Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#2221 PostWysłany: 10 Lip 2021 11:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 118
Loty: 64
Kilometry: 97 889
Z tego co pamiętam to sytuacja była taka:
wylot z Katowic został odwołany (ale samolot poleciał po ludzi którzy byli na FUE i którzy mieli wracać w tym dniu tym samolotem do Polski), a na następne parę tygodni siatka w obie strony została wycięta.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto Lato w Algarve za 2131 PLN. Loty KLM z Warszawy, 6 noclegów w hotelu + auto
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
#2222 PostWysłany: 10 Lip 2021 12:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Złóż jak najszybciej formalną reklamację z żądaniem wypłaty odszkodowania. Termin Ci ucieka...
Góra
 Profil Relacje PM off
SPLDER lubi ten post.
 
      
#2223 PostWysłany: 10 Lip 2021 12:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 118
Loty: 64
Kilometry: 97 889
Właśnie złożyłem formularz odszkodowania na stronie Wizzaira na odcinku KTW-FUE tylko teraz zastanawiam się czy przysługuje mi również prawo do odszkodowania za odwołany lot powrotny stąd moje pytanie z ostatniego posta. Od razu dziękuje wszystkim za wcześniejszą pomoc :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2224 PostWysłany: 10 Lip 2021 12:30 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Rezerwacja RT, powrót to sytuacja bliźniacza i należało reklamację tak zredagować

Pamiętaj, po roku od daty lotu pozwu sądowego skutecznie Ty czy pośrednik nie złoży tj. sprawa ulegnie przedawnieniu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2225 PostWysłany: 10 Lip 2021 15:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wasza wiara w załatwienie sprawy polubownie jest godna pochwały. Czyniąc historię długą krótką. Nie ma żadnych szans, aby Wizzair wypłacił odszkodowanie, gdy przyczyną odwołania lotu była decyzja biznesowa. Niezależnie czy napiszesz krótka reklamację czy elaborat. Jeśli złożysz pozew to obecnie szansa jest bliska 100 %.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#2226 PostWysłany: 10 Lip 2021 16:53 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
Jasne, że dobrowolnie nie zapłacą.
Ale przynajmniej uniknie się ryzyka pochylenia się sądu nad ewentualnie podniesioną kwestią braku podstaw do wytoczenia powództwa. Nie jest do jakieś bardzo duże ryzyko, ale zawsze jest - i skoro bez wysiłku można go uniknąć, to IMHO lepiej to zrobić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2227 PostWysłany: 10 Lip 2021 20:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 118
Loty: 64
Kilometry: 97 889
Właśnie przed chwilą dostałem odpowiedź na pierwszy wniosek o odszkodowanie w wydaje się prostej sprawie czyli overbookingu gdzie nie wpuszczono nas na lot (nie byliśmy wolontariuszami). Lot KUT -> KTW, na lotnisku wypełniliśmy formularze z pracownikiem lotniska, gdzie wypełniliśmy wszystkie pola oprócz pola z umówioną kwotą odszkodowania (pracownik obsługujący nas na lotnisku powiedział, że trzeba wrzucić ten formularz do skarg Wizzaira i tam ustalić kwotę odszkodowania). Lot na który nas nie wpuszczono był w sobotę, przebukowali nam samolot na następny W6 do KTW czyli poniedziałek. Dostaliśmy również hotel z wyżywieniem i transport na lotnisko w poniedziałek. Według rozporządzenia UE 261/04 przysługuje nam jeszcze 400 EUR według tej trasy od osoby za odmówienie wejścia na pokład. Oto odpowiedź ze strony W6.

Cytuj:
"W imieniu zespołu Wizz Air przepraszam za niedogodności, które Pana spotkały. Naczelną zasadą Wizz Air jest zapewnienie każdemu pasażerowi komfortu i bezpieczeństwa oraz jak najlepszych wrażeń z podróży, tym bardziej jest mi przykro, że nie mógł Pan odbyć podróży w zaplanowanym terminie.

