Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2758 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 138  Następna
Autor Wiadomość
#2301 PostWysłany: 07 Lis 2021 23:22 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 4692
srebrny
taktyk napisał(a):
Indywidualny temat. Posty ludzi o tym, że "stracili pieniądze", albo "nie zarobili" bo samolot się spóźnił tylko 2:55, a nie 3:02 są dla mnie dziwne..

Dziwne dla mnie jest akceptowanie kłamania i łamania prawa przez linie lotnicze.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2302 PostWysłany: 07 Lis 2021 23:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Wrz 2021
Posty: 80
Nie mówię o kłamaniu i oszukiwaniu, tylko o nadziei na szybki zastrzyk szelestu przez osoby, które chciałyby, żeby samolot spóźnił się jeszcze trochę (i te pazerne rozmowy Januszy po lądowaniu, że spóźnił się za mało) i nazywanie tego wprost "zarobkiem"... Mam wrażenie, że ludzie traktują tak każdy biznes, a korporacje szczególnie. Trochę jak bankomat. A po drugiej stronie też są ludzie.

Jak się spóźniło, i jest takie prawo, to kasa się należy. Ale żeby to był jakiś powód do szczęścia (a co dziwniejsze zarobkowania) to dziwne. A do narzekania, że nie wpadło, to już daleko poza moją percepcją.

ALE OFFTOPPPP!
Góra
 Relacje PM off  
 
#2303 PostWysłany: 08 Lis 2021 00:05 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 07 Lis 2021 23:02 --

Ustawodawca unijny, a raczej TSUE przyznał pasażerom lotów opóźnionych o 3 godz. odszkodowanie. Z kolei pasażerom lotów opóźnionych o 2 godz. 59 min nie przysługuje nic. Różnica jaka wynosi między dwoma pasażerami to 1 minuta. Skoro w istocie ponieśli takie same niedogodności, to grymas na twarzy nie jest czymś niezrozumiałym. Prawo jest oczywiste, ale ponarzekać sobie można, tylko że nic to nie zmieni.

-- 07 Lis 2021 23:05 --

kuba1306 napisał(a):
To ja też mam pytanie dotyczące lotu W68279 na trasie FCO - SSH wykonanego 6.11.2021. Pierwotna godzina wylotu 17:35, wylot finalnie koło 22. Oficjalne stanowisko linii - złe warunki pogodowe. W moim odczuciu był to trochę mix sytuacji tzn. wcześniejsze opóźnienie, o którym już w tym dniu musieli wiedzieć, ślamazarna odprawa bagażowa na stanowisku Wizzaira(w związku z wcześniejszym opóźnienie Pani miała czas). My ledwo byśmy zdążyli na tą 17:35 a za nami kolejka ok 100 osób. Ja już przebierałem z nogi na nogę ale jak to Włosi, oni mieli luz :). Później już przy gate do wejścia na pokład kilkukrotnie przychodziły SMS z przesunięciem o kolejne minuty. W międzyczasie do godz. ok 19:30 reszta lotów raczej wg rozkładu wylatywała, albo z delikatnym poślizgiem. W końcu załadowaliśmy się na pokład i samolot zaczął kołować na pas startowy, dostaliśmy info o oczekiwaniu na pozwolenie na start. Po kolejnej godzinie samolot zawrócił i dostaliśmy info o tym, że musi zostać dotankowany i w ciągu godziny będziemy mogli wylecieć, a wcześniej nie było to możliwe bo warunki pogodowe itd. Patrząc na plan startów z lotniska faktycznie mogło być jakieś złe okno pogodowe między 19:30 - 20:30 i w tym czasie były opóźnienia. Jednak nasz lot był zaplanowany na 17:35 a w tym czasie wszystko szło gładziutko. Wniosek złożyłem, uzyskałem automatyczną odpowiedź, że odszkodowanie nie przysługuje ponieważ sytuacja była spowodowana złymi warunkami pogodowymi. Czy w takiej sytuacji jest sens z nimi się boksować? Nie znam stanu faktycznego piszę tylko o swoich subiektywnych odczuciach i tym co widziałem na rozkładzie lotów.


