Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3687 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#941 PostWysłany: 23 Kwi 2018 23:24 

Rejestracja: 17 Maj 2017
Posty: 640
Loty: 86
Kilometry: 165 130
Zbanowany
I to jest odpowiedź zgodna z tematem. W żadnym wypadku nie łamię regulaminu bo ten temat to pytania i odpowiedzi jak praktycznie każdy na forum.

Ale oczywiście zielony grek w każdym temacie musi wyjechać z tradycyjną formułką- nie zadawaj pytań- odpowiedź znajdziesz w temacie :mrgreen:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Malcie za 1549 PLN. Loty z Katowic + 4 noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop na Malcie za 1549 PLN. Loty z Katowic + 4 noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
Loty na Kubę w dobrej cenie: Hawana z dużym bagażem z Krakowa od 2471 PLN Loty na Kubę w dobrej cenie: Hawana z dużym bagażem z Krakowa od 2471 PLN
#942 PostWysłany: 23 Kwi 2018 23:26 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22496
Zeus napisał(a):
Na serio? Zajmie ci to 10-15 minut i potem poczekasz.



Ja już poddaję...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#943 PostWysłany: 24 Kwi 2018 08:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Cze 2015
Posty: 3222
Loty: 539
Kilometry: 845 967
złoty
Tak z ciekawości.
Czy w tym temacie nie powinien być przyklejony link do strony Wizzaira ? Być może ograniczy to ilość postów pisanych od tak dla zasady ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#944 PostWysłany: 24 Kwi 2018 14:09 

Rejestracja: 22 Sty 2014
Posty: 833
Szybkie pytanie: czy przy rezerwacji czteroosobowej, o zwrot kosztów biletu + odszkodowanie 250 EUR ubiegać może się jedna z nich w imieniu wszystkich, czy każda osobno?

Szukałem na forum, ale szczerze mówiąc, znalazłem dwie sprzeczne wersje ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#945 PostWysłany: 24 Kwi 2018 22:07 

Rejestracja: 28 Lut 2013
Posty: 27
W 2015 wysłałam do Włoch skargę na Wizzair. Zamiast do Gdańska doleciał z Rzymu do Warszawy i tam nas wysadził w środku nocy, bo w Gdańsku od północy remontowali pas, o czym bylo wiadomo od tygodni.Nie dolecieli, bo się spóżnili do Rzymu, a po drodze nawet nie sprawdzili, że lotnisko w Gdańsku i tak czekało na samoloty pół godziny dłużej, więc by zdążyli. Oczywiscie spóźnienie wg linii z powodu pogody, choc w Rzymie i w Gdańsku była ładna. Rzym nigdy nie odpowiedział na moją skargę wysłaną poleconym, choc wiele razy wysyłałam maile z pytaniem, co się dzieje... Zastanawiam się, czy mozna jeszcze coś zrobić, np wysłać do ULC w Warszawie, bo terminu dotrzymałam wtedy. Czy może złozyć skargę na Włoski ULC, ale gdzie?...Macie jakieś rady?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#946 PostWysłany: 24 Kwi 2018 23:02 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
H778 napisał(a):
ubiegać może się jedna z nich w imieniu wszystkich, czy każda osobno?


Może się ubiegać jedna osoba dla wszystkich z tej samej rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#947 PostWysłany: 25 Kwi 2018 01:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Dar001 napisał(a):
W 2015 wysłałam do Włoch skargę na Wizzair. Zamiast do Gdańska doleciał z Rzymu do Warszawy i tam nas wysadził w środku nocy, bo w Gdańsku od północy remontowali pas, o czym bylo wiadomo od tygodni.Nie dolecieli, bo się spóżnili do Rzymu, a po drodze nawet nie sprawdzili, że lotnisko w Gdańsku i tak czekało na samoloty pół godziny dłużej, więc by zdążyli. Oczywiscie spóźnienie wg linii z powodu pogody, choc w Rzymie i w Gdańsku była ładna. Rzym nigdy nie odpowiedział na moją skargę wysłaną poleconym, choc wiele razy wysyłałam maile z pytaniem, co się dzieje... Zastanawiam się, czy mozna jeszcze coś zrobić, np wysłać do ULC w Warszawie, bo terminu dotrzymałam wtedy. Czy może złozyć skargę na Włoski ULC, ale gdzie?...Macie jakieś rady?
A masz zwrotkę że odebrali tam we Włoszech? Możesz spróbować tutaj rozstrzygnąć spór pozasądownie http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#948 PostWysłany: 03 Maj 2018 23:04 

