Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 1802 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91  Następna
Autor Wiadomość
#1741 PostWysłany: 05 Lis 2019 10:06 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1181
złoty
@norbi071

Nie
Góra
 Relacje PM off  
 
#1742 PostWysłany: 05 Lis 2019 12:21 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5550
HON fly4free
norbi071 napisał(a):
Wczoraj, na 8 dni przez wylotem do Izraela zostały zmienione godziny wylotu (40minut przed planowanym). czy jest szansa w takim przypadku na odszkodowanie?

Możesz jedynie zmienić termin lub zrezygnować za pełnym zwrotem gotówki lub 120% na konto wizz.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1743 PostWysłany: 05 Lis 2019 19:28 

Rejestracja: 02 Sty 2013
Posty: 4
W zeszłym tygodniu lecieliśmy z Katowic do Lwowa Wizzairem. Ze względu na mgłę samolot kołował nad Lwowem 40 minut. Ostatecznie został przekierowany do Kijowa. W Kijowie po 2h Wizz podstawił autobusy do Lwowa, które jechały 8h. Ostatecznie zamiast o 8.00 w Lwowie byliśmy o 19.00. Niestety z tego względu nie zdążyliśmy na operę. Czy jest sens pisać reklamację do Wizzaira i czy Wizz powinien zapewnić Nam jakieś pożywienie itd. ze względu na opóźnienie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1744 PostWysłany: 05 Lis 2019 19:44 

Rejestracja: 16 Sie 2019
Posty: 59
@lukaszkuch - o tym "trefnym" locie z Katowic do Lwowa była już mowa w poniższym wątku (podaję link):
viewtopic.php?f=1498&t=136238&p=1267861#p1267829

Jeśli na lotnisku w Kijowie nie było żadnego sklepu itp., gdzie można się było zaopatrzyć w jedzenie, picie itd., to jak najbardziej masz prawo dochodzić swoich racji.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1745 PostWysłany: 06 Lis 2019 13:29 

Rejestracja: 17 Mar 2016
Posty: 17
Loty: 20
Kilometry: 62 123
Cześć wszystkim,

23 października został odwołany lot Kraków-Kutaisi ze względu na mgłę na Balicach. Jak wysiedliśmy z samolotu, do stanowiska Wizzaira uformowała się gigantyczna kolejka, a ponieważ bilety na lot kolejnego dnia z Wawy znikały błyskawicznie, zdecydowaliśmy się je po prostu kupić online (nie było opcji samodzielnej zmiany daty wylotu przez aplikację/stronę, wyskakiwał błąd autoryzacji). Nie chciałem robić zwrotu środków na konto Wizz przez apkę, bo wtedy usunęło by całą rezerwację (a chciałem wrócić lotem powrotnym jak planowano) + bilety kupiłem w naprawdę okazyjnej cenie, a nowy wylot z Warszawy był 3x droższy. Czy w takim wypadku mogę domagać się zwrotu kosztów za droższy bilet + dojazdu pociągiem Krk-Wawa?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1746 PostWysłany: 06 Lis 2019 18:26 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5550
HON fly4free
@Grogmir Pisać do nich zawsze można,ale od ich woli zależy czy taką "samowolkę" uznają ;)
Góra
 Relacje PM off  
 
#1747 PostWysłany: 09 Lis 2019 23:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Kwi 2013
Posty: 132
niebieski
Wczoraj 08/11 miałem taką sytuację z odwołanym lotem Kraków -> Kijów (W6):

- samolot z Kijowa nie lądował w Krakowie z powodu gęstej mgły, ale został przekierowany do Katowic;
- lot z Krakowa do Kijowa został odwolany;
- ALE zauważyłem, że w tym samym czasie była podobna sytuacja z rotacją F6 Berlin->Kraków-Berlin: samolot przekierowany do Katowic, ale Ryanair zoorganizował transport autobusem do Pyrzowic a wykonał lot z Katowic do Berlina;


