Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#841 PostWysłany: 14 Lut 2018 22:54 

Rejestracja: 07 Kwi 2017
Posty: 10
Loty: 28
Kilometry: 53 132
principessa29 napisał(a):
principessa29 napisał(a):
nieoczekiwanej usterki samolotu zagrażającej bezpieczeństwu.


Miałem bardzo podobny przypadek, u mnie skończyło się na sprawie sądowej w dwóch instancjach. Ostatecznie oba sądy orzekły, że usterka samolotu nie stanowi zwolnienia przewoźnika z odpowiedzialności. Przebukowanie biletu nie ma znaczenia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia Luksus w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive 24h za 2599 PLN. Wylot z Wrocławia
Loty do Szanghaju z Gdańska, Poznania i Warszawy od 2056 PLN Loty do Szanghaju z Gdańska, Poznania i Warszawy od 2056 PLN
#842 PostWysłany: 16 Lut 2018 11:21 

Rejestracja: 16 Lut 2018
Posty: 2
Sytuacja sprzed parunastu dni.
Jechaliśmy w Bergen na lotnisko z miasta kolejką. Niestety, coś na trasie zawiodło i mieliśmy opóźnienie na tyle duże, że na lotnisku zjawiliśmy się mniej więcej na 25 minut przed odlotem (na bilecie sugerowano 30 minut). Nie słyszeliśmy, aby ktokolwiek nas wzywał do bramki, a ta - póki mieliśmy ją w zasięgu wzroku - oznaczona była jako otwarta.
Odprawiliśmy się i pobiegliśmy do bramki, natomiast o 14:24 usłyszeliśmy od przypadkowego pracownika, że bramka jest zamknięta, a o 14:26 zobaczyliśmy ruszający już na pasie samolot (planowy wylot o 14:30). Skończyło się na zakupie kolejnego biletu. Aha, chodzi o WizzAir.

Czy w ogóle mamy tu podstawę do jakichkolwiek roszczeń? W sensie brak wywoływania, wcześniejsza godzina odlotu? Swoją drogą dziwne jest, że nawet jeśli kogoś wywołują, to nie dostają informacji pt. słuchajcie, właśnie zostali odprawieni, zaraz do Was przybiegną.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#843 PostWysłany: 16 Lut 2018 11:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
Bombur napisał(a):
Aha, chodzi o WizzAir.

Czy w ogóle mamy tu podstawę do jakichkolwiek roszczeń? W sensie brak wywoływania, wcześniejsza godzina odlotu? Swoją drogą dziwne jest, że nawet jeśli kogoś wywołują, to nie dostają informacji pt. słuchajcie, właśnie zostali odprawieni, zaraz do Was przybiegną.

Chyba pierwszy raz leciałeś tanimi liniami.Nigdy nikogo nie wywołują.Wielu ludzi kupuje bilety i nie leci.Wywoływanie zajęłoby czasami pół godziny. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
Biko lubi ten post.
 
      
#844 PostWysłany: 16 Lut 2018 11:32 

Rejestracja: 15 Kwi 2015
Posty: 1240
Loty: 704
Kilometry: 871 688
niebieski
Bez szans - wina jest z waszej strony - nie rozumiem tylko jednego piszecie że odprawiliście się na................ 25 minut przed odlotem - odprawa zamykana jest na ..............40 minut przed odlotem :!: Natomiast bramka może być zamknięta na 30 minut przed wylotem / co jest sporadyczne ale zdarza się :!:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#845 PostWysłany: 16 Lut 2018 12:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Jeżeli dobrze się orientuje to wywołują w przypadku nadania rejestrowanego - ale to i tak nie ma żadnego znaczenia - wasza wina i tyle.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#846 PostWysłany: 16 Lut 2018 13:03 

Rejestracja: 16 Lut 2018
Posty: 2
Odprawa w sensie rentgen. Bo odprawiliśmy się online kilka dni wcześniej.
No nic, temat zamknięty. Dzięki! :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#847 PostWysłany: 19 Lut 2018 18:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2236
złoty
principessa29 napisał(a):
W imieniu zespołu Wizz Air przepraszam za wszelkie niedogodności spowodowane odwołaniem naszego lotu z Olsztyna Szymany do Londynu Luton w dniu 5 stycznia 2018 roku. Chciałabym wyjaśnić, że lot W6 2181 został odwołany z powodu nieoczekiwanej usterki samolotu zagrażającej bezpieczeństwu.

