Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3688 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#2001 PostWysłany: 26 Kwi 2020 19:32 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jeśli ugodowo nie da zakończyć sprawy to pozostaje sąd. W obecnej sytuacji przewoźnicy nie płacą odszkodowania i rzadko wogole przyznają, chyba że mają wyrok. Jeśli chcesz wystąpić z pozwem to warto zadbać, aby było wszystko w porządku. Znam przypadek, w którym po decyzji ULC przewoźnik nie zapłacił. Pasażer wniósł pozew pozywając oddział. Sąd wezwał do wskazania strony pozwanej, pasażer ponownie wskazał oddział. Sąd odrzucił pozew, a roszczenie się przedawniło.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
walaszek uważa post za pomocny.
 
      
Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy
United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów
#2002 PostWysłany: 26 Kwi 2020 19:37 

Rejestracja: 23 Sty 2020
Posty: 12
Dzięki za odpowiedź. No cóż, narazie czekam na rozwój sytuacji. Jak się coś rozwinie to dam znać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2003 PostWysłany: 29 Kwi 2020 09:37 

Rejestracja: 23 Sty 2020
Posty: 12
UPDATE:
Odziwo WizzAir przyznał odszkodowanie, ale dlaczego 400 euro, skoro w tym przypadku przysługuje mi 600 euro?? Ktoś jakaś szybka pomoc jak to rozwiązać? Pisałem już 2-krotnie do nich, że proszę o wpłatę 600 euro. Chyba, że jestem w błędzie i przysługuje mi 400 euro?

Załączniki:
odszk.jpg
odszk.jpg [ 27.58 KiB | Obejrzany 1288 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2004 PostWysłany: 29 Kwi 2020 09:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7800
złoty
@walaszek Zdaje się,że w ramach UE jest max 400 E bez względu na odległość.
Góra
 Profil Relacje PM off
walaszek lubi ten post.
walaszek uważa post za pomocny.
 
      
#2005 PostWysłany: 29 Kwi 2020 10:17 

Rejestracja: 23 Sty 2020
Posty: 12
-- 29 Kwi 2020 09:53 --

To zmienia postać rzeczy, nie doczytałem tego niestety. Dzięki za odpowiedź.

-- 29 Kwi 2020 10:17 --

Orientujecie się może w takiej kwestii, czy w przypadku wypłaty takiego odszkodowania wypłacają TYLKO I WYŁĄCZNIE ma konto owego pasażera, czy może być na dowolne inne?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2006 PostWysłany: 29 Kwi 2020 12:47 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2913
złoty
walaszek napisał(a):
Ja także kilka dni temu otrzymałem odpowiedź z hiszpańskiego AESA (pozytywną) w związku z odszkodowaniem za lot z Fuerty do Katowic. Przesłałem ją mailem do wizzaira, po czym dziś otrzymałem taką odpowiedź:
Drogi Kliencie,
Dziękujemy za skontaktowanie się z działem obsługi klienta Wizz Air.
Uprzejmie informujemy, że Pana sprawa jest prowadzona przez Dział Prawny
Wizz Air. Aby uzyskać szczegółowe informacje, proszę skontaktować się z osobą
reprezentującą Pana w zgłoszeniu.
Dziękujemy za poświęcony czas i zrozumienie.
Z poważaniem,
Co o tym myślicie?


Dokładnie to samo dzieje się u mnie, tyle, że maila od Wizzair dostałem, dziś, w jęz. angielskim. I zastanawiam się, czy to nie jest standardowa odpowiedź spowodowana tym, że oni dostają kopię pisma z AESA niejako z urzędu?


Ostatnio edytowany przez Kashpir, 04 Maj 2020 08:50, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2007 PostWysłany: 29 Kwi 2020 15:46 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
walaszek napisał(a):
-- 29 Kwi 2020 09:53 --

To zmienia postać rzeczy, nie doczytałem tego niestety. Dzięki za odpowiedź.

-- 29 Kwi 2020 10:17 --

Orientujecie się może w takiej kwestii, czy w przypadku wypłaty takiego odszkodowania wypłacają TYLKO I WYŁĄCZNIE ma konto owego pasażera, czy może być na dowolne inne?


Wypłacają też na inne ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
walaszek lubi ten post.
walaszek uważa post za pomocny.
 
      
#2008 PostWysłany: 30 Kwi 2020 11:40 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
boots napisał(a):
Z upływem czasu sam dojdziesz do wniosku, że bezkrytyczne przywoływanie wyroków SR nie jest rozsądnym działaniem.
W mojej ocenie stanowisko sądu jest nieprawidłowe i nie utrzymałoby się w wyższej instancji.


@boots

Wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 5 listopada 2019 r. o sygn. akt V Ca 1626/19 „w tym zakresie należy wskazać, że odszkodowanie wynikające z przepisów Rozporządzenia 261/2004 przysługuje pasażerom opóźnionego lotu w określonej wysokości z mocy prawa w sytuacji zaistnienia opóźnienia bądź odwołania lotu. W związku z powyższym roszczenie dotyczące odszkodowania jest wymagalne już następnego dnia po dacie zaistnienia zdarzenia uprawniającego do wypłaty odszkodowania”.

