Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#2241 PostWysłany: 24 Sie 2021 19:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2020
Posty: 38
Ostrzeżenia: 1
Proszę o poradę,
Dzisiaj 24 sierpnia mój lot IEV-WAW został opóźniony o 4 godziny 2 h przed wylotem. Wylot miał miał być 18.40,a przełożyli na 22.40. Podali mi jako przyczynę zatłoczenie przestrzeni powietrznej z związku z paradą na 30lecie odzyskania niepodległości przez Ukrainę, która skończyła się o 12, jakie mam szansę na odszkodowanie w takim przypadku? Wydaje mi się dość kuriozalne te tłumaczenie bo parada była planowana od miesięcy xD. Czy to będzie traktowane jako sytuacja niezależna od lini?
Reklamacja już złożona, ale tak się zastanawiam nad moimi szansami.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop nad Gardą za 1031 PLN. Loty do Włoch z Katowic, noclegi przy jeziorze i auto Urlop nad Gardą za 1031 PLN. Loty do Włoch z Katowic, noclegi przy jeziorze i auto
Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami
#2242 PostWysłany: 24 Sie 2021 20:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@rutkow Na dobrowolną wypłatę odszkodowania raczej nie licz,a dalej wszystko zależy od sądu, jeśli oczywiście zdecydujesz się złożyć pozew.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2243 PostWysłany: 07 Wrz 2021 22:19 

Rejestracja: 24 Lut 2016
Posty: 12
Poradźcie co po odmowie reklamacji…
Lot z Keflaviku do Katowic z 23 lipca opóźniony 20h wyleciał 24 lipca. Pierwsza reklamacja odmowa z przyczyn niezależnych, w drugiej poprosiłem o szczegółowe wyjaśnienie przyczyn opóźnienia, to zakryli się tajemnicą handlową.

Jaki kolejny krok żeby było po kolei? Spór odr czy islandzki rzecznik praw pasażerów. Czy oba naraz?

Poradźcie jak z tym prawnikiem i sprawą do sądu? Skoro lot był z Islandii to sąd na Islandii? Trudno mi sobotę wyobrazić szukanie krawnika który w islandzkim sądzie założy sprawę…
Chyba że coś mieszam?
Na szali jest 3x400 euro, bo tyle wg mnie mi się należy.

Jeszcze jako ciekawostka, podobno komuś z tego lotu wypłacono odszkodowanie po pierwszej reklamacji, mam nadzieje jutro ze szczęściarzem porozmawiać i uzyskać PNR tej rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2244 PostWysłany: 07 Wrz 2021 22:52 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
paman napisał(a):
Trudno mi sobotę wyobrazić szukanie krawnika który w islandzkim sądzie założy sprawę…
Chyba że coś mieszam?
.

Ciut litery pomieszałeś i nie tylko ;) Lot był do Katowic więc możesz złożyć ew. pozew w Polsce. O ile pamiętam Sąd Rejonowy w Tarnowskich Górach jest właściwy w tego typu sprawach.Jeśli szczęściarz faktycznie dostał odszkodowanie i ujawni dane coś tam może to pomóc,ale nie jest to równoznaczne z automatycznym uzyskaniem odszkodowania przez innych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2245 PostWysłany: 07 Wrz 2021 23:01 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3562
złoty
Moje spory z Wizzair nigdy nie skończyły się ugodowo. Reklamacje nieuznawane lub zupełna olewka. Za każdym razem niezbędne było powództwo do sądu. Wystarczył nakaz zapłaty. Potem mail od Wizzair z prośbą o podanie danych do przelewu. W tym wypadku pozew do SR w Tarnowskich Górach. Niestety czeka się kilka miesięcy.
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
      
#2246 PostWysłany: 07 Wrz 2021 23:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Warto byłoby się dowiedzieć, dlaczego lot był opóźniony.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2247 PostWysłany: 08 Wrz 2021 10:49 

Rejestracja: 24 Lut 2016
Posty: 12
ansbach1 napisał(a):
Warto byłoby się dowiedzieć, dlaczego lot był opóźniony.