A dlaczego nie wyleciał o 1735 tylko czekaliście? Sprawa jest zawiła, dlatego trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi czy odszkodowanie przysługuje.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
kuba1306 lubi ten post.
kuba1306 uważa post za pomocny.
 
 
#2304 PostWysłany: 08 Lis 2021 00:16 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3458
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
kuba1306 napisał(a):
To ja też mam pytanie dotyczące lotu W68279 na trasie FCO - SSH wykonanego 6.11.2021. Pierwotna godzina wylotu 17:35, wylot finalnie koło 22. Oficjalne stanowisko linii - złe warunki pogodowe. W moim odczuciu był to trochę mix sytuacji tzn. wcześniejsze opóźnienie, o którym już w tym dniu musieli wiedzieć, ślamazarna odprawa bagażowa na stanowisku Wizzaira(w związku z wcześniejszym opóźnienie Pani miała czas). My ledwo byśmy zdążyli na tą 17:35 a za nami kolejka ok 100 osób. Ja już przebierałem z nogi na nogę ale jak to Włosi, oni mieli luz :). Później już przy gate do wejścia na pokład kilkukrotnie przychodziły SMS z przesunięciem o kolejne minuty. W międzyczasie do godz. ok 19:30 reszta lotów raczej wg rozkładu wylatywała, albo z delikatnym poślizgiem. W końcu załadowaliśmy się na pokład i samolot zaczął kołować na pas startowy, dostaliśmy info o oczekiwaniu na pozwolenie na start. Po kolejnej godzinie samolot zawrócił i dostaliśmy info o tym, że musi zostać dotankowany i w ciągu godziny będziemy mogli wylecieć, a wcześniej nie było to możliwe bo warunki pogodowe itd. Patrząc na plan startów z lotniska faktycznie mogło być jakieś złe okno pogodowe między 19:30 - 20:30 i w tym czasie były opóźnienia. Jednak nasz lot był zaplanowany na 17:35 a w tym czasie wszystko szło gładziutko. Wniosek złożyłem, uzyskałem automatyczną odpowiedź, że odszkodowanie nie przysługuje ponieważ sytuacja była spowodowana złymi warunkami pogodowymi. Czy w takiej sytuacji jest sens z nimi się boksować? Nie znam stanu faktycznego piszę tylko o swoich subiektywnych odczuciach i tym co widziałem na rozkładzie lotów.


Przyleciał z opóźnieniem z poprzedniej trasy z Rejkiawiku, a potem brak wolnych slotów czy korytarzy powietrznych i się posypało.

Odszkodowanie się oczywiście należy, kwestia czy je sam wywalczysz, a jeśli tak to kiedy.

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ha-lvg
Góra
 Relacje PM off
kuba1306 lubi ten post.
kuba1306 uważa post za pomocny.
 
 
#2305 PostWysłany: 08 Lis 2021 10:17 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Po wyroku C-74/19 byłbym ostrożny przy formułowaniu tak kategorycznych zapewnień.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2306 PostWysłany: 08 Lis 2021 10:36 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3458
Ostrzeżenia: 1
HON fly4free
ansbach1 napisał(a):
Po wyroku C-74/19


Kod:
Ponadto Trybunał przedstawił również swoje rozumienie „rozsądnych środków” ( pkt 60-61), których oczekuje się od przewoźnika lotniczego w celu całkowitego zwolnienia z obowiązku wypłaty odszkodowania. Szczegółowy przegląd stanowi, że jeśli przewoźnik lotniczy nie podjął wystarczających i wyczerpujących środków w celu złagodzenia odwołania lub dużego opóźnienia, nie może polegać na wyłączeniu „nadzwyczajnych okoliczności”. W związku z tym „rozsądne środki”, zgodnie z orzeczeniem, obejmują rozsądne zmiany trasy, które mogą obejmować znalezienie bezpośredniego lub pośredniego lotu obsługiwanego przez tę samą lub inną linię lotniczą. Dopiero gdy taka zmiana trasy zostanie uznana za obciążenie nie do udźwignięcia i nie złagodzi odwołania lub dużego opóźnienia, można stwierdzić, że linia lotnicza zrobiła wszystko, co w jej mocy, aby pomóc pasażerowi. Oznacza to, że podjął wszelkie rozsądne środki, jakich się od niego spodziewano.


