Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2152 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 104, 105, 106, 107, 108  Następna
Autor Wiadomość
#2121 PostWysłany: 17 Wrz 2020 13:46 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 1174
platynowy
-- 17 Wrz 2020 13:45 --

Skoro wina jest po stronie lotniska w Mykonos (awaria prądu) to o JAKIM odszkodowaniu mowa..... Fakty niestety, chyba że udowodnicie inne przyczyny (w sądzie)

-- 17 Wrz 2020 13:46 --

mzagro napisał(a):
Witam, lot JMK-KTW przewidziany na dzień 01-09-2020 wyleciał dnia następnego o godz. 10. Powodem takiego opóźnienia były problemy z prądem na lotnisku w Mykonos, a bez świateł nawigacyjnych nie było mowy o lądowaniu. Samolot na Mykonos więc przyleciał dopiero rano i mogliśmy wylecieć do Katowic. Myślicie, że odszkodowanie przysługuje w takim wypadku?
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#2122 PostWysłany: 17 Wrz 2020 21:28 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1744
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
-- 17 Wrz 2020 21:23 --

Po pierwsze i najważniejsze pasażer jedyne co musi udowodnić to, że się stawił na pokład i nic więcej. To przewoźnik chcąc się zwolnić musi udowodnić wystąpienie nadzwyczajnej okoliczności, co powiedzmy szczerze nie należy do prostych rzeczy. Udowodnić bowiem nie znaczy wskazać, że "była zła pogoda" lub "nie było prądu".

Za nadzwyczajną okoliczność SO Warszawa-Praga nie uznaje strajku kontrolerów lotu, bo przewoźnik nie udowodnił, że strajk miał miejsce, że miał wpływ na dany lot i podjął on wszelkie racjonalne środki. Nie zachęcam do składania pozwu, ale naprawdę przy bierności przewoźnika nic nie jest przesądzone.

-- 17 Wrz 2020 21:28 --

mzagro napisał(a):
Witam, lot JMK-KTW przewidziany na dzień 01-09-2020 wyleciał dnia następnego o godz. 10. Powodem takiego opóźnienia były problemy z prądem na lotnisku w Mykonos, a bez świateł nawigacyjnych nie było mowy o lądowaniu. Samolot na Mykonos więc przyleciał dopiero rano i mogliśmy wylecieć do Katowic. Myślicie, że odszkodowanie przysługuje w takim wypadku?



Dostałeś oficjalną odpowiedź? 1 września samoloty lądowały przed lotem z Katowic i po. Czyżby wyłączyli na przylot samolotu z Katowic?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2123 PostWysłany: 17 Wrz 2020 21:48 

Rejestracja: 16 Wrz 2020
Posty: 6
-- 17 Wrz 2020 21:30 --

Dostałem właśnie odpowiedź od Wizz Air, że odszkodowanie nie przysługuje. Natomiast na nocleg i jedzenie chcą rachunki.

-- 17 Wrz 2020 21:48 --

ansbach1 napisał(a):

Dostałeś oficjalną odpowiedź? 1 września samoloty lądowały przed lotem z Katowic i po. Czyżby wyłączyli na przylot samolotu z Katowic?


Akurat ta przyczyna została wskazana przez Katowice Airport na ich facebooku. Wizz Air odpisał ogólnikowo, że to nie ich wina i tyle.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2124 PostWysłany: 17 Wrz 2020 22:58 

Rejestracja: 16 Wrz 2020
Posty: 6
A jeśli chciałbym złożyć skargę do Rzecznika Praw Pasażera żeby chociaż dowiedzieć się o oficjalną przyczynę opóźnienia to muszę to wysłać skargę do Grecji??
Góra
 Relacje PM off  
 
#2125 PostWysłany: 17 Wrz 2020 23:21 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1744
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Czym jest oficjalna przyczyna? Rzecznik nie ustali przyczyny, dopiero w sądzie Wizzair przedstawi dokumenty.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2126 PostWysłany: 18 Wrz 2020 08:44 

Rejestracja: 16 Wrz 2020
Posty: 6
Czyli jedyna droga to droga sądowa z ryzykiem ze będę musiał zapłacić koszty? Bez sensu to dlaczego wizz air nie poda przyczyny opóźnienia :roll:
Góra
 Relacje PM off  
 
#2127 PostWysłany: 18 Wrz 2020 09:20 

Rejestracja: 25 Sie 2019
Posty: 110
Loty: 49
Kilometry: 85 041
niebieski
Bo im się to nie opłaca. Lepiej napisać ogólnikowy bull-shit niż powiedzieć konkret.
A nuż się odczepią.

