Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2084 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105  Następna
Autor Wiadomość
#2041 PostWysłany: 22 Maj 2020 20:07 

Rejestracja: 22 Maj 2020
Posty: 5
Chupacabra napisał(a):
boots napisał(a):
@Chupacabra
Czy odnosisz się bezpośrednio do tego przypadku?
@Kashpir
Jesteś pewien?

Do tego konkretnego przypadku to nie, bo nie znamy danych na temat tego lotu.
Zakładając, że chodzi o loty z WAW do ORY na czerwiec, to WIZZ je dalej sprzedaje na swojej stronie.
Na dzień dzisiejszy obowiązuje zakaz lotów międzynarodowych do 23 maja. Kolejny ma być ogłoszony, bodajże jutro.
A więc dopiero po ogłoszeniu zakazu lotów na kolejny okres czasu, przewoźnik będzie zobowiązany te loty odwołać.
Przeniesienie lotu z jednego lotniska na drugie, w tym samym mieście, co najwyżej może skutkować roszczeniem do zwrotu kosztów transportu pomiędzy tymi lotniskami.


Odwrotnie lot jest z ORY do WAW 01.06.Dolot do Paryza juz 30.04 dostalem maila od Lot ze sie nie odbedzie.Sytuacja nadzwyczajna jest nieprzewidziana,a jesli lotnisko jest zamkniete duzo wczesniej to wiadomo ze lot sie nie odbedzie.Podejrzewam ze do konca nie dostane zadnej informacji i tym bede sie posilkowal w reklamacji.Tylko do kogo ja kierowac-Wizzair czy Opodo?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2042 PostWysłany: 22 Maj 2020 20:13 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1071
złoty
Na obecną chwilę lot już jest odwołany. Parę godzin temu dało się jeszcze kupić bilety.
LOT jest inną firmą i sam z siebie wcześniej odwołał wszystkie loty.
Każdy przewoźnik ma inną politykę w temacie odwołań lotów.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2043 PostWysłany: 22 Maj 2020 21:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Osoby po podejściu do check-in otrzymały informacje, że mają podwyższona temperaturę i nie lecą. Nikt im nie badał temperatury. Stały w kolejce ze wszystkimi. Lekarz nie widział przeciwskazan, ale kapitan odmówił. Dwa dni później polecieli z osobami z podobną temperaturą. Jedyne wytyczne jakie znalazłem w tym czasie a była to pierwsza połowa marca wskazywaly, że nawet z kaszlem pilot może zezwolić na lot. Tu takiej sytuacji nie było. Powrót by z tropikalnego kraju.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2044 PostWysłany: 22 Maj 2020 21:46 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 822
złoty
Wizzair nie lata do tropikalnych krajów.

Skoro pytasz to i Ty masz bardzo poważne wątpliwości co do szans na odszkodowanie.

Kapitan może, ale nie musi i to on ma decydujące zdanie.

Po 2 dniach i po badaniu wykluczającym zachorowanie jeśli linia zagwarantowała bilety jak dla mnie w tych okolicznościach Covid-19 kończy to temat.


Ostatnio edytowany przez dg72 22 Maj 2020 22:06, edytowano w sumie 2 razy
Góra
 Relacje PM off  
 
#2045 PostWysłany: 22 Maj 2020 21:47 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 7149
Loty: 137
Kilometry: 245 006
boots napisał(a):
Reakcja na reklamację dotyczącą odwołania Twojego lotu nie uprawnia do kategorycznego twierdzenia, iż:
Cytuj:
Odwołania lotów ze względu na pandemię Covid-19 nie dają prawa do odszkodowania na podstawie rozporządzenia WE 261/2004.

Każdy przypadek należy rozpatrywać oddzielnie.

Dlatego napisałem do Wizzair o odszkodowanie, mimo iż spodziewałem się takiej odpowiedzi (w moim przypadku de facto nie było zamknięcia granic czy lotnisk a anulowanie lotu spowodowane było wprowadzeniem obowiązkowej kwarantanny z powodu Covid19). Niemniej chyba należy się spodziewać, że w obecnej sytuacji każdy przewoźnik anulowanie lotu w marcu, kwietniu czy maju argumentuje siłą wyższą. Nikomu nie zabronię pisać reklamacji, ale z pewnością warto wiedzieć, na czym się stoi i jakie są szanse wywalczenia odszkodowania. A skoro znamy szczegóły lotu, to już wiemy - dzisiaj dowiedzieliśmy się, że zakaz lotów międzynarodowych mamy przedłużony do 6 VI. Wizzair bazował na wcześniejszym rozporządzeniu, które mówiło o zakazie lotów do 23 maja (czyli nie miał podstaw sądzić, że lot 1 czerwca nie dojdzie do skutku). Teraz Wizzair wycina z siatki loty z/do Polski do 6 czerwca. Opodo (tak zakładam) powinno przesłać informację o anulowaniu lotu do kolegi @Piotr Szmidel . Jeśli złoży wniosek o odszkodowanie, najprawdopodobniej otrzyma podobną odpowiedź jak ja.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2046 PostWysłany: 22 Maj 2020 23:04 