Jednocześnie uprzejmie informuję, że pasażerom, którzy dokonali w takiej sytuacji przebukowania, zgodnie z Rozporządzeniem 261/04, przysługują następujące formy opieki:

Zakwaterowanie
Posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia,

2 rozmowy telefoniczne lub 2 telexy, faxy lub 2 maile
Jeśli poniósł Pan koszty dodatkowe w trakcie oczekiwania na kolejny lot, proszę o przesłanie zdjęć lub skanów rachunków w wiadomości zwrotnej.

Jeszcze raz najmocniej przepraszam za niedogodności i mam nadzieję, że następna podróż z Wizz Air będzie należała do udanych."


Kwestie z mojego wniosku dotyczącą odszkodowania zupełnie pominęli. Tutaj pojawia się pytanie - co z tym można zrobić dalej?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2228 PostWysłany: 10 Lip 2021 21:05 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5148
srebrny
To tak - składasz odwołanie i piszesz ze chcesz 400 euro za osobę ze wzgledu na regulacje. Wizzair odmawia wtedy składasz pozew .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2229 PostWysłany: 10 Lip 2021 21:23 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
kain napisał(a):
Właśnie przed chwilą dostałem odpowiedź na pierwszy wniosek o odszkodowanie w wydaje się prostej sprawie czyli overbookingu gdzie nie wpuszczono nas na lot (nie byliśmy wolontariuszami). Lot KUT -> KTW, na lotnisku wypełniliśmy formularze z pracownikiem lotniska, gdzie wypełniliśmy wszystkie pola oprócz pola z umówioną kwotą odszkodowania (pracownik obsługujący nas na lotnisku powiedział, że trzeba wrzucić ten formularz do skarg Wizzaira i tam ustalić kwotę odszkodowania). Lot na który nas nie wpuszczono był w sobotę, przebukowali nam samolot na następny W6 do KTW czyli poniedziałek. Dostaliśmy również hotel z wyżywieniem i transport na lotnisko w poniedziałek. Według rozporządzenia UE 261/04 przysługuje nam jeszcze 400 EUR według tej trasy od osoby za odmówienie wejścia na pokład. Oto odpowiedź ze strony W6.

Cytuj:
"W imieniu zespołu Wizz Air przepraszam za niedogodności, które Pana spotkały. Naczelną zasadą Wizz Air jest zapewnienie każdemu pasażerowi komfortu i bezpieczeństwa oraz jak najlepszych wrażeń z podróży, tym bardziej jest mi przykro, że nie mógł Pan odbyć podróży w zaplanowanym terminie.

Jednocześnie uprzejmie informuję, że pasażerom, którzy dokonali w takiej sytuacji przebukowania, zgodnie z Rozporządzeniem 261/04, przysługują następujące formy opieki:

Zakwaterowanie
Posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania w trakcie opóźnienia,

2 rozmowy telefoniczne lub 2 telexy, faxy lub 2 maile
Jeśli poniósł Pan koszty dodatkowe w trakcie oczekiwania na kolejny lot, proszę o przesłanie zdjęć lub skanów rachunków w wiadomości zwrotnej.

Jeszcze raz najmocniej przepraszam za niedogodności i mam nadzieję, że następna podróż z Wizz Air będzie należała do udanych."


Kwestie z mojego wniosku dotyczącą odszkodowania zupełnie pominęli. Tutaj pojawia się pytanie - co z tym można zrobić dalej?


Czy masz kartkę z danymi lotu, nazwiskiem i że przyczyną odmowy był overbooking? Uzyskanie odszkodowania w dobrym scenariuszu to kilka miesięcy i do tego dochodzą odsetki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2230 PostWysłany: 10 Sie 2021 14:02 

Rejestracja: 10 Sie 2021
Posty: 3
Hej,
Jak większość mam pytanie: czy przysługuje odszkodowanie w następującej sprawie:

07.08.2021r mieliśmy lecieć z TFS ( Teneryfa) do Warszawy (Okęcie) lotem Wizzaira nr W6 1496. Planowany wylot 16:25 przylot 22:50.

