puściłem wniosek o odszkodowanie bezpośrednio na stronie Wizz wraz z danymi konta bankowego. Należy mi się 250 Euro czy nie? ;)
_________________
Image
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2349 PostWysłany: 23 Lut 2022 16:11 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18621
Tak należy.
Góra
 Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
Martinuss uważa post za pomocny.
 
 
#2350 PostWysłany: 23 Lut 2022 16:20 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3329
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
O ile wywalczy sobie @Martinuss odszkodowanie pozwem sądowym :)
Na 90% reklamację odrzucą jako niezasadną.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2351 PostWysłany: 23 Lut 2022 17:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2170
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Przewoźnicy to wiedzą dlatego odmawiają.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2352 PostWysłany: 23 Lut 2022 21:21 

Rejestracja: 16 Lis 2011
Posty: 1697
niebieski
Nie ma co tracić czasu na wlasnie wnioski tylko od razu do jakiejś firemki, która to przeprowadzi profesjonalnie.
Moja przygoda z Ryanem trwała ponad 3lata(!) zanim zapłacili.
Góra
 Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
 
#2353 PostWysłany: 25 Lut 2022 09:47 

Rejestracja: 24 Lut 2016
Posty: 7
paman napisał(a):
Poradźcie co po odmowie reklamacji…
Lot z Keflaviku do Katowic z 23 lipca opóźniony 20h wyleciał 24 lipca. Pierwsza reklamacja odmowa z przyczyn niezależnych, w drugiej poprosiłem o szczegółowe wyjaśnienie przyczyn opóźnienia, to zakryli się tajemnicą handlową.

Jaki kolejny krok żeby było po kolei? Spór odr czy islandzki rzecznik praw pasażerów. Czy oba naraz?

Poradźcie jak z tym prawnikiem i sprawą do sądu? Skoro lot był z Islandii to sąd na Islandii? Trudno mi sobotę wyobrazić szukanie krawnika który w islandzkim sądzie założy sprawę…
Chyba że coś mieszam?
Na szali jest 3x400 euro, bo tyle wg mnie mi się należy.

Jeszcze jako ciekawostka, podobno komuś z tego lotu wypłacono odszkodowanie po pierwszej reklamacji, mam nadzieje jutro ze szczęściarzem porozmawiać i uzyskać PNR tej rezerwacji.



Jakiś czas temu zgłaszałem przypadek odmowy uznania reklamacji z powodu opóźnionego o 18 godzin lotu z KEF do KTW (planowany lot 23 lipca 2021) - mój poprzedni wpis powyżej.
Zgłosiłem sprawę do Islandzkiego Urzędu Transportu (ICETRA), tamci prosili wizz o wyjaśnienia i po 4 miesiącach w końcu jakieś tam otrzymali. ICETRA wydała jednak wiążącą decyzję, że przedstawione wyjaśnienia nie wypełniają warunku nadzwyczajnych okoliczności.
Dziś otrzymałem przelew odszkodowania, 400 euro na każdego pasażera z mojej rezerwacji,

Zatem jeśli macie sprawę do wizz związaną z lotem z Islandii, zachęcam do kontaktu ICETRA.
Góra
 Relacje PM off
5 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#2354 PostWysłany: 26 Lut 2022 14:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2018
Posty: 549
Loty: 150
Kilometry: 147 019
niebieski
@dg72 @Zeus

O dziwo dosyć szybko odpowiedzieli, niestety nie uznają...co robić?
Tuta treść odpowiedzi:

Cytuj:
Szanowny Panie,

Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

W imieniu całego zespołu Wizz Air serdecznie przepraszam za niedogodności związane z tą nieprzyjemną sytuacją. Po szczegółowym rozpatrzeniu reklamacji chcielibyśmy potwierdzić, iż lot W6-6737 LWO-WAW z 26 Listopada 2021r. został opóźniony na skutek nadzwyczajnych okoliczności na które nie mieliśmy wpływu.

W związku z tym, że lot był opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika, nie przysługuje Panu odszkodowanie ( Rozporządzenia WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.).

„(14) Podobnie jak w Konwencji Montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika”.

„Przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania opisanego w Artykule 7 Rozporządzenia Unii Europejskiej jeśli opóźnienie bądź odwołanie lotu nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika, na które nie miał wpływu.”

Uprzejmie informuję, że w trakcie oczekiwania na opóźniony lot, Regulamin UE nr 261/04 przewiduje dla pasażerów następujące formy opieki:

1. Posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia,
2. 2 rozmowy telefoniczne lub 2 telexy, faxy lub 2 maile

Prosimy o przesłanie skanów lub zdjęć rachunków albo faktur.

W przypadku jakichkolwiek pytań zostajemy do Pana dyspozycji.

