Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#1141 PostWysłany: 05 Wrz 2018 21:35 

Rejestracja: 05 Wrz 2018
Posty: 1
Cześć. Czy jest tu ktoś z lotu Luton - Gdańsk W6 1608 z 26.08 który się spóźnił ponad 5h? Złożyłem reklamację i uzyskałem odpowiedź że opóźnienie lotu było spowodowane uderzeniem pioruna w samolot z lotu poprzedzającego mój lot i w związku z tym nie należy mi się odszkodowanie. Jakieś porady? Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#1142 PostWysłany: 06 Wrz 2018 13:44 

Rejestracja: 19 Maj 2013
Posty: 7
08.08.2018 - Poznań-->Kjów
Lot spóżniony ponad 4h, - musieli naprawić uszczelkę w przednim kolę (dostarczona była z Wawy), otrzymałem taką odpowiedz:


Przykro nam z powodu zaistniałej sytuacji. Po dokładnym zbadaniu sprawy potwierdzamy, że lot W6 6290 POZ-IEV w dniu 8 sierpnia 2018 r. został opóźniony z powodu niespodziewanych i nagłych okoliczności, na które nie mamy wpływu.


Jedynie, że gotowi są zwrócic kasę za napoje/jedzenie i ew. dodatkowe koszty wynikłe z opóznienia.

Takie coś od razu zgłaszać do ULC czy z nimi się bawić jeszczę?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1143 PostWysłany: 06 Wrz 2018 14:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@Looozik Nie ma sensu,zgłaszaj już do ULC ,pewnie i tak sporo poczekasz na rozpatrzenie skargi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1144 PostWysłany: 06 Wrz 2018 14:57 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Musisz ich odmowę zaskarżyć do ULC (lub do sądu w Tarnowskich Górach-właściwego dla ich siedziby w Polsce). Jaki będzie efekt tego dziś ci nikt nie powie, ale z tego co piszesz masz szansę dostać odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1145 PostWysłany: 07 Wrz 2018 09:51 

Rejestracja: 09 Lis 2013
Posty: 11
Cześć,

chciałbym prosić o pomoc, gdyż jeszcze nigdy nie stało mi się, że został odwołany mój lot. Sprawa wygląda tak, że końcem czerwca kupiłem bilety z Katowic do Kutaisi (na 26.10.) oraz powrót z Kutaisi do Bukaresztu (na 4.11), ponieważ bilety powrotne były kilkakrotnie tańsze niż do Katowic a poza tym można było w drodze do domu pozwiedzać trochę Rumunię i nie tylko. Dwa dni temu przyszła mi informacja od Wizzair, że loty z Kutaisi do Bukaresztu są w listopadzie odwołane (na dalsze miesiące pewnie też) i w związku z tym zostałem poinformowany o możliwości zmiany trasy lub zwrotu pieniędzy. Wtedy w sumie się ucieszyłem, bo sobie chciałem zmienić lot do Katowic, ale niestety takiej opcji nie mam. Zrobili mi tak, że mam do wyboru wylot tylko z angielskich lotnisk a przylot możliwy do Bukaresztu i okolicznych portów. Zrobili to zupełnie na odwrót, przecież moim celem nie jest przylot do Bukaresztu czy okolic, tylko wylot z Kutaisi do środkowej Europy. Jak ich mogę poinformować, że chcę w takim razie zmianę lotu powrotnego na 6.11. z Kutaisi do Katowic, ew. Praga, Budapeszt? Dzwonić na ich płatne i drogie linie nie zamierzam skoro wina jest po ich stronie. Z góry dziekuję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1146 PostWysłany: 07 Wrz 2018 10:56 

Rejestracja: 27 Sie 2017
Posty: 197
kontakt-telefoniczny-z-wizzair,15,23835&p=1122914#p1122914

Przeczytać wikipost u góry lub najlepiej temat i nie martwić się cenami.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
#1147 PostWysłany: 07 Wrz 2018 14:12 

Rejestracja: 03 Lis 2012
Posty: 24
maybach512 - w tej sprawie możesz dzwonić do wizzair pod numer 22 128 49 05 - służy do spraw związanych ze zmianami w lotach.