Bilety 2 dorosłych i 4 dzieci (wszystkie nasze ;-) w wieku 5 lat, 9 lat. 11 lat i 13 lat.

1. 07.08.2021r. godz. 11:40 otrzymujemy smsa, że przewidywana godzina odlotu: 17:55 08/07/2021

Przybyliśmy na lotnisko, ustawiliśmy się w kolejce do check-in. Wydaje się, ze otworzyli normalnie dwie godziny przed pierwotnie planowanym wylotem.
Na monitorach informacja, że odlot 17:55 a podanie "gate" o 17:11. ok. 17:30 podali gate B26. (przy czym tam nie skończył się jeszcze bording do Frankfurtu). Po chwili (numer gate'u zniknął; zniknęła Warszawa z napisu przy B26, pojawił się znowu Frankfurt). Po ok. 10-15 minutach pojawiła się informacja, że gate B14. Po dotarciu do B14 (tam był Paryż Orly), Warszawa ponownie zniknęła. Trudno powiedzieć, ile czekaliśmy na kolejną informację, tym razem B 10. Z tego gate'u już nas zaczęli zabierać do samolotu. Po wejściu na pokład wszystkich pasażerów, zajęciu miejsc, poukładaniu bagaży i zapięciu pasów. Zobaczyliśmy smsa:

2. 07.08.2021r. godz. 18:17 otrzymujemy smsa, że przewidywana godzina odlotu : 18:50 08/07/2021 z info, że lista praw pasażera wysłana pocztą elektroniczną.

Przywitał nas kapitan i poinformował z przykrością, że dzisiaj to my nigdzie z tą załogą i tym samolotem nie polecimy z kilku powodów:
1. Poprzedni lot był pod wiatr i mieli opóźnienie.
2. Wylatując z Warszawy mieli spotkanie z ptakiem i samolot wymaga kontroli technicznej, która nie dojechała na czas na Teneryfie. Chociaż mieli nadzieję, że wyrobią się w czasie.
3. Załoga nie może pracować dłużej niż 15 godzin a zostało za mało czasu, żebyśmy dolecieli do Warszawy.
W związku z tym, że są kłopoty z personelem na lotnisku musimy poczekać na transport autobusowy z samolotu do terminala. Pierwszy autobus będzie za ok. 30 minut. ( wszyscy się do tego autobusu nie zmieścimy). Potem odbierzemy bagaże..
Czekając na bagaże dostaliśmy smsa:

3. 07.08.2021r. godz. 19:45 sms, że przewidywana godzina odlotu : 09:00 08/08/2021

Czekając na bagaże dostaliśmy info od Pani w różowym wdzianku, że jak odbierzemy już bagaż to spotykamy się na piętro wyżej na przystanku autobusowym w celu rozwiezienia nas po organizowanych na prędce hotelach.
Najpierw zapytani o 10 singli, potem o 6 osobową rodzinę. My się zgłosiliśmy. Reszty nie słuchałam. Pokierowali na stanowisko autobusowe nr 43, na które wcześniej udała się Pani z singlami. Pani już nie było. Kierowca każe czekać. za chwilę wszyscy podróżni przyszli pod ten autokar. Znowu zamieszanie. W końcu zaczęli wpuszczać do autokaru. O informacje na temat lotu kazali pytać w hotelach w rejestracji. Naszym autokarem rozwozili ludzi chyba do trzech hoteli. Nam trafił się Medano w El Medano. Byliśmy na miejscu między 21 a 22. Na pytanie o kolację uzyskaliśmy info, że restauracja jest już zamknięta i mamy organizować sobie jedzenie we własnym zakresie. Ku naszemu zdziwieniu dostaliśmy 3 dwuosobowe pokoje na 1 piętrze. Dwa obok siebie a jeden w drugim skrzydle. Gdyby dzieci były większe wcale by nam to nie przeszkadzało, ale nie było to komfortowe ani dla nas ani dla nich. Każde z nas spało z najmłodszymi a starsze same. Trochę to dziwne zważywszy, że w hotelu jest informacja, że windą dzieci mogą jeździć same dopiero powyżej 14 roku życia, ale wynika z tego że same w pokoju spać mogą już 5 latki...- wybaczcie, wciąż jestem zdenerwowana).
Poszliśmy na zewnątrz w celu "upolowania kolacji". W końcu teoretycznie powinniśmy już być w Polsce, a nawet u siebie w domu.
Po powrocie do hotelu odzyskaliśmy paszporty i informację, że śniadanie między 8 a 10 tą. Transfer na lotnisko o 10:30. Była 23.
Ogarnęliśmy się łazienkowo... logistycznie w trzech pokojach i przy pakowaniu 6 osobowej rodziny, gdzie nie mamy 6 kosmetyczek z przyborami do mycia, tylko jedną itp. to też wyczyn i poszliśmy po północy spać, przekonani że wylot o 13 tej a transfer na lotnisko 10:30; śniadanie 8-10.
Obudził nas telefon z recepcji ok. 7:30, że śniadanie o 7:45 a transfer o 8:30. Do ogarnięcia 3 pokoje i 4 zmęczonych dzieci, ale daliśmy radę i zjeść i znaleźć na czas autobus. Chociaż nie wszystkim się udało. W międzyczasie odczytaliśmy smsa:

