Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#1761 PostWysłany: 18 Lis 2019 14:04 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Serio chcesz czekać 8 miesięcy na wszczęcie postępowania, gdzie szanse na wzięcie udziału w postępowaniu są znikome?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Genua na 4 dni od 1397 PLN. Loty Lufthansą z 7 miast + noclegi w centrum Genua na 4 dni od 1397 PLN. Loty Lufthansą z 7 miast + noclegi w centrum
Wycieczka do Marrakeszu od 936 PLN. Loty Lufthansą z 3 miast + 5 nocy w tradycyjnym riadzie Wycieczka do Marrakeszu od 936 PLN. Loty Lufthansą z 3 miast + 5 nocy w tradycyjnym riadzie
#1762 PostWysłany: 18 Lis 2019 14:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 4010
Loty: 457
Kilometry: 671 186
platynowy
@gorny77 szkoda, że nie można się dowiedzieć ile osób z mojego lotu złożyło wniosek o odszkodowanie.
Jestem ciekaw świadomości ludzi.
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1763 PostWysłany: 18 Lis 2019 15:11 

Rejestracja: 22 Paź 2019
Posty: 8
Loty: 8
Kilometry: 15 045
@ansbach1, szczerze mówiąc nie mam parcia na to, żeby sprawę załatwić jak najszybciej - zależy mi głównie na pomyślnym zakończeniu. Nie wiem na ile to jest prawda, ale na jednej z grup z poradami prawnymi ktoś radził żeby podjąć wszystkie próby mediacji bo wtedy sąd przychylniej patrzy na taką sprawę i łatwiej wygrać. Znam tylko przepisy, ale nie mam wiedzy o tym jak w praktyce taka sprawa przed sądem wygląda, dlatego próbuję wszystkiego co mogłoby pomóc...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1764 PostWysłany: 20 Lis 2019 10:37 

Rejestracja: 21 Mar 2016
Posty: 28
Witajcie - lot Wizzair z wczoraj - 19-11-2019 Rzym - Kraków opóźnienie ponad 6 godzin - problemy techniczne.
Pytania
1. Na rezerwacji 4 osoby- każda osoba osobno zgłasza się po odszkodowanie, czy jako robiący rezerwację i mający dostęp do szczegółów lotu reprezentuję wszystkich?
2. Jeśli każda osoba osobno, to czy jest jakiś formularz Wizzair dostępny bez rejestracji? Nie mogę takiego znaleźć.

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1765 PostWysłany: 20 Lis 2019 10:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
Składasz jeden ,jeśli wszyscy pełnoletni nic więcej.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1766 PostWysłany: 20 Lis 2019 16:27 

Rejestracja: 12 Kwi 2017
Posty: 23
Loty: 53
Kilometry: 98 779
Oczekiwałem na przelew od Wizzaira za overbooking, dzisiaj wpłynął. Powinno być 500 euro za dwie osoby, jest 478,51. Przelew przyszedł na konto prowadzone w walucie euro, Kantor Alior, oni raczej nie biorą prowizji. Z czego może wynikać ta różnica? Domyślam się, że nie ma co liczyć na odzyskanie tej różnicy, lowcosty znajdą opłate na wszystko, po prostu jestem ciekawy ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1767 PostWysłany: 20 Lis 2019 16:57 
Moderator forum

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 1720
Zapewne wysłano w złotówkach, a Alior przewalutował na euro.
_________________
Tu był link do flightradar
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1768 PostWysłany: 20 Lis 2019 18:40 