Sprawdzone w podobnej sytuacji - odwołanie WRO-OPO. Od razu uprzedzam że raczej nic nie wskórasz. W rozmowach telefonicznych przedstawiciele WizzAir poinformowali mnie, że lista lotnisk alternatywnych zdefiniowana jest w dokumentach firmy WizzAir które jednak nie są ogólnodostępne dla pasażerów. Odmówiono mi również wglądu w listę lotnisk alternatywnych dla poszczególnych lotnisk, odmówiono informacji na temat kryteriów i zasad określania lotnisk alternatywnych przez WizzAir.

W moim przypadku przewoźnik sam zmienił destynacje Porto na Luton uznając jednostronnie, że jest to lotnisko alternatywne, gdy tymczasem lotnisko te jest bardzo oddalone od Porto, nie znajduje się w tym samym regionie a nawet Państwie.
WizzAir jednostronnie definiuję listę lotnisk alternatywnych co wskazuje na nadużycie swojej pozycji dominującej (zresztą niezgodne jest to z duchem zapisów wspomnianych w preambule oraz art.8 Rozporządzenia 261/2004).

Więcej o takich sytuacjach:
odwolane-loty-wizzair-na-sezon-zimowy,226,130876?start=480

Proponuje jeżeli masz czas pisać reklamacje, którą Wizz odrzuci a następnie skarga do ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1148 PostWysłany: 07 Wrz 2018 15:39 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5134
srebrny
michcioj napisał(a):
napisalem reklamcje przez formularz stronie mowiac ze lot byl odwolany i prosze o przelanie 250 Euro
oraz informacje w jakiej walucie bedzie przelew zebym podal dobre konto bankowe.
odrazu pisze po angielsku, zeby moc to dac dalej do angielskiego ULC.
zobaczymy co napisza. :)


sluchajcie dzisiaj minal miesiac od mojej reklamacji do wizzaira, co robic ?
jak uwazacie ? czekac, przypomniec sie wizzairowi czy odrazu uderzac do angielskiego ulc ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1149 PostWysłany: 07 Wrz 2018 16:57 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Przypomnieć się ,dać im jeszcze z tydzień na odpowiedź i jeśli to nic nie da reklamacja do angielskiego ULC.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1150 PostWysłany: 09 Wrz 2018 22:17 

Rejestracja: 17 Maj 2017
Posty: 640
Loty: 86
Kilometry: 165 130
Zbanowany
ind_globtroter napisał(a):
Wczoraj zamiast do Poznania doleciałem do Gdańska + lot opóźniony jakieś 90minut. Jest sens o coś walczyć?
Daleko mi do roszczeniowej osoby , ale jeśli mi coś przysługuje...



Cytuje sam siebie z kwietnia bo znajoma z którą leciałem tym lotem rzekomo za pośrednictwem jakiegoś airhelp dostała 1600zł, szczegółów póki co nie znam, ale jeśli tak pisze to chyba nie kłamie. Czyli jakaś podstawa była? Jest wtedy potrzebny boarding pass?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1151 PostWysłany: 09 Wrz 2018 22:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Jeśli to prawda to składaj wniosek na ich stronie ,a swoją drogą czemu wtedy nie złożyłeś, przecież liczy się opóźnienie w dotarciu do pierwotnego celu czyli POZ.Nie musisz mieć karty pokładowej tylko wszystkie dane lotu i rezerwacji, a to pewnie masz :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1152 PostWysłany: 09 Wrz 2018 22:37 