Rejestracja: 22 Maj 2020
Posty: 5
Tak,wlasnie zauwazylem ze loty do 06.06 odwolane.Poczekam czy dostane teraz jakies info,jesli tak to pomysle czy wogole zaczynac z tym odszkodowaniem,natomiast skarge do Rzecznika Praw Pasazerow tak czy siak napisze.Bo Opodo kompletnie olewa refundy i nawet napisalem maila do Customer Care z 5 dni temu to nawet nie raczyli mi odpowiedziec.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2047 PostWysłany: 24 Maj 2020 09:20 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
dg72 napisał(a):
Wizzair nie lata do tropikalnych krajów.

Skoro pytasz to i Ty masz bardzo poważne wątpliwości co do szans na odszkodowanie.

Kapitan może, ale nie musi i to on ma decydujące zdanie.

Po 2 dniach i po badaniu wykluczającym zachorowanie jeśli linia zagwarantowała bilety jak dla mnie w tych okolicznościach Covid-19 kończy to temat.


W 60 % przypadkach mam poważne wątpliwości, ale nie zajmuje się łatwymi przypadkami. Po prostu biorę na siebie ryzyko, które zmniejszam analizą orzecznictwa. Nie znalazłem wytycznych, które wskazywałyby temp. graniczną, od której pasażerowi można odmówić wejścia na pokład. W tym przypadku nie było dodatkowych objawów i lekarz nie widział przeciwwskazań do lotu. Kapitan ma decydujące prawo głosu, ale nie ma dowolności. Nie był to Wizzair.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2048 PostWysłany: 24 Maj 2020 09:40 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 822
złoty
Sprawa przegrana, skoro zaistniała okoliczność skierowania po go do szpitala i wykonania testu.

Obecnie zdarzenie, by nie zaistniało, gdyż taki pasażer z 37, 5 C nie wejdzie nawet na lotnisko i tym samym kapitan będzie mógł się zająć tylko samym lotem
Góra
 Relacje PM off  
 
#2049 PostWysłany: 24 Maj 2020 09:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
To nie tak wyglądało jak opisujesz, ale nie będę opisywał szczegółów.

https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktu ... ,7566.html

Lot był w połowie marca.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2050 PostWysłany: 24 Maj 2020 10:53 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 822
złoty
Sprawa jest wysoce ryzykowna, ale twoja kasa i twoje ryzyko

Tu zaś o wytycznych z dnia 02 marca 2020r i obligatoryjnie badanych pasażerach na lotnisku z temperaturą ciała 37-38 C

https://tvn24.pl/tvnwarszawa/wlochy/lot ... nu-4296217
Góra
 Relacje PM off  
 
#2051 PostWysłany: 24 Maj 2020 12:03 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 1071
złoty
Tu są wytyczne GIS dotyczące podróży lotniczych, z dnia 12. 03. 2020.
https://wsseopole.pis.gov.pl/plikijednostki/wsseopole/userfiles/03-SAMOLOTY%20i%20LOTNISKA_12_03_2020_PL_mi%C4%99dzynarodowe.pdf
Góra
 Relacje PM off  
 
#2052 PostWysłany: 28 Maj 2020 18:43 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 4
Dostałem właśnie chyba po 1.5 roku decyzję ULC przyznającą odszkodowanie 400 eur od Wizzair. Czy jest aktualnie jakaś opcja elektronicznego kontaktu z nimi? Próbowałem maila, z którego kiedyś dostałem odpowiedź czyli customerrelations.pl3@wizzair.com oraz customerrelations.pl2@wizzair.com, ale oba aktualnie nie istnieją lub nie przyjmują poczty przychodzącej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2053 PostWysłany: 28 Maj 2020 20:03 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5701
platynowy
A po co Ci kontakt elektroniczny?
Decyzja jest już prawomocna?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
 
#2054 PostWysłany: 30 Maj 2020 12:17 

Rejestracja: 04 Lip 2019
Posty: 3
W lutym leciałem z Dubaju do Katowic z Wizz. Wylot był opóźniony o 3h a przylecieliśmy 6h później. Było międzylądowanie na Cyprze - Wizz latał tak od dwóch tygodni. Wizz tłumaczył się zmianą trasy zamieszaniem w Iranie. Tylko że latali tak od 2 tyg. Jednak pasażerowie dowiadywali się o tym dopiero na pokładzie samolotu.

