Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2381 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 120  Następna
Autor Wiadomość
#141 PostWysłany: 02 Mar 2013 18:02 

Rejestracja: 02 Mar 2013
Posty: 10
Bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie:

8 grudnia 2012 Wizzair odwołał lot z Charleroi do Modlina (podany powód -złe warunki atmosferyczne, prawda taka, że wystąpiły problemy w lotniskiem, część lotów kierowano na Chopina, ale nie przyleciał ten samolot Wizzair z Modlina, który miał tam następnie wracać z pasażerami z Belgii).

Próbowałam się przebukować na następny dzień, ale Wizzair już nie miał miejsc.

Zabukowałam bilety na Ryanair na tej samej trasie, na następny dzień.

Noc spędziłam w hotelu.

Wysłałam reklamację do Wizzair pisemnie, bez odpowiedzi. Prosiłam o zwrot za bilety Ryanair + koszty hotelu i posiłku oraz znaczków pocztowych. Wysłałam reklamację za pomocą strony internetowej, dopiero dostałam odpowiedź.
Wynika z niej, iż Wizzair (powołujący się na rozporządzenie UE) zwróci mi jedynie równowartość wykupionych biletów Wizzair, których nie wykorzystałam.
Napisali, że nie należy mi się zwrot kosztów hotelu i posiłku, bo nie zdecydowałam się na ich lot (który byłby za dwa dni) oraz że nie należy się zwrot za bilety Ryannair na tej samej trasie.

Wychodzi na to, że odwołując lot na godzinę przed odlotem, nie należy mi się nic poza refundacją ceny biletów Wizzair, no chyba że zdecydowałabym się czekać 2 dni na kolejny lot ich liniami.

Mi się to w głowie nie mieści, czy tak faktycznie jest? Bardzo proszę o pomoc i podzielenie się podobnymi doświadczeniami i ich finałem.
Góra
 Relacje PM off  
 
#142 PostWysłany: 02 Mar 2013 18:59 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5157
platynowy
@asz28: Wizz jak zwykle olewa przepisy i pasażerów, w takm przypadku miał obowiązek wynikający z rozporządzenia, zaoferowania lotu w najbliższym możliwym terminie nie z własnej siatki tylko ze wszystkoch dostępnych na tej trasie; skoro tego nie zrobił, mozesz walczyć o zwrot za zakupione bilety, ale niestety może to potrwać (pewnie na drodze sądowej). Na razie napisz skargę do ULC z wnioskim o nalożenie kary na przewoźnika za nieudzielenie właściwej pomocy w takim zakresie, w jakim określa to rozporządzenia 261/2004.
Góra
 Relacje PM off  
 
#143 PostWysłany: 02 Mar 2013 19:50 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
marek2011 napisał(a):
@asz28: Wizz jak zwykle olewa przepisy i pasażerów, w takm przypadku miał obowiązek wynikający z rozporządzenia, zaoferowania lotu w najbliższym możliwym terminie nie z własnej siatki tylko ze wszystkich dostępnych na tej trasie.


Czy mógłbyś podać odpowiedni tekst rozporządzenia?
Według mnie skoro lot jest odwołany nie z winy przewoźnika, nie musi on oferować loty innych przewoźników.
Góra
 Relacje PM off  
 
#144 PostWysłany: 02 Mar 2013 19:55 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 85
ja miałem podobną sytuacje w Treviso po odwołaniu obowiązywało hasło ludzie radżcie sobie sami ....nie zaoferowali nic oprócz lotu na drugi dzień z miejsca oddalonego o 200km.Złożyłem skarge do ULC-zwalili na warunki atmosferyczne ale najdziwniejsze że Ryaner latał a Wizz nie...
Góra
 Relacje PM off  
 