Rejestracja: 16 Kwi 2011
Posty: 4
Michał Gnutek napisał(a):
Cześć mam pytanko do bardziej doświadczonych niż ja.
19 września mieliśmy lecieć Wizzairem z Katowic na Fuerteventure, lot W6-1197. Już na lotnisku w Katowicach mieliśmy prawie 3 godziny opóźnienia, powód? samolot był wypchany na full więc nie mogli zatankować tyle paliwa aby dolecieć na lotnisko docelowe. Siedząc 2h w samolocie na płycie dowiadywaliśmy się, że wylądujemy na tankowanie w Barcelonie lub w Maladze. Po prawie 3h wystartowaliśmy lecz faktycznie dolecieliśmy tylko do Malagi, z krótkiej przerwy na tankowanie zrobiła się noc w Maladze i kontynuacja lotu dnia kolejnego rano. Dolecieliśmy na Fuerteventure 15h później niż było w planie, dzisiaj dostałem odpowiedź na reklamację iż była to sytuacja nadzwyczajna i że reklamacji nie przyjmują oraz polecają następnym razem dokupić usługę "gwarancja przylotu na czas" normalnie absurd. Nie mieliśmy również zapewnionego transportu do hotelu oraz posiłku na lotnisku, wydałem na taksówkę 75€, dokumentując tą kwotę rachunkami. Również to zostało w reklamacji nie uwzględnione. Co polecacie teraz zrobić i gdzie się odwołać ?
Dzięki


Jestem w tej samej sytuacji. WizzAir bezczelnie kłamie (takie coś powinno być karane !) - lot był przekierowany z ich winy(za dużo bagaży!), a transportu lotnisko-hotel-lotnisko nie było. Co więcej, niektórzy w ogóle nie otrzymali zakwaterowania.
Jak wybrnąć z tej sytuacji?
- pisać sprostowanie do linii lotniczych z przedstawioną własną, prawdziwą wersją - czy jest sens?
- wezwać do zapłaty ze sprostowaniem i własną, prawdziwą wersją?
- ULC nie pomoże więc gdzie ewentualnie można się zgłosić(pomijając firmy typu AirHelp itp.)
- pisać pozew sądowy? Czy indywidualna osoba, niezaznajomiona z tajnikami prawa ma jakieś szanse wygrać taką sprawę wychodząc przeciwko prawnikom Wizzair`a?

Uprzejmie proszę o merytoryczną pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1769 PostWysłany: 20 Lis 2019 23:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Wizzair nie zmieni zdania. Jedynym sposobem jest wniesienie pozwu przeciwko Wizzair. Pytanie jest proste. Jeśli umiesz i wiesz jak napisać pozew to go złóż - najlepsze rozwiązanie. Natomiast, gdy czytam o tajnikach prawa to chyba z prawem nie miałeś do czynienia ;) Zapewne nie leciałeś sam, opłata sądowa za osobę wychodzi 200 zł. Nie jest to tajemnicą tutaj, że zajmuje się tym zawodowo, dlatego jeśli wiesz, że ULC nie pomaga i że jedyną skuteczną drogą jest droga sądowa czemu wykluczasz firmy? Alternatywą jest profesjonalny pełnomocnik, który nie weźmie na siebie ryzyka i zobowiąże Ciebie do poniesienia opłat, no chyba że wniesiesz sam. Pośrednik to nie tylko AirHelp.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1770 PostWysłany: 22 Lis 2019 01:41 

Rejestracja: 18 Cze 2013
Posty: 35
Kochani pomóżcie bo jestem ciemny w tej sprawie jak noc w Egipcie:
1. kupiłem lot przez pośrednika, który został odwołany.
2. Zgodnie z mailem wizzaira, mogę lot przebukować, odwołać lot wraz z 20% kwoty na konto, itp
3 niestety bilety kupował pośrednik i nie mam konta wizzair :/ (chociaż dane lotu zawierały moje dane i mój e-mail)