4. 08.08.2021r. godz. 06:00 sms, że przewidywana godzina odlotu : 11:00 08/08/2021

Chwilę po 9 tej byliśmy na lotnisku. Na tablicy odlotów nasz lot wciąż był o 13 tej. Ale przecież mieliśmy smsy, wcześniejszy transfer z hotelu...
Check in zamknięty.. Ludzie w kolejce czekają. Wszyscy zmęczeni. Ok 10 tej widzimy załogę naszego samolotu. Oni też mają info, że wylot o 11 tej. Check in nadal zamknięty.

5. 08.08.2021r. godz. 10:03 sms, że przewidywana godzina odlotu : 11:00 08/08/2021
Ktoś dzwoni do Wizzaira do W. Brytanii - info, że oni nic nie wiedzą, że najlepiej wie lotnisko...Check in nadal zamknięty i nadal informacja na tablicach na lotnisku taka sama jak o 9 rano, że wylot o 13 tej...

6. 08.08.2021r. godz. 10:20 sms, że przewidywana godzina odlotu : 13:00 08/08/2021
Niespodzianka, check in nadal zamknięty...Bez sensu poranna nerwówka, gonitwa, dla niektórych brak śniadania, dla innych własny transfer na lotnisko. Bez sensu dwie godziny czekania na otworzenie check inu... dzieci o mało nie zniosły jajka a jeszcze nie wsiedliśmy do samolotu...

Ok. 11 tej otworzyli check in. Na szczęście aż 3 okienka. Drukowali na bieżąco karty pokładowe. Kazali zaznaczać, czy był zapewniony hotel, bo jak się okazało byliśmy szczęściarzami, ponieważ nie wszystkim udało się te hotele zorganizować wizzairowi. Otrzymaliśmy vouchery na jedzenie 20 euro na głowę...i realnie maks.godzinę żeby się wyrobić.

Po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa i dotarcie do gateów była ok. 11:40. o 11:52 mieli podać numer gate'u. Dzieci chciały do Burger Kinga (był na liście voucherowej), ale niestety zamknięty... Jak już udało się ogarnąć jedzenie na wynos, poszliśmy do bramki i okazało się, że zaczęli wpuszczać już ok 12 tej. a nie 12:20.
o 12: 40 w zasadzie już prawie wszyscy siedzieliśmy na miejscach w samolocie.
W Warszawie wylądowaliśmy o 18:48 czasu lokalnego. Bagaże, sprawdzanie testów itp. Lotnisko opuściliśmy ok 20 tej.

