Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2196 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 106, 107, 108, 109, 110
Autor Wiadomość
#2181 PostWysłany: 31 Sty 2021 18:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6612
HON fly4free
Patrycja007siu napisał(a):
Czy faktycznie przewoźnik może 'oszukać' i podać nam nieprawdziwą przyczynę odwołania lub błędnie sklasyfikowaną jako 'niezależna od przewoźnika'? Czy prócz zgłoszenia sprawy do ULC jest jeszcze jakiś organ, który mogłoby pomóc w przypadku ubiegania się o odszkodowanie z przyczyny odwołanego lotu na mniej niż 14 dni przed wylotem? (Koszt za bilety przewoźnik zwrócił.)

Pozdrawiam!

Zwykle przewoźnicy stosują taktykę przyczyn niezależnych i sporo oszczędzają bo tylko znikomy procent pasażerów dochodzi swoich praw na drodze sądowej.Taka ci pozostaje jeśli naprawdę chcesz coś zdziałać.ULC po zmianach niestety już nie jest skuteczne.
Góra
 Relacje PM off
Patrycja007siu uważa post za pomocny.
 
 
#2182 PostWysłany: 31 Sty 2021 19:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6097
platynowy
@Patrycja007siu
Cytuj:
Sprawa została zgłoszona do ULC,

Po kiego diabła, nie szkoda Ci czasu i złudnych nadziei?
Cytuj:
jest jeszcze jakiś organ, który mogłoby pomóc w przypadku ubiegania się o odszkodowanie z przyczyny odwołanego lotu na mniej niż 14 dni przed wylotem?

Zgłoś się do pośrednika. Ich listę masz w odpowiednim wątku, wybierz najtańszego.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#2183 PostWysłany: 31 Sty 2021 20:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1840
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Patrycja007siu napisał(a):
Dzień dobry,

odwołano mój lot z Wizzair: Wrocław (WRO) do Keflavik (KEF) wylot dnia 03/10/2020 o godzinie 16:55, numer lotu 1897, a jako przyczynę odwołania podano "niezależne od przewoźnika". Sprawa została zgłoszona do ULC, jednak mając na uwadze komunikat z ich strony ze mają masę zgłoszeń i braki kadrowe rozpatrywanie wniosków znacznie się przedłuży.

W dniu naszego odwołanego lotu inne loty z i do WRO czy KEF operowały, pandemia również nie była przyczyną, ponieważ w tym czasie granice oby Państw były otwarte. Czy faktycznie przewoźnik może 'oszukać' i podać nam nieprawdziwą przyczynę odwołania lub błędnie sklasyfikowaną jako 'niezależna od przewoźnika'? Czy prócz zgłoszenia sprawy do ULC jest jeszcze jakiś organ, który mogłoby pomóc w przypadku ubiegania się o odszkodowanie z przyczyny odwołanego lotu na mniej niż 14 dni przed wylotem? (Koszt za bilety przewoźnik zwrócił.)

Pozdrawiam!


Lot 3 października 2020 WRO-KEF? Wylądował wręcz punktualnie, chyba że FR24 ma błąd.

Załącznik:
kef.JPG


Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2184 PostWysłany: 02 Lut 2021 19:30 

Rejestracja: 31 Sty 2021
Posty: 2
Cytuj:

Lot 3 października 2020 WRO-KEF? Wylądował wręcz punktualnie, chyba że FR24 ma błąd.

Załącznik:
kef.JPG


Być może błąd, bo lot na pewno był odwołany. Być może FR24 pokazuje lot na który przyleciał do KEF na pusto, aby zrobić inna trasę.
Niemniej, dziękuję za pomoc. Rozważę pozew sądowy, skontaktuję się ze znajomym adwokatem, czy sprawa warta zachodu.

