Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#2141 PostWysłany: 01 Paź 2020 18:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Pozew zbiorowy określenie używane jak mantra za którym nic nie stoi. Pozew zbiorowy nie jest pozwem lepszym od zwykłego pozwu. Pozew 1000 osób jest tak samo skuteczny jak pozew małoletniego. Pomiędzy pasażerami zachodzi współuczestnictwo formalne, choć są Sądy które mają inne zdanie.

Ps. Osoby, które zaczepiają nie mają dostępu do tajnych baz przewoźników. Widzą, że jest opóźniony lot dlatego zachęcają do złożenia wniosku wszystkimi metodami.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
City break w Abu Zabi za 1342 PLN. Loty (piątek-poniedziałek) z Krakowa i pobyt w 4* hotelu City break w Abu Zabi za 1342 PLN. Loty (piątek-poniedziałek) z Krakowa i pobyt w 4* hotelu
6 dni na Sycylii za 1193 PLN. Loty do Katanii z Katowic i noclegi blisko plaży 6 dni na Sycylii za 1193 PLN. Loty do Katanii z Katowic i noclegi blisko plaży
#2142 PostWysłany: 08 Paź 2020 09:41 

Rejestracja: 07 Wrz 2011
Posty: 14
Witam
Chciałem spytać o skuteczność Szwedzkiego ULC (chyba się nazywa ARN) i czy jest sens do nich pisać?
Sprawa wygląda tak, że wizzair odwołał lot powrotny NYO-KRK wyjaśniając to zmianą rozkładu. Zaproponowali powrót 2 dni później, ale ja się zdecydowałem na lot tego samego dnia, ale do Gdańska (wylot ponad 7h wcześniej). Generalnie w moim rozumieniu przepisów przysługuje odszkodowanie. Wizzair oczywiście odmówił zasłaniając się swoimi ogólnymi warunkami przewozu, że mi zaproponowali lot alternatywny. Szykowałem już skargę do Rzecznika, ale doczytałem że to urząd hołdujący polskim tradycjom, czyt. zero skuteczności. Zresztą odwołany lot startował w Szwecji, więc chyba tam powinienem pisać. Ale jeśli ich skuteczność jest podobna do polskiego Rzecznika to szkoda mi czasu i zachodu i zwrócę się po prostu do jakiejś specjalistycznej firmy żeby się tym zajęła za prowizję.
Dodam, że dotyczy to 3 pasażerów (z czego jeden to niemowlę, ale z tego co wiem to według jednego z wyroków w UK też się liczy jako pasażer).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2143 PostWysłany: 08 Paź 2020 12:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wyrok z UK tyle obchodzi polskie sądy co zeszłoroczny deszcz. Każdy okręg ma inną linie orzeczniczą.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2144 PostWysłany: 09 Paź 2020 09:01 

Rejestracja: 07 Wrz 2011
Posty: 14
Dzięki za stwierdzenie oczywistości. A odpowiedź na moje pytanie znasz?


Ostatnio edytowany przez klapio, 09 Paź 2020 11:54, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2145 PostWysłany: 09 Paź 2020 17:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Pytanie jest błędnie sformułowane. Pytasz o skuteczność szwedzkiego ULC. Czym jest skuteczność? Skuteczność zależy od respektowania decyzji organu przez Wizzair i co w sytuacji, gdy tej decyzji nie respektuje. Jakie są środki przymusu? Czy w ogóle jakiekolwiek są? Wizzair respektuje wyroki sądu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2146 PostWysłany: 09 Paź 2020 17:37 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4791
platynowy
ansbach1 napisał(a):
Pytanie jest błędnie sformułowane.......Wizzair respektuje wyroki sądu.

To i odpowiedz źle sformułowana :D

Czyżby zawsze respektują, komornik co najmniej kilka razy potrącił z ich konta należne sumy z odsetkami

Wyrok sądu, prawomocny wyrok skutecznie pozwala ściągnąć to co nam się należy :!:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2147 PostWysłany: 09 Paź 2020 18:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2233
złoty
@sirlod Szwedzki ARN wydaje tylko rekomendację, które WizzAir olewa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2148 PostWysłany: 09 Paź 2020 21:04 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czyli pozostaje pozew trzy osoby to raptem 300 zł ryzyka plus 948 złotych potencjalnych kosztów zastępstwa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2149 PostWysłany: 12 Paź 2020 08:40 

Rejestracja: 07 Wrz 2011
Posty: 14
Hose napisał(a):
@sirlod Szwedzki ARN wydaje tylko rekomendację, które WizzAir olewa.