Wizz Air życzy miłego dnia!
_________________
Image
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2355 PostWysłany: 26 Lut 2022 15:00 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 18621
Albo sąd albo skorzystać z biura który zrobi ci to dla ciebie, za dopłatą.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2356 PostWysłany: 26 Lut 2022 15:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1595
srebrny
Martinuss napisał(a):
co robić?

Masz w tym wątku 118 stron i ponad 2350 postów z informacjami co robić, a na upartego to nawet na tej stronie znajdziesz odpowiedź.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
oskiboski uważa post za pomocny.
 
 
#2357 PostWysłany: 06 Mar 2022 16:26 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 104
Lot
05 Mar 2022 Luqa (MLA) Warsaw (WAW) A21N (HA-LZB) 2:29 10:50 17:05 13:45 Landed 19:34
opóźnienie blisko 6h

pytanie mam trochę z innej beczki (przeszukałem z grubsza wątek ale nie znalazłem odpowiedzi)

w naszym przypadku były 3 rożne rezerwacje (3 rożne kody potwierdzenia), gdzie właściciel konta wizz figurował na dwóch rezerwacjach (1+5 ; 1+5) + pojedynczy bilet dla 1 osoby (w sumie grupa 12 osób).
przy składaniu reklamacji należy oczywiście się zalogować na konto i podać nr rezerwacji.
rozumiem wiec ze właściciel konta składa 3 x reklamacje dla każdego kodu potwierdzenia ?
inne osoby nie mają konta wizz i nie maja jak się zalogować aby złożyć reklamacje - czy tez można to jakoś zrobić bez logowania ?

Do tego wizz prosi o przesłanie dokumentu pełnomocnictwa dla każdego z pasażerów (przy składaniu przez właściciela rezerwacji dla wszystkich uczestników ) - czy tu wystarczy papier z podpisem uczestnika (ze osoba A upoważnia osobę B do ) czy tez forma pełnomocnictwa musi być bardziej oficjalna (podpisana przez adwokata) ?
Góra
 Relacje PM off
artinaldo lubi ten post.
 
 
#2358 PostWysłany: 06 Mar 2022 22:29 

Rejestracja: 06 Mar 2022
Posty: 1
grzewor ,

Też leciałem tym lotem z dziewczyną, przed chwila wysłałem pismo poprzez formularz na stronie wizzaira i tam było napisane ze jeśli to ja przeprowadziłem rezerwację to mam prawo ubiegać się o odszkodowanie także w imieniu osoby dla której bilet został przeze mnie zakupiony


Ostatnio edytowany przez Abcn, 06 Mar 2022 23:12, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2359 PostWysłany: 06 Mar 2022 22:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2170
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jestem pesymistą w składaniu reklamacji przez właściciela rezerwacji, bo o ile odszkodowanie zostanie wypłacone (nie wskazaliście przyczyny opóźnienia), to sprawa jest zakończona. Jeżeli jednak Wizzair uzna, że nie ma zamiaru wypłacać odszkodowania, to pojawia się problem. Każdy pasażer musi wyczerpać postępowanie reklamacyjne, to jest warunek dalszego dochodzenia odszkodowania na drodze sądowej. Wprost zatem należy wykazać, że pasażer dochodził odszkodowania. Skoro sam nie dochodził, to powinien okazać pełnomocnictwo. Bez znaczenia jest fakt, że ktoś kupił dany bilety, bo odszkodowanie otrzymuje pasażer, a nie płatnik. Będąc przewoźnikiem podniósłbym, że pasażer nie wyczerpał postępowania reklamacyjnego, a osoba składająca reklamację nie posiadała pełnomocnictwa do działania w jego imieniu. Z perspektywy laika jest to kwestia drugorzędna, ale żeby wszystko było tip top, to powinno być tak to zrobione.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#2360 PostWysłany: 14 Mar 2022 12:36 

Rejestracja: 05 Sie 2021
Posty: 4
Dzisiaj jadąc na lotnisko w Berlinie dowiedziałem się, że mój lot odwołany jest z powodu strajku i zaproponowano mi wylot z Dortmundu (wylot i przylot ok. 12h po czasie). Jednak Pani w okienku z powodu natłoku klientów (praktycznie całe lotnisko stanęło) powiedziała, abym o dodatkowy zwrot kosztów ubiegał się po zebraniu wszystkich rachunków dot. przejazdu z Berlina do Dortmundu i ewentualnego wyżywienia.

Zgodnie z wyrokiem TSUE z 23.3.2021 r., sygn. C-28/20 strajk dotyczący płac nie jest sytuacją nadzwyczajną. Sądzicie, żeby uderzać do pośredników by mieć mniej nerwów z wizzairem czy może lepiej samemu to załatwić i powołać się m.in. na ten wyrok.

Dodatkowo mam pytanie, czy skoro wybrałem inny lot, to przysługuje mi odszkodowanie dotyczące późniejszego przylotu do miejsca docelowego czy jedynie zwrot poniesionych kosztów na trasie BER-DTM?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2631 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 132  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group