Niemniej - jak samolot z KTW nawet nie wystartował - to musieli wiedzieć wcześniej.
Przecież z racjonalnych rzeczy które mogli wykonać to:
1. opóźnić start z KTW
2. opóźnić lądowanie w Mykonos

To nie lata 80te kiedy to awaria prądu trwałą 3 dni.
Plus, że rachunki chcą - bo to już opieka nad pasażerem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2128 PostWysłany: 18 Wrz 2020 09:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1744
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Im bardziej ogólnikowa wiadomość tym większa szansa że się należy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2129 PostWysłany: 18 Wrz 2020 09:28 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 1174
platynowy
V3ntr napisał(a):


Niemniej - jak samolot z KTW nawet nie wystartował - to musieli wiedzieć wcześniej.
Przecież z racjonalnych rzeczy które mogli wykonać to:
1. opóźnić start z KTW
2. opóźnić lądowanie w Mykonos

.


Na ten przykład masa lotnisk ma przerwę nocną (wylot po 21, a jeszcze trzeba tam dolecieć) i nic z tym nie zrobisz patrz Poznań po bodajże 1 w nocy choćby przekierowanie do Moskwy bo tam nie wylądujesz

Awarie prądu potrafią trwać, czy nam się to podoba czy nie

ansbach wszystko wyjaśnił, chcesz idziesz do sądu

..A propo sądu................

ansbach1 napisał(a):
-

Po pierwsze i najważniejsze pasażer jedyne co musi udowodnić to, że się stawił na pokład i nic więcej. To przewoźnik chcąc się zwolnić musi udowodnić wystąpienie nadzwyczajnej okoliczności, co powiedzmy szczerze nie należy do prostych rzeczy. ..............


...ten sam autor @ansbach1
"W uzasadnieniu podajecie opis oraz wskazujecie dowody. Podstawą są boarding passy, potwierdzenia rezerwacji, a także inne dokumenty potwierdzające wasze twierdzenia jak zeznania świadków, choć niekoniecznie"
Uczciwie jest podać to co napisano np. na stronie FB Lotniska w Pyrzowicach o awarii prądu , bo póki co niczym innym nie dysponują ....wiem można załączyć screen z Odloty/Przyloty Lotniska Mykonos

"Jeżeli przegracie co jest możliwe, gdy nie udowodnicie, że ...........................czy ewentualnie była mgła, a wy twierdzicie że nie było to sąd oddala powództwo i zasądza koszty od was"
Góra
 Relacje PM off  
 
#2130 PostWysłany: 18 Wrz 2020 11:32 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1744
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Wskazany przez Ciebie fragment jest z 5 lutego 2019 r. w tamtej dacie prowadziłem kilka postępowań, dzisiaj jest ich kilkaset, dlatego doświadczenie jest większe. Proces cywilny ma charakter kontradyktoryjny, w którym sędzia powinien być obserwatorem wydającym wyrok na podstawie zgłoszonych przez strony dowodów. To na przewoźniku spoczywa ciężar udowodnienia wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności. W opisanej sytuacji stwierdza, że przyczyną była awaria prądu, powód odnosi się do tego dowodu to jest przyznaje lub zaprzecza. Jeśli przyznaje sprawa jest prosta. Jeśli zaprzecza przewoźnik musi ten fakt udowodnić. Wszystko zależy od wartości dowodu i....sądu. Dla jednego sądu informacja z fejsa będzie dowodem, dla innego nie będzie dowodem. Owszem możesz siedzieć z założonymi rękami i nic nie robić, a z drugiej strony może przedstawiać wszystko, co sprawi, że sąd nabierze wątpliwości to jest krótka przerwa, lądowanie innych lotów, brak potrzeby odwołania lotu, upływ czasu pracy załogi etc. Czy te działania przyniosą efekt? Nie wiadomo, bo sąd nie mówi ci, że sprawa jest wygrana. Z ostrożności procesowej przedstawiasz wszystko na swoją korzyść. Sąd na końcu może napisać, że pozwany nie sprostał ciężarowi dowodu i powództwo uwzględni i Twoje starania były zbędne. Z drugiej strony mogą zasiać wątpliwość i napisać "jak słusznie wskazał Powód" Kolejnym elementem jest podjęcie wszelkich racjonalnych środków i tutaj jest większy problem, bo każdy sąd może ocenić inaczej. Wracając do Mykonos. Jeśli była awaria to ile trwała, czy przewoźnik przewidział wystąpienie tej okoliczności w systemie rotacji (kłania się wyrok Ratnieks vs Air Baltic) czy może przyczyną odwołania lotu był upływ czasu pracy załogi, który nastąpiłby podczas lotu powrotnego, opcji jest sporo.