A będąc w temacie ULC, bo nie wiem czemu tak się zmieniło, że nie są już w stanie pomóc? Jeszcze kilka lat temu, gdy pracowałam na lotnisku, bardzo często słyszałam od Pasażerów, że udało im się odzyskać odszkodowanie dzięki ULC, sami też często wspominaliśmy paxom o takiej ścieżce egzekwowania odszkodowań od przewoźników.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2185 PostWysłany: 02 Lut 2021 19:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6612
HON fly4free
Ponad rok temu powołano przy ULC rzecznika praw pasażerów,który jedynie wzywa obie strony do dobrowolnej negocjacji.Z reguły linie do tych negocjacji nie przystępują .
Góra
 Relacje PM off  
 
#2186 PostWysłany: 03 Lut 2021 13:26 

Rejestracja: 03 Maj 2014
Posty: 390
Loty: 150
Kilometry: 206 444
niebieski
W moim przypadku W6 odwołał wszystkie loty jakie miałem zaplanowane na rok 2021. Wczoraj dostałem informację o kolejnej zmianie lotu. Ale ponieważ 5 innych lotów zostało odwołanych więc i przyjmę 120% refund za 6 lot. Mam teraz pytanie odnośnie FR. Jak wygladaja loty tą linią. Planuję leciec do LIS tą linia i nie chce otrzymac informacji o odwołaniu lotu. Lot planuję na 1 polowę wrzesnia. Nie wiem czy leciec linia TAP, LOT lub inna.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2187 PostWysłany: 03 Lut 2021 13:29 

Rejestracja: 17 Lis 2013
Posty: 163
niebieski
Ani FR ani LO nie dają extra bonusu za zwrot jak ma Wizz. Nie wiem jak z TP.
Pomimo, że na zwrot hajsu na kartę czeka się długo, to koniec końców oddają co do złotówki.
Jeśli masz 20% extra więcej kasy na loty Wizzem, nie lepiej się nimi wybrać?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2188 PostWysłany: 03 Lut 2021 13:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 6612
HON fly4free
Planować można wszystko,ale nikt poważny nie da ci gwarancji, że do połowy września nie będzie zmian czy odwołań bez względu na to jaką linię wybierzesz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2189 PostWysłany: 04 Lut 2021 21:49 

Rejestracja: 04 Lut 2021
Posty: 1
Witam wszystkich,
odgrzebuję sprawę opóźnionego lotu sprzed półtora roku. 29.07.2019 WAW-OTP W61583 opóźniony o 6:15.
Dzisiejsza odpowiedź Wizzaira na moją reklamację złożoną 01.02.2021 jest negatywna ("został opóźniony na skutek nadzwyczajnych okoliczności na które nie mieliśmy wpływu"). Zakładając, że nie chcę samodzielnie składać pozwu, czy jest sens przekazać teraz moje roszczenie firmie typu Aircashback lub Aircompensa? Czytałem nieco o orzecznictwie związanym z przedawnieniem takich spraw i o ile najpóźniejszy termin złożenia reklamacji do linii nie jest określony, to w przypadku postępowania sądowego sprawa przedawnia się w Polsce po roku od lotu. Czy w/w firmy składają pozwy do sądów rumuńskich lub węgierskich?
Poniżej link do rumuńskiego artykułu, który zachęca do wystąpienia w ciągu 3 lat o odszkodowania dot. wylistowanych lotów z lat 2018-2021. Wśród nich w kategorii 'Polska' na liście jest mój i tylko mój lot. Może to jakiś pewniak na odszkodowanie :shock:
https://banidincer.ro/ai-avut-zbor-anulat-sau-intarziat-cu-wizz-air-in-ultimii-3-ani-afla-aici-daca-poti-primi-400-euro/
Góra
 Relacje PM off  
 
#2190 PostWysłany: 04 Lut 2021 22:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 6097
platynowy
Możesz już zapomnieć o sprawie.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off  
 
#2191 PostWysłany: 05 Lut 2021 14:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 635
Loty: 130
Kilometry: 234 904
srebrny
Hose napisał(a):
@travellista
Jeśli decyzje włoskiego ENAC nie sa wiążące dla przewoźników (tego nie wiem) to nie ma sensu na nic czekać, Wizz to oleje.
Aby ew. iść do sądu potrzeba tylko odmowy przewoźnika, co już masz.


Właśnie wpadła przemiła niespodzianka od linii WizzAir (od Wizz Air Official Cases 9). Okazuje się, że (po mojej skardze do wloskiego urzędu ENAC) przewoźnik zmienił zdanie i prosi o dane bankowe do wykonania przelewu na kwotę 250 EUR :D Tym razem obyło się bez wizyty w sądzie.

