Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1481 PostWysłany: 30 Lip 2019 17:43 

-- 30 Lip 2019 17:42 --

Screen pokazuje, że nic takiego w tej konkretnej sytuacji nie miało miejsca

Ona napisała w stylu kopiuj wklej, a ty się do tego odnosisz

-- 30 Lip 2019 17:43 --

Anonymous napisał(a):
color1 napisał(a):
Wczorajszy rejs WAW-MMX opóźnił się o ponad 4 godz. W jaki sposób ustalić przyczynę ?
Na lotnisku mówili "bo opóźniony był przelot samolotu w drugą stronę" ale czy to uprawnia do odmowy wypłaty odszkodowania ?



Pisz reklamację przez formularz reklamacyjny Wizzair z wnioskiem o odszkodowanie

Z tego co widzę zamiast obsługiwać Wasz kierunek dodatkowo dodano przed obsługę trasy Warsaw (WAW) - Bucharest (OTP) - Warsaw (WAW), którą według mnie miał wykonac inny samolot Wizz
Góra
 PM off  
      
Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu Podróż na Okinawę za 3581 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi w 4* hotelu
Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop w Wietnamie za 3602 PLN. Loty (z bagażem) z Warszawy i noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
#1482 PostWysłany: 30 Lip 2019 18:42 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
ansbach1 napisał(a):
miriam napisał(a):
Nie uprawnia.Zależy co było powodem,ale nie musisz sam tego ustalać.Składasz wniosek i czekasz na odp.


Owszem jest wyrok NSA w tej sprawie, że jeżeli nadzwyczajna okoliczność nastąpiły na odcinku bezpośrednio poprzedzającym to odszkodowanie nie przysługuje. TSUE tego nigdy nie rozstrzygnął, nowy wyrok V Ca 39/17 zajmuje odmienne stanowisko. Bo niby czemu bezpośrednio poprzedzajacy zwalnia, a wczesniejszy nie zwalnia ponieważ winna jest rotacja?

Tylko ten nowy wyrok chyba nie powoduje,że inny sąd nie rozstrzygnie inaczej.Spór w tej kwestii jest sądzę nadal otwarty.Dobrze,że jak nasz mistrz ustalił, tu na poprzedniej rotacji nie zaszła żadna nadzwyczajna okoliczność i odszkodowanie tak czy siak będzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1483 PostWysłany: 30 Lip 2019 18:47 

@ miriam to jest proste: Google wpisujesz flight24 w6.... w miejsce kropek nr lotu z danej trasy i wtedy ma sens jakiekolwiek kopiuj wklej

A i sklada się w pierwszym etapie reklamację tu do Wizz Hungary
Góra
 PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#1484 PostWysłany: 30 Lip 2019 19:14 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
miriam napisał(a):
.Składasz wniosek i czekasz na odp.
oczywiste,że do W6 skro w takim temacie jesteśmy.Dodatkowo tuż nad postem pytającego były szczegóły.A w ustalaniu przyczyn są lepsi fachowcy niż ja .Niemniej dziękuję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1485 PostWysłany: 30 Lip 2019 20:12 

Rejestracja: 16 Paź 2016
Posty: 49
ansbach1 napisał(a):
Owszem jest wyrok NSA w tej sprawie, że jeżeli nadzwyczajna okoliczność nastąpiły na odcinku bezpośrednio poprzedzającym to odszkodowanie nie przysługuje


Ale przecież to nie był odcinkowy lot...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1486 PostWysłany: 30 Lip 2019 21:34 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1487 PostWysłany: 07 Sie 2019 07:48 

Rejestracja: 08 Lip 2019
Posty: 6
Hej, dostałem maila w którym Wizzair odmówił mi wypłaty odszkodowania.

Jeśli opóźnienie lotu miało miejsce w Polsce, to należy się zwrócić do Polskiego ULC? Czy niekoniecznie? Język skargi nie robi mi różnicy, ale czas odpowiedzi już bardzo:)

Według strony Polskiego ULC zmienił się organ do którego wysyłane są wnioski na : https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl, czy ma ktoś jakieś przykładowe sprawdzone pismo na którym mógł bym się wzorować:) ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

PS> Lepiej to zrobić online, czy wysłać list?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1488 PostWysłany: 07 Sie 2019 08:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@HubertB ULC a właściwie RPP jest obecnie organem negocjacyjnym .Jeśli masz poważne argumenty,składaj pozew do sądu.Masz na to rok od zdarzenia jeśli to ma być sąd polski.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1489 PostWysłany: 08 Sie 2019 00:14 

Rejestracja: 08 Lip 2019
Posty: 6
miriam napisał(a):
@HubertB ULC a właściwie RPP jest obecnie organem negocjacyjnym .Jeśli masz poważne argumenty,składaj pozew do sądu.Masz na to rok od zdarzenia jeśli to ma być sąd polski.


