Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair odmówił wypłaty odszkodowania, a chcemy się bić dalej:
ODR - nieskuteczne (dla Wizzair to jest wypełenienie formularza)
ULC - dawno się tym nie zajmuje
Sądowa - można występować samodzielnie lub przez pośredników.

Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 2995 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146 ... 150  Następna
Autor Wiadomość
#2841 PostWysłany: 12 Lis 2022 22:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7578
srebrny
@poszwin
Prosta sprawa, a zadajesz takie pytania? ;)
Zleć to pośrednikowi.
Góra
 Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
 
#2842 PostWysłany: 12 Lis 2022 22:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 468
Loty: 134
Kilometry: 408 725
niebieski
Tak, SR w Tarnowskich Górach będzie właściwy, ponieważ siedziba oddziału Wizzaira w Polsce jest w Pyrzowicach a które to podlegają pod SR w Tarnowskich Górach.
Aczkolwiek można pozywać też przed innymi sądami:
C-204/08 Rehder v. Air Baltic -> miejscem wykonania świadczenia przy przewozie lotniczym jest port wylotu albo przylotu, jeśli chodzi o roszczenia z Rozporządzenia 261/2004.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2843 PostWysłany: 13 Lis 2022 01:51 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2237
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
poszwin napisał(a):
Ktoś samemu pozywał Wizzaira albo drążył temat w tym kierunku?
Zakładam, że to raczej prosta sprawa.
Wartość przedmiotu sporu wskazujemy oczywiście w euro?
Kluczowa kwestia to wykazanie o której godzinie dany samolot wystartował i o której wylądował w miejscu docelowym - jaki organ lotniczy zbiera takie informacje? ULC? PAŻP? A może jest jakaś strona przez którą można to sprawdzić?
Zasadnicze pytanie to kto jest pozwanym i jak go określić? :D Wizzair to przecież węgierska spółka więc pozywamy ją ale wskazując oddział w Polsce?


Prosta aczkolwiek długa.
Oczywiście w złotówkach.
Po prostu wskazujesz, że lot był opóźniony i jeśli przewoźnik nie zaprzeczy, to fakt staje się bezsporny.
Wskazujesz spółkę działającą przez oddział.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
poszwin uważa post za pomocny.
 
 
#2844 PostWysłany: 13 Lis 2022 12:55 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2014
Posty: 468
Loty: 134
Kilometry: 408 725
niebieski
Tak, wartość przedmiotu sporu oczywiście w złotówkach - zamotałem się już wczoraj wieczorem :lol:
Chodziło mi o treść żądania - że wnosimy o zasądzenie kwoty 250, 400 lub 600 euro (a nie równowartości tej kwoty w złotówkach).
Tak wiem, że jeśli przewoźnik nie zaprzeczy, to fakt staje się bezsporny. Na miejscu przewoźnika bym jednak zaprzeczył i niech pasażer się meczy u wykazuje odległość między miejscami startu i lądowania oraz czas startu i lądowania. No chyba, że jak sprawa trafi do Sądu to przewoźnik odpuszcza walkę? ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2845 PostWysłany: 14 Lis 2022 12:07 

Rejestracja: 16 Wrz 2020
Posty: 50
Ja właśnie dostałem info, że nie zwrócą mi kasy za hotel oraz za nowy lot wykupiony przeze mnie bo nie przebukowalem lotu na ich najbliższy… podczas gdy najbliższe loty były wyprzedane. Wiec miałem czekać w Barcelonie tydzień lub dwa na ich kolejny dostępny lot???? Oferują 70 euro odszkodowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2846 PostWysłany: 14 Lis 2022 12:37 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 282
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Mzagro, za loty inna linie niestety nie zwracaja. Probowalam, ale bezskutecznie :-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2847 PostWysłany: 14 Lis 2022 12:45 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7578
srebrny
Ale próbowałaś prosić, czy przegralaś w sądzie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2848 PostWysłany: 14 Lis 2022 14:27 

Rejestracja: 14 Lis 2022
Posty: 6
Cześć,

może Wy jesteście w stanie mi podpowiedzieć co robić w danej sytuacji?