- kontakt z biurem stacjonarnym w Balicach: zaproponowałem, żebym mi kupili bilet na lot wieczorny z Ryanaira, zamiast hotel+wyżywienie, ale nie zgodzili się
- kontakt z infolinią, po czym zmieniłem lot na Gdańsk -> Kijów 09/11 (W6)
- niestety okazało się, że nie było już miejsc na pociąg do Gdańska
- po prostu zostałem w Krakowie, a infolinia nie chciała już zwrócić kasę na zmieniony lot / lot powrotny

Czy jest jakaś szansa na odszkodowanie? W tym przypadku, sądzę, że Wizzair nie podjął wszelkich racjonalnych środków w celu uniknięcia.
_________________
Gdyby Paryż miał morze, to małym Bari byłby
stare przysłowie z Bari, Włochy Południowe

PS: Nie jestem Polakiem, i jeszcze uczę się polskiego
Góra
 Relacje PM off  
 
#1748 PostWysłany: 10 Lis 2019 02:17 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 1957
złoty
Miałeś prawo domagać się zmiany na pierwszy dostępny lot do miejsca przeznaczenia - czyli mieli obowiązek dokonać zmiany na Ryanaira (albo wcześniejsze dostępne połączenie).

Natomiast jeśli zgodziłeś się na zmianę na wylot z Gdańska to obawiam się że to zamyka sprawę.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
OCCASVS uważa post za pomocny.
 
 
#1749 PostWysłany: 10 Lis 2019 09:27 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5550
HON fly4free
OCCASVS napisał(a):

- kontakt z biurem stacjonarnym w Balicach: zaproponowałem, żebym mi kupili bilet na lot wieczorny z Ryanaira, zamiast hotel+wyżywienie, ale nie zgodzili się
- kontakt z infolinią, po czym zmieniłem lot na Gdańsk -> Kijów 09/11 (W6)
- niestety okazało się, że nie było już miejsc na pociąg do Gdańska
- po prostu zostałem w Krakowie, a infolinia nie chciała już zwrócić kasę na zmieniony lot / lot powrotny

Czy jest jakaś szansa na odszkodowanie? W tym przypadku, sądzę, że Wizzair nie podjął wszelkich racjonalnych środków w celu uniknięcia.
Pokpiłeś sprawę tą zmianą na Gdańsk przed upewnieniem się ,że jest tam możliwe dotarcie na czas.
Góra
 Relacje PM off
OCCASVS uważa post za pomocny.
 
 
#1750 PostWysłany: 10 Lis 2019 15:22 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 539
srebrny
OCCASVS napisał(a):
- niestety okazało się, że nie było już miejsc na pociąg do Gdańska
.

siedzącego może i nie było, ale mogłeś bilet kupić bez gwarancji miejsca (często jednak można znaleźć)
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Relacje PM off  
 
#1751 PostWysłany: 11 Lis 2019 19:23 

Rejestracja: 11 Lis 2019
Posty: 4
Witam,
Ile mam czasu na złożenie pozwu do sądu w sprawie odwołanego lotu?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1752 PostWysłany: 11 Lis 2019 19:29 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5550
HON fly4free
W Polsce rok
Góra
 Relacje PM off
wojtasio uważa post za pomocny.
 
 
#1753 PostWysłany: 11 Lis 2019 19:40 

Rejestracja: 11 Lis 2019
Posty: 4
Jeszcze jedno pytanie,
W61159 KTW-BLQ lot z 1 lipca 2019 roku, lot odwołany, odmowa wypłaty odszkodowania przez W6 - złe warunki atmosferyczne.
Czy jest sens pisać do ENAC (włoskiego odpowiednika polskiego ULC)? Czy jest on tylko mediatorem tak jak nasz RPP?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1754 PostWysłany: 11 Lis 2019 19:44 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5550
HON fly4free
Lot odwołano w KTW więc sprawę prowadź w Polsce.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1755 PostWysłany: 13 Lis 2019 16:09 

Rejestracja: 22 Paź 2019
Posty: 6
Loty: 8
Kilometry: 15 045
W moim przypadku minęło już 30 dni od daty złożenia reklamacji w WizzAir i nadal nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Jeśli dobrze rozumiem to, zgodnie z art. 205c ust. 2 i ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze, po upływie 30 dni mogę uważać, że moje roszczenie została uznane. Czy w takim razie, jeśli wniosę teraz pozew do sądu to mogę liczyć, że skoro nie otrzymałem odpowiedzi w terminie 30 dni to sąd "z automatu" uzna moje roszczenia za zasadne?
Góra
 Relacje PM off  
 