Czy da się jakoś uzyskać dostęp do tej rezerwacji ?? Do tego konta Wizzaira ?
Czy mogę złożyć wniosek logując się z innego konta wizzair ??
Czy jest jakaś drogą, która umożliwia bez konta wizzair ubiegać się o odszkodowanie zgodnie z Regulation (EC) No 261/2004
Pomóżcie plisss
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1771 PostWysłany: 22 Lis 2019 02:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
wojager napisał(a):
Czy da się jakoś uzyskać dostęp do tej rezerwacji ?? Do tego konta Wizzaira ?
Czy mogę złożyć wniosek logując się z innego konta wizzair ??
Czy jest jakaś drogą, która umożliwia bez konta wizzair ubiegać się o odszkodowanie zgodnie z Regulation (EC) No 261/2004
Pomóżcie plisss

Możesz założyć konto na ten mail,którym się posłużyli informując o odwołaniu.By uzyskać zwrot spróbuj dowiedzieć się od pośrednika nr rezerwacji.Co do ew. odszkodowania to warunek,że lot miał się odbyć w przeciągu 14-tu dni od powiadomienia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1772 PostWysłany: 22 Lis 2019 02:26 

Rejestracja: 18 Cze 2013
Posty: 35
Jeśli chodzi o zwrot pieniędzy za rezerwację to już przeboleję. Natomiast w głównej mierze chodzi o odszkodowanie 400 euro.
ktoś pisał, że 23 października został odwołany lot Kraków-Kutaisi ze względu na mgłę na Balicach.
Mój lot natomiast był lotem powrotnym w tej rotacji, tj. KUT-KRK, został odwołany ok. 2,5 h przed planowanym odlotem. Czy w tej sytuacji skoro samolot nie wyleciał z Balic przez mgłę, w moim przypadku lot KUT-KRA mogę wywalczyć odszkodowanie ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1773 PostWysłany: 22 Lis 2019 02:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
A już dostałeś od W6 odpowiedź odmowną,czy dopiero zamierzasz składać wniosek? Złożenie wniosku to podstawa,ew. dalsza walka to pozew w sądzie a tu już decyduje sędzia i zależy na kogo trafisz. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1774 PostWysłany: 22 Lis 2019 08:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4478
srebrny
wojager napisał(a):
Jeśli chodzi o zwrot pieniędzy za rezerwację to już przeboleję. Natomiast w głównej mierze chodzi o odszkodowanie 400 euro.
ktoś pisał, że 23 października został odwołany lot Kraków-Kutaisi ze względu na mgłę na Balicach.
Mój lot natomiast był lotem powrotnym w tej rotacji, tj. KUT-KRK, został odwołany ok. 2,5 h przed planowanym odlotem. Czy w tej sytuacji skoro samolot nie wyleciał z Balic przez mgłę, w moim przypadku lot KUT-KRA mogę wywalczyć odszkodowanie ?

W moim przekonaniu odszkodowanie należy Ci się bezdyskusyjnie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1775 PostWysłany: 22 Lis 2019 09:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
A na jakiej podstawie uważasz, że odszkodowanie należy się bezdyskusyjnie? Pojawiają się wyroki, że bez znaczenia dla odszkodowania jest wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności na poprzedzającym odcinku, gdyż winny jest system rotacji, ale bardziej racjonalne jest podejście, że przewoźnik nie jest zwolniony, gdy nadzwyczajna okoliczność występuje dwa loty wcześniej. Pytanie brzmi czy Wizzair podejmuje rękawice? Ze swojego doświadczenia wiem, że nie udziela odpowiedzi na wezwania do zapłaty, a postępowanie sądowe jeszcze się nie zakończyło.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1776 PostWysłany: 22 Lis 2019 10:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4478
srebrny
Ale tu jest dodatkowy aspekt. Proponowali pasażerom alternatywne loty najwcześniej za 3 do 6 dni.
Sądzę, że trudno wykazać będzie wizzowi racjonalność.
Ale oczywiście, przy tym locie chyba jeszcze nikt się nie przekonał jak będzie reakcja przewoźnika :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1777 PostWysłany: 22 Lis 2019 13:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2336
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Bo oferowali lot Wizzair, alternatywny lot to co innego niż uzyskanie odszkodowania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1778 PostWysłany: 22 Lis 2019 15:45 

Rejestracja: 13 Lis 2010
Posty: 179
ansbach1 napisał(a):
Nie jest to tajemnicą tutaj, że zajmuje się tym zawodowo, dlatego jeśli wiesz, że ULC nie pomaga i że jedyną skuteczną drogą jest droga sądowa czemu wykluczasz firmy? Alternatywą jest profesjonalny pełnomocnik, który nie weźmie na siebie ryzyka i zobowiąże Ciebie do poniesienia opłat, no chyba że wniesiesz sam. Pośrednik to nie tylko AirHelp.