Powyższy wyrok jest odosobniony, ale argumentacja w nim zawarta mnie przekonuje . Niezależnie od powyższego należy pamiętać, że kierując żądanie możesz określić datę odsetek od daty następującego po dacie lotu. Sąd wyda nakaz zapłaty zasądzając odsetki od tej daty. Przewoźnik nie wniesie sprzeciwu chcąc zaskarżyć tylko odsetki. Odsetki mają charakter na tyle nieistotny, że sąd zasądza koszty na rzecz powoda. Jeśli zastanawiasz się jaką datę odsetek wpisać działaj przede wszystkim na swoją korzyść. Jeśli sąd oddali powództwo w części trudno, próbowałeś.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2009 PostWysłany: 05 Maj 2020 17:15 

Rejestracja: 23 Sty 2020
Posty: 12
Dla wszystkich lecących z Fuerty do Katowic 19/09/2019, a także dla wszystkich innych, którzy walczą o odszkodowanie -> dziś wpłynęło na konto 1819 zł. Czyli jednak sie da :P
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
Chupacabra uważa post za pomocny.
 
      
#2010 PostWysłany: 10 Maj 2020 14:46 

Rejestracja: 10 Maj 2020
Posty: 5
Cześć,
czy ktoś ma praktyczne doświadczenie w pozywaniu wizzaira przed sądem polskim? Odwołali lot powrotny do Polski. Odbył się dwa dni później. Twierdzą, że przyczyna nadzwyczajna, której oczywiście nie chcą wskazać, bo takiej nie było i odmawiają odszkodowania.
Rozumiem, że nie mogę pozwać oddziału polskiego, a spółkę węgierską przed sądem polskim do którego miał nastąpić przylot? Czy sąd np. będzie tłumaczył im te wszystkie dokumenty? Zakładam, że to oni będą musieli wykazać jaka to była ta nadzwyczajna przyczyna jeśli będą się bronili? Ktoś miał podobną sytuację?

Korespondencja z wizzairem to jest jakąś katorga. NIE BO NIE.

z góry dzięki za pomoc i wskazanie jakichś ewentualnych zagwozdek - ta o odsetkach jst bardzo pomocna :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2011 PostWysłany: 10 Maj 2020 15:32 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Myślę, że ktoś się znajdzie. Możesz podać więcej szczegółów nr lotu, datę, co powiedzieli na lotnisku etc.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2012 PostWysłany: 10 Maj 2020 17:24 

Rejestracja: 10 Maj 2020
Posty: 5
ansbach1 napisał(a):
Myślę, że ktoś się znajdzie. Możesz podać więcej szczegółów nr lotu, datę, co powiedzieli na lotnisku etc.


Nr lotu wizzaira to: W6 1158 z Neapolu 20 maja 2019 r. (wylot o godz. 21.55) do Katowic (przylot o godz. 23.55). Termin goni, zdaję sobie sprawę;) Sytuacja była taka, że na lotnisku nikt nie wiedział o odwołaniu lotu. Z naszego śledzenia lotów wynikało, że z Katowic do Neapolu ten samolot w ogóle nie przyleciał. Najpierw przełożyli godzinę odlotu, ale w końcu poszłyśmy do obsługi już praktycznie zamykanego lotniska i zdziwili się, że samolotu nie ma po czym sprawdzili i po 2 minutach podali komunikat, że lot odwołano. Faktycznie kolejnego dnia, włosi mieli strajkować, ale 20 maja 2019 r. wszystkie samoloty z Neapolu odlatywały i warunki pogodowe były bez zarzutu. No i wizzair upiera się, że przyczyna nadzwyczajna, ale nie poda jej, bo podaje tylko organom a nie pasażerom. Będę wdzięczna za wskazówki jak to sprawdzić, bo nie chcę ich pozywać jeśli faktycznie to nie ich wina, ale "nie podamy przyczyny bo nie podamy" śmierdzi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2013 PostWysłany: 10 Maj 2020 18:58 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie mogłeś tego lepiej ująć. Termin goni i to bardzo. Nic nie wiesz. Nie znasz nieoficjalnego powodu, nie wiesz jaki samolot miał obsługiwać rejs. Nie znasz warunków pogodowych w Katowicach. W tle pojawia się strajk kontrolerów lotu i jest 10 dni na działanie. Wiele mogło być przyczyn. Sucha odpowiedź może wskazywać, że odszkodowanie się należy, ale żeby to sprawdzić potrzeba czasu. Wcześniejsze rejsy Wizzair wylądowały planowo tj. W61098 oraz W61252. Trzeba dowiedzieć się jaki samolot był zgłoszony do tego rejsu

W obecnej sytuacji jeśli nie chcesz ryzykować powinieneś złożyć wniosek do Rzecznika Praw Pasażera, dzisiaj wypełnić wydrukować, podpisać i wysłać jutro o 8 rano poleconym priorytetem. Postępowanie wszczyna się w dacie wpływu, a nie wysyłki, dlatego jeśli poczta zawali to adios eurogąbki.