Nie widziałem na profilu lotniska informacji o awarii prądu. Skąd taka informacja?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2131 PostWysłany: 19 Wrz 2020 08:46 

Rejestracja: 16 Wrz 2020
Posty: 6
-- 19 Wrz 2020 08:43 --

ansbach1 napisał(a):
W
Nie widziałem na profilu lotniska informacji o awarii prądu. Skąd taka informacja?


Lotnisko udzieliło odpowiedzi w komentarzu pod postem chyba z 1 lub 2 września.

-- 19 Wrz 2020 08:46 --

dg72 napisał(a):
Uczciwie jest podać to co napisano np. na stronie FB Lotniska w Pyrzowicach o awarii prądu , bo póki co niczym innym nie dysponują


Po co pisać o awarii prądu, przecież nie będę się pogrążać w pozwie. :D poza tym co to za awaria prądu jak na lotnisku prąd był :D

No lotnisko się już zamykało, ono chyba działa tylko do 22, dlatego pewnie dopiero rano przyleciał lot z KTW.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2132 PostWysłany: 23 Wrz 2020 23:24 

Rejestracja: 22 Sty 2012
Posty: 1393
srebrny
Jak jest liczony okres na poinformowanie przez linię od odwołaniu lotu, żeby ta uniknęła wypłaty odszkodowania. Co do godziny/minuty czy do dnia?

Właśnie dostałem informację o odwołaniu mojego lotu na 7 października. Wychodzi równe 14 dni, ale patrząc na godziny (godzina wysłania maila z informacją o anulowaniu 22:18, godzina wylotu 14:40) już jest 13 dni 16 godz 22 min. Należy się odszkodowanie? ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2133 PostWysłany: 23 Wrz 2020 23:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5863
platynowy
Nie.
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
Mar77 lubi ten post.
 
 
#2134 PostWysłany: 27 Wrz 2020 13:37 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 2
Ja jestem za to pasażerem samolotu z 1.09 na trasie KTW-JMK i zastanawiam się skąd pochodzą informacje o awarii prądu.
Otrzymałem oficjalną informację od lotniska w tej sprawie:
Cytuj:
Regarding your inquiry, we would like to inform you that in Mykonos airport the Precision Approach Path Indicator lights (PAPIs) are under testing process due to maintenance and the alignment process has been planned in cooperation with Hellenic Civil Aviation Authority (HCAA).
HCAA performs these type of checks (flight check).

All Air carriers have been informed through the applicable procedures since August 28th 2020. Each Air carrier has its own procedures for flight operations, which are affected by various factors. Therefore,
We strongly suggest you to contact directly the respective airline for further details.


Zatem nie są to nadzwyczajne okoliczności których nie można było przewidzieć i uniknąć.
Odwołałem się od odmownej decyzji wizzair o wypłacie odszkodowania. Gdy odwołanie nie przyniesie skutku to rozważam skierowanie sprawy do sądu gdyż wygląda na to że Wizzair nie ma racji.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
ansbach1 uważa post za pomocny.
 
 
#2135 PostWysłany: 30 Wrz 2020 14:14 

Rejestracja: 22 Wrz 2010
Posty: 269
niebieski
Dostalem dzis odpowiedz w sprawie JMK-KTW z 01.09:

Dear Mr. XXX,

Thank you for your reply.

We would like to kindly inform you that the investigation is still going on.

We will contact you as soon as we receive an answer.

​​​​​​Should you have any additional questions or concerns, we remain at your disposal.

Kind regards,
Góra
 Relacje PM off  
 
#2136 PostWysłany: 30 Wrz 2020 16:01 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 129
Ostrzeżenia: 1
niebieski
maker napisał(a):
Ja jestem za to pasażerem samolotu z 1.09 na trasie KTW-JMK i zastanawiam się skąd pochodzą informacje o awarii prądu.
Otrzymałem oficjalną informację od lotniska w tej sprawie:
Cytuj:
Regarding your inquiry, we would like to inform you that in Mykonos airport the Precision Approach Path Indicator lights (PAPIs) are under testing process due to maintenance and the alignment process has been planned in cooperation with Hellenic Civil Aviation Authority (HCAA).
HCAA performs these type of checks (flight check).

All Air carriers have been informed through the applicable procedures since August 28th 2020. Each Air carrier has its own procedures for flight operations, which are affected by various factors. Therefore,
We strongly suggest you to contact directly the respective airline for further details.


