Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#1521 PostWysłany: 28 Sie 2019 17:35 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Są .Pisać przez formularz na ich stronie o 250 E/os odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#1522 PostWysłany: 01 Wrz 2019 21:43 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Pomocy - potrzebuję pilnie informacji. Wizz "opóźnił" mi właśnie lot z Brukseli Charleroi do Warszawy z 21:15 na 14:10 jutro. Jako że mi to całkowicie nie pasuje kupiłem szybko bilety na poranny Ryanair jutro. W związku z tym chcę wziąć hotel jak najbliżej lotniska - inny niż załatwiają dla pasażerów na lotnisku.
Pytania:
- czy Wizz ma obowiązek zrefundować taki hotel na podstawie przedstawionej faktury? Czy na lotnisku powinienem zgłosić obsłudze, za sam załatwiam hotel?
- czy fakt, że ostatecznie nie polecę "opóźnionym" lotem ogranicza jakoś moje prawo do odszkodowania?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1523 PostWysłany: 01 Wrz 2019 21:53 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Prawa do odszkodowania nie tracisz jeśli rezygnujesz z powodu opóźnienia >5 h Z hotelem może być tu różnie i lepiej to zgłosić.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
#1524 PostWysłany: 01 Wrz 2019 22:01 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
@miriam A czy rezygnację z lotu muszę jakoś zgłosić? Jeśli nie na lotnisku to telefonicznie/ mailowo? Sorry za takie pytania, ale pierwszy raz tak kombinuję.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1525 PostWysłany: 01 Wrz 2019 22:04 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
Tak, powinieneś.Zgłoś telefonicznie jeśli tego nie zrobiłeś na lotnisku.
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
#1526 PostWysłany: 01 Wrz 2019 22:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Kashpir napisał(a):
Pomocy - potrzebuję pilnie informacji. Wizz "opóźnił" mi właśnie lot z Brukseli Charleroi do Warszawy z 21:15 na 14:10 jutro. Jako że mi to całkowicie nie pasuje kupiłem szybko bilety na poranny Ryanair jutro. W związku z tym chcę wziąć hotel jak najbliżej lotniska - inny niż załatwiają dla pasażerów na lotnisku.
Pytania:
- czy Wizz ma obowiązek zrefundować taki hotel na podstawie przedstawionej faktury? Czy na lotnisku powinienem zgłosić obsłudze, za sam załatwiam hotel?
- czy fakt, że ostatecznie nie polecę "opóźnionym" lotem ogranicza jakoś moje prawo do odszkodowania?


Powinien zapewnić Ci hotel i zwrot za niego będzie pewnie najłatwiej uzyskać.

miriam napisał(a):
Prawa do odszkodowania nie tracisz jeśli rezygnujesz z powodu opóźnienia >5 h Z hotelem może być tu różnie i lepiej to zgłosić.

Rozporządzenie 261/04 nie wskazuje jednoznacznie rozróżnienia dot. rezygnacji z lotu na mniej i więcej niż 5 godzin. Linie lotnicze, w czym szczególnie bezczelnie przoduje LOT, zazwyczaj wskazują, że po rezygnacji z jakiegokolwiek opóźnionego/odwołanego lotu nie ma już zastosowania prawo do odszkodowania, bo to miałoby „przysługiwać po dotarciu do miejsca docelowego minimum 3 godziny później". A skoro nie dotarło się w ramach pierwotnej rezerwacji to „odszkodowanie nie należy się".
Oczywiście jest to błędne rozumienie treści rozporządzenia, przewidziane tylko na chęć uniknięcia wypłaty.
Jednak możliwe, że i tu wizzair tak odpowie.

edit: Tylko ja piszę o opóźnionym locie lub sytuacji, gdy odwołany jest drugi odcinek lotu z przesiadką, a Twój lot chyba odwołano?