Nawiązując do wypłaty odszkodowania zgodnie z warunkami przewozu Wizz Air, zaakceptowanymi przez Panią podczas dokonywania rezerwacji, oraz mającym do nich stosunek nadrzędny Rozporządzeniem nr 261/04 preambuła 14 podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika. Jest to otwarty katalog, pojawić się, zatem mogą także i inne sytuacje niewymienione bezpośrednio w Rozporządzeniu WE 261/04 uzasadniające zwolnienie przewoźnika od obowiązku wypłaty odszkodowania.

Ze względu na powyższe przewoźnik nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty pieniężnej.


To jest standardowa odpowiedź WizzAir na praktycznie każdą reklamację.
Rekomendację wypłaty odszkodowania po skardze do ULC zapewne WizzAir zignoruje, ale już sąd przyzna odszkodowanie wraz z odsetkami.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#848 PostWysłany: 28 Lut 2018 11:00 

Rejestracja: 28 Lut 2018
Posty: 3
Witam.

Wczoraj został anulowany nasz lot z Liverpoolu do Katowic i mam pytanie czy należy nam się odszkodowanie.

Wylot miał odbyć się o 8.30 ale podobnie jak w przypadku innych lotów na tablicy kilkukrotnie zmieniała się jego godzina. Prawdopodobną przyczyną tego był zły stan pyty (niewielki śnieg + temperatura ok. -1*C). Również nie lądowały samoloty w Liverpoolu. Po godz. 11.00 lot został anulowany.

Z najbliższymi ustawiliśmy się w kolejce do informacji i skończyło się to tym, że dwoje z nas zmieniło lot na ten sam dzień na godzinę 21.55 z Doncaster do Wrocławia.

Z Liverpoolu do Doncaster (170 km) przewiózł nas bus na koszt Wizz. I tak od ok. 15.00 do 21.55 byliśmy zdani tylko na siebie. Nie dostaliśmy ani voucherów ani nikt na lotnisku nie był w stanie nam zorganizować nocnego busa już z Wrocławia do Pyrzowic. Transport mogliśmy jedynie sami sobie organizować i potem liczyć na zwrot środków. Jedynie pewna Pani z obsługi (Czeszka albo Słowaczka) starała się coś robić / informować nas o sytuacji.

Nasz wylot z Doncaster też był zagrożony gdyż samoloty tam nie lądowały z powodu pogody. Ostatecznie z godzinnym opóźnieniem wystartowaliśmy.

Ok. 2.00 wylądowaliśmy we Wrocławiu ale do Katowic sami musieliśmy dotrzeć.

Czy wg Was odszkodowanie się nam należy?

Pozdrawiam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#849 PostWysłany: 28 Lut 2018 11:06 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Nie.
Ewentualnie zwrot dodatkowych udokumentowanych kosztów.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#850 PostWysłany: 28 Lut 2018 23:04 

Rejestracja: 28 Lut 2018
Posty: 3
walerek napisał(a):
Nie.
Ewentualnie zwrot dodatkowych udokumentowanych kosztów.


Dlaczego nie? Bo był -1*C i troszkę śniegu? To chyba nie jest klęska żywiołowa.

