Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3688 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 185  Następna
Autor Wiadomość
#2861 PostWysłany: 15 Lis 2022 14:31 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8595
złoty
Rozporządzenie ma zastosowanie do:

pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się na terytorium państwa UE, do którego mają zastosowanie traktaty UE; oraz
pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się w państwie trzecim i lądujących na lotnisku znajdującym się na terytorium państwa UE, do którego mają zastosowanie traktaty UE, jeżeli przewoźnik lotniczy obsługujący dany lot jest przewoźnikiem unijnym.
Góra
 Profil Relacje PM off
Nowitzki lubi ten post.
Nowitzki uważa post za pomocny.
 
      
Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy
United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów
#2862 PostWysłany: 15 Lis 2022 14:39 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4807
platynowy
Nowitzki napisał(a):
[*]Czy należy się odszkodowanie za lot z Abu Dhabi (AUH) do Krakowa (KRK), który jest opóźniony o 14 godzin?

Edit: linia lotnicza to Wizzair Abu Dhabi

Gdy Wizzair Abu Dhabi to nie.
Ale tą trasę obsługuje Wizzair Hungary czyli Węgry wobec tego tak, należy się.
Kwestia tylko czy nie wystąpiły nadzwyczajne okoliczności.
Góra
 Profil Relacje PM off
Nowitzki lubi ten post.
Nowitzki uważa post za pomocny.
 
      
#2863 PostWysłany: 15 Lis 2022 15:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Cze 2014
Posty: 78
Loty: 112
Kilometry: 321 538
Ah racja, faktycznie Wizzair Hungary. Ciągle nie dostałem informacji odnośnie przyczyny opóźnienia. Dzięki za szybkie odpowiedzi!

Przy okazji, jest jakiś sprawdzony sposób na poznanie przyczyny opóźnienia? Linia przecież może powiedzieć cokolwiek.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2864 PostWysłany: 15 Lis 2022 15:12 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4807
platynowy
Nie ma.

Składasz reklamację z wnioskiem o odszkodowanie, w przypadku odmowy decydujesz czy składasz pozew do sądu.
Góra
 Profil Relacje PM off
Nowitzki lubi ten post.
Nowitzki uważa post za pomocny.
 
      
#2865 PostWysłany: 16 Lis 2022 22:59 

Rejestracja: 09 Sie 2022
Posty: 2
W wakacje miałem opóźniony ok 6h lot, zgłosiłem się z roszczeniem na podstawie przepisów Rozporządzenia 261/2004 i wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE C-402/07. Roszczenie to 1250EUR (5 osób). Obsługa na lotnisku twierdziła że samolot był uszkodzony, wszyscy pasażerowie widzieli nawet otwartą pokrywę silnika i ludzi którzy przy nim pracują. Wizzair przysłał mi odpowiedź na reklamację jak poniżej, tłumacząc się "nadzwyczajnymi okolicznościami"ale nie wymieniając na czym te okoliczności polegały.

Odpowiedź otrzymałem po ok 40 dniach (czas na odpowiedź to niby 30 dni, nie wiem czy i jakie są konsekwencje w takiej sytuacji)

Czy mieliście taki problem? Da się tu coś ugrać? Jak ew. napisać odwołanie? Wiem że istnieją firmy które za opłatą prowadzą takie sprawy, ale chciałem najpierw zapytać bardziej doświadczonych użytkowników

Treść odpowiedzi:
Cytuj:
"Dziękujemy za kontakt z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.
Po dokładnym zbadaniu sprawy potwierdzamy, że lot XXXXXXXXXXX został opóźniony/anulowany w wyniku nadzwyczajnych okoliczności. Jest nam przykro z powodu tej niefortunnej sytuacji.
Wyżej wspomniane okoliczności, zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, wpisują się w kategorię nadzwyczajnych okoliczności w związku z czym informujemy że niestety nie przysługuje żadne odszkodowanie.
“(14) Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.”
w związku z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady:
“Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków."
Jeśli chcesz wnosić o zwrot za koszty dodatkowe jak posiłki, transport czy zakwaterowanie, prosimy o złożenie nowej skargi na naszej stronie w temacie Dobrobyt.
Jeśli nie satysfakcjonuje Cię rozwiązanie, możesz przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR). Więcej informacji znajduje się nat\ http://ec.europa.eu/consumers/.
Wpisz adres e-mail odr@wizzair.com. Ten adres e-mail jest używany tylko dla skarg przesłanych za pośrednictwem wyżej opisanej platformy ODR. Inne skargi i e-maile odebrane pod tym adresem nie będą rozpatrywane.
Pozdrawiamy "
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2866 PostWysłany: 16 Lis 2022 23:07 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7800
złoty
Droga sądowa ci została w takiej sytuacji nie ma co się odwoływać.Nagminne odmawianie to stała praktyka wizzair. Firmy pośredniczące pobierają prowizję ale mają doświadczenie,chyba,że sam sobie poradzisz i złożysz pozew. Sporo info będzie tu wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445?start=2860
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2867 PostWysłany: 17 Lis 2022 12:48 

Rejestracja: 17 Lis 2022
Posty: 2
Marta Jab??o??ska napisał(a):
Piccolo napisał(a):
u mnie odpowiedź w sprawie odszkodowania przyszła wczoraj po niecałych 60dniach od złożenia wniosku. Czyli mają obecnie mniej więcej dodatkowe 30dni opóźnienia.



przynajmniej pozytywna?