#145 PostWysłany: 02 Mar 2013 20:45 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5157
platynowy
@ich: linie lotnicze bardzo często w ten sposób wciskają pasażerom, że nic się nie należy.
Rozporządzenie 261/2004 jest w tej kwestii jasne: art 5: odwołany lot (jakakolwiek byłaby jego przyczyna i kiedykolwiek to nastąpuje: godzine przed, 3 dni, 2 miesiące)-> obowiązek udzielenia pasażerowi pomocy określonej w art 8 -> pasażer ma prawo wyboru jednej z 3 wskazanych tam opcji "pomocy", a ta o której tu mówimy to: zmiana planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w najwczesniejszym możliwym terminie. Rozporządzenie nie przewiduje żadnego ograniczenia, że zmiana planu może dotyczyć tylko własnej siatki przewoźnika, jednego sojuszu, partnerów code-share itp. W przypadku odwołania rejsu na krótko przed odlotem nie ma żadnej wątpliwości, jakie loty są dostępne w najwcześniejszym możliwym terminie: są to wszystkie rejsy realizowane na danej trasie przez dowolnego przewoźnika o ile są wolne fotele w danym rejsie. Zaoferowanie swojego lotu za 2 dni podczas gdy wcześniej, np. następnego dnia były inne dostępne nie jest udzieleniem pomocy w sposób zakreślony w rozporządzeniu i trzeba konsekwentnie tępić działania takich linii jak Wizz.

Natomiast przy odwołaniu z przyczyn niezależnych przewoźnika nie ma odszkodwoania. To dwie zupełnie różne sprawy. Obowiązek pomocy ZAWSZE, obowiązek wypłaty zryczałtowanego odszkodowania tylko wtedy, gdy dany przypadek się do tego kwalifikuje.
Góra
 Relacje PM off  
 
#146 PostWysłany: 03 Mar 2013 00:07 

Rejestracja: 02 Mar 2013
Posty: 10
Cytat z odp. Wizzaira:

"W przypadku odwołania lotu linie lotnicze zobowiązane są, na wniosek pasażera, zwrócić koszty odwołanego lotu. Nie są natomiast zobowiązane do zwrotu kosztów biletu innego przewoźnika. Nie możemy zatem wystosować zwrotu za bilet innych linii lotniczych

Jeśli chodzi o zwrot kosztów dodatkowych poniesionych w związku z odwołaniem lotu, tytułem opieki nad Pasażerem, kwestię tę reguluje Rozporządzenie UE nr 261/04 w art.13, mianowicie przysługują one jedynie pasażerom oczekującym na nasz lot i korzystającym z niego (Art. 13 „Pasażerowie, których loty zostały odwołane, powinni mieć możliwość otrzymania zwrotu należności za ich bilety albo oferty zmiany trasy podróży na satysfakcjonujących warunkach a w czasie oczekiwania na późniejszy lot powinni zostać otoczeni należytą opieką”).

Ponieważ nie oczekiwali Państwo na nasz najbliższy lot, nie przysługuje Państwu zwrot kosztów dodatkowych związanych z noclegiem czy posiłkami w hotelu. "

Do tego, Ryanair latał wtedy z Modlina, a Wizzair nie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#147 PostWysłany: 03 Mar 2013 00:10 

Rejestracja: 02 Mar 2013
Posty: 10
marek2011 napisał(a):
@asz28: Wizz jak zwykle olewa przepisy i pasażerów, w takm przypadku miał obowiązek wynikający z rozporządzenia, zaoferowania lotu w najbliższym możliwym terminie nie z własnej siatki tylko ze wszystkoch dostępnych na tej trasie; skoro tego nie zrobił, mozesz walczyć o zwrot za zakupione bilety, ale niestety może to potrwać (pewnie na drodze sądowej). Na razie napisz skargę do ULC z wnioskim o nalożenie kary na przewoźnika za nieudzielenie właściwej pomocy w takim zakresie, w jakim określa to rozporządzenia 261/2004.