Zatem nie są to nadzwyczajne okoliczności których nie można było przewidzieć i uniknąć.
Odwołałem się od odmownej decyzji wizzair o wypłacie odszkodowania. Gdy odwołanie nie przyniesie skutku to rozważam skierowanie sprawy do sądu gdyż wygląda na to że Wizzair nie ma racji.


czyli co mialo wizzair zrobic zeby uniknac anulowania?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2137 PostWysłany: 30 Wrz 2020 16:21 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 1174
platynowy
Myślę, że boją się kary, gdyż w ogole po przeniesieniu lotu na następny dzień nie zainteresowali się np. pasażerami w Mykonos.

Osobna sprawa, czy i tak po sprawiedliwość nie trzeba będzie złożyć stosownego pozwu do sądu
Góra
 Relacje PM off  
 
#2138 PostWysłany: 30 Wrz 2020 16:54 

Rejestracja: 20 Mar 2016
Posty: 2
Rajesh Kuthrappali napisał(a):
czyli co mialo wizzair zrobic zeby uniknac anulowania?


Np. przesunąć lot o godzinę wcześniej przed planowanymi pracami (lot z Gdańska jakoś wtedy wylądował). Ew. przesunąć na późniejszą godzinę gdyż wg. flightradar też coś planowo tam wylądowało.

A żeby było śmieszniej po moim odwołaniu od decyzji Wizz otrzymałem od nich informacje że lot został odwołany ze względu na warunki atmosferyczne co jest totalną bzdurą.

W mojej ocenie po prostu mają wielki bałagan i ktoś po stronie Wizz nie ogarnął informacji ze strony lotniska JMK o planowanych pracach i teraz kombinują jak uniknąć odpowiedzialności.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2139 PostWysłany: 30 Wrz 2020 20:09 

Rejestracja: 22 Wrz 2010
Posty: 269
niebieski
Dear Mr. XXX,

Thank you for your patience.

We are sincerely sorry for any inconveniences the delay may have caused you. Please kindly note, that we take all reasonable measures to operate flights while ensuring passengers’ safety and comfort, yet sometimes unexpected circumstances cause unavoidable disruptions.

In your situation as per the European Regulations 261/2004, the delay of your flight fall into the category of Extraordinary Circumstances, therefore, we regret to inform you that no compensation is due.

“(14) As under the Montreal Convention, obligations on operating air carriers should be limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of political instability, meteorological conditions incompatible with the operation of the flight concerned, security risks, unexpected flight safety shortcomings and strikes that affect the operation of an operating air carrier.”

In compliance with the European Regulation 261/2004:

“An operating air carrier shall not be obliged to pay compensation in accordance with Article 7, if it can prove that the cancellation is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken."

Let us please draw your attention to the fact, that in accordance with EC Regulation 261/2004, we can reimburse the expenses, encountered directly due to the cancellation, such as meals, refreshments and communication charges (2 phone calls, e-mails, fax). As for the additional expenses, we kindly ask you to forward all related receipts, as an attachment to your reply, so that we can determine a possible compensation.

Should you have any further questions we will be delighted to answer them.

Kind regards,
Góra
 Relacje PM off  
 
#2140 PostWysłany: 01 Paź 2020 18:08 

Rejestracja: 01 Paź 2020
Posty: 1
Hej,

widzę, że to chyba jakaś grubsza sprawa z tym prundem.... 29.09 miałem mieć lot Wizzem JMK - KTW. Lot miał być o godzinie 21:20. Przesunęli na następny dzień na 12:20. Powód? Awaria lampek na pasie lądowania. Także no 15h opóźnienia. Oczywiście ogarnęli nam hotel (trochę słabo, bo wylądowaliśmy w jakimś syfie w porównaniu do tego co mieliśmy, ale no lepsze to niż nic). Natomiast niestety tego czasu nikt mi nie odda.

Po powrocie mieliśmy dość znaną sytuacje - w KTW zaczepił nas pan z firmy DelayFix i zaproponował pomoc w odszkodowaniu (prowizja 25% normalnie i 40% sądowo). Ogólnie wiem, że działając na własną rękę nic nie zdziałam bo wina lotniska. W ostateczności dostanę jedynie jakieś nic nie warte vouchery. Wiem też, że te wszystkie firmy pomagające w dostaniu odszkodowania nie robią nic wiele więcej niż to co mogłaby zrobić dana osoba sama, ALE tu pojawia się hasło „pozew zbiorowy”. Przez to że znaleźli kilka osób potrzebujących pomocy, będzie możliwy pozew zbiorowy, który CHYBA da większą szanse na uzyskanie odszkodowania.

Moje pytanie jest takie: czy w takim wypadku lepiej skorzystać z ich pomocy czy olać to i dostać voucher na piwko, który nawet nie wiem czy wykorzystam kiedykolwiek? :p
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2152 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 104, 105, 106, 107, 108  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group