Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3680 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#2161 PostWysłany: 30 Lis 2020 14:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2203
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
Czy to normalne że Wizz Air nie odpowiada na reklamacje w sprawie opóźnienia lotu? Czy mam po prostu pecha i łatwiejsza drogą będzie pisania do nich do skutku?
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#2162 PostWysłany: 30 Lis 2020 14:52 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Jest jeszcze możliwość przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR). Więcej informacji znajduje się na http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Wypełniając informacje o sprzedawcy na platformie ODR wpisuje się adres e-mail odr@wizzair.com Tylko nie wiem jak długo się czeka na odp. i na ile to jest skuteczne. Może ktoś to przerabiał i się wypowie. Co do ponowienia wniosku do nich to można spróbować,ale wydaje mi się,że dobrowolnie nie zapłacą.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2163 PostWysłany: 13 Gru 2020 10:57 

Rejestracja: 13 Gru 2020
Posty: 4
Cześć,

Walczę z Wizzem o odszkodowanie za lot. Może będziecie mieli jakieś porady lub doświadczenia.

tl;dr Wizzair wypłacił odszkodowania innym pasażerom, mi odmawia. Rumuni mają bałagan w papierach.

W 2018 byłem pasażerem lotu W6 1584, z Bukaresztu OTP do Warszawy WAW. Przylot nastąpił z ponad trzygodzinnym opóźnieniem, konkretnie 3 godz. 1 min. (sic!) ;).
Zgłosiłem roszczenie do Wizza, odmówili powołując sie na przyczyny operacyjne.
Zgłosiłem sprawę do ULC (przed upływem roku od zdarzenia), dostałem informacje o skierowaniu wniosku do rumuńskiego ANPC jako urzędu właściwego terytorialnie.
Na tym etapie kilkoro innych pasażerów tego lotu już dostało odszkodowanie.
Z Rumunii długo nie miałem żadnych wiadomości, ostatecznie, już w 2020, przy pomocy ECC Romania (tamtejszy oddział Europejskiego Centrum Konsumenckiego) dowiedziałem się, że ANPC przekazała sprawę do agencji ochrony konsumentów (CJPC) regionu Ilfov, na nasze to odpowiednik wojewódzkiego/powiatowego rzecznika konsumentów i jest to region w jakim znajduje się lotnisko Otopeni.
Czytacie to dalej?
Otóż udało mi się dodzwonić do CJPC Ilfov, okazało się, że mój wniosek... zgubili i już nie są w stanie pomóc bo system nie pozwala.

Zgłosiłem się do polskiego Europejskiego Centrum Konsumenckiego, którzy przyjęli wniosek, ale odpowiedzieli, że wedle wizzaira:
    Odmawiaja wypłaty, bo powodem opóźnienia były "nadzwyczajne okoliczności pogodowe" (na początku powoływali się na trudności operacyjne),
    Odszkodowania dla innych pasażerów były przyznane przez pomyłkę

Mam teraz takie opcje:
    Skarga przez platformę ODR (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main ... how&lng=PL), ale to także postępowanie polubowne.
    Skorzystanie z Europejskiej Procedury Drobnych Roszczeń. To już normalne postępowanie sądowe, choć składane przez internet, po polsku.
    Zgłoszenie się do jednego z pośredników AirCashBack itp. (jakbym wiedział to bym się od razu zgłosił). Ale: co jeśli przekaże sprawę pośrednikowi, a ten pozostanie bezczynny? Co jeśli zgłoszę się do pośrednika i jednocześnie skorzystam z jednej z dwóch powyższych opcji?

Mam nadzieję, że dotrwaliście do końca, będę wdzięczny za porady.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2164 PostWysłany: 13 Gru 2020 12:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Odpowiem od końca.

Uzyskanie odszkodowania to nie loteria, w której szansa zwiększa się z ilością wykupionych losów. Sporo osób składa wnioski w kilku firmach licząc (no właśnie nie wiem na co), że uzyska szybciej odszkodowanie lub w podwójnej wysokości. Konsekwencją czego jest totalny chaos i zamieszanie, bo zawierają i cesję i udzielają pełnomocnictwa. Jeśli dochodzisz odszkodowania bądź konsekwentny.

Istnieje możliwość uzyskania odszkodowania na drodze sądowej, ale problemy możesz napotkać przy przedawnieniu. Innej skutecznej drogi raczej nie widzę. Problem tkwi, w tym że jeśli przewoźnik czegoś nie musi to tego nie robi, chyba że ktoś go do tego zmusi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#2165 PostWysłany: 17 Gru 2020 09:53 

Rejestracja: 13 Gru 2020
Posty: 4
Dzięki. Właśnie tu mam wątpliwości, jeśli bym wiedział, że pośrednik wywalczy odszkodowanie to z chęcią bym skorzystał z jego usług. Pytanie czy ktokolwiek spotkał się z sytuacją, że taki pośrednik nie podjął żadnych kroków, albo tylko te wstępne. Jak często pośrednicy oddają sprawy do sądu? Zakładam, że wnioskiem do ULC przerwałem bieg przedawnienia.
Widzę ryzyko tego, że mając do wyboru walkę o jedno skomplikowane odszkodowanie i, w tym samym czasie, dwa proste (a więc dwie prowizje) decyzja biznesowa firmy będzie łatwa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2166 PostWysłany: 20 Gru 2020 11:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
@tomasz michal
Wniosek do ULC nie przerwał biegu przedawnienia. W ogóle złożyłeś go do Prezesa ULC czy Rzecznika Praw Pasażerów?
Marnie widzę szanse na cokolwiek.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2167 PostWysłany: 27 Gru 2020 18:10 