Przy okienku Wizzaira powiedzieli, że jak nie bierzemy tego za dwa dni (podróżowałam z rodziną), to samodzielnie rezerwujemy sobie Ryanair z komputera lotniskowego (przy którym, rzecz jasna, trzeba było płacić za internet).
Góra
 Relacje PM off  
 
#148 PostWysłany: 03 Mar 2013 01:01 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 5157
platynowy
@asz28: odpisałem na priv :)
Tu tylko dodam, że tłumaczenie Wizz jest idiotyczne: niezaoferowali lotu w najwcześniejszym możliwym terminie, pasażer ma prawo do zwrotu kosztów transportu alternatywnego i noclegu. Pokrycie kosztów tego ostatniego nie jest związane z oczekiwaniem na najbliższy lot danego (i tylko danego) przewoźnika, jak sugeruje Wizz, tylko z koniecznością dłuższego niż planowany pobytu w danym miejscu wynikającego z nieregularności w przewozie.

Gdyby była (hipotetycznie) taka sytuacja, że Wizz zaproponował alternatywny lot tego samego dnia za kilka godzin, a pasażer powiedział, że nie chce bo coś tam, wtedy przewoźnik nie musi pokrywac kosztów dodatkowego noclegu itp. Gdy oferuje lot za kilka dni i/albo nie wywiązuje się z obowiązków wynikających z rozporządzenia pasażer ma prawo dochodzić zwrotu poniesionych kosztów, w tym noclegu.
Góra
 Relacje PM off  
 
#149 PostWysłany: 03 Mar 2013 10:40 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3850
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Znajoma miała lot Wizzair na trasie Katowice - Rzym, 8 godzin czekania na lotnisku, samolot opóźniony z powodu jakiejś usterki technicznej. Czy w takim wypadku przysługuje odszkodowanie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#150 PostWysłany: 03 Mar 2013 13:31 

Rejestracja: 07 Sty 2012
Posty: 81
man4business napisał(a):
Reasumując, wcale nie jest tak łatwo dostać odszkodowanie, ale próbować należy.


Zgadza się próbować trzeba. Przytoczę przypadek z opóźnieniem lotu z Katowic do Oslo Torp w czerwcu 2012. Opóźnienie było chyba więcej niż 6 godzin, powodem była usterka. WIZZ standardowo odpowiedział, że odszkodowanie się nie należy. Jednak po interwencji ULC, WIZZ zaproponował polubowne zakończenie sprawy tzn. wypłacą 250E, a w zamian wycofujemy skargę. Cała procedura trwała 8 miesięcy.


asz28 napisał(a):
Czy ktoś wie zatem jak się nazywa belgijski ULC?

Szukanie nie boli...
http://www.ulc.gov.pl/index.php?option= ... &Itemid=47
Góra
 Relacje PM off  
 
#151 PostWysłany: 05 Mar 2013 00:36 

Rejestracja: 02 Mar 2013
Posty: 10
Tak jak przypuszczałam, będę zmuszona pchać sprawę dalej, bo Wizzair nie chce mi zwrócić za hotel i nowy bilet po odwołaniu lotu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z belgijskim ULC? Czy można pisać po ang czy lepiej się wysilać i pisać po francusku? Pozdr.
Góra
 Relacje PM off  
 
#152 PostWysłany: 08 Mar 2013 21:59 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 59
Dzień dobry, pytanie do bardziej doświadczonych:)

mam w niedzielę lot z Wrocławia do Paryża Wizzairem, prognoza pogody jest wyjątkowo kiepska - mają być zamiecie śnieżne. Jak to wygląda gdy odwołują lot z powodu warunków atmosferycznych? Oddają kasę/proponują lot następnego dnia? Czy często zdarza się tak, że lot jest opóźniony o kilka/kilkanaście godzin w takiej sytuacji? Obawiam się również tego, że lot będzie przesunięty o parę godzin tak, że na miejsce dotrzemy dopiero w nocy i nie będzie możliwości dostać się do miejsca gdzie śpimy transportem publicznym a koszt taksówki pewnie przekroczyłby kilkunastokrotnie koszt całej wycieczki:>
Góra
 Relacje PM off  
 
#153 PostWysłany: 10 Mar 2013 11:09 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 223
Loty: 189
Kilometry: 307 053
niebieski
90 stron tego tematu, sądzę że takie info już gdzieś jest, ale dokopać się ciężko, zatem:

Sprawa dotyczy Wizza. Kilka dni temu ogłosili likwidację połączeń od kwietnia z POZ do DTM I ORK. Tak się złożyło, że mamy lot DTM-POZ na 3 maja. Rezerwacja zniknęła z mojego konta, maila też żadnego nie dostałem, nie mówiąc o zwrocie kasy (to akurat mi jest niepotrzebne, bo zmienię sobie ten lot na BCN-POZ).
Kiedy można się od nich spodziewać oficjalnego info o odwołaniu lotu?