Rejestracja: 17 Maj 2017
Posty: 640
Loty: 86
Kilometry: 165 130
Zbanowany
No mam, ale na czyjej stronie? Wizzaira czy tego airhelp? Co to w ogóle jest?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1153 PostWysłany: 09 Wrz 2018 22:49 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Airhelp to pośrednik w dochodzeniu roszczeń i pobiera za to opłatę,chyba ileś %. Najlepiej złóż samodzielnie wniosek na gotowym formularzu ze strony W6 i poczekaj na odpowiedź,na włączenie do działań pośrednika masz czas jak sam nic nie uzyskasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1154 PostWysłany: 09 Wrz 2018 23:03 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Wrz 2011
Posty: 2595
Loty: 240
Kilometry: 293 130
miriam napisał(a):
Musisz ich odmowę zaskarżyć do ULC (lub do sądu w Tarnowskich Górach-właściwego dla ich siedziby w Polsce). Jaki będzie efekt tego dziś ci nikt nie powie, ale z tego co piszesz masz szansę dostać odszkodowanie.
Moim zdaniem nie masz racji. W sprawie Petera Rehdera przeciwko Air Baltic, ETS zauważył, że:
Cytuj:
w przypadku odwołania lotu na terenie Unii Europejskiej pasażer może wnieść powództwo o odszkodowanie do sądu właściwego według miejsca odlotu albo przylotu. ETS jednocześnie zastrzega, że w przypadku ustalania sądu właściwego do przyjęcia powództwa należy określić miejsce, które zapewnia najściślejszy związek między umową a sądem właściwym do rozpatrzenia sporów z niej wynikających. Wskazane miejsce, zdaniem ETS, powinno znajdować się tam, gdzie zgodnie z umową ma zostać spełnione świadczenie główne wskazane w umowie.

Warto zauważyć, że świadczeniem głównym nie jest miejsce położenia siedziby lub głównego zakładu przedsiębiorstwa lotniczego, ani miejsce gdzie dokonano czynności przygotowujących do wykonania umowy (przykładowo rejestracji czy odprawy pasażerów).

W związku z powyższym dwa miejsca - odlotu i przylotu samolotu, ustalone w umowie przewozu zawartej z jednym przedsiębiorstwem lotniczym, będącym rzeczywistym przewoźnikiem - spełniają te wymagania. Tym samym powództwo o odszkodowanie z powodu odwołania lotu może być wniesione - wedle wyboru zainteresowanego pasażera - do sądu, w którego okręgu znajduje się miejsce odlotu, albo do sądu, w którego okręgu znajduje się miejsce przylotu.
Góra
 Profil Relacje PM off
miriam lubi ten post.
 
      
#1155 PostWysłany: 10 Wrz 2018 15:07 

Rejestracja: 19 Maj 2013
Posty: 7
Skarga do ULC:

1. Jak wpisać dane współpasażera (ta sama rezrewacja dla 2 osób), powielić drugą stronę z formulaża skargi czy obok wpisac dane współpasażęra? (próbowałem dodzwonic sie ULC ale nieodbierali cały dzien)
1. Jak najlepiej przesłać? Listem poleconym?

Z góry dziękuje za pomoc! :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1156 PostWysłany: 10 Wrz 2018 15:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3400
srebrny
1. Ja wpisywałem dane pasażerów na jednym formulaRZu (jedna osoba pod drugą).
1. Wysłałem listem poleconym.
1. Ponieważ dostałem odszkodowanie dla dwóch osób, więc chyba ten sposób działa :D
Swoją drogą ciekawy sposób numeracji punktów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1157 PostWysłany: 10 Wrz 2018 19:48 