Kashpir napisał(a):
@miriam A czy rezygnację z lotu muszę jakoś zgłosić? Jeśli nie na lotnisku to telefonicznie/ mailowo? Sorry za takie pytania, ale pierwszy raz tak kombinuję.

Zgłaszać nigdzie nie musisz. Co najwyżej w takiej sytuacji najlepiej skontaktować się(lub chociaż realnie spróbować) z przewoźnikiem, by przedstawić swoje żądanie hotelu i zmiany planu podróży, by linia mogła się do niego odnieść.
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji


Ostatnio edytowany przez Pabloo, 02 Wrz 2019 12:03, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
#1527 PostWysłany: 01 Wrz 2019 23:06 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Dzięki za informację - będę walczył po powrocie, na lotnisku chciałem zgłosić rezygnację z lotu, ale osoby obsługujące podróżnych (nie pracownicy Wizzair) powiedziały, że nie muszę zgłaszać tylko napisać claima plus mieć fakturę za hotel. Na wszelki wypadek zgłoszę to jeszcze mailowo, żeby był ślad, gdyby co.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1528 PostWysłany: 02 Wrz 2019 11:47 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Dotarłem do kraju i od razu wziąłem się za wniosek o odszkodowanie i w związku z tym pytanie: jeżeli rezygnacji z lotu nie muszę nigdzie zgłaszać, to rozumiem, że dla takiego wniosku nie ma znaczenia, że skorzystałem z lotu innymi liniami? Bo to właściwie przełożyło się na fakt wyboru innego hotelu niż zapewniany przez Wizz - niemniej tego samego dnia nie był możliwy jakikolwiek inny lot z Charleroi, bo było po godz. 21. Wydaje mi się więc, że z wyboru innego noclegu tłumaczyć się nie muszę, tylko zawnioskuję o zwrot, a oni ocenią czy cena pokoju hotelowego była w "uzasadnionej wysokości".
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1529 PostWysłany: 02 Wrz 2019 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Kwi 2012
Posty: 1254
Loty: 69
Kilometry: 142 806
srebrny
Pierwsze pytanie: Twój pierwotny lot został odwołany, prawda? Bo wizzair raczej by nie opóźniał wylotu o kilkanaście godzin, tylko odwoływał i przebookował na swój kolejny samolot.
Jeśli tak, i zgłaszasz się po odszkodowanie za odwołany lot, to nie ma znaczenia czym i gdzie poleciałeś.

Drugie: czyli wizzair zaproponował Ci jakiś hotel, a Ty wziąłeś inny, tak? Może się zdarzyć w takim wypadku, że linia będzie się wykręcać od pokrycia kosztów hotelu, choć powinna zwrócić.

Trzecie: ile kosztował Cię bilet na lot alternatywny ryanairem? Możesz się też domagać zwrotu jego kosztu. W rozmowie z wizzairem wyraziłeś chęć i zgodę na przebookowanie na ten lot o 14?
_________________
Przez Bliski Wschód i Kaukaz - Relacja z wyprawy do Turcji, Iranu, Armenii i Gruzji
Góra
 Profil Relacje PM off
Kashpir uważa post za pomocny.
 
      
#1530 PostWysłany: 02 Wrz 2019 12:23 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
Pabloo napisał(a):
Pierwsze pytanie: Twój pierwotny lot został odwołany, prawda? Bo wizzair raczej by nie opóźniał wylotu o kilkanaście godzin, tylko odwoływał i przebookował na swój kolejny samolot.
Jeśli tak, i zgłaszasz się po odszkodowanie za odwołany lot, to nie ma znaczenia czym i gdzie poleciałeś.

To jest ciekawe, bo wedle komunikatów od Wizzair, lot jest "delayed" o te 17h i w dniu dzisiejszym ma w systemie dwa loty o tym samym numerze
Załącznik:
w61382_20190901.JPG
w61382_20190901.JPG [ 134.92 KiB | Obejrzany 492 razy ]

Pabloo napisał(a):
Drugie: czyli wizzair zaproponował Ci jakiś hotel, a Ty wziąłeś inny, tak? Może się zdarzyć w takim wypadku, że linia będzie się wykręcać od pokrycia kosztów hotelu, choć powinna zwrócić.