"Skarżący wystąpił z roszczeniem przeciwko portugalskim liniom lotniczym Transportes Aereos Portugueses (TAP) o zapłatę odszkodowania za prawie 24 godziny opóźnienia. Wnioskodawca zarezerwował lot z Brazylii do Norwegii z przesiadką w Portugalii. Druga część lotu, z Portugalii do Norwegii, została opóźniona z powodu przekierowania poprzedniego lotu, obsługiwanego przez ten sam samolot. Dywersja była konieczna w celu usunięcia nieposłusznego pasażera z samolotu. Pasażer stwarzał zagrożenie dla obsługi lotu i innych pasażerów"
Góra
 Relacje PM off  
 
#2307 PostWysłany: 08 Lis 2021 13:03 

Rejestracja: 26 Mar 2014
Posty: 464
Loty: 124
Kilometry: 308 780
srebrny
Napisałem skargę na stronie wizzair.
Chodzi o lot widoczny na screenie, WRO-KUT 18 sierpnia
Opóźnienie uprawnia do odszkodowania, pilot na locie mówił o problemach technicznych. Samo opóźnienie było wymuszone czekaniem na powrót naszego samolotu z rotacji z Kutaisi. Podejrzewam, że mieli różne opóźnienia z całego dnia na tej maszynie i na sam koniec dnia tak się to skumulowało, że już nie nadrobili.

Do rzeczy, wizzair oczywiscie odpisał, że to nie ich wina że byłby "nadzwyczajne okoliczności na które nie mieli wpływu". W związku z tym nie przysługuje odszkodowanie.

Czy ktoś z osób, które mają dostęp do rozszerzonej bazy danych lotów, mogą sprawdzić przebieg lotów tego konkretnego samolotu?
Czy jeśli ten samolot ma wcześniej w ciągu dnia "nadzwyczajne" opóźnienie to zwalnia potem linie lotniczą od zachowania punktualności na kolejnych lotach czy może próbują mnie łatwo zbyć?


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2308 PostWysłany: 08 Lis 2021 13:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7280
srebrny
Zgłoś sprawę do pośrednika - listę masz w oddzielnym wątku. Wybierz najtańszego...
Góra
 Relacje PM off  
 
#2309 PostWysłany: 08 Lis 2021 13:13 

Rejestracja: 26 Mar 2014
Posty: 464
Loty: 124
Kilometry: 308 780
srebrny
Chciałem sam to załatwic, z Iberią po 8 miesięcznej batalii się dopomniałem o 600 euro w hiszpańskim urzędzie lotnictwa ;). Jestem w stanie napisać ten pozew sądowy jeśli potrzeba w przypadku polskich wylotów, tylko chciałem zebrać jak najwięcej informacji od doświadczonych kolegów z forum ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
ZENNNEK uważa post za pomocny.
 
 
#2310 PostWysłany: 08 Lis 2021 13:20 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7280
srebrny
No to ode mnie dostałeś informację. ;)
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
 