Podsumowanie:
Mieliśmy 22 godziny opóźniony lot.
Zapewniony transfer,nocleg i śniadanie oraz vouchery na jedzenie do wykorzystania przed odlotem.
Ponieśliśmy dodatkowo koszty kolacji (mam rachunek).
Czy przysługuje nam odszkodowanie jeśli podane przez pilota powody opóźnienia lotu są jak wyżej przytoczone?
Przy check inie dostaliśmy tylko informację ogólną dotyczącą zasad odszkodowań za anulację lub opóźnienie lotu. Nie mamy na piśmie żadnej info o przyczynach opóźnienia samolotu. Czy te przyczyny, które podał pilot wykluczają przyznanie odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2231 PostWysłany: 10 Sie 2021 14:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3411
srebrny
Jak najbardziej można / trzeba starać się w tym przypadku o odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off
koincydencja lubi ten post.
 
      
#2232 PostWysłany: 10 Sie 2021 15:41 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
koincydencja napisał(a):
Hej,
Jak większość mam pytanie: czy przysługuje odszkodowanie w następującej sprawie:

07.08.2021r mieliśmy lecieć z TFS ( Teneryfa) do Warszawy (Okęcie) lotem Wizzaira nr W6 1496. Planowany wylot 16:25 przylot 22:50.

Bilety 2 dorosłych i 4 dzieci (wszystkie nasze ;-) w wieku 5 lat, 9 lat. 11 lat i 13 lat.

1. 07.08.2021r. godz. 11:40 otrzymujemy smsa, że przewidywana godzina odlotu: 17:55 08/07/2021

Przybyliśmy na lotnisko, ustawiliśmy się w kolejce do check-in. Wydaje się, ze otworzyli normalnie dwie godziny przed pierwotnie planowanym wylotem.
Na monitorach informacja, że odlot 17:55 a podanie "gate" o 17:11. ok. 17:30 podali gate B26. (przy czym tam nie skończył się jeszcze bording do Frankfurtu). Po chwili (numer gate'u zniknął; zniknęła Warszawa z napisu przy B26, pojawił się znowu Frankfurt). Po ok. 10-15 minutach pojawiła się informacja, że gate B14. Po dotarciu do B14 (tam był Paryż Orly), Warszawa ponownie zniknęła. Trudno powiedzieć, ile czekaliśmy na kolejną informację, tym razem B 10. Z tego gate'u już nas zaczęli zabierać do samolotu. Po wejściu na pokład wszystkich pasażerów, zajęciu miejsc, poukładaniu bagaży i zapięciu pasów. Zobaczyliśmy smsa:

2. 07.08.2021r. godz. 18:17 otrzymujemy smsa, że przewidywana godzina odlotu : 18:50 08/07/2021 z info, że lista praw pasażera wysłana pocztą elektroniczną.

Przywitał nas kapitan i poinformował z przykrością, że dzisiaj to my nigdzie z tą załogą i tym samolotem nie polecimy z kilku powodów:
1. Poprzedni lot był pod wiatr i mieli opóźnienie.
2. Wylatując z Warszawy mieli spotkanie z ptakiem i samolot wymaga kontroli technicznej, która nie dojechała na czas na Teneryfie. Chociaż mieli nadzieję, że wyrobią się w czasie.
3. Załoga nie może pracować dłużej niż 15 godzin a zostało za mało czasu, żebyśmy dolecieli do Warszawy.
W związku z tym, że są kłopoty z personelem na lotnisku musimy poczekać na transport autobusowy z samolotu do terminala. Pierwszy autobus będzie za ok. 30 minut. ( wszyscy się do tego autobusu nie zmieścimy). Potem odbierzemy bagaże..
Czekając na bagaże dostaliśmy smsa:

3. 07.08.2021r. godz. 19:45 sms, że przewidywana godzina odlotu : 09:00 08/08/2021