Mam dość nietypową sytuację z Wizzem. Czy możemy się ze sobą skontaktować?


Ostatnio edytowany przez Abcn, 25 Lis 2019 11:20, edytowano w sumie 1 raz
con-tact
Góra
 Profil Relacje PM off
ansbach1 lubi ten post.
 
      
#1779 PostWysłany: 26 Lis 2019 16:44 

Rejestracja: 16 Wrz 2017
Posty: 25
wtak napisał(a):
wojager napisał(a):
Jeśli chodzi o zwrot pieniędzy za rezerwację to już przeboleję. Natomiast w głównej mierze chodzi o odszkodowanie 400 euro.
ktoś pisał, że 23 października został odwołany lot Kraków-Kutaisi ze względu na mgłę na Balicach.
Mój lot natomiast był lotem powrotnym w tej rotacji, tj. KUT-KRK, został odwołany ok. 2,5 h przed planowanym odlotem. Czy w tej sytuacji skoro samolot nie wyleciał z Balic przez mgłę, w moim przypadku lot KUT-KRA mogę wywalczyć odszkodowanie ?

W moim przekonaniu odszkodowanie należy Ci się bezdyskusyjnie.


Lecieliśmy tym lotem "powrotnym" Kutaisi-Kraków. Udało nam się złapać przebukowanie do Rygi na ten sam dzień (jako nieliczni szczęśliwcy), ale stamtąd musieliśmy samo kupić bilety do Warszawy i później PKP do Krakowa. Właśnie dostałam odpowiedź na reklamację z Wizz Air, oczywiście zasłaniają się warunkami pogodowymi. I - uwaga hit - tym, że lot do Rygi odbył się wcześniej niż planowany lot do Krakowa. Odpisałam im, że tego dnia w Kutaisi była piękna pogoda itp. itd., zobaczymy jak się dalej potoczy :)

Szanowna Pani,

Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

W imieniu zespołu Wizz Air przepraszam za wszelkie niedogodności spowodowane odwołaniem naszego lotu. Zapewniam, że dokładamy wszelkich starań, aby nasze loty odbywały się zgodnie z planem. Niestety, tak jak wszystkie linie lotnicze czasami stajemy w obliczu okoliczności, które nam to uniemożliwiają. Lot został odwołany z powodu niesprzyjających warunków pogodowych.

Jeśli chodzi o odszkodowanie uprzejmie informuję, że w myśl Ogólnych Warunków Przewozu Wizz Air oraz Rozporządzenia WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., art. 14, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.

W związku z powyższym nie przysługuje Pani odszkodowanie.

Odnośnie poniesionych przez Panią kosztów informuję, że prawo do opieki przysługuje pasażerom jedynie w trakcie oczekiwania na opóźniony bądź przebukowany lot. Ponieważ planowa godzina odlotu do Rygi była wcześniej, niż do Krakowa, niestety nie będę w stanie rozpatrzyć Pani sprawy pozytywnie.

Jeszcze raz przepraszam za zaistniałe trudności. Mam nadzieję, że pomimo tej sytuacji w przyszłości zdecyduje się Pani obdarzyć Wizz Air zaufaniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1780 PostWysłany: 26 Lis 2019 16:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 Sty 2012
Posty: 4478
srebrny
Tłumaczyli się także, uwaga, "burzą z piorunami w Katowicach" :D
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3685 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Michal Szyszka oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group