Gdy już opuszczaliśmy lotnisko w Liverpoolu (ok. 2h po anulowaniu lotu) to pięknie świeciło słońce i chodniki dookoła były praktycznie suche.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#851 PostWysłany: 28 Lut 2018 23:13 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Jeżeli inne samoloty nie lądowały tzn. że były niesprzyjające warunki pogodowe - odszkodowanie nie przysługuje
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#852 PostWysłany: 28 Lut 2018 23:16 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1963
platynowy
Piszesz:
Prawdopodobną przyczyną tego był zły stan pyty (niewielki śnieg + temperatura ok. -1*C). Również nie lądowały samoloty w Liverpoolu.

Warunki pogodowe zwalniają przewoźnika z odszkodowania.
Złóż do nich wniosek i potem do odpowiedniego ULC i się dowiesz czy to pogoda czy coś innego spowodowało że nie odbył się twój lot.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#853 PostWysłany: 28 Lut 2018 23:34 

Rejestracja: 28 Lut 2018
Posty: 3
A jak wygląda sprawa tego, że z Liverpoolu nie wylecieliśmy a przy takich samym (jeśli nie gorszych) warunkach udało się to z Doncaster? Na tym drugim lotnisku także były problemy z lądowaniem ale się to ostatecznie udało.

W tej sytuacji wydaje mi się, że to lotnisko nie jest na tyle przygotowane aby ogarnąć sytuację. Skoro na jednym się da to dlaczego w przypadku tego gdzie się nie da to padającym na to powodem są warunki atmosferyczne?

Druga kwestia - czy przewoźnik nie powinien się jakoś dodatkowo zatroszczyć o pasażerów bez j. angielskiego? Jeden starszy pan się awanturował bo nie wiedział o czym do niego mówili.

Trzecia kwestia - czy przewoźnik nie powinien nam zapewnić transportu z Wrocławia do Katowic skoro uczynił to z Liverpoolu do Doncaster? Druga w nocy przy -11*C w obcym mieście to nie jest super pora na szukanie transportu. Wszędzie nam mówili, że mamy sami to ogarnąć i potem składać reklamację z rachunkiem. A czy ktoś nam zwróci środki za ten nocny transport? Nikt za to nie poręczył. Za taxi z Wrocławia do Katoic by zwrócili?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#854 PostWysłany: 28 Lut 2018 23:51 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Cytuj:
A jak wygląda sprawa tego, że z Liverpoolu nie wylecieliśmy a przy takich samym (jeśli nie gorszych) warunkach udało się to z Doncaster? Na tym drugim lotnisku także były problemy z lądowaniem ale się to ostatecznie udało.


Cytuj:
W tej sytuacji wydaje mi się, że to lotnisko nie jest na tyle przygotowane aby ogarnąć sytuację. Skoro na jednym się da to dlaczego w przypadku tego gdzie się nie da to padającym na to powodem są warunki atmosferyczne?


Zaskarż lotnisko, że nie dopuściło do lotów - przewoźnik nie ma nic do tego. Jeżeli lotnisko nie dopuszcza do lotów ze względów atmosferycznych przewoźnik jest zwolniony z odpowiedzialności.

Cytuj:
Druga kwestia - czy przewoźnik nie powinien się jakoś dodatkowo zatroszczyć o pasażerów bez j. angielskiego? Jeden starszy pan się awanturował bo nie wiedział o czym do niego mówili.


Nie

Cytuj:
Trzecia kwestia - czy przewoźnik nie powinien nam zapewnić transportu z Wrocławia do Katowic skoro uczynił to z Liverpoolu do Doncaster? Druga w nocy przy -11*C w obcym mieście to nie jest super pora na szukanie transportu. Wszędzie nam mówili, że mamy sami to ogarnąć i potem składać reklamację z rachunkiem. A czy ktoś nam zwróci środki za ten nocny transport? Nikt za to nie poręczył. Za taxi z Wrocławia do Katoic by zwrócili?


samolot2830 o tym pisał

Cytuj:
Ewentualnie zwrot dodatkowych udokumentowanych kosztów.