Oczywiście wizz odrzucił moją reklamację. Czy jak lot był docelowo do PL to mogę głosić roszczenie do Rzecznika Praw Pasażera w PL?


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 31 Maj 2020 01:14, edytowano w sumie 1 raz
Wypowiedź z błędami językowymi lub niezrozumiała – błędy ortograficzne/stylistyczne/interpunkcyjne.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2055 PostWysłany: 30 Maj 2020 12:20 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 5701
platynowy
Możesz, ale po co?
_________________
Quam parva sapientia regitur mundus!
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2056 PostWysłany: 30 Maj 2020 19:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 1691
Loty: 129
Kilometry: 292 570
złoty
Arek H napisał(a):
Witam,

w lutym leciałem z Dubaju do Katowic z Wizz. Wylot był opóźniony o 3h a przylecieliśmy 6h później. Było międzylądowanie na Cyprze - Wizz latał tak od dwóch tygodni. Wizz tłumaczył się zmianą trasy zamieszaniem w Iranie. Tylko że latali tak od 2 tyg. Jednak pasażerowie dowiadywali się o tym dopiero na pokładzie samolotu.

Oczywiście wizz odrzucił moją reklamację. Czy jak lot był docelowo do PL to mogę głosić roszczenie do Rzecznika Praw Pasażera w PL?


Wizzair nie latał przez Iran nie dlatego, że nie chciał tylko, że wprowadzono obostrzenia, czyli opóźnienie zostało spowodowane nadzwyczajną okolicznością.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2057 PostWysłany: 30 Maj 2020 22:59 

Rejestracja: 30 Maj 2020
Posty: 5
Witajcie.
Jak myślicie- jeśli przepis o 50proc zapełnieniu samolotów będzie dalej obowiązywał po 1 lipca ( przy założeniu otwarciu granic powietrznych) to czy połowa pasażerów nie poleci mimo kupionych biletów?taki 50proc. overbooking i co dalej? mama z córką leci tatuś zostaje w domu? możliwość zwrotu wszystkich biletów ?



4
Cytuj:
) statkami powietrznymi w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze – danym statkiem
powietrznym można przewozić, w tym samym czasie, nie więcej pasażerów niż wynosi połowa maksymalnej liczby
miejsc przeznaczonych dla pasażerów określonej w dokumentacji technicznej statku powietrznego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2058 PostWysłany: 01 Cze 2020 10:31 

Rejestracja: 04 Lip 2019
Posty: 3
-- 01 Cze 2020 10:29 --

ansbach1 napisał(a):
Arek H napisał(a):
Witam,

w lutym leciałem z Dubaju do Katowic z Wizz. Wylot był opóźniony o 3h a przylecieliśmy 6h później. Było międzylądowanie na Cyprze - Wizz latał tak od dwóch tygodni. Wizz tłumaczył się zmianą trasy zamieszaniem w Iranie. Tylko że latali tak od 2 tyg. Jednak pasażerowie dowiadywali się o tym dopiero na pokładzie samolotu.

Oczywiście wizz odrzucił moją reklamację. Czy jak lot był docelowo do PL to mogę głosić roszczenie do Rzecznika Praw Pasażera w PL?


Wizzair nie latał przez Iran nie dlatego, że nie chciał tylko, że wprowadzono obostrzenia, czyli opóźnienie zostało spowodowane nadzwyczajną okolicznością.



Tak tylko latał tak od 2tyg. Dlaczego o tym nie poinformował wcześniej? Dlaczego 200 osób musiało czekać dodatkowe 3h na lotnisku? TO jest zaniechanie z ich strony lub celowe działania by nas nie poinformować mailem czy informacją w aplikacji mobilnej.

-- 01 Cze 2020 10:31 --

boots napisał(a):
Możesz, ale po co?


No to mi pomogłeś. Nigdy nie reklamowałem do tej pory żadnego lotu. Robie to pierwszy raz i szukam pomocy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2059 PostWysłany: 01 Cze 2020 10:33 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 14802
Loty: 387
Kilometry: 500 259
No ale po co pisać reklamacje do Rzecznika Praw Pasażera. Szkoda twojego czasu i ich także, bo W6 miał prawo do tego.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2060 PostWysłany: 01 Cze 2020 11:40 

Rejestracja: 04 Lip 2019
Posty: 3
Zeus napisał(a):
No ale po co pisać reklamacje do Rzecznika Praw Pasażera. Szkoda twojego czasu i ich także, bo W6 miał prawo do tego.

Miał prawo nie poinformować nas o zmianach w trasie skoro już od 2 tygodni wiedział o nich. Ja bilet kupiłem na tydzien przed lotem, gdy już latał przez Cypr.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2084 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group