Rejestracja: 07 Lis 2017
Posty: 6
Cześć. Miałem mieć dzisiaj 27.12 lot z Warszawy (lotnisko Chopina) do Liverpoolu, ale został on odwołany wczoraj o 20:00. Powód odwołania nie został podany. Zaproponowali mi do wyboru: zwrot środków (120%) lub przebookowanie na 29.12. Czy jest szansa na uzyskanie odszkodowania za odwołany lot?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2168 PostWysłany: 27 Gru 2020 18:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2233
złoty
@cychu Złóż reklamacje do WizzAir, a po otrzymaniu odmowy do brytyjskiego AviationADR, wszystko załatwisz online i bez kosztów.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2169 PostWysłany: 27 Gru 2020 19:41 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
cychu napisał(a):
Cześć. Miałem mieć dzisiaj 27.12 lot z Warszawy (lotnisko Chopina) do Liverpoolu, ale został on odwołany wczoraj o 20:00. Powód odwołania nie został podany. Zaproponowali mi do wyboru: zwrot środków (120%) lub przebookowanie na 29.12. Czy jest szansa na uzyskanie odszkodowania za odwołany lot?


W praktyce żadnych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#2170 PostWysłany: 27 Gru 2020 19:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1388
niebieski
Bo? Dzisiaj zostały zrealizowane przynajmniej 4 rejsy Wizzaira z PL do UK, w tym WAW-LTN. Poszczególne anulowali, w tym wspomniany WAW-LPL. Nie ma zakazu lotów, anulacje to decyzja biznesowa.


Ostatnio edytowany przez klapio, 27 Gru 2020 20:41, edytowano w sumie 1 raz
cytowanie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2171 PostWysłany: 27 Gru 2020 20:01 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
Jest to ciekawa kwestia. Bo zakaz dotyczy lądowania w Polsce a nie lotów z Polski.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2172 PostWysłany: 27 Gru 2020 20:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1388
niebieski
Nie ma nawet czegoś takiego jak "zakaz lądowania". Jak najbardziej mogą lądować na pusto i odlatywać, co zresztą Wizz robi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2173 PostWysłany: 27 Gru 2020 22:04 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
@manyaky
§1 rozporządzenia:
Cytuj:
1. Wprowadza się zakaz wykonywania, na lotniskach wpisanych do rejestru lotnisk cywilnych i lądowiskach wpisanych do ewidencji lądowisk, lądowania przewożących pasażerów cywilnych statków powietrznych wykonujących loty międzynarodowe z lotnisk położonych na terytorium

Ale, masz rację, na pusto i z towarem można.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2174 PostWysłany: 27 Gru 2020 22:12 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1388
niebieski
No oczywiście, chodzi o to, że "przewożących pasażerów", bezwzględnego nie ma, co byłoby samo w sobie kuriozum.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2175 PostWysłany: 29 Gru 2020 00:05 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
C-74/19 aż się prosi, żeby powołać.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2176 PostWysłany: 18 Sty 2021 20:45 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Szanowni,

Mam pytanie, czy "technical checks due to a birdstrike that occurred on the previous flight" sa kwalifikowane jako okoliczności nadzwyczajne. Pisałem z austriackim odpowiednikiem ULC i takie wyjaśnienie im przekazali wykazując na to dowody.

Czy w tej sytuacji ma sens pozew czy sytuacja raczej na przegrana?.

Dzięki za podpowiedź.


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 19 Sty 2021 11:02, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2177 PostWysłany: 18 Sty 2021 20:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Podaj wszelkie szczegóły, kiedy miałeś lot jaki numer, jakie było opóźnienie etc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2178 PostWysłany: 19 Sty 2021 10:24 

Rejestracja: 06 Lip 2015
Posty: 113
Dotyczy lotu Wizzair W6 2898 w dniu 06.07.2020 z Podgoricy do Wiednia. STA 09:45, Landed 13:40.

Dzięki za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2179 PostWysłany: 19 Sty 2021 18:05 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Każdy sąd w każdym PC inaczej podchodzi do Rozporządzenia, u nas widziałbym jakieś szanse, ale w Austrii czy na Węgrzech nie mam pojęcia :(
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
_Grzegorz lubi ten post.
 
      
#2180 PostWysłany: 31 Sty 2021 18:22 

Rejestracja: 31 Sty 2021
Posty: 2
Dzień dobry,

odwołano mój lot z Wizzair: Wrocław (WRO) do Keflavik (KEF) wylot dnia 03/10/2020 o godzinie 16:55, numer lotu 1897, a jako przyczynę odwołania podano "niezależne od przewoźnika". Sprawa została zgłoszona do ULC, jednak mając na uwadze komunikat z ich strony ze mają masę zgłoszeń i braki kadrowe rozpatrywanie wniosków znacznie się przedłuży.

W dniu naszego odwołanego lotu inne loty z i do WRO czy KEF operowały, pandemia również nie była przyczyną, ponieważ w tym czasie granice oby Państw były otwarte. Czy faktycznie przewoźnik może 'oszukać' i podać nam nieprawdziwą przyczynę odwołania lub błędnie sklasyfikowaną jako 'niezależna od przewoźnika'? Czy prócz zgłoszenia sprawy do ULC jest jeszcze jakiś organ, który mogłoby pomóc w przypadku ubiegania się o odszkodowanie z przyczyny odwołanego lotu na mniej niż 14 dni przed wylotem? (Koszt za bilety przewoźnik zwrócił.)

Pozdrawiam!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3680 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group