Jeżeli nie było autobusów czy pociągu z Katowic o tej porze to pewnie tak.

edit: jest pociąg z Katowic o 4 rano więc trzeba było podjechać do centrum i wtedy pociągiem
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#855 PostWysłany: 03 Mar 2018 19:18 

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 84
W środę odmówiono mi przy boardingu wejścia na pokład W6 z WAW do FCO bo dotarł do nich samolot mniejszy niż się spodziewali i zabrakło dla części pasażerów miejsca w samolocie. Powiedziano mi zarówno na lotnisku jak i na infolinii że mam złożyć reklamację przez stronę internetową. Czy to jest ten formularz?
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/skargi-i-pochwa%C5%82y/#/
Pytam bo wg osoby pracującej w Welcome Airport Services mogłem załączyć załączniki potwierdzające stratę kosztów z racji przepadłego hotelu w Rzymie, a tu nie widzę nigdzie miejsca gdzie mogę załączyć jakiekolwiek pliki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#856 PostWysłany: 03 Mar 2018 19:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2016
Posty: 307
Napisz reklamację. Odpiszą Ci i poproszą o skany lub zdjęcia rachunków. Wtedy dodasz jako załączniki w e-mailu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Hektorek lubi ten post.
 
      
#857 PostWysłany: 03 Mar 2018 19:27 

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 84
kubasmen napisał(a):
Napisz reklamację. Odpiszą Ci i poproszą o skany lub zdjęcia rachunków. Wtedy dodasz jako załączniki w e-mailu.

Kubasmen, więc proponujesz skorzystać z tego formularza czy wysłać maila na customerrelations3@wizzair.com ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#858 PostWysłany: 03 Mar 2018 19:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Paź 2016
Posty: 307
Jak wyślesz od razu e-mail to Ci nie odpiszą. Musisz złożyć reklamację przez formularz i czekać na odpowiedź. Mi odpowiedzieli po równych 30 dniach.
E: też chodziło o zwrot kosztów
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#859 PostWysłany: 03 Mar 2018 21:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7799
złoty
Hektorek napisał(a):
załączniki potwierdzające stratę kosztów z racji przepadłego hotelu w Rzymie,

Strata kosztów ,to czysty zysk ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#860 PostWysłany: 03 Mar 2018 21:46 