Od wizzair się nie dowiem. Tak mi odpisali na drugą reklamację w której wprost zarzadalem wyjaśnienia szczegółów opóźnienia(poniżej) W ogóle to wszysc6 nabrali wody w usta, obsługa naziemna, nawet pilot podczas lotu przepraszał ale powiedział wprost ze nie zna szczegółów (a nikt go o to nawet nie pytał).

„Nawiązując do przyczyn opóźnienia lotu, informujemy, że szczegółowe informacje dotyczące przyczyn opóźnienia lotu objęte są tajemnicą handlową i zawierają specjalistyczny język. Linie lotnicze mają obowiązek działać zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i warunkami przewozu i na podstawie faktów oraz obu tych dokumentów przedstawiłem stanowisko Wizz Air.
Natomiast, jeśli chodzi o zdarzenie spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, to zdarzenie to nie musi być nieprzewidziane ani nagłe, lecz nadzwyczajne i niedające się uniknąć. Powyższe terminy nie są ze sobą tożsame. Jednocześnie informuję, że pełną dokumentację dotyczącą opóźnienia lotu jesteśmy gotowi przedstawić jedynie organom upoważnionym do kontroli przewoźników lotniczych.”
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2248 PostWysłany: 08 Wrz 2021 11:11 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Niedługo pewnie ktos zlozy pozew i sie sprawa wyjasni.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2249 PostWysłany: 08 Wrz 2021 11:17 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
paman napisał(a):
Poradźcie co po odmowie reklamacji…
Lot z Keflaviku do Katowic z 23 lipca opóźniony 20h wyleciał 24 lipca. Pierwsza reklamacja odmowa z przyczyn niezależnych, w drugiej poprosiłem o szczegółowe wyjaśnienie przyczyn opóźnienia, to zakryli się tajemnicą handlową.

Jaki kolejny krok żeby było po kolei? Spór odr czy islandzki rzecznik praw pasażerów. Czy oba naraz?

Poradźcie jak z tym prawnikiem i sprawą do sądu? Skoro lot był z Islandii to sąd na Islandii? Trudno mi sobotę wyobrazić szukanie prawnika który w islandzkim sądzie założy sprawę…
Chyba że coś mieszam?
Na szali jest 3x400 euro, bo tyle wg mnie mi się należy.

Jeszcze jako ciekawostka, podobno komuś z tego lotu wypłacono odszkodowanie po pierwszej reklamacji, mam nadzieje jutro ze szczęściarzem porozmawiać i uzyskać PNR tej rezerwacji.

Wszystko sprowadza się do faktu czy inne linie/samoloty tam startowały i lądowały

Jeżeli tak czyli np nie wybuchł wulkan itp itd to nic ich nie tłumaczy dlaczego awaryjnie nie przyleciał po Was inny samolot Wizzair

Postępuj jak napisałeś, jak nie wypłacą dobrowolnie to według wskazówek z ostatniego postu @greg1291
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2250 PostWysłany: 08 Wrz 2021 23:03 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Zgadza się. Jeśli nawet samolot zderzył się z ptakiem, to oceniane jest podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Kilka godzin oczekiwania oznacza, że takie środki nie zostały podjęte i odszkodowanie przysługuje.

Załącznik:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 96.08 KiB | Obejrzany 1205 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2251 PostWysłany: 13 Wrz 2021 21:26 

Rejestracja: 13 Wrz 2021
Posty: 5
Szanowni forumowicze.

Zostałem wprowadzony w błąd , który zakończył się dla mnie bardzo niekorzystnie.