#2311 PostWysłany: 08 Lis 2021 16:24 

Rejestracja: 20 Cze 2017
Posty: 195
Loty: 64
Kilometry: 146 889
niebieski
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2312 PostWysłany: 08 Lis 2021 19:59 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 08 Lis 2021 18:55 --

dg72 napisał(a):
ansbach1 napisał(a):
Po wyroku C-74/19


Kod:
Ponadto Trybunał przedstawił również swoje rozumienie „rozsądnych środków” ( pkt 60-61), których oczekuje się od przewoźnika lotniczego w celu całkowitego zwolnienia z obowiązku wypłaty odszkodowania. Szczegółowy przegląd stanowi, że jeśli przewoźnik lotniczy nie podjął wystarczających i wyczerpujących środków w celu złagodzenia odwołania lub dużego opóźnienia, nie może polegać na wyłączeniu „nadzwyczajnych okoliczności”. W związku z tym „rozsądne środki”, zgodnie z orzeczeniem, obejmują rozsądne zmiany trasy, które mogą obejmować znalezienie bezpośredniego lub pośredniego lotu obsługiwanego przez tę samą lub inną linię lotniczą. Dopiero gdy taka zmiana trasy zostanie uznana za obciążenie nie do udźwignięcia i nie złagodzi odwołania lub dużego opóźnienia, można stwierdzić, że linia lotnicza zrobiła wszystko, co w jej mocy, aby pomóc pasażerowi. Oznacza to, że podjął wszelkie rozsądne środki, jakich się od niego spodziewano.


"Skarżący wystąpił z roszczeniem przeciwko portugalskim liniom lotniczym Transportes Aereos Portugueses (TAP) o zapłatę odszkodowania za prawie 24 godziny opóźnienia. Wnioskodawca zarezerwował lot z Brazylii do Norwegii z przesiadką w Portugalii. Druga część lotu, z Portugalii do Norwegii, została opóźniona z powodu przekierowania poprzedniego lotu, obsługiwanego przez ten sam samolot. Dywersja była konieczna w celu usunięcia nieposłusznego pasażera z samolotu. Pasażer stwarzał zagrożenie dla obsługi lotu i innych pasażerów"


Dopiero po ponad roku Sądy aplikują ten wyrok, który uciera się w praktyce zwłaszcza pod kątem ciężaru dowodu. Innymi słowy jaki dokument powinien przedstawić przewoźnik, aby udowodnić, że zaoferowany lot był najwcześniejszym lotem. Pamiętaj, że racjonalne środki są tak bardzo nieprecyzyjne, że każdy może interpretować to inaczej.

-- 08 Lis 2021 18:59 --

semizkum napisał(a):
Napisałem skargę na stronie wizzair.
Chodzi o lot widoczny na screenie, WRO-KUT 18 sierpnia
Opóźnienie uprawnia do odszkodowania, pilot na locie mówił o problemach technicznych. Samo opóźnienie było wymuszone czekaniem na powrót naszego samolotu z rotacji z Kutaisi. Podejrzewam, że mieli różne opóźnienia z całego dnia na tej maszynie i na sam koniec dnia tak się to skumulowało, że już nie nadrobili.

Do rzeczy, wizzair oczywiscie odpisał, że to nie ich wina że byłby "nadzwyczajne okoliczności na które nie mieli wpływu". W związku z tym nie przysługuje odszkodowanie.

Czy ktoś z osób, które mają dostęp do rozszerzonej bazy danych lotów, mogą sprawdzić przebieg lotów tego konkretnego samolotu?
Czy jeśli ten samolot ma wcześniej w ciągu dnia "nadzwyczajne" opóźnienie to zwalnia potem linie lotniczą od zachowania punktualności na kolejnych lotach czy może próbują mnie łatwo zbyć?


Prawdopodobnie nikt nie da pewności jaka była przyczyna opóźnienia lotu, bo takich informacji nie udostępnia się. Masz prawo złożyć wniosek do Rzecznika lub wnieść pozew, co wiąże się z ryzykiem, ale daje szansę na uzyskanie odszkodowania w pełnej wysokości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2313 PostWysłany: 30 Lis 2021 20:32 

Rejestracja: 08 Kwi 2011
Posty: 47
Cześć,

Mam dosyć nietypową sytuacje a mianowicie lot KTW-DBX w ostatni poniedziałek (22.11).
Samolot miał wyładować w Dubaju natomiast z powodu rzekomej usterki technicznej i logistyki wylądowaliśmy na lotnisku w Abu Dhabi. Wizz Air nie zorganizował żadnego transportu do Dubaju i kazał zamówić taksówkę na własny koszt.
Czy w związku z tym ze nie dolecieliśmy na docelowe lotnisko a przewoźnik nie zaoferował transportu do miejsca docelowego należy się odszkodowanie jak za opóźniony/skasowany lot?