- Lot był opóźniony o 7 godzin, Wizz na reklamację odpowiedział standardowo "przyczyny losowe" . To raczej do sądu nie wystarczy? Spróbuję napisać do wizz w celu wyjaśnienia cóż to były za okoliczności losowe, jeśli nie odpowiedzą to zwrócić się do RPP żeby wydobyli z nich tę informację i dopiero do sądu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1490 PostWysłany: 08 Sie 2019 01:21 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@HubertB Nie wiem czy RPP może " wydobywać" informacje to raz,a dwa ile zajmie mu procedowanie Twojej skargi nim udzieli ci takiej, czy innej odpowiedzi.Po zmianach nie ma jeszcze zbyt dużo informacji na ten temat.Ale jeśli uważasz,że to coś pomoże to przecieraj szlaki i informuj :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1491 PostWysłany: 08 Sie 2019 08:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
HubertB napisał(a):
miriam napisał(a):
@HubertB ULC a właściwie RPP jest obecnie organem negocjacyjnym .Jeśli masz poważne argumenty,składaj pozew do sądu.Masz na to rok od zdarzenia jeśli to ma być sąd polski.


- Lot był opóźniony o 7 godzin, Wizz na reklamację odpowiedział standardowo "przyczyny losowe" . To raczej do sądu nie wystarczy? Spróbuję napisać do wizz w celu wyjaśnienia cóż to były za okoliczności losowe, jeśli nie odpowiedzą to zwrócić się do RPP żeby wydobyli z nich tę informację i dopiero do sądu?


Uświadom sobie, że przewoźnik nie ma żadnego interesu, żeby wypłacić Ci odszkodowanie i może nawet podac, że samolot zderzył się z pegazem. Enter Air w Forbsie przedstawiany jest jako wzorowy przykład sukcesu, tak oparty na konsekwentnym odrzucaniu reklamacji i podawaniu tak absurdalnych argumentow, że głowa mała. Oczywiście nie podałeś numeru lotu, daty lotu, bo po co. Nie trzeba być RPP, żeby na podstawie danych udzielić odpowiedzi co było przyczyną opóźnienia, więc zanim podejmiesz walkę z systemem zweryfikuj samodzielnie dane.

Przewoźnik odmawia. Ty musisz iść do sądu, żeby odzyskać kasę i tyle w temacie. RPP to jest porażka. Organ pyta się łaskawie przewoźnika czy zgadza się zapłacić kasę, gdy chwilę wcześniej odmówił. Niby teraz ma stwierdzić, że jednak nie wystąpiły nadzwyczajne okoliczności?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#1492 PostWysłany: 08 Sie 2019 09:59 

Rejestracja: 08 Lip 2019
Posty: 6
-- 08 Sie 2019 09:56 --

Pierwszy raz spotkała mnie taka sytuacja, nie wiem co zrobić. Napisałem do Wizz o powód odwołania. Wysłałem do RPP formularz dostępny na stronie, gdy odpowiedzą, pewnie negatywnie, trzeba będzie założyć sprawę w sądzie. Nigdy tego nie robiłem, stąd pytanie.

Nie mam dużych argumentów:
- Lot był opóźniony o 6-7 godzin;
- Dowiedziałem się o opóźnieniu na lotnisku;
- Obsługa Wizz, nie miała żadnych informacji o opóźnieniu, czy może się przedłużyć, być krótsze (gdy zapytałem czy mogę wyjść z lotniska na 3-4 godziny, otrzymałem tylko informację że robię to na własną odpowiedzialność, i takim sposobem spędziłem tam te 7 godzin; nie zaproponowali mi voucherów, pewnie nie musieli, ale Wizz gdy zapytałem o zwrot, poprosił o paragony, więc za to chyba zwrócą)

Tak więc wielu argumentów nie mam, jedynie opóźnienie. Więc nie wiem czy jest sens iść do sądu, z samym "faktem" opóźnienia + domniemaną (przyszłościową), negatywną odpowiedzą ( zaniechaniem próby negocjacji) Wizza względem RPP.