Dziś mija 47 dzień od złożenia mojej reklamacji w Wizzair - najpierw za odwołany lot (strajki), a następnie odwołany lot (brak przyczyny).
Może wkleję tu treść reklamacji, będzie prościej:

"Piszę do Państwa w sprawie reklamacji dwóch rezerwacji (MBUUWV - Mediolan/Malpensa-Krakow) oraz EB82FF (na trasie Nicea - Krakow).
Rezerwacja EB82FF na trasie Nicea - Krakow miała odbyć się dnia 16.09.2022 jednak dzień przed wylotem (15.09) otrzymałam informację o odwołaniu lotu. Możliwość przeniesienia lotu na najbliższy poniedziałek była niezadawalająca ze względu na to, że w Polsce musieliśmy stawić się w weekend. Z tego względu na własną rękę musieliśmy wyszukać lot do Polski z najbliższej położonego lotniska w terminie około-weekendowym. Udało się znaleźć lot na sobotę, tj. 17.09.2022 z lotniska Mediolan - Malpensa. Z tego względu, że lot odbywał się dopiero w sobotę musieliśmy ponieść koszty noclegu z piątku na sobotę (3 osoby) oraz własnym transportem dojechać do Mediolanu by w sobotę w nocy móc wyruszyć w podróż do Krakowa. Po oczekiwaniu na lot MBUUWV i parokrotnym opóźnieniu godzin startu samolotu (planowany na 22:35) lot został całkowicie odwołany około 00:30 w nocy (18.09). Przewoźnik nie zagwarantował żadnego noclegu czy posiłku. Pozostawił nas samych z problemem i wszystkich oczekujących na lot do Krakowa. Jak wcześniej wspomniałam konieczne było stawienie się przez nas w Polsce najpóźniej w niedzielę stąd przez kolejne dwie godziny szukaliśmy odpowiedniego lotu by móc pojawić się w kraju jak najszybciej. Nie byliśmy sami w tym pomyśle bo loty szybko się wyprzedawały. W konsekwencji znaleźliśmy innego przewoźnika (Ryan Air), który o 9:00 (18.09) oferował lot z Wenecji Treviso do Poznania. Na własny koszt zorganizowaliśmy transport taksówką (o 3:00 nad ranem) by na czas dojechać na lotnisko w Wenecji. Oczywiście po dotarciu do kraju (lot odbył się o czasie i bez problemów) musieliśmy dojechać z lotniska w Poznaniu na PKP Poznań, dojechać do miejsca zamieszkania (Kędzierzyn-Koźle, koszty biletów), a następnie jeszcze samochodem do Krakowa (koszty paliwa i bramek na autostradzie) oraz opłacić parking samochodowy o parę dni spóźnienia (planowany odbiór samochodu w piątek wieczorem, 16.09.2022). W związku z powyższym żądam zwrotów wszystkich poniesionych dodatkowo kosztów (noclegi, transporty, parkingi itp.) oraz odszkodowania, które nam przysługuje.

Ponadto żądam możliwości przetransferowania kwoty niedoszłych lotów z konta Wizzair (X zł) na konto bankowe ponieważ w przyszłości nie będę korzystać z usług Państwa linii lotniczych.
Wyszczególnione kwoty:

Nocleg 16/17 wrzesień (3 osoby) -
Przejazd Nicea - lotnisko Malpensa Mediolan
Taksówka nocny przejazd z: Malpensa Mediolan – lotnisko Marco Polo Wenecja
Przejazd BUS Wenecja: lotnisko Marco Polo - pętla - lotnisko Treviso
Taksówka Lotnisko Poznań - stacja PKP Poznań
Bilety PKP - Poznań- Kędzierzyn-Koźle
Przejazd po odbiór samochodu na lotnisko KRA
Dopłata za parking
Zwrot za loty :
Dieta 17.09.2022(śniadanie - obiad – kolacja)
Dieta 18.09.2022 (śniadanie- obiad)
przysługujące odszkodowanie: 750 euro – 3 osoby

SUMA: X .

Załączam rachunki (możliwe jest dołączenie tylko pięciu dokumentów, mam więcej) w celu uzupełnienia wyliczeń.

Oczywiście nie mogę połączyć się z infolinią, a czat - sami wiecie jak to wygląda. Kwota do zwrotu jest niemała bo poza odszkodowaniem za odwołany lot (wiem, że ten ze strajkiem nie wchodzi w grę) ponieśliśmy inne koszty związane z dostaniem się o czasie do Polski.

Co robić w powyższej sytuacji?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2849 PostWysłany: 14 Lis 2022 14:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1808
złoty
Marta Jab??o??ska napisał(a):
Co robić w powyższej sytuacji?

Jeśli nie otrzymałaś odpowiedzi na reklamacje w ciągu 30 dni to możesz wystąpić na drogę sądową.

Marta Jab??o??ska napisał(a):
Ponadto żądam możliwości przetransferowania kwoty niedoszłych lotów z konta Wizzair (X zł) na konto bankowe ponieważ w przyszłości nie będę korzystać z usług Państwa linii lotniczych.