Kiedyś już miałem podobną sytuację (też "winny" DTM), bo lot miał być W6 DTM-TGM. Wtedy od razu dostałem maila, były w nim nr tel, i to standardowy, a nie ten "złodziejski" po 5 zł/min.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#154 PostWysłany: 10 Mar 2013 12:57 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
macias napisał(a):
Tenże tani numer jest podany jest dopiero w mailu, a takich sprzed 2-3 lat nie przechowuję. Na stronie jest tylko ten złodziejski.


Cytuj:
Jeżeli pasażer nie akceptuje zmian, prosimy o kontakt telefoniczny z Wizz Air dzwoniąc pod jeden z numerów pomocy w związku ze zmianą rozkładu lotów (cena połączenia według stawek lokalnych). Numery można znaleźć klikając następujący odsyłacz:

http://wizzair.com/useful_information/schedule_change/


Dla Polski: +48 22 351 94 92
Góra
 Relacje PM off  
 
#155 PostWysłany: 15 Mar 2013 23:27 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2011
Posty: 364
srebrny
Witam,

Rok temu miałem lot opóźniony wszystko zgłoszone do ULC następnie jako iż lot nie był z Polski a ze Szwecji sprawa została przekazana do ARN odpowiednik polskiego ULC. ARN wydało oświadczenie z prośbą o wydanie decyzji, która stanowczo będzie nakładała na przewoźnika obowiązek wypłaty odszkodowania na dla mnie i współpasażera. Jednak Wizz nie uznaje tego oświadczenia. Prawdopodobnie ARN wydaje tylko takie oświadczenia, a nie ma judykacji nad Wizz.
ULC poleciło mi bym zwrócił się do sądu cywilnego, podpierając się decyzją wydaną przez ARN.

Jak to powinienem zrobić i gdzie pomoże ktoś?
Góra
 Relacje PM off  
 
#156 PostWysłany: 17 Mar 2013 00:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Gru 2011
Posty: 364
srebrny
KrzYchuu napisał(a):
Witam,

Rok temu miałem lot opóźniony wszystko zgłoszone do ULC następnie jako iż lot nie był z Polski a ze Szwecji sprawa została przekazana do ARN odpowiednik polskiego ULC. ARN wydało oświadczenie z prośbą o wydanie decyzji, która stanowczo będzie nakładała na przewoźnika obowiązek wypłaty odszkodowania na dla mnie i współpasażera. Jednak Wizz nie uznaje tego oświadczenia. Prawdopodobnie ARN wydaje tylko takie oświadczenia, a nie ma judykacji nad Wizz.
ULC poleciło mi bym zwrócił się do sądu cywilnego, podpierając się decyzją wydaną przez ARN.

Jak to powinienem zrobić i gdzie pomoże ktoś?


Pomoże ktoś?
Mam pytanie jeśli pójdę do sądu cywilnego to musi być to sąd cywilny w Szewcji jeśli lot był ze Szwecji do Gdańska?
Góra
 Relacje PM off  
 
#157 PostWysłany: 17 Mar 2013 04:31 

Rejestracja: 29 Kwi 2010
Posty: 377
niebieski
KrzYchuu napisał(a):
KrzYchuu napisał(a):
Witam,

Rok temu miałem lot opóźniony wszystko zgłoszone do ULC następnie jako iż lot nie był z Polski a ze Szwecji sprawa została przekazana do ARN odpowiednik polskiego ULC. ARN wydało oświadczenie z prośbą o wydanie decyzji, która stanowczo będzie nakładała na przewoźnika obowiązek wypłaty odszkodowania na dla mnie i współpasażera. Jednak Wizz nie uznaje tego oświadczenia. Prawdopodobnie ARN wydaje tylko takie oświadczenia, a nie ma judykacji nad Wizz.
ULC poleciło mi bym zwrócił się do sądu cywilnego, podpierając się decyzją wydaną przez ARN.