Ok, więc wszystko jasne. Dzięki za odpowiedź.
Czyli sprawa leci do sądu, jeszcze tylko się zastanowię czy samemu to prowadzić czy zlecić firmie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2150 PostWysłany: 22 Paź 2020 14:57 

Rejestracja: 07 Wrz 2011
Posty: 14
No to jeszcze dopytam. Możecie polecić jakąś firme/kancelarię która się tym zajmuje (za prowizję z wygranej sprawy)? Pisałem do odwołany-lot.pl, ale nie odpowiadają.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2151 PostWysłany: 22 Paź 2020 15:17 

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 809
platynowy
Może informacje z tego tematu się przydadzą: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2152 PostWysłany: 22 Paź 2020 15:21 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8584
złoty
Zacznij od najtańszej firmy z tej listy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2153 PostWysłany: 06 Lis 2020 21:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 948
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
Taka sytuacja - miałem zarezerwowany lot WizzAir na trasie Bergamo (BGY) – Warszawa (WAW) na jutro (sobota 07.11). W dniu wczorajszym w godzinach wieczornych dostałem od linii wiadomość, ze lot został odwołany i klasyczny e-mail o zwrocie kasy lub przebukowanie na -14/+60 dni, co w moim przypadku akurat nie wchodzi w grę. Oczywiście zmiana na innego przewoźnika w „landrynce” jest niemożliwa. Przed „zawieszeniem” tej trasy jest niby jeszcze lot BGY-WAW we wt. 10.11, ale nie ma żadnej pewności, czy Wizz znów w ostatniej chwili go nie skasuje, widziałem na FlightRadar24, ze lot z 05.11 również się nie odbył, a był wcześniej zaplanowany. Podejrzewam, ze linia anulowała ten rejs z przyczyn ekonomicznych, w chwili obecnej nie ma bowiem oficjalnego zakazu lotów miedzy Włochami a Polską. Wprawdzie Lombardia znalazła się w czerwonej strefie, ale rejsy międzynarodowe nadal się odbywają, można wrócić do domu, sam WizzAir dzisiaj wykonał 2 połączenia a 2 kolejne loty startują niebawem. Czy dobrze rozumiem, ze skoro linia zdecydowała się skasować połączenie na niespełna 48 h przed wylotem i nie ma tutaj czynnika pogodowego, zderzenia z ptakiem czy siły wyższej lub zakazu lotów, to należy mi się odszkodowanie 250 EUR i mogę w procesie reklamacyjnym domagać się zwrotu kosztu nowego biletu na analogicznej trasie w innej linii (np. FR BGY-WMI czy LO MXP-WAW)? Dzięki za podpowiedz :)
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2154 PostWysłany: 06 Lis 2020 22:13 

Rejestracja: 24 Paź 2020
Posty: 502
Należy się 250 euro odszkodowania, to z pewnością. Co do pytania drugiego - raczej nie odzyskasz kasy za alternatywny rejs organizowany na własną rękę.
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista lubi ten post.
travellista uważa post za pomocny.
 
      
#2155 PostWysłany: 11 Lis 2020 21:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 948
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
WizzAir niestety nieładnie sobie pogrywa. Pierwsza reklamacja i klasyczne copy-paste bez żadnej argumentacji z odmową wypłaty odszkodowania.

„Uprzejmie informuję, że w przypadku odwołania lub zmiany rozkładowej pasażerowi przysługuje darmowe przebookowanie lotu lub pełny zwrot, dodatkowo oferujemy także 120% zwrotu na konto wizz. Niestety nie przysługuje Panu odszkodowanie.”

W odpowiedzi na tego surowego gotowca zapytałem o dokładniejszy powód anulowania rejsu, powołałem się ponownie na Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady. U mnie odwołanie nastąpiło w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i nie zaoferowano mi zmiany na rejs, umożliwiający mi wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.