La ringraziamo per aver contattato il Servizio Clienti Wizz Air.
Abbiamo ricevuto l'atto di citazione da parte dell'ENAC riguardo il reclamo del Sig. XXX; codice di prenotazione: XXX.
Dopo un'attenta investigazione del caso, volo W6 1432 della rotta BGY-WAW il 07 novembre del 2020, il Passeggero ha diritto ad un indennità di 250 € a norma del regolamento (CE) n. 261/2004 del Parlamento Europeo e del Consiglio.

To był rejs BGY-WAW odwołany przez WizzAir na 2 dni przed datą wylotu bez podania żadnej przyczyny, dział obsługi klienta stwierdził trzykrotnie, że odszkodowanie nie przysługuje.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Relacje PM off
Hose lubi ten post.
Hose uważa post za pomocny.
 
 
#2192 PostWysłany: 17 Mar 2021 00:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2012
Posty: 53
Cześć.

WIZZ zmusił mnie to anulowani rezerwacji co skutkuje zwrotem kasy i bonusem 20%- oficjalny komunikat email.

Całość kwoty za bilety zapłaciłem wykorzystując pkt nagromadzone za aktywne korzystanie z kredytówki raifaisena/bnp- stare dobre czasy ;)

Po anulowaniu lotów nie mogę doszukać się tego dodatkowego bonusa w wysokości 20% - logika podpowiada że te 20% to dostaja tylko ci użytkownicy którzy opłacili lot

pieniążkami ??

Proszę o odpowiedź bardziej doświadczonych podróżników ode mnie 8-)

Dziękuje
Góra
 Relacje PM off  
 
#2193 PostWysłany: 17 Mar 2021 00:41 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 3817
Ta pieniażkami nie punkcikami trzeba
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Relacje PM off  
 
#2194 PostWysłany: 17 Mar 2021 00:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 1461
platynowy
Graniczną datą zmiany sposobu naliczania punktów przy anulacji biletu był 30.06.2020.
Za rezerwacje przed tą datą otrzymywało się dodatkowe 20% w punktach.
Po tej dacie nie ma bonusu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2195 PostWysłany: 17 Mar 2021 01:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2012
Posty: 53
dziękuję 8-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2196 PostWysłany: 27 Mar 2021 16:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1840
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
giedoka napisał(a):
Hej,

widzę, że to chyba jakaś grubsza sprawa z tym prundem.... 29.09 miałem mieć lot Wizzem JMK - KTW. Lot miał być o godzinie 21:20. Przesunęli na następny dzień na 12:20. Powód? Awaria lampek na pasie lądowania. Także no 15h opóźnienia. Oczywiście ogarnęli nam hotel (trochę słabo, bo wylądowaliśmy w jakimś syfie w porównaniu do tego co mieliśmy, ale no lepsze to niż nic). Natomiast niestety tego czasu nikt mi nie odda.

Po powrocie mieliśmy dość znaną sytuacje - w KTW zaczepił nas pan z firmy DelayFix i zaproponował pomoc w odszkodowaniu (prowizja 25% normalnie i 40% sądowo). Ogólnie wiem, że działając na własną rękę nic nie zdziałam bo wina lotniska. W ostateczności dostanę jedynie jakieś nic nie warte vouchery. Wiem też, że te wszystkie firmy pomagające w dostaniu odszkodowania nie robią nic wiele więcej niż to co mogłaby zrobić dana osoba sama, ALE tu pojawia się hasło „pozew zbiorowy”. Przez to że znaleźli kilka osób potrzebujących pomocy, będzie możliwy pozew zbiorowy, który CHYBA da większą szanse na uzyskanie odszkodowania.

Moje pytanie jest takie: czy w takim wypadku lepiej skorzystać z ich pomocy czy olać to i dostać voucher na piwko, który nawet nie wiem czy wykorzystam kiedykolwiek? :p


Przysługuje odszkodowanie za odwołany lot Katowice-Mykonos-Katowice w dniu 29.09.2020
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2196 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 106, 107, 108, 109, 110

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group