Jak to powinienem zrobić i gdzie pomoże ktoś?


Pomoże ktoś?
Mam pytanie jeśli pójdę do sądu cywilnego to musi być to sąd cywilny w Szewcji jeśli lot był ze Szwecji do Gdańska?


Wg, mnie to bardziej sad na Wegrzech.. bo tak jest lokalizacja Wizzaira..
http://www.web.gov.pl/rozwiazywanie_sporow/300_947.html
Góra
 Relacje PM off  
 
#158 PostWysłany: 17 Mar 2013 14:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Mar 2012
Posty: 367
Loty: 219
Kilometry: 464 968
niebieski
ExGliwice napisał(a):
KrzYchuu napisał(a):
KrzYchuu napisał(a):
Witam,

Jak to powinienem zrobić i gdzie pomoże ktoś?


Pomoże ktoś?
Mam pytanie jeśli pójdę do sądu cywilnego to musi być to sąd cywilny w Szewcji jeśli lot był ze Szwecji do Gdańska?


Wg, mnie to bardziej sad na Wegrzech.. bo tak jest lokalizacja Wizzaira..
http://www.web.gov.pl/rozwiazywanie_sporow/300_947.html


Nie musi być to sąd na Węgrzech. Zgodnie z prawem unijnym w takich przypadkach może być to dowolny sąd pierwszej instancji w unii i najwygodniej dla Ciebie będzie wybrać Twój sąd rejonowy (w Gdańsku?).
http://www.prawo.egospodarka.pl/43051,P ... ,84,1.html
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#159 PostWysłany: 24 Mar 2013 20:08 

Rejestracja: 18 Paź 2010
Posty: 248
Loty: 62
Kilometry: 145 353
niebieski
Ich napisał(a):
marcind napisał(a):
czy mam szanse na jakieś odszkodowanie? Jak się do tego zabrać? Potrzebne jest mi jakieś zaswiadczenie tu z lotniska czy coś takiego?


A jaka jest przyczyna opóźnienia?
Czy jest z winy przewoźnika czy nie?


Wg mnie tam. Tylko kilka lotów na cały dzień jest opóźnionych, w waw też wszystko ląduje. Pani w informacji nic nie wie. Przewoźnik wizzair
Góra
 Relacje PM off  
 
#160 PostWysłany: 24 Mar 2013 21:27 

Rejestracja: 10 Lip 2012
Posty: 222
marcind napisał(a):
Ich napisał(a):
A jaka jest przyczyna opóźnienia?
Czy jest z winy przewoźnika czy nie?


Wg mnie tak. Tylko kilka lotów na cały dzień jest opóźnionych, w waw też wszystko ląduje. Pani w informacji nic nie wie. Przewoźnik wizzair


Na stronie lotniska:
http://www.bud.hu/english/passengers/flight_information/arrivals

podają, że lot z Bari ma opóźnienie ponad 4 godziny (19:38 zamiast 15:10), więc jeżeli do Warszawy leci on, macie szanse wkrótce odlecieć. Powodem opóźnienia jest opóźniony wylot z Budapesztu do Bari ok. 5 g. Możliwe jest, że to jest związane z dużym opóźnieniem wczorajszego lotu z Kijowa, który wylądował dopiero dziś ok. g. 10. Jeżeli jest tak, to prawdopodobnie jest to związane z kiepską pogodą w Kijowie i wtedy odszkodowanie się nie należy.
Na stronie lotniska widzę, że duże opóźnienie (ok. 5 g.) miał też wczorajszy ostatni lot z Londynu.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2381 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 120  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group