#1756 PostWysłany: 13 Lis 2019 16:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 5550
HON fly4free
@Bobby Z automatu nie uzna.W tym przypadku tak to nie działa.Jednak po upływie terminu przewidzianego na odpowiedź możesz składać pozew.
Góra
 Relacje PM off  
 
#1757 PostWysłany: 17 Lis 2019 19:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2013
Posty: 2053
Loty: 258
Kilometry: 353 671
złoty
Tomo14 napisał(a):
W końcu i na mnie przyszła kolej, żeby wypowiedzieć się w tym wątku - prawie ćwierć tysiąca lotów i pierwszy raz opóźnienie >3h

Mój wczorajszy lot W6 1310 z Luton do Warszawy miał opóźnienie 4:09 na wylocie i 3:46 na przylocie.
https://www.flightradar24.com/data/flights/w61310

Opóźnienie wynikało z mocno opóźnionego wylotu z Warszawy (3:25 na wylocie i 3:21 na przylocie)
https://www.flightradar24.com/data/flights/w61309
Dodatkowo po wylądowaniu jeszcze ponad pół godziny czekali na schody.

Od stewarda (młody, rozgadany chłopak) dowiedziałem się, że najpierw w Warszawie czekali z wylotem na zmianę pogody w Luton (bo podobno była taka, że lądowanie tylko na ILS) a potem skończył się czas pracy załogi i musieli podmienić, w międzyczasie wylecieli ze slotu na Okęciu - no i stąd całe opóźnienie. Nawet chwalił się, że go ściągali z dyżuru i za te loty miał stawkę x4. Samolot przez cały dzień zrobił 2 normalne rotacje z WAW (EIN i OTP) bez opóźnień
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ha-lxj

Faktycznie - wczoraj wieczorem w Luton było dużo opóźnień
https://www.flightradar24.com/data/airp ... n/arrivals

No i teraz pytanie ?
Uwalą czy nie uwalą odszkodowania ?
Oczywiście składam bo to nic nie kosztuje.
Pytanie mam tylko - jakie dane sobie zabezpieczyć ?
Czy printscreeny z Flightradaru są wystarczające ?


Cytuję pod swoim postem, żeby była ciągłość.
30-go dnia od złożenia reklamacji (czyli w ostatnim możliwym terminie) Wizzair odpowiedział:

----------------------

Szanowny Panie xxxxxxxxx,

Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

W pierwszej kolejności pragnę najmocniej przeprosić za niedogodności, które wynikły w związku z opóźnieniem lotu W6-1310 na trasie Londyn Luton - Warszawa w dniu 14 października 2019 roku. Uprzejmie informuję, że dokładamy wszelkich starań aby nasze loty zawsze spełniały najwyższe standardy oraz odbywały się zgodnie z harmonogramem. Niestety, czasem spotkamy się z sytuacjami, które mogą nam to uniemożliwić.

Niniejszym pragnę poinformować, iż Pana sprawa została rozpatrzona pozytywnie. Chciałabym zaoferować odszkodowanie, zgodne z rozporządzeniem 261/2004 Parlamentu Europejskiego, które w wysokości 120% kwoty odszkodowania, może zostać przesłane w formie kredytu na indywidualne konto Wizz.

Uprzejmie informuję, że otrzymany kredyt będzie bezterminowy i zostanie zaksięgowany na koncie zaraz po jego zleceniu. Kredyt można wykorzystać na przyszłe loty oraz wszystkie dodatkowe usługi. Zgodnie z wyżej wymienioną ofertą, odszkodowanie przesłane na konto Wizz będzie wynosiło łącznie 300 EUR.

Decydując się na skorzystanie z opcji odszkodowania w formie kredytu na konto Wizz dostępne środki będą aktywne natychmiast po zaakceptowaniu oferty.

Proszę o uważne zapoznanie się z warunkami i zasadami korzystania z konta Wizz, dostępnymi pod adresem: https://wizzair.com/static/docs/default ... 63a20d.pdf.