Tak, wizzair (a właściwie pracownicy obsługi lotniska w imieniu linii lotniczej) wypisywali vouchery hotelowe. Jednak zgłosiliśmy im, że zorganizujemy na własną rękę a oni powiedzieli, żeby w takim przypadku wziąć fakturę z hotelu i przedstawić linii lotniczej przy składaniu wniosku o odszkodowanie.
Pabloo napisał(a):
Trzecie: ile kosztował Cię bilet na lot alternatywny ryanairem? Możesz się też domagać zwrotu jego kosztu. W rozmowie z wizzairem wyraziłeś chęć i zgodę na przebookowanie na ten lot o 14?

Ryanair kosztował niecałe 35 euro od osoby, na lotnisku przekazałem ustnie informację o tym, że nie będę korzystał z "opóźnionego" lotu (bo po prostu dla nas za późno i rezerwowaliśmy Ryanaira 6:55 rano), pytając, czy muszę jakąś bardziej formalną drogą, ale powiedzieli, że nie. Niemniej zamierzam to zaraz napisać na wszelki wypadek w formularzu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1531 PostWysłany: 02 Wrz 2019 13:16 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7797
złoty
@Kashpir Ważna tu będzie przyczyna tego opóźnienia.Miejmy nadzieję,że nie jest to nic takiego, na co linia nie ma wpływu.Uzyskaliście jakąś informację w tej kwestii na lotnisku?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1532 PostWysłany: 02 Wrz 2019 14:14 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11334
Loty: 481
Kilometry: 756 212
@miriam rozumiem, że chodzi ci o te zapisy (wyciąłem ze strony Wizzair):
"Nie mamy obowiązku wypłacania odszkodowania, jeśli anulowanie zostało spowodowane przez okoliczności nadzwyczajne, których nie można było uniknąć, podejmując uzasadnione środki.
Okoliczności nadzwyczajne obejmują m.in. te przyczyny: kontrola ruchu powietrznego, akcje protestacyjne (inne niż akcje protestacyjne pracowników Wizz Air), alarm terrorystyczny lub względy bezpieczeństwa, zamknięcie lotniska lub pasa startowego, zamieszki, katastrofy naturalne, względy bezpieczeństwa lotu."

W moim przypadku zapewne ciąg zdarzeń, bo jak patrzyłem, to nie wyleciał samolot z Warszawy W61381, a tym samym Wizzair nie miał jak zapewnić przelotu z Charleroi. Natomiast szczegółowej informacji na lotnisku nie było.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#1533 PostWysłany: 04 Wrz 2019 13:40 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 33
@Kashpir mam tę sama sytuację, ale z lotem z Katowic do Luton W61001 z 26 lipca 2019. Lot opóźniony ponad 4h.
Wizz odpisał, że "lot W6 1001 został opóźniony z powodu nadzwyczajnych okoliczności, których nie mogliśmy przewidzieć", co jest ściemą, bo na lotnisku pracownicy Wizz mówili, że źle sobie coś wyliczyli i samolot został na innym lotnisku i nie wrócił do KTW..
I tu mam 3 pytania:
1. Jak im udowodnić, że opóźnienie wynikało z rotacji, bo niestety nie mam nr rej. samolotu? Mam tylko to: https://flightaware.com/live/flight/WZZ1001/history/20190726/0425Z/EPKT/EGGW
2. Czy na moją korzyść działa to, że przekroczyli 30 dni na odpowiedź? (termin wynika z art. 7a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) o prawach konsumenta)
3. Jak ich skutecznie "nakłonić" do wypłaty odszkodowania?
Z góry dziękuję za pomoc!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1534 PostWysłany: 04 Wrz 2019 14:05 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8588
złoty
1. Niczego nie musisz udowadniać. To na przewoźnik spoczywa ciężar dowodu.
2. W zasadzie nie
3. Nakłonić ich skutecznie może tylko wyrok sądu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1535 PostWysłany: 04 Wrz 2019 22:10 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
pkupcz napisał(a):
@Kashpir mam tę sama sytuację, ale z lotem z Katowic do Luton W61001 z 26 lipca 2019. Lot opóźniony ponad 4h.
Wizz odpisał, że "lot W6 1001 został opóźniony z powodu nadzwyczajnych okoliczności, których nie mogliśmy przewidzieć", co jest ściemą, bo na lotnisku pracownicy Wizz mówili, że źle sobie coś wyliczyli i samolot został na innym lotnisku i nie wrócił do KTW..
I tu mam 3 pytania:
1. Jak im udowodnić, że opóźnienie wynikało z rotacji, bo niestety nie mam nr rej. samolotu? Mam tylko to: https://flightaware.com/live/flight/WZZ1001/history/20190726/0425Z/EPKT/EGGW
2. Czy na moją korzyść działa to, że przekroczyli 30 dni na odpowiedź? (termin wynika z art. 7a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827) o prawach konsumenta)
3. Jak ich skutecznie "nakłonić" do wypłaty odszkodowania?
Z góry dziękuję za pomoc!