-- 08 Sie 2019 09:59 --

Numer Lotu: W61301
Planowana Data Lotu: 26/06/19 5:55 - 7:35
Opóźniona Data Lotu: 12:10
Faktyczny Czas Lotu: 12:30 - 14:20
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1493 PostWysłany: 08 Sie 2019 11:31 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
HubertB napisał(a):
Numer Lotu: W61301
Planowana Data Lotu: 26/06/19 5:55 - 7:35
Opóźniona Data Lotu: 12:10
Faktyczny Czas Lotu: 12:30 - 14:20

Dla jasności WAW-LTN ;)


Ostatnio edytowany przez miriam, 08 Sie 2019 12:22, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1494 PostWysłany: 08 Sie 2019 11:43 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1960
platynowy
miriam napisał(a):
HubertB napisał(a):
Numer Lotu: W61301
Planowana Data Lotu: 26/06/19 5:55 - 7:35
Opóźniona Data Lotu: 12:10
Faktyczny Czas Lotu: 12:30 - 14:20

Dla jasności WAW-LUT ;)


dokładniej WAW-LTN
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#1495 PostWysłany: 08 Sie 2019 12:28 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7786
złoty
@walerek To już stricte dokładnie ;) Poprawione .
Góra
 Profil Relacje PM off
walerek lubi ten post.
 
      
#1496 PostWysłany: 08 Sie 2019 17:30 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie widzę tego lotu na flightradar 24, a przez co nie widać nr samolotu. Może ktoś ma dostęp do innych baz.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1497 PostWysłany: 08 Sie 2019 17:57 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1851
niebieski
@HubertB - lecialem tym samym samolotem. Wizzair rowniez odmowil mi wyplaty odszkodowania. Jezeli jestes rezydentem UK (tutaj nie jestem na 100% pewnien czy te kryterium musi byc spelnione) to mozesz uderzyc do tutejszego ADR (via CAA - tutejsza wersje ULC). Po interwencji zmienili zdanie i twierdza, ze zaplaca. Ciagle czekam na kase jednak (juz 2 tygodnie - podobno ma trwac do miesiaca). ADR - super, odpowiedz w ciagu kilku dni.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
HubertB uważa post za pomocny.
 
      
#1498 PostWysłany: 08 Sie 2019 21:59 

Rejestracja: 08 Sie 2019
Posty: 1
Czy ktoś walczy z wizz o odszkodowanie za:
WAW-BCN
20.06 15:45
W61475 ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1499 PostWysłany: 09 Sie 2019 02:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 Mar 2013
Posty: 1386
niebieski
lataczuk napisał(a):
@HubertB - lecialem tym samym samolotem. Wizzair rowniez odmowil mi wyplaty odszkodowania. Jezeli jestes rezydentem UK (tutaj nie jestem na 100% pewnien czy te kryterium musi byc spelnione) to mozesz uderzyc do tutejszego ADR (via CAA - tutejsza wersje ULC). Po interwencji zmienili zdanie i twierdza, ze zaplaca. Ciagle czekam na kase jednak (juz 2 tygodnie - podobno ma trwac do miesiaca). ADR - super, odpowiedz w ciagu kilku dni.

Dobrze, że piszesz. Ale wcześniej pisałes o locie lipcowym, a Hubert pisze o locie czerwcowym. Widać mieli więcej podobnych sytuacji.

Ja za lot lipcowy nie dostałem jeszcze odpowiedzi (pisałem po polsku). Mówimy o locie 08. lipca? Udało Ci się uzyskać ostateczne info o przyczynach z ADR?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1500 PostWysłany: 09 Sie 2019 10:19 

Rejestracja: 08 Sie 2013
Posty: 1851
niebieski
@manyaky - a no widzisz, nie zarejestrowalem, ze pisales o innym locie - do glowy by mi nie przyszlo, ze 7 godzinne opoznienie to normalka ;). Ja lecialem: 26/06/19 5:55 - 7:35

ADR nic nie komentuje - po prostu za ich posrednictwem przyszla kolejna odpowiedz od Wizz, ze przyjrzeli sie sprawie ponownie i jednak odszkodowanie przyslujguje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group