Rejestracja: 03 Mar 2018
Posty: 72
Witam,
Mam pytanie. Czy ktoś z Was leciał w Warszawy Chopin do Rzymu Fiumicino w dniu 7 listopada 2017 r. i dostał od Wizzaira odszkodowanie za ponad 3 godzinne opóźnienie za lot?
O opóźnieniu z powodu problemu technicznego samolotu zostałam wraz z mężem poinformowana w dniu wylotu po przejściu strefy bezpieczeństwa, a przybycie do Rzymu Fiumicino po opóźnieniu przypadło na godzinę 18.15, zamiast zgodnie z pierwotnie zaplanowanym lotem na 15.10. Opóźnienie to skutecznie uniemożliwiło mi ważne spotkanie oraz konieczność dodatkowej opłaty za późniejszą godzinę przybycia do zarezerwowanego obiektu
Złożyliśmy reklamacje pisemnie wysyłając listem poleconym do siedziby do Katowic -ale nic nie odpisali i poprzez formularz i później odpowiadając na ich decyzje odmowną powoływaliśmy się na przepisy RUE i wyroki TS.
Najpierw standardowo :" Z informacji przesłanej przez dział operacyjny Wizz Air wynika, że lot został opóźniony z przyczyn technicznych. Zgodnie z Rozporządzeniem Unii Europejskiej nr 261/04, art. 14 preambuły, wyklucza się odpowiedzialność przewoźnika, jeśli zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Do takich okoliczności należy również niespodziewana awaria maszyny.
Ja im na to, że Rozporządzenie Unii Europejskiej nr 261/04, art. 14 preambuły mówi o obowiązku informowania pasażerów o przysługujących im prawach, natomiast art. 5,6 i 7 mówi o odwołaniu, opóźnieniu lotu i prawach pasażerów do odszkodowania i tutaj wyrok TS z dnia 19-11-2009r. i z dnia 22. 12. 2008r dot. interpretacji art. 5,6 i 7 i dodatkowo wyrok WSA w Warszawie z 23.04.2014r. gdzie uznano, że: „Na gruncie przewozów lotniczych pojęcie „nadzwyczajnych okoliczności” oznacza zdarzenie, które nie dotyczy normalnej działalności wykonywanej przez przewoźnika lotniczego i nie poddaje się jego skutecznej kontroli, ze względu na swój charakter lub źródło. Jako „nadzwyczajne okoliczności” mogą być traktowane tylko takie okoliczności, które nie znajdują się pod kontrolą przewoźnika lotniczego, bez względu na ich charakter i wagę” - których nie było w przypadku naszego zaplanowanego lotu. Oni na to, że "szczegółowe informacje dotyczące przyczyn opóźnienia lotu objęte są tajemnicą handlową i zawierają specjalistyczny język i że linie lotnicze mają obowiązek działać zgodnie z Rozporządzeniem PE i warunkami przewozu i na podstawie faktów oraz obu tych dokumentów zostało przedstawione stanowisko Wizz Air i dalej ble-ble o definicji i katalogu :nadzwyczajnych okoliczności" i że takie opóźnienie nie rodzi po stronie pasażerów prawa do odszkodowania, jeżeli przewoźnik lotniczy jest w stanie dowieść, że odwołanie lub duże opóźnienie lotu jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć
Ja im na to, że sami przyznali, że linie lotnicze mają obowiązek działać zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i warunkami przewozu oraz na podstawie faktów, które zaistniały podczas naszego lotu w dniu 7 listopada 2017 roku na trasie Warszawa – Rzym Fiumicino, że z wcześniejszej informacji przesłanej przez dział operacyjny Wizz Air wynika, że lot został opóźniony z przyczyn technicznych. Również w dniu wylotu po przejściu strefy bezpieczeństwa zostaliśmy poinformowani o opóźnieniem lotu z powodu problemu technicznego samolotu, a obecnie powoływanie się na objęcie informacji dotyczących przyczyn opóźnienia lotu tajemnicą handlową i tym, że zawierają specjalistyczny język jest niezgodne prawami pasażerów do odszkodowania za opóźnienie lotu zagwarantowanych w Rozporządzeniu (WE) 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz z interpretacją tego Rozporządzenia na mocy Wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie Sturgeon przeciwko Condor Flugdienst GmbH z listopada 2009 roku (sygn. akt C-402/07) i dodatkowo, że na podstawie wyroku Europejskiego TS z 19.11. 2009 przewoźnik lotniczy ma obowiązek dowieść jaki zaistniał problem techniczny samolotu wpisujący się w definicję nadzwyczajnych okoliczności powodujący opóźnienie naszego lotu i pozbawiające nas prawa do odszkodowania.
Oni mi na to :"Uprzejmie informujemy, że przyczyna lotu została podana w pierwszym emailu wysłanym do Państwa.
Informuję, że Wizz Air wyczerpał swój wewnętrzny proces obsługi reklamacji. Jeśli nie są Państwo usatysfakcjonowany rozwiązaniem, może Pani przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR)."
Ja teraz zamierzam już wysłać skargę do ULC, bo chyba nie ma już sensu z nimi dłużej bić pianę.
Jestem ciekawa, czy komuś udało się wywalczyć odszkodowanie dot. tego lotu. . Dodam jeszcze tylko, że głównie dzięki temu forum zdobyłam się na walkę o odszkodowanie sama, a nie za pośrednictwem firm prawniczych i większość informacji znalazłam tutaj.
Pozdrawiam wszystkich
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3681 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group