Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3674 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#3021 PostWysłany: 27 Lut 2023 14:39 

Rejestracja: 20 Sie 2018
Posty: 448
srebrny
Wojtyn napisał(a):
Wojtyn napisał(a):
Wojtyn napisał(a):
Jestem w szoku.

58 dnia, po dwóch mailowych ponagleniach status mojego claimu zmienił się z "registered" na "allocated".

"Your claim has now been allocated to one of our team members who will carefully review it as soon as possible".

:D


Dostałem maila z informacją, że przyznano mi odszkodowanie :).

Pytanie do osób, które wybrały wypłatę środków na konto Wizz. Jak długo można z nich korzystać? Czy można je wydatkować na wszystkie produkty/usługi, a więc bilety i bagaż, czy są jakieś ograniczenia (np. tylko bilety)?

Z góry dziękuję za odpowiedź.


Jakiś tydzień temu dostałem wypłatę na konto Wizz, ale żeby nie było tak kolorowo przelali... tylko za jedną osobę, choć w rezerwacji są dwie. Załączyłem zgodnie z instrukcją pełnomocnictwo, a następnie kolejne do wypłaty. Eh... trzeba walczyć dalej.


Jak ich ponagliłeś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Tygodniowe all inclusive w 4* hotelu na Cyprze od 2422 PLN. Wyloty z 4 miast Tygodniowe all inclusive w 4* hotelu na Cyprze od 2422 PLN. Wyloty z 4 miast
Karaiby last minute: loty na Jamajkę z 3 miast od 2423 PLN Karaiby last minute: loty na Jamajkę z 3 miast od 2423 PLN
#3022 PostWysłany: 27 Lut 2023 18:22 

Rejestracja: 06 Lut 2023
Posty: 4
Czy ktos przeprawial sie Aviation ADR? Po dwoch tygodniach oczekiwania nadal nie mam zdanej zmiany w dashobardzie odnosnie statusu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3023 PostWysłany: 27 Lut 2023 22:29 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 398
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Ja mam skarge w brytyjskim aviation ADR na Wizzaira. Calosc troche trwala. sprawa wyslana 09 pazdziernika. Pierwszy kontakt z ich strony 16 grudnia, 20 grudnia Complain accepted, 20 stycznia prosba o Letter of Authority (ktory byl zbedny), 23 stycznia Determination started, dzis 27 luty 2023 mail od ADR z rozstrzygnieciem sprawy i wezwaniem Wizzair do zaplaty.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3024 PostWysłany: 02 Mar 2023 09:59 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 26
Cześć. Problem z Wizz dość złożony, mianowicie:
26.02 mieliśmy lecieć z Tromso do Gdańska o 21:55, w dniu odlotu ok. godziny 14:00 dostałem maila, że lot jest opóźniony (xD) do 15:30 następnego dnia bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
W dniu 27.02 stawiamy się na opóźniony lot by na lotnisku otrzymać informację, że lot odwołany ze względu na pogodę. Zaznaczam, że dzień wcześniej i w Gdańsku i w Tromso wszystko lądowało normalnie.
Ostatecznie musieliśmy kupić sobie bilet do Berlina dzień później by jakoś dotrzeć do kraju.
Złożyłem dwa wnioski:
1) Jeden za opóźniony lot
2) Zwrot poniesionych kosztów na powrót

Myślicie, że można coś z tego ugrać?
Olali nas wszystkich konkretnie na lotnisku w dwa dni. W pierwszym można było zarezerwować sobie hotel, ale żadnego wolnego nie było w okolicy, więc wysłali jedynie link. W drugim dniu już po całości "załatwcie coś sobie, weźcie fakture, oddamy kase"

Jeszcze pytanie: czy kilkać zwrot za bilet w wizz ten co miał się odbyć? Czy jak staram się o zwrot za lot inną linią to lepiej tego nie robić?

Sorry może za głupie pytania, ale nie miałem jeszcze takiej sytuacji wczesniej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3025 PostWysłany: 02 Mar 2023 10:45 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3239
srebrny
Jeśli zażądasz zwrotu za bilet Wizz to tracisz prawo do zwrotu za lot alternatywny.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3026 PostWysłany: 02 Mar 2023 11:19 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 26
Dziękuję!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3027 PostWysłany: 06 Mar 2023 14:21 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 26
Co za gnoje!!!
Na lotnisku mówili mi, że mam sobie kupić lot alternatywny i oddadzą kasę a po przesłaniu faktury robią coś takiego:
W związku z Pana prośbą z przykrością informujemy, że zgodnie z Ogólnymi Warunkami Przewozu, Wizz Air nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody poniesione w wyniku tego zdarzenia. Odpowiedni artykuł naszych Ogólnych Warunków Przewozu można znaleźć tutaj:

17.1.6. jeśli nie wynika to z postanowień konwencji i żadnych bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, wizz air nie odpowiada za utratę zysku, szkody pośrednie i następcze.