Czekając na bagaże dostaliśmy info od Pani w różowym wdzianku, że jak odbierzemy już bagaż to spotykamy się na piętro wyżej na przystanku autobusowym w celu rozwiezienia nas po organizowanych na prędce hotelach.
Najpierw zapytani o 10 singli, potem o 6 osobową rodzinę. My się zgłosiliśmy. Reszty nie słuchałam. Pokierowali na stanowisko autobusowe nr 43, na które wcześniej udała się Pani z singlami. Pani już nie było. Kierowca każe czekać. za chwilę wszyscy podróżni przyszli pod ten autokar. Znowu zamieszanie. W końcu zaczęli wpuszczać do autokaru. O informacje na temat lotu kazali pytać w hotelach w rejestracji. Naszym autokarem rozwozili ludzi chyba do trzech hoteli. Nam trafił się Medano w El Medano. Byliśmy na miejscu między 21 a 22. Na pytanie o kolację uzyskaliśmy info, że restauracja jest już zamknięta i mamy organizować sobie jedzenie we własnym zakresie. Ku naszemu zdziwieniu dostaliśmy 3 dwuosobowe pokoje na 1 piętrze. Dwa obok siebie a jeden w drugim skrzydle. Gdyby dzieci były większe wcale by nam to nie przeszkadzało, ale nie było to komfortowe ani dla nas ani dla nich. Każde z nas spało z najmłodszymi a starsze same. Trochę to dziwne zważywszy, że w hotelu jest informacja, że windą dzieci mogą jeździć same dopiero powyżej 14 roku życia, ale wynika z tego że same w pokoju spać mogą już 5 latki...- wybaczcie, wciąż jestem zdenerwowana).
Poszliśmy na zewnątrz w celu "upolowania kolacji". W końcu teoretycznie powinniśmy już być w Polsce, a nawet u siebie w domu.
Po powrocie do hotelu odzyskaliśmy paszporty i informację, że śniadanie między 8 a 10 tą. Transfer na lotnisko o 10:30. Była 23.
Ogarnęliśmy się łazienkowo... logistycznie w trzech pokojach i przy pakowaniu 6 osobowej rodziny, gdzie nie mamy 6 kosmetyczek z przyborami do mycia, tylko jedną itp. to też wyczyn i poszliśmy po północy spać, przekonani że wylot o 13 tej a transfer na lotnisko 10:30; śniadanie 8-10.
Obudził nas telefon z recepcji ok. 7:30, że śniadanie o 7:45 a transfer o 8:30. Do ogarnięcia 3 pokoje i 4 zmęczonych dzieci, ale daliśmy radę i zjeść i znaleźć na czas autobus. Chociaż nie wszystkim się udało. W międzyczasie odczytaliśmy smsa:

4. 08.08.2021r. godz. 06:00 sms, że przewidywana godzina odlotu : 11:00 08/08/2021

Chwilę po 9 tej byliśmy na lotnisku. Na tablicy odlotów nasz lot wciąż był o 13 tej. Ale przecież mieliśmy smsy, wcześniejszy transfer z hotelu...
Check in zamknięty.. Ludzie w kolejce czekają. Wszyscy zmęczeni. Ok 10 tej widzimy załogę naszego samolotu. Oni też mają info, że wylot o 11 tej. Check in nadal zamknięty.

5. 08.08.2021r. godz. 10:03 sms, że przewidywana godzina odlotu : 11:00 08/08/2021
Ktoś dzwoni do Wizzaira do W. Brytanii - info, że oni nic nie wiedzą, że najlepiej wie lotnisko...Check in nadal zamknięty i nadal informacja na tablicach na lotnisku taka sama jak o 9 rano, że wylot o 13 tej...

6. 08.08.2021r. godz. 10:20 sms, że przewidywana godzina odlotu : 13:00 08/08/2021
Niespodzianka, check in nadal zamknięty...Bez sensu poranna nerwówka, gonitwa, dla niektórych brak śniadania, dla innych własny transfer na lotnisko. Bez sensu dwie godziny czekania na otworzenie check inu... dzieci o mało nie zniosły jajka a jeszcze nie wsiedliśmy do samolotu...

Ok. 11 tej otworzyli check in. Na szczęście aż 3 okienka. Drukowali na bieżąco karty pokładowe. Kazali zaznaczać, czy był zapewniony hotel, bo jak się okazało byliśmy szczęściarzami, ponieważ nie wszystkim udało się te hotele zorganizować wizzairowi. Otrzymaliśmy vouchery na jedzenie 20 euro na głowę...i realnie maks.godzinę żeby się wyrobić.