Rejestracja: 19 Maj 2013
Posty: 7
1. Dziękuje :D
1. Chyba słownik muszę kupić (rz/ź) :<
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1158 PostWysłany: 11 Wrz 2018 16:15 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1239
Loty: 704
Kilometry: 871 688
niebieski
Miałem nietypową jednodniówkę KTW-EIN.......która zamieniła się w trzydniówkę :roll:
Już będąc po odprawie i czekając przy bramce w miłym nastroju po 6-cio godzinnym niedzielnym pobycie w Holandii okazało się że lot został odwołany z powodu chwilowej awarii zasilania prądu na lotnisku w Eindhoven i samolot powrotny został przekierowany do Maastricht a lot ......odwołany / oprócz niego odwołano jeszcze tylko Rzym :evil:
Szybko na neta a tam wszystko zarezerwowane na 2 dni do przodu / także pobliskie lotniska - więc przebookowanie na poranny lot we wtorek i co dalej ?
Hotel - po niezbyt przyjemnej obsłudze na lotnisku wreszcie dostałem hotel ze śniadaniami którego wejście jest bezpośrednio z hali / oczywiście na koszt Wizzair
Ale zero ciuchów czy nawet szczoteczki do zębów /zakup w hotelu plus szybki zakup jednodniowego biletu RT do centrum wizyta w sklepie z ciuchami i zakup bielizny , skarpetek , T-shirta i koszuli . Ok rachunki wzięte potem zakupy spożywcze - zawsze rachunek plus ewentualnie potwierdzenie zapłaty kartą płatniczą . trochę się tego nazbierało ...ale w rozsądnym i bardzo umiarkowanych kwotach :)
Oczywiście nie ma mowy o odszkodowaniu / sytuacja nadzwyczajna / ale przecież pomimo polityki Wizzair point to point jest jeszcze prawo do opieki i z tego tytułu złożony wniosek on-line o refundację kosztów / skany rachunków itd. = oczywiście odmowa :oops:
Po monicie i informacji o skierowaniu do ULC .......pełna refundacja kosztów :lol:
Ten Eindhoven jest pechowy bo kiedyś też miałem spóznienie ponad 2,5 godziny i dostałem voucher na 5 Euro ...i dopłacając zakupiłem zestaw obiadowy dnia z napojem bezalkoholowym......i Wizzair bez problemu zwrócił całą róznicę .....bez słowa :D
Góra
 Profil Relacje PM off
Tufli lubi ten post.
Tufli uważa post za pomocny.
 
      
#1159 PostWysłany: 13 Wrz 2018 21:48 

Rejestracja: 13 Wrz 2018
Posty: 2
Witam moj lot z Luton do Lublina zostal zcancelowany na okolo 1h przed startem. Zalatwilem sobie lot do Warszawy nastepnego dnia. Zadzwonilem na linie bo na karteczce, ktora dostalem na lotnisku pisalo ze wizzair musi zapewnic mi hotel. Pan po drugiej stronie powiedzial ze wizz nic nie zalatwia i to lotnisko ma zalatwic lub moge we wlasnym zakresie a pozniej upomniec sie o pieniadze. Po 4h czekania lotnisko znalazlo hotel przy Heathrow ale na transport tam musialbym czekac minimum 3h. Pani na lotnisku powiedziala ze mozemy we wlasnym zakresie zalatwic sobie hotel blizej i uponiec sie o zwrot kosztow u przewoznika w tym wypadku wizzair. Wynajalem wiec hotel na Luton. Po powrocie z urlopy zlozylem claima i ostatnio dostalem odpowiedz ze tak nalezy mi sie doszkodowanie 400 euro lub 480 w wizz kredycie ale oni nie zamierzaja zwracac mi ze ani za hotel ani za jedzenie ani za butelke whisky ktora kupilem na wolnoclowce a nie moglem wniesc na lot nastepnego dnia. czy ktos mial taka sama sytuacje ze nie dostal zwrotu kosztow zakwaterowania i wyzywienia ? Jako argument za nie zwracaniem kosztow dostalem taki belkot:

"In regards to your other concern, we would like to kindly remind you of the following excerpt from our General Conditions of Carriage, which are subject of approval before finalizing the online reservations:

17.1.6. UNLESS OTHERWISE PROVIDED BY THE CONVENTION OR ANY MANDATORY PROVISIONS OF ANY APPLICABLE LAW WE ARE NOT LIABLE FOR LOSS OF PROFIT, INDIRECT OR CONSEQUENTIAL DAMAGES.

We regret to reconfirm once again, that our position remains unchanged, in regards to refund of the additional expenses."

Dzieki z gory za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1160 PostWysłany: 13 Wrz 2018 22:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
@666jinx666 My wiemy,że ci się należy,ale sam musisz się uprzeć i wyegzekwować. Jak to zrobić jest tu i w podobnych tematach nie jeden raz opisane, tylko zechciej poczytać ;)


Ostatnio edytowany przez miriam, 14 Wrz 2018 00:30, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group