Hej też byłem pasażerem tego lotu z Mediolanu do Krakowa. Musiałem sam opłacić wszystko i wysłałem 2 wnioski. Jeden tzw. opieka czyli o zwrot poniesionych środków za wyżywienie, hotel i za lot alternatywny (też Wizzair). Drugi za odszkodowanie 250 Euro, jest to osobny wniosek. 57 dni temu. Dalej czekam na odpowiedź na oba. Dzwoniłem na infolinie powiedzieli że majądużo wniosków i czas oczekiwania około 2 miesiące.
Czy otrzymałaś już może odpowiedź?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2868 PostWysłany: 17 Lis 2022 13:56 

Rejestracja: 17 Lis 2022
Posty: 1
witam, szukam pasażerów lecących Wizzair z Rzeszowa do Burgas, w dniu 18.06.2022r, numer lotu W64226, lot był opóźniony ponad 4 godziny, linia lotnicza omówiła odszkodowania za opóźnienie podając przyczyny nadzwyczajne. Informuję, iż w tym dniu nie było żadnych inny opóźnień na lotnisku, nie było żadnych burz itp..itd strajków itd..
Linia lotnicza nie udzieliła odpowiedzi w wymaganym terminie 30 dni, oraz nie udzieliła mi odpowiedzi nt sprecyzowania nadzwyczajnych okoliczności.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2869 PostWysłany: 17 Lis 2022 14:46 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8595
złoty
Po co ich szukasz?
Kieruj pozew do sądu, albo skorzystaj z usług pośrednika.
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#2870 PostWysłany: 18 Lis 2022 07:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
natalia111 napisał(a):
witam, szukam pasażerów lecących Wizzair z Rzeszowa do Burgas, w dniu 18.06.2022r, numer lotu W64226, lot był opóźniony ponad 4 godziny, linia lotnicza omówiła odszkodowania za opóźnienie podając przyczyny nadzwyczajne. Informuję, iż w tym dniu nie było żadnych inny opóźnień na lotnisku, nie było żadnych burz itp..itd strajków itd..
Linia lotnicza nie udzieliła odpowiedzi w wymaganym terminie 30 dni, oraz nie udzieliła mi odpowiedzi nt sprecyzowania nadzwyczajnych okoliczności.


pewniaczek
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Gadekk lubi ten post.
 
      
#2871 PostWysłany: 18 Lis 2022 11:25 

Rejestracja: 18 Lis 2022
Posty: 13
Nowitzki napisał(a):
Ah racja, faktycznie Wizzair Hungary. Ciągle nie dostałem informacji odnośnie przyczyny opóźnienia. Dzięki za szybkie odpowiedzi!

Przy okazji, jest jakiś sprawdzony sposób na poznanie przyczyny opóźnienia? Linia przecież może powiedzieć cokolwiek.


Hej,

Ja już dostałam odmowę z Wizz Air na ten lot z 15.11.2022, tłumaczą się nadzwyczajnymi okolicznościami. Jakimi??? Ja ich nie znam. Jak dla mnie takie nie nastapiły.
To, że z Krakowa samolot wyleciłał później to przeciez nie nasz problem. Czytałam gdzieć na innym wątku, że sąd przyznał odszkodowanie bo uznał, że zła pogoda na wczesniejszym locie, który wpłynął na opóżniene drugiego lotu nie może wpłynąć na odmowę odszkodowania. Raczej świadczy to o braku profesjonalizmu. Jesli masz jakieś rozwiązanie tej sytuacji to daj znać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2872 PostWysłany: 18 Lis 2022 11:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4522
złoty
Rozwiązanie jest proste i przewija się w co trzecim poście, zadaj sobie tylko trochę trudu i przeczytaj
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2873 PostWysłany: 18 Lis 2022 12:27 

Rejestracja: 18 Lis 2022
Posty: 13
Dziękuję za wskazanie. Wiem, że mam ODR, ULC, sąd i pośrednika w odszkodowaniu.
Nie chce nikomu płacić za pośrednictwo i interesuje mnie ile trwają odpowiedzi od ODR i ULC i czy są skuteczne?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2874 PostWysłany: 18 Lis 2022 12:29 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7945
HON fly4free
ULC nie masz tylko rzecznika a na to kompletnie w tym wypadku szkoda czasu.
Jeśli nie chcesz płacić za pośrednictwo / pełnomocnika, pozwij Wizz samodzielnie.
To jedyna droga.
Góra
 Profil Relacje PM off
kostek966 lubi ten post.
 