Po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa i dotarcie do gateów była ok. 11:40. o 11:52 mieli podać numer gate'u. Dzieci chciały do Burger Kinga (był na liście voucherowej), ale niestety zamknięty... Jak już udało się ogarnąć jedzenie na wynos, poszliśmy do bramki i okazało się, że zaczęli wpuszczać już ok 12 tej. a nie 12:20.
o 12: 40 w zasadzie już prawie wszyscy siedzieliśmy na miejscach w samolocie.
W Warszawie wylądowaliśmy o 18:48 czasu lokalnego. Bagaże, sprawdzanie testów itp. Lotnisko opuściliśmy ok 20 tej.

Podsumowanie:
Mieliśmy 22 godziny opóźniony lot.
Zapewniony transfer,nocleg i śniadanie oraz vouchery na jedzenie do wykorzystania przed odlotem.
Ponieśliśmy dodatkowo koszty kolacji (mam rachunek).
Czy przysługuje nam odszkodowanie jeśli podane przez pilota powody opóźnienia lotu są jak wyżej przytoczone?
Przy check inie dostaliśmy tylko informację ogólną dotyczącą zasad odszkodowań za anulację lub opóźnienie lotu. Nie mamy na piśmie żadnej info o przyczynach opóźnienia samolotu. Czy te przyczyny, które podał pilot wykluczają przyznanie odszkodowania?


Szacun za tak szczegółowe opisanie zdarzenia.

Niewiarygodna wydaje mi się przyczyna opóźnienia poprzedniego lotu, gdyż zderzenie z ptakiem wymaga przeglądu i taki samolot musi zawrócić na lotnisko. Po drugie wpuścili was na pokład, gdy nie dojechał mechanik, a później stwierdzili, że skończył się czas pracy załogi. Wszystko szyte grubymi nićmi. Odezwij się za jakiś czas to będę miał informację czy odszkodowanie się należy ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
koincydencja lubi ten post.
 
      
#2233 PostWysłany: 10 Sie 2021 16:47 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7921
HON fly4free
Zderzenie z ptakami może nastąpić także np. w czasie podejścia do lądowania i wtedy oczywiście samolot ląduje na docelowym lotnisku, a nie wraca na to, z którego wyleciał. To tylko tak na marginesie tej historii W6.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2234 PostWysłany: 10 Sie 2021 17:48 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
Witam. Bylby ktos tam mily i sprawdzil o ktorej otwarto drzwi na locie

W68279 31.07 Rzym-Szarm el-Szejk.

Planowo 20,55. Dotkniecie pasa 23.43 Wychodzilem 24.00

Nie byloby problemu,ale mialem 4 loty W6 ,bo dolot byl z KRK i wszystkie 4 byly spoznione w tym ww. o 3 godz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2235 PostWysłany: 10 Sie 2021 18:25 

Rejestracja: 10 Sie 2021
Posty: 3
ansbach1 napisał(a):
koincydencja napisał(a):
....

Podsumowanie:
Mieliśmy 22 godziny opóźniony lot.
Zapewniony transfer,nocleg i śniadanie oraz vouchery na jedzenie do wykorzystania przed odlotem.
Ponieśliśmy dodatkowo koszty kolacji (mam rachunek).
Czy przysługuje nam odszkodowanie jeśli podane przez pilota powody opóźnienia lotu są jak wyżej przytoczone?
Przy check inie dostaliśmy tylko informację ogólną dotyczącą zasad odszkodowań za anulację lub opóźnienie lotu. Nie mamy na piśmie żadnej info o przyczynach opóźnienia samolotu. Czy te przyczyny, które podał pilot wykluczają przyznanie odszkodowania?


Szacun za tak szczegółowe opisanie zdarzenia.