W mojej ocenie nie zaszły także nadzwyczajne okoliczności uzasadniające anulowanie rejsu, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków – skoro rejs skasowano na 2 dni przed datą wylotu możemy wykluczyć niesprzyjające warunki pogodowe, zderzenie z ptakiem, strajk itd. Co więcej, ani w dniu 05.11.2020 (data anulowania lotu) ani w dniu 07.11.2020 (planowany termin loty W61432) nie istniały ograniczenia rządowe zakazujące wykonywania połączeń lotniczych z Włoch do Polski. Dwa takie połączenia na trasach bardzo podobnych w dniu 07.11.2020 odbyły się zgodnie z rozkładem – rejs linii Ryanair FR3898 na trasie Bergamo (BGY) – Warszawa Modlin (WMI) oraz rejs PLL LOT LO318 na trasie Mediolan Malpensa (MXP) – Warszawa (WAW). Także w dniu 07.11.2020 jedno połączenie na trasie Bergamo (BGY) – Tirana (TIA) wykonała linie WizzAir (rejs W6 4846).

Niestety, kolejna odpowiedź to również pustosłowie, które zupełnie nic nie wnosi do sprawy:

„Wizz Air przestrzega stosownych międzynarodowych i krajowych przepisów prawnych i regulacji. Nie mamy obowiązku wypłacania odszkodowania, jeśli odwołanie lotu zostało spowodowane zaistnieniem wyjątkowych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.”

I tyle w temacie od nich. Złożyłem reklamację do włoskiego urzędu ENAC, ale domyślam się, że sprawa tam może utknąć. Co radzicie zrobić w takiej sytuacji? Czy dobrze domyślam się, że kolejny krok to rozpoczęcie postępowania sądowego? Czy ew. poczekać jeszcze jakiś czas na informację z Italii i ponownie uderzyć do przewoźnika bądź ew. podeprzeć się nią w sądzie?
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2156 PostWysłany: 12 Lis 2020 08:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2233
złoty
@travellista
Jeśli decyzje włoskiego ENAC nie sa wiążące dla przewoźników (tego nie wiem) to nie ma sensu na nic czekać, Wizz to oleje.
Aby ew. iść do sądu potrzeba tylko odmowy przewoźnika, co już masz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista uważa post za pomocny.
 
      
#2157 PostWysłany: 12 Lis 2020 09:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 948
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
Jeśli dobrze to interpretuję, to wprawdzie ENAC może nałożyć na przewoźnika karę, ale niekoniecznie ma taką moc, by wypłacone zostało wtedy odszkodowanie:

ENAC is the National Body (NEB) responsible for the enforcement of the Regulation 261/2004 in Italy and lays down sanctions towards air carriers in case of ascertainment of infringements. The complaint activates ENAC’s inspections aimed at ascertaining possible violations of passengers' rights with the aim of preventing future infringements and contributing to monitoring the quality of the services provided to users. At the end of the inspection activity, ENAC informs the passenger, for the purposes of transparency, about the filing of the complaint or the start of the sanction procedure. The activity of ENAC is not aimed at satisfying the passenger's claims for compensation, nor at providing legal assistance and consulting services. In order to enforce individual rights, directly and personally, passengers may wish to consider seeking legal advice on the means of redress available at the national Court.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2158 PostWysłany: 30 Lis 2020 14:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Cze 2013
Posty: 2203
Loty: 807
Kilometry: 1 954 890
srebrny
Jaka powinna być ścieżka postępowania jeżeli WizzAir od 2 miesięcy nie odpowiedział na mojego maila w związku z opóźnieniem lotu (WAW-BVA) za który należy się odszkodowanie? Powinienem pisać do nich ponownie (zrobiłem to przez formularz na stronie) czy od razu pismo do ULC?
_________________
Relacje: weekend w Australii i na Alasce.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2159 PostWysłany: 30 Lis 2020 14:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
Na pewno nie ma sensu do ULC. Zostaje ci droga sądowa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2160 PostWysłany: 30 Lis 2020 14:44 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2597
Loty: 243
Kilometry: 297 179
Pismo do ULC nie ma już większego sensu bo nie przerywa biegu przedawnienia. Przedsądowe wezwanie do zapłaty i powództwo. Trzeba tylko pamiętać, że pozywa się linię a nie odział. W korespondencji natomiast adres polskiego oddziału. Inna sprawa że czekanie obecnie na rozpoznanie sprawy to pewnie minimum rok.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3679 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group