      
#2875 PostWysłany: 18 Lis 2022 13:10 

Rejestracja: 18 Lis 2022
Posty: 13
Dzięki
a co sądzisz o ODR, rozstrzygnięcie z osoba trzecią?

Swoja droga mam nagranie z samolotu, gdzie Pan kapitan przeprasza za sytuację, że jest z ich winy bo przez opóźnienie lotu, którym do nas przylecieli musieli mieć przerwę odpowiednio długą ( do dnia nastepnego) aby móc znów polecieć ;) jak dla mnie to brak przygotowania linii lotnicznej a nie sytuacja nadzwyczajna, zaryzykowali z takim kierunkiem ( 6h lotu) bez żadnej innej ekipy na zastepstwo więc troche słabo.
Może ktos miał taką sytuację i będzie w stanie powiedziec czy to jest " sytuacja nadzwyczajna" ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2876 PostWysłany: 18 Lis 2022 14:02 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1250
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
kaskaol napisał(a):
Gdybym chciała iść do sądu od razu lub korzystać z pośrednika to bym nawet nie zaczęła pisać czegokolwiek na forum.


Cytuj:
No własnie nie mam pojęcia... a pisałam po to aby sie dowiedzieć od kogos kto ma doświadczenie i robi to sam.

Na to właśnie dostałaś odpowiedź - ktoś kto robi to sam idzie do sądu, a jak nie chce iść sam do sądu to idzie do pośrednika.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2877 PostWysłany: 18 Lis 2022 14:39 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8995
Wydaje mi się, że pytanie głównie chodzi o możliwość rozwiązania sporu przez ODR, ale Wizzair się w to nie bawi i dla nich ODR to jest te wypełnienie formularza (oni to u siebie nazywają ADR).
Więc ODR - sama widzisz że nieskuteczne
ULC - dawno się tym nie zajmuje
I trzecia opcja którą sama opisałaś, sądowa

Stąd też wypowiedzi innych osób że albo sąd przez pośrednika, albo samodzielnie do sądu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2878 PostWysłany: 18 Lis 2022 17:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4522
złoty
@michzak, to może wklej to na górze, bo za chwilę nastepna sie... się znajdzie
Góra
 Profil Relacje PM off
3 ludzi lubi ten post.
 
      
#2879 PostWysłany: 19 Lis 2022 16:31 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2337
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Marta Jab??o??ska napisał(a):
Hose napisał(a):
Marta Jab??o??ska napisał(a):
Co robić w powyższej sytuacji?

Jeśli nie otrzymałaś odpowiedzi na reklamacje w ciągu 30 dni to możesz wystąpić na drogę sądową.

A zanim sąd to można coś jeszcze zrobić? Przyznam, że ostatnie o czym myślałam to droga sądowa... to będzie długa batalia :?


Powiedzmy to sobie wprost. Brak odpowiedzi w terminie 30 dni nie oznacza, że przewoźnik uznaje roszczenie. Zdaje sobie sprawę, że co innego wynika z ustawy, ale to orzecznictwo decyduje o wykładni przepisu, a nie przepis. Brak odpowiedzi skutkuje wyłącznie przerzuceniem ciężaru dowodu, co dla spraw lotniczych jest bez znaczenia, bo ten ciężar spoczywa od razu na przewoźniku.

Z uwagi na zakłócenie tysiące lotów taki osób jest miliony, a sprawy obsługuje kilkanaście osób w linii. Nie oczekuj, że odpowiedź uzyskasz szybko, bo to się zdarza rzadko, albo odpowiedź jest automatyczna. Jak nie otrzymasz odpowiedzi przez 180 dni, to wtedy pomyśl nad dalszymi krokami.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2880 PostWysłany: 20 Lis 2022 12:22 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4807
platynowy
Dobrze, że nie zalecasz czekania 365 dni :D .
Przepis na stratę masy czasu, biorąc pod uwagę podejście do reklamacji Wizzair i ile to obecnie trwa w sądach.

A wystarczy po 30 dniach złożyć pozew do sądu lub uderzyć do wyspecjalizowanego pośrednika.

Ps.
Kod:
Z uwagi na zakłócenie tysięcy lotów takich osób są miliony

Biorąc pod uwagę
Kod:
„Chociaż każde odwołanie lotu jest godne ubolewania, zdecydowana większość naszych rejsów odbywa się zgodnie z planem i ponad 100 000 pasażerów dociera do miejsc docelowych każdego dnia


Liczby z wakacji czyli szczytu sezonu. Anulowania i znaczne opóźnienia to jak podano max 5% i o odszkodowanie występuje ułamek osób z tej liczby to to nie są miliony
Przynajmniej nie w Wizzair.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3688 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147 ... 185  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group