Należy pamiętać, że Pasażerowie powinni znać te warunki, ponieważ nasze Ogólne Warunki Przewozu muszą zostać zaakceptowane podczas procesu rezerwacji. Obsługa klienta, jak również nasi pasażerowie, są zobowiązani do przestrzegania tych postanowień.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3028 PostWysłany: 06 Mar 2023 14:33 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 398
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
@Maceek a kto na lotnisku powiedział że zwrócą kasę? Pracownik Wizzair czy pracownik obsługi lotniska?
Też dostałam taka odpowiedź, sprawa w toku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3029 PostWysłany: 06 Mar 2023 14:39 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3239
srebrny
Takiej odpowiedzi jeszcze nie "grali". Obowiązek zwrotu należności za lot alternatywny akurat wynika z obowiązującego prawa - EC261/2004.
Dawniej w takiej sytuacji odpowiadali że alternatywny lot został zakupiony bez porozumienia z nimi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3030 PostWysłany: 06 Mar 2023 16:03 

Rejestracja: 19 Sty 2015
Posty: 26
@agnieszka.s11 gość na lotnisku w Tromso, który przekazywał nam informacje, to samo powiedział przez mikrofon do wszystkich zebranych w "hali" oczekujących
@SPLDER może im chodzi o to, że wybrałem inną linię? Nie miałem innych opcji, musiałem wrócić jak najszybciej do Polski - praca, dzieci itd. Lot do Berlina był jedyną możliwą opcją.
Co ja mam teraz robić? :/ Nigdy nie miałem takiej sytuacji.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3031 PostWysłany: 06 Mar 2023 16:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7796
złoty
Firma pośrednicząca lub pozew samodzielny do sądu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3032 PostWysłany: 06 Mar 2023 16:19 

Rejestracja: 19 Gru 2021
Posty: 47
Loty: 74
Kilometry: 124 565
Hej, jeśli ktoś ma problem ze zbyt długim oczekiwaniem na przelew, to najlepiej przez formularz złożyć reklamację do swojego wniosku. U mnie odpowiedz, że odszkodowanie zostało przyznane była po 2 miesiącach, ale na same pieniądze czekałam kolejne 4. 1.5 tygodnia temu wysłałam im właśnie reklamację i po kilku dniach odpisali mi, że przepraszają bo sprawa gdzieś im się zapodziała i natychmiastowo wysłali pieniądze.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3033 PostWysłany: 07 Mar 2023 13:05 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 212
Lot opóźniony o 20 godzin, bo załoga przekroczyła maksymalny czas pracy. Następnego dnia po złożeniu claima z EU261 przychodzi odpowiedź, że nie zapłacą, bo opóźnienie powstało z przyczyn, za które nie ponoszą odpowiedzialności, czyli pokazali środkowy palec. Znajomy, który leciał z nami skorzystał z usług pośrednika i jeszcze w styczniu dostał kasę. Zamierzam ich pozwać, a wynik sprawy w tym stanie faktycznym jest znany z góry, ale czy nie sądzicie, że sprawą warto zainteresować UOKiK?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3034 PostWysłany: 07 Mar 2023 13:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8581
złoty
Nie, nie sądzę.
Góra
 Profil Relacje PM off
witekkowal lubi ten post.
 
      
#3035 PostWysłany: 07 Mar 2023 13:34 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2232
złoty
@tomeki Nie warto, bo jeszcze się okaże przez przypadek, że LOT robi dokładnie tak samo, a o tym nie wolno mówić na głos.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3036 PostWysłany: 07 Mar 2023 14:19 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 212
Ale dlaczego nie? Mam pozwolić liniom lotniczym na takie jawne ku...stwo? Oszukiwanie pasażerów? Mam wszystkie dowody w ręku i kontakt do osoby w UOKiK, która się takimi sprawami zajmuje.
Góra
 Profil Relacje PM off
rllDNL lubi ten post.
 
      
#3037 PostWysłany: 07 Mar 2023 14:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2232
złoty
@tomeki W takim razie nie potrzebujesz niczyjego błogosławieństwa. Zgłoś sprawę do tej osoby, a o rezultacie chętnie tutaj za jakiś czas przeczytamy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3038 PostWysłany: 07 Mar 2023 16:24 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8581
złoty
@tomeki
Ale na co konkretnie masz dowody?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3039 PostWysłany: 07 Mar 2023 17:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2017
Posty: 145
niebieski
Nie wiem po co wyśmiewać czy zniechęcać człowieka któremu się chce i tak naprawdę takie zgłoszenie działa też na naszą korzyść. A to, że linie prawo traktują wybiórczo chyba też dla nikogo z nas nie jest zaskoczeniem.
A niedawna kara dla allegro (ponad 200mln złotych za faworyzowanie swojego sklepu) pokazuje, że takie zgłoszenia mają sens.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3040 PostWysłany: 07 Mar 2023 17:33 

Rejestracja: 08 Paź 2019
Posty: 212
Na nierówne traktowanie pasażerów przez linie lotniczą, odmowę wypłaty należnego odszkodowania w zależności od tego kto zgłasza roszczenie. W przypadku złożenia claima osobiście przez pasażera natychmiastowa odmowa wypłaty odszkodowania mimo oczywistej winy przewoźnika. Bo linia lotnicza zakłada, że człowiek się nie zna i sobie odpuści, jak dostanie odmowę. W przypadku złożenia claima na ten sam lot przez pośrednika potulnie wypłacili kasę, bo wiedzieli, że ich nie spławią i w razie odmowy sprawa trafi do sądu, gdzie mają marne szanse. Takie działanie to czyn nieuczciwej konkurencji, ponieważ narusza interes (finansowy) kllienta.

Albo opóźnienie było z powodu okoliczności, za które przewoźnik odpowiedzialność ponosi albo nie. Jak wypłaca odszkodowanie to wszystkim, a nie tylko niektórym.Wypłacili, więc jednocześnie przyznali, że ponoszą odpowiedzialność. Ten sam lot, ten sam stan faktyczny.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
rllDNL uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3674 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: solek, Yandex [Bot] oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group