Nie musisz żądać, loty możesz anulować samodzielnie logując się na stronie Wizz i wchodząc w szczegóły rezerwacji.
Dostaniesz zwrot potrącony o opłatę za anulowanie - 315 PLN / 413 PLN za lot za pasażera w zależności czy do lotu pozostało mniej czy więcej niż 14 dni.
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/ceny-rabaty/zwroty-srodkow-i-odszkodowania
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2850 PostWysłany: 14 Lis 2022 14:55 

Rejestracja: 14 Lis 2022
Posty: 6
Hose napisał(a):
Marta Jab??o??ska napisał(a):
Co robić w powyższej sytuacji?

Jeśli nie otrzymałaś odpowiedzi na reklamacje w ciągu 30 dni to możesz wystąpić na drogę sądową.

A zanim sąd to można coś jeszcze zrobić? Przyznam, że ostatnie o czym myślałam to droga sądowa... to będzie długa batalia :?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2851 PostWysłany: 14 Lis 2022 15:01 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7336
srebrny
Raczej nie licz ,że dostaniesz od nich odszkodowanie+ koszty bez pozwu sądowego. Dodatkowo ew. odszkodowanie pokrywa część kosztów np. parking więc ostateczne wyliczenia będą nie takie jak sobie wyliczyłaś.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2852 PostWysłany: 14 Lis 2022 15:09 

Rejestracja: 14 Lis 2022
Posty: 6
miriam napisał(a):
Raczej nie licz ,że dostaniesz od nich odszkodowanie+ koszty bez pozwu sądowego. Dodatkowo ew. odszkodowanie pokrywa część kosztów np. parking więc ostateczne wyliczenia będą nie takie jak sobie wyliczyłaś.


a Urząd Lotnictwa Cywilnego? uderzać tam czy sobie darować?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2853 PostWysłany: 14 Lis 2022 15:16 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7578
srebrny
Darować sobie...
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#2854 PostWysłany: 14 Lis 2022 15:23 

Rejestracja: 14 Lis 2022
Posty: 6
boots napisał(a):
Darować sobie...


ech.. .no to działam "wyżej''.
Dzięki!

Jeszcze jedno - za jeden lot mam zwrócone pieniądze na konto wizzair - mogę je jakoś przetransferować na konto bankowe?
Druga kwota za kolejny lot miała zostać przelana na konto bankowe - nie mam jej ani na koncie ani na profilu wizzair - kogo "męczyć"?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2855 PostWysłany: 14 Lis 2022 15:56 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 405
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
u mnie odpowiedź w sprawie odszkodowania przyszła wczoraj po niecałych 60dniach od złożenia wniosku. Czyli mają obecnie mniej więcej dodatkowe 30dni opóźnienia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2856 PostWysłany: 14 Lis 2022 16:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1808
złoty
IMHO nie ma co czekać aż tyle, tymbardziej, że oni praktycznie zawsze odpisują, że nie ich wina.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
kostek966 lubi ten post.
 
 
#2857 PostWysłany: 14 Lis 2022 16:41 

Rejestracja: 12 Maj 2022
Posty: 47
Ale jazda z tym Wizerem jeśli chodzi o odszkodowania i zwroty........
Góra
 Relacje PM off  
 
#2858 PostWysłany: 14 Lis 2022 17:34 

Rejestracja: 14 Lis 2022
Posty: 6
Piccolo napisał(a):
u mnie odpowiedź w sprawie odszkodowania przyszła wczoraj po niecałych 60dniach od złożenia wniosku. Czyli mają obecnie mniej więcej dodatkowe 30dni opóźnienia.



przynajmniej pozytywna?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2859 PostWysłany: 14 Lis 2022 19:07 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 405
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Marta Jab??o??ska napisał(a):
Piccolo napisał(a):
u mnie odpowiedź w sprawie odszkodowania przyszła wczoraj po niecałych 60dniach od złożenia wniosku. Czyli mają obecnie mniej więcej dodatkowe 30dni opóźnienia.



przynajmniej pozytywna?


Wygląda, że tak ale jeszcze czekam na dyspozycję dokonania płatności na konto bankowe. W każdym razie wg maila decyzja jest na tak.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2860 PostWysłany: 15 Lis 2022 14:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Cze 2014
Posty: 73
Loty: 40
Kilometry: 118 431
[*]Czy należy się odszkodowanie za lot z Abu Dhabi (AUH) do Krakowa (KRK), który jest opóźniony o 14 godzin?

Edit: linia lotnicza to Wizzair Abu Dhabi
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2995 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146 ... 150  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot], miszla oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group