ad 3
Orzeł w koronie na górze strony niekoniecznie nakłoni, a zmusi do wypłaty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1536 PostWysłany: 06 Wrz 2019 08:01 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 33
@boots i @ansbach1 czyli sugerujecie, żeby nic im już nie pisać tylko szykować się na sąd? A jeżeli odpisywać to co? Postraszyć ich sądem i tym, że będą musieli ponieść dodatkowe koszty?
Czy da się to załatwić pozwem w e-sądzie?
Wydaje mi się, że w obecnej sytuacji, szkoda czasu na pisanie do Rzecznika przy ULC :(
Czy ma ktoś i może się podzielić wzorem pozwu? Jeżeli po koleżeńsku go ktoś może odstąpić, to super, ale oczywiście jestem w stanie ponieść koszty. Nie za bardzo chcę zlecać tego kancelariom. No chyba, że koleżanki i koledzy uważają inaczej.
Przepraszam za te trywialne pytania, ale w poprzednie wypowiedzi w tym wątku dotyczą poprzedniego stanu prawnego, gdzie ULC interweniował i wydawał decyzje, a teraz jest dupa. No i to jest pierwsza taka moja "przygoda"
Z góry dzięki za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1537 PostWysłany: 06 Wrz 2019 11:40 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2334
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Co mam Ci doradzić...W przypadku Wizzaira wezwanie do zapłaty od profesjonalnego pełnomocnika zawsze odnosiło pozytywny skutek tj. Wizzair płacił. Koszty nie są duże więc warto ryzykować z pozwem.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
boots lubi ten post.
 
      
#1538 PostWysłany: 06 Wrz 2019 13:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1389
niebieski
@pkupcz jeśli lot z UK, to pisz do ADR. Jak dostanę kasę, to opiszę swoje doświadczenia. Ja jestem bardzo zadowolony.

Póki co - szkoda czasu na wysyłanie wezwania do zapłaty i/lub pozwu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1539 PostWysłany: 06 Wrz 2019 14:20 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 33
manyaky ,
Lot był z Katowic, więc muszę polegać na naszym ULC :/
@ansbach1 a pozew w e-Sądzie, czy muszę złożyć klasyczny z powództwa cywilnego? Jak e-Sąd, to koszty są pomijalne. W zwykłym sądzie to już troszkę kosztuje.


Ostatnio edytowany przez Abcn, 06 Wrz 2019 14:33, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off
Abcn lubi ten post.
 
      
#1540 PostWysłany: 06 Wrz 2019 14:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1389
niebieski
Nie ma znaczenia. Lot może być z lub do UK.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group