W dniu 13.09.2021 miałem mieć lot powrotny z Korfu do Warszawy. Okazało się, że lot w czasie zakupu był datowany na godzinę 15:50 w dniu 13.09. Natomiast na stronie internetowej w zakładce mojego konta godzina lotu od wielu dni był wyświetlany jako 18:50. Przyjechałem na lotnisko o 15:40 i okazało się, że samolot odlatuje. Zadzwoniłem na infolinie wizza i powiedzieli mi tylko, że u nich w systemie jest 15:50 i nie wiedzą skąd i formacja o 18:50. Mam screeny z tą informacją z dzisiaj zarówno przed 15:50 jak i już po odlocie. Mam nawet film z logowani się na swój profil itd.
W dalszym ciągu na moim koncie na ich stronie widnieje godzina 18:50. Dodatkowo wizz 3 dni wcześniej wycofał możliwość odprawy online na tym lotnisku, się nie mogłem nic zrobić oprócz sprawdzeni godziny lotu.

Na infolinii powiedzieli, że nic nie mogą zeobić i żebym
Kupił kolejny bilet na lot za 4dni... Nie milem wyjścia i kupiłem lot z Korfu do Berlina, który mnie kosztowałem kilka razy więcej niż ten lot, który przepadł ponieważ zostałem wprowadzony w błąd.

W jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot kosztów, które poniosłem przez to, że mój lot pdleciał?

Czy słyszeliście o takiej dziwnej sytuacji?
Góra
 Profil Relacje PM off
mik3nedu lubi ten post.
 
      
#2252 PostWysłany: 13 Wrz 2021 21:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Po zakupie lotu otrzymujesz mailowo plan podróży gdzie masz szczegółowe godziny.Jeśli od tego momentu nie dostałeś żadnej informacji o zmianie planu podróży i widziałeś inną godzinę wylotu na potwierdzeniu rezerwacji na koncie, mogłeś dla wyjaśnienia rozbieżności sprawdzić na ich stronie faktyczne godziny lotów tego dnia.Nie zmienia to faktu,że w ich systemie zaistniał jakiś błąd powodujący rozbieżność.Może nie jesteś całkiem na przegranej pozycji,ale musisz powalczyć załączając dowody.Powodzenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2253 PostWysłany: 13 Wrz 2021 21:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
O ile nie dostałeś oficjalnego powiadomienia od przewoźnika na email lub telefon o zmianie godziny odlotu, to obowiązuje Cię plan podróży z momentu zakupu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2254 PostWysłany: 13 Wrz 2021 21:57 

Rejestracja: 13 Wrz 2021
Posty: 5
Niestety nic nie dostałem. Nie wiedziałem, że jest taka konieczność, skoro to ich oficjalna strona i miejsce gdzie zarządza się swoją rezerwacją. Przecież to jest jakaś farsa w takim razie... zostałem wprowadzony w błąd przez przewoźnika.

P.S.
Dziękuję za pierwsze odpowiedzi
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2255 PostWysłany: 13 Wrz 2021 22:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Należało zapoznać się z treścią regulaminu przewoźnika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2256 PostWysłany: 13 Wrz 2021 22:11 

Rejestracja: 13 Wrz 2021
Posty: 5
w dalszym ciągu nie zmienia to faktu, że wprowadzili mnie w błąd na ich stronie na której dokonuje się wszelkich manipulacji biletem. Jest tam nr rezerwacji, numer lotu. Dlaczego mam nie wierzyć w podane przez nich dane?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2257 PostWysłany: 13 Wrz 2021 22:14 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22332
A boarding pass jaką godzinę miał?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2258 PostWysłany: 13 Wrz 2021 22:17 

Rejestracja: 13 Wrz 2021
Posty: 5
3 dni przed wylotem zablokowali możliwość odprawy online. Dodali darmową odprawę na lotnisku. Jak już pisałem godzina odlotu od wielu dni 18:50. Byłem na lotnisku ponad 3h przed tym czasem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2259 PostWysłany: 13 Wrz 2021 22:19 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Dlatego: https://wizzair.com/static/docs/default ... 7ebdca.pdf
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2260 PostWysłany: 13 Wrz 2021 22:24 

Rejestracja: 13 Wrz 2021
Posty: 5
Przeczytałem rozdział 15. Nie mniej jednak w dalszym ciągu jest to wprowadzenie klienta w błąd, co reguluje kodeks cywilny. W załączeniu screeny.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group