Zaakceptowanie odszkodowania w formie kredytu na koncie Wizz, będzie uznawane za obustronne porozumienie w sprawie wniosku o odszkodowanie na podstawie Rozporządzenia 261/2004 Parlamentu Europejskiego między Panem a Wizz Air Hungary Kft (‘’Wizz Air’’).

Proszę o odpowiedź z decyzją w tej sprawie.

Jeśli chodzi o brak opieki i informacji, chciałabym wyjaśnić, że informacje dotyczące praw pasażerów są dostępne w punktach odprawy lub bramkach wejściowych na każdym lotnisku zgodnie z art. 14 rozporządzenia (WE) nr 261/2004. Czasem Pasażerowie muszą skontaktować się z agentami na lotnisku celem otrzymania listów informacyjnych, voucherów na posiłki lub jakiejkolwiek pomocy, ponieważ personel obsługi naziemnej może nie być w stanie zidentyfikować wszystkich pasażerów, których lot jest opóźniony lub odwołany.

Informuję, że Rozporządzenie WE nr 261/04 przewiduje dla pasażerów opóźnionego lotu następujące formy opieki:

1. Posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania na lotnisku,
2. 2 rozmowy telefoniczne lub 2 telexy, faxy lub 2 maile.

Jeśli poniósł Pan koszty dodatkowe na jedzenie, napoje czy telefony do rodziny, zeskanowane lub sfotografowane telefonem dokumenty proszę przesłać emailem zwrotnym. Proszę też o opisanie, czego dotyczą koszty.

Jeszcze raz w imieniu całego zespołu Wizz Air przepraszam za wszelkie niedogodności.

W oczekiwaniu na odpowiedź łączę wyrazy szacunku,

KAROLINA G.
CUSTOMER SERVICE DEPARTMENT | Wizz Air Hungary Ltd. (member of Wizz Air Group)
wizzair.com

----------------

Maila otrzymałem z adresu: customerrelations3@customerservices.wizzair.com

Ponieważ wolałem 300 EUR w kredycie Wizz niż 250 EUR w gotówce to nie drążyłem tematu gotówki.
Napisałem, że się zgadzam i ok. godziny później pieniądze pojawiły się na koncie.

Co ciekawe 300 EUR zostało przeliczone na 1322 PLN (po kursie z tego dnia powinno być 1285 PLN)
_________________
Image

"Podróżować to żyć..."


Ostatnio edytowany przez michzak 18 Lis 2019 10:36, edytowano w sumie 2 razy
Dane osobowe
Góra
 Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
 
#1758 PostWysłany: 18 Lis 2019 10:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 6056
Loty: 127
Kilometry: 232 886
HON fly4free
Tak sami z siebie, przy pierwszym podejściu? Szczęściarz :) Je ze swoimi 17 h opóźnienia będę musiał iść do sądu, bo odrzucili a po moim drugim mailu kontakt się urwał... :evil:
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#1759 PostWysłany: 18 Lis 2019 10:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2012
Posty: 13450
HON fly4free
On ma z/do Luton, a oni na lotach w UK nie mają tak łatwo patrz jest organ ROZPATRUJĄCY dalej skargi pasażerów (szczegóły ten temat)

A Ty @Kashpir zamiast użalać się nad swoim losem działaj, z tego co pamiętam to Belgia ma swój działający odpowiednik ULC
Góra
 Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
 
#1760 PostWysłany: 18 Lis 2019 11:28 

Rejestracja: 22 Paź 2019
Posty: 6
Loty: 8
Kilometry: 15 045
Doszedłem do wniosku, że przed pozwem wyślę jeszcze wniosek do Rzecznika Praw Pasażerów i zobaczę czy coś się w ten sposób uda pchnąć (ew. będę miał do sprawy w sądzie papierki, że próbowałem polubownie załatwić sprawę). Czy ktoś próbował wysłać wniosek przez ePUAP? Teoretycznie na stronie Rzecznika jest informacja, że tak się da, ale w praktyce nie widzę go nigdzie na liście podmiotów do których można wysłać pismo... :|
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 1802 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group