Rejestracja: 03 Maj 2018
Posty: 1
Cześć,
Przeczytałem praktycznie cały temat, plus rozporządzenie WE 261/2004 i dalej mam wątpliwości.
Sprawa jest następująca: lot Wizzair GDN-LTN, opóźnienie 2,5h (trasa poniżej 1500km) - samolot kierował się już na pas startowy, po czym zatrzymał się i tak czekaliśmy sobie 2,5h, zanim znowu ruszył (problemy techniczne, obsługa biegająca w te i z powrotem, zero informacji dla pasażerów). Brak możliwości opuszczenia samolotu. Pytania:
1. Wszędzie (oprócz rozporządzenia WE261) czytam, że odszkodowanie się należy, jeżeli przylot będzie powyżej 3h od planowanej godziny. Skąd to się wzięło, bo na pewno nie ma tej informacji w WE261?
2. Czy jest sens starać się w tym przypadku o odszkodowanie? Siedzieliśmy z prawie 2 letnim niemowlakiem na kolanach przez ponad 4,5h (2,5h opóźnienia plus 2h lotu). Potrzeby dorosłych zapewnili, chociaż dla dziecka w tym wieku nie byli w stanie nic zaproponować (oprócz paczki chipsów lub orzeszków).
3. Czy w przypadku niemowląt bez miejsca siedzącego też należy się odszkodowanie (czyli wnioskować o 2x250EUR czy o 3x250EUR)?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#949 PostWysłany: 03 Maj 2018 23:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Cytuj:
1. Wszędzie (oprócz rozporządzenia WE261) czytam, że odszkodowanie się należy, jeżeli przylot będzie powyżej 3h od planowanej godziny. Skąd to się wzięło, bo na pewno nie ma tej informacji w WE261?


Z orzecznictwa TSUE

Cytuj:
2. Czy jest sens starać się w tym przypadku o odszkodowanie?


Nie - miałeś 2,5h opóźnienia - tak twierdzisz

Cytuj:
3. Czy w przypadku niemowląt bez miejsca siedzącego też należy się odszkodowanie (czyli wnioskować o 2x250EUR czy o 3x250EUR)?


Należy się od każdego pasażera, ale w twoim wypadku nie masz podstaw do odszkodowania (patrz pytanie wyżej)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#950 PostWysłany: 06 Maj 2018 22:57 

Rejestracja: 22 Sty 2014
Posty: 833
Otrzymałem odmowę wypłaty odszkodowania od W6.

Cytuj:
(...)zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika. Jest to otwarty katalog, pojawić się, zatem mogą także i inne sytuacje niewymienione bezpośrednio w Rozporządzeniu WE 261/04 uzasadniające zwolnienie przewoźnika od obowiązku wypłaty odszkodowania.

Ponieważ opóźnienie lotu spowodowane zostało nadzwyczajnymi okolicznościami przewoźnik nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty pieniężnej.


Nikt specjalnie nie chciał powiedzieć, co było przyczyną przełożenia lotu, ale załoga, która przyleciała po nas kolejnego dnia twierdziła, że to usterka samolotu. Nie sądzę, żeby zwalniało to od wypłaty odszkodowania.