Oczywiście koszt taksówki mam nadzieje ze będzie zwrócony natomiast według mnie należy się również odszkodowanie gdyż przewoźnik nie wywiązał się z umowy a mianowicie transportu z Katowic do Dubaju.

Czy ktoś miał podobna sytuacje lub ma pomysł jak najlepiej do takiego tematu odejść?

Pozdrawiam!
Góra
 Relacje PM off  
 
#2314 PostWysłany: 30 Lis 2021 23:00 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sprawa z tych ciekawszych, bo sam fakt lądowania na innym lotnisku obsługującym to samo miast czy region nie oznacza, że lot został odwołany - C-826/19. Inaczej byłoby, gdybyś wylądował na innym lotnisku. Wtedy lot można byłoby uznać za odwołany. Niestety TSUE zamieszał, wprowadził nieostre kryteria. Od widzi mi się będzie zależało czy odszkodowanie będzie łatwiej uzyskać, trudniej czy może wcale. W Polsce takie lotniska to Modlin, Katowice/Kraków, co będzie stwarzało problemy.
Domyślam się, że do miejsca docelowego nie dotarłeś z opóźnieniem 3 godzin więc raczej niz z tego.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2315 PostWysłany: 30 Lis 2021 23:52 

Rejestracja: 08 Kwi 2011
Posty: 47
Akurat paragon z taksówki jest na 2h 58min po planowanym przylocie ;)
Dziękuje bardzo za opinie, osobiście uważam ze WizzAir powinien zająć się klientami i ta kara powinna być nauczka na przyszłość.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2316 PostWysłany: 02 Gru 2021 13:13 

Rejestracja: 09 Sty 2012
Posty: 247
Loty: 38
Kilometry: 72 453
niebieski
Chciałam zapytać,ile czekaliście na zwrot wydatków poniesionych w związku z opóźnieniem lotu? Wysłałam zgłoszenie 22 września (lot przesunięty z 7 na 8 września) z rachunkami za nocleg i posiłki i do tej pory nie ma odzewu. Normalne w Wizz i jeszcze czekać, czy zacząć się awanturować już?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2317 PostWysłany: 02 Gru 2021 13:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7189
platynowy
Po takim czasie trzeba interweniować. Pierwszy raz może przypomnij się bez awantury ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2318 PostWysłany: 02 Gru 2021 20:30 

Rejestracja: 10 Lut 2016
Posty: 422
Loty: 115
Kilometry: 138 119
niebieski
Niestety W6 nic sie nie zmieniło. Ostatnio na lotnisku odwolali lot z powodu usterki. Wyslany claim o odszkodowanie i odpowiedz ze były to przyczyny nadzwyczajne. Pozostaje ULC.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2319 PostWysłany: 02 Gru 2021 20:42 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7189
platynowy
ULC obecnie niewiele może.Wzywa do negocjacji,ale wizz zwykle na to nie odpowiada. Jedyna racjonalna droga to pozew sądowy.
Góra
 Relacje PM off
michcioj lubi ten post.
 
 
#2320 PostWysłany: 11 Gru 2021 11:37 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2013
Posty: 1252
Loty: 259
Kilometry: 351 242
srebrny
Wizzair właśnie anulował mi lot na styczeń, do którego wykupowalem WDC i ubezpieczenie.

Domyślam się, że nie mogą mi anulować członkostwa WDC po anulowaniu lotów, które obecnie nie będzie mi potrzebne.

Ale czy mogę odzyskać kasę za ubezpieczenie? To jakieś 74 zł i wolałbym je odzyskać, skoro lot był anulowany nie z mojej winy.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2758 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 138  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], Yandex [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group