Niewiarygodna wydaje mi się przyczyna opóźnienia poprzedniego lotu, gdyż zderzenie z ptakiem wymaga przeglądu i taki samolot musi zawrócić na lotnisko. Po drugie wpuścili was na pokład, gdy nie dojechał mechanik, a później stwierdzili, że skończył się czas pracy załogi. Wszystko szyte grubymi nićmi. Odezwij się za jakiś czas to będę miał informację czy odszkodowanie się należy ;)


Sprawdziłam i do czego doszłam:
Lot 07.08.2021r. z Warszawy na Teneryfę (samolot, którym mieliśmy wracać z Teneryfy do Warszawy) wizzairem W6 1495 wyleciał opóźniony o 1 godz i 12 minut czyli zamiast o 11 tej wyleciał o 12:12; leciał 5:55 i zamiast o 15:45 wylądował o 17:07, czyli docelowo 1 godzina i 22 minuty opóźnienia. Nie wiem czemu był opóźniony w Warszawie i nie wiem o której załoga zaczęła pracę. Nie umiem sprawdzić czy było zderzenie z ptakiem na jakimś odcinku i nie umiem sprawdzić czy było i czy w racjonalnym czasie zgłoszenie o kontrolę techniczną samolotu i w jakim realnie czasie jest to możliwe. Skoro dostaliśmy pierwszego smsa o opóźnieniu po 11 tej czasu hiszpańskiego tzn. musiał być wysłany już po starcie samolotu z Warszawy, bo wtedy w Wawce było po 12 tej. Wydaje mi się, że wysyłając tą załogę przy opóźnieniu na starcie wizzair już szedł vabanq z czasem pracy załogi. Średni czas opóżnień na tej trasie jest podawany jako 40 minut. Ale nie od dziś wiadomo, że na Teneryfę leci się pod wiatr i zwykle jest opóżnienie. Chociaż nie często tak duże...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2236 PostWysłany: 10 Sie 2021 18:49 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Sprawa wygląda następująco. Wizziar odpisze, że opóźnienie lotu było od niego niezależne i odszkodowanie nie przysługuje. Wątpliwe jest, aby przy wylocie z Warszawy samolot się zderzył z ptakiem i leciał przez kolejne 6 godz. Uzyskanie odszkodowanie polega na wniesieniu sprawy do sądu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
koincydencja lubi ten post.
 
      
#2237 PostWysłany: 10 Sie 2021 22:09 

Rejestracja: 10 Sie 2021
Posty: 3
czyli najpierw reklamacja przez ich stronę a potem szukać prawnika? Bo jakaś szansa jest?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2238 PostWysłany: 10 Sie 2021 22:12 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Szansa spora.Reklamacje składaj koniecznie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2239 PostWysłany: 10 Sie 2021 23:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
koincydencja napisał(a):
czyli najpierw reklamacja przez ich stronę a potem szukać prawnika? Bo jakaś szansa jest?


Daj znać jaką dostaniesz odpowiedź
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2240 PostWysłany: 18 Sie 2021 17:44 

Rejestracja: 18 Sie 2021
Posty: 1
Witam,
05.08.2021 miałem zaplanowany lot z Budapesztu do Nur-sultan (w62249), lot został odwołany o czym byłem poinformowany dopiero 04.08.2021 o godzinie 19:33. Zaproponowali mnie lot 12.08.2021. Zrezygnowałem z lotu. Napisałem do wizair z prośbą o odszkodowanie, odpowiedź Wizzair: "Please accept our apologies for all inconveniences caused by the schedule change. Your flight has been changed due to commercial reasons. We assure you that we make every effort to operate flights according to the original schedule, but sometimes, like all other airlines, we are compelled to readjust our previously set schedule." No i dodali że nic oprócz zwrotu kasy za bilety mnie nie przysługuje. Rozumiem że "commercial reasons" to wina Wizzair i przysługuje mi prawo na 600 EUR. Co ja mam dalej robić pisać do węgierskiego ULC czy gdzie? I jeszcze pytanie czy mogę dodatkowo uzyskać od nich zwrot kosztów dojazdu do Budapesztu, wizy i testa na Covid?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group