Czy jest sens próbować jeszcze raz do nich napisać, prosząc o podanie przyczyny przełożenia lotu, czy od razu uderzać do ULC? I tu pytanie - reklamację do W6 składałem ja, w imieniu czterech osób z rezerwacji. Czy do ULC można zrobić to w ten sam sposób? Szczerze mówiąc, średnio widzę miejsce na to na ich wzorze skargi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#951 PostWysłany: 07 Maj 2018 00:56 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
@H778 Teraz już powinien to rozstrzygnąć ULC.Jak nie ma miejsca na dane wszystkich pasażerów, to wpisz siebie i podaj liczbę osób na rezerwacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#952 PostWysłany: 07 Maj 2018 19:35 

Rejestracja: 29 Maj 2012
Posty: 131
Loty: 26
Kilometry: 92 529
Czy ktoś z was orientuje się czy w przypadku odwołania lotu z powodu strajku na lotnisku przysługuje odszkodowanie? Wiem że opinie były sprzeczne ale znalazłam info że 17 kwietnia 2018 roku Europejski Trybunał Sprawiedliwości zadecydował, że linie lotnicze mają obowiązek wypłacić odszkodowanie pasażerom za opóźnione bądź odwołane loty, które powstały nawet na skutek tzw. dzikiego strajku personelu pokładowego i jest to przełomowe orzeczenie, gdyż do tej pory  wszystkie strajki lotnicze uznawano za nadzwyczajne okoliczności, które zwalniały linie lotnicze z obowiązku wypłaty odszkodowań
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#953 PostWysłany: 07 Maj 2018 19:40 

A miało miejsce "strajk personelu pokładowego" linii WIzzair :?:

Te wyroki są odpowiedzią na strajki załóg np. Lufthansy, nie dotyczy kontrolerów lotu ci nie podpadają pod " strajku personelu pokładowego"
Góra
 PM off
Fiona uważa post za pomocny.
 
      
#954 PostWysłany: 07 Maj 2018 19:42 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
@Fiona Nie do końca.Strajk własnych pracowników nie zwalnia,przeciwnie do strajku np.pracowników obsługi lotów lub lotniska.
Góra
 Profil Relacje PM off
Fiona uważa post za pomocny.
 
      
#955 PostWysłany: 07 Maj 2018 21:49 

Rejestracja: 29 Maj 2012
Posty: 131
Loty: 26
Kilometry: 92 529
Faktycznie, dzięki za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#956 PostWysłany: 10 Maj 2018 17:59 

Rejestracja: 07 Maj 2018
Posty: 10
Mam podobną sytuację do Fiony. Czy to oznacza, że nie mogę się domagać odszkodowania za prawie 12h opóźnienie spowodowane strajkami kontrolerów lotu we Włoszech (strajk odbył się w ten wtorek, 8 maja)? Miałem przesiadkę i kompletnie rozbiło mi to powrót, wliczajac praktycznie brak snu idąc do pracy następnego dnia, jak Wizzair nie odpowiada to wychodzi na to że nie ma winnych.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#957 PostWysłany: 10 Maj 2018 18:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3536
srebrny
ależ oczywiście ze możesz, oczywiście od kontrolerów
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
lukas63 lubi ten post.
 
      
#958 PostWysłany: 11 Maj 2018 13:56 

Rejestracja: 07 Maj 2018
Posty: 10
Zabawne :) Spodziewałbym się, że można takie rzeczy załatwić na linii pasażer-linie lotnicze, a linie lotnicze potem domagają się wyrównania szkód od np. lotniska.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#959 PostWysłany: 11 Maj 2018 14:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Sie 2012
Posty: 3536
srebrny
a jeszcze prościej jakby po założeniu tu posta, reszta zajęli się pracownicy Fly4free, prawda?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#960 PostWysłany: 12 Maj 2018 15:24 

Rejestracja: 07 Maj 2018
Posty: 10
Wiesz, że jesteś na forum w temacie o odszkodowaniach? ;) Zadałem pytanie, ty odpowiadasz nie mając nic do powiedzenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3687 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group