Ps. Była impreza może załoga miała kaca.... ;)
https://dziennikzachodni.pl/wizz-air-ma ... 3-14138987
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2014 PostWysłany: 10 Maj 2020 19:26 

Rejestracja: 10 Maj 2020
Posty: 5
ansbach1 napisał(a):
Nie mogłeś tego lepiej ująć. Termin goni i to bardzo. Nic nie wiesz. Nie znasz nieoficjalnego powodu, nie wiesz jaki samolot miał obsługiwać rejs. Nie znasz warunków pogodowych w Katowicach. W tle pojawia się strajk kontrolerów lotu i jest 10 dni na działanie. Wiele mogło być przyczyn. Sucha odpowiedź może wskazywać, że odszkodowanie się należy, ale żeby to sprawdzić potrzeba czasu. Wcześniejsze rejsy Wizzair wylądowały planowo tj. W61098 oraz W61252. Trzeba dowiedzieć się jaki samolot był zgłoszony do tego rejsu

W obecnej sytuacji jeśli nie chcesz ryzykować powinieneś złożyć wniosek do Rzecznika Praw Pasażera, dzisiaj wypełnić wydrukować, podpisać i wysłać jutro o 8 rano poleconym priorytetem. Postępowanie wszczyna się w dacie wpływu, a nie wysyłki, dlatego jeśli poczta zawali to adios eurogąbki.

Ps. Była impreza może załoga miała kaca.... ;)
https://dziennikzachodni.pl/wizz-air-ma ... 3-14138987


Dzięki, niezły czek :) może uda się przerwać bieg przedawnienia, póki piłka w grze.. Natomiast co do tego jaki samolot był zgłoszony do tego rejsu, to jest jakieś publiczne info czy dobrodusznie wizzair mógłby miałby mi to podać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2015 PostWysłany: 10 Maj 2020 19:48 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4807
platynowy
ansbach1 napisał(a):
....Rola Rzecznika polega na wysłaniu pisma z zapytaniem czy zechce wziąć udział w mediacji.


Post raptem z lutego br.....tym bardziej nie rozumiem czemu ma służyć porada z postu #2013 :shock:

Poleconym z priorytetem to ma złożyć pozew w postępowaniu upominawczym do sądu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2016 PostWysłany: 10 Maj 2020 19:55 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Zachęcam do czytania ze zrozumieniem, ale postaram się napisać jaśniej. Jeśli ktoś nie boi się ryzyka to niech wnosi pozew. Jeśli boi się utraty 800 zł, bo zakładam, że były dwie osoby to niech składa wniosek do Rzecznika, aby zdobyć wiedzę o przyczynach odwołania lotu. Celem wniosku do Rzecznika nie jest uzyskanie odszkodowania, ale przerwanie biegu przedawnienia i danie sobie czasu. Osobiście składam wiele pozwów gdzie nie mam pewności czy się należy odszkodowanie, niekiedy sytuacja jest beznadziejna, ale mogę pozwolić sobie na balans spraw wygranych i przegranych. Oczekiwana wygrana jest cenniejsza od konieczności poniesienia kosztów. Nie każdy wysyła kilkaset pozwów, aby zbilansować sobie straty. Z życia wzięte, lot opóźniony 3 godziny 7 minut, opóźnienia na samolocie od dwóch dni po 2-3 godziny przewoźnik twierdzi, że to z uwagi na zamknięcie pasa. Czy jest sens walczyć? Tak.

Oklaski za wyszukanie posta.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2017 PostWysłany: 10 Maj 2020 20:03 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4807
platynowy
Złośliwości są tu nie na miejscu, wystarczy pisać jasno z wytyczonym sposobem postępowania

Pamietaj pisząc w kontekście Wizzair, że jak zapewne wiesz poki co nie zaskarża wyroków sądowych w Polsce
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2018 PostWysłany: 10 Maj 2020 20:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wyjdźmy od tego, że generalnie odmawia wypłaty odszkodowania, dlatego jak już trafi się pozew to nie zaskarża i płaci, bo inaczej i tak przegra. Jeśli jest ku temu powód to zaskarża, zresztą jak wszyscy. Widziałem korzystne wyroki dla landrynki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2019 PostWysłany: 10 Maj 2020 20:33 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4807
platynowy
Prosiłbym o sygnaturę takiego wyroku zaskarżonego i wygranego przez Wizzair

Z góry dzięki, zresztą będziesz wtedy w pelni wiarygodny.


Na teraz z tego co czytam jako strona procesowa z ich prawnikami w sądzie się nie spotkałeś, wystarczały przedsądowe wezwania do zapłaty
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2020 PostWysłany: 10 Maj 2020 21:11 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
A teraz nie jestem wiarygodny? Czy pracujesz w Wizzair? Wyjaśniając w dalszej części wyroków jest siedzibą w B.

Załączniki:
Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG [ 44.25 KiB | Obejrzany 727 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3688 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group