Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair odmówił wypłaty odszkodowania, a chcemy się bić dalej:
ODR - nieskuteczne (dla Wizzair to jest wypełenienie formularza)
ULC - dawno się tym nie zajmuje
Sądowa - można występować samodzielnie lub przez pośredników.

Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 145  Następna
Autor Wiadomość
#2761 PostWysłany: 07 Paź 2022 11:17 

Rejestracja: 23 Mar 2014
Posty: 233
Wizzair to chyba na wszystko odpowiada standardową regułką:
Cytuj:
Po dokładnym zbadaniu sprawy potwierdzamy, że lot W6 XXX został opóźniony/anulowany w wyniku nadzwyczajnych okoliczności. Jest nam przykro z powodu tej niefortunnej sytuacji.

Wyżej wspomniane okoliczności, zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, wpisują się w kategorię nadzwyczajnych okoliczności w związku z czym informujemy że niestety nie przysługuje żadne odszkodowanie


W reklamacji po numerze rezerwacji podstawił mi się przełożony już nowy lot, który był o czasie. A oni odpowiadają taka regułką heh ;)

Później już w kolejnej reklamacji wybrałem już prawidłowy odwołany lot i czekamy... pewnie na tą samą odpowiedź.
Chodzi o lot W6 5068 MXP-KRK z 01.10.2022. Śledziłem go przed odlotem i samolot (ha-lvt) łapał lekkie opóźnienia na rotacji do Londynu LTN i LGW po czym w Krakowie przerzucili go na lot do Reykjaviku a lot do MXP i powrotny anulowali.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2762 PostWysłany: 07 Paź 2022 11:31 

Rejestracja: 15 Lut 2021
Posty: 21
Loty: 33
Kilometry: 122 452
Dzięki, to ja dostałam dokładnie to samo :x
Góra
 Relacje PM off  
 
#2763 PostWysłany: 07 Paź 2022 13:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Lip 2014
Posty: 57
Hej, Podpowiedzcie pliz gdzie znalezc w aplikazji WIZZ wejście do zgłoszenia o odszkodowanie za opóźniony lot, bo nigdzie nie widze, a link z searcha pt „Prośba o odszkodowanie” wywraca się z bledem „Najpierw otwórz swój plan podróży.” Oraz „Twoja sesja została zakończona z powodu braku aktywności.” – i tak w kółko…
Update: proces claimu zadzialal z komorki (a z kompa nie). Zobaczymy co dalej... ;-)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2764 PostWysłany: 07 Paź 2022 15:21 

Rejestracja: 20 Sie 2010
Posty: 67
jurzystas napisał(a):
Hej, Podpowiedzcie pliz gdzie znalezc w aplikazji WIZZ wejście do zgłoszenia o odszkodowanie za opóźniony lot, bo nigdzie nie widze, a link z searcha pt „Prośba o odszkodowanie” wywraca się z bledem „Najpierw otwórz swój plan podróży.” Oraz „Twoja sesja została zakończona z powodu braku aktywności.” – i tak w kółko…
Update: proces claimu zadzialal z komorki (a z kompa nie). Zobaczymy co dalej... ;-)


Pewnie to samo, co u pozostałych ;)
Jak zrobiłem zgłoszenie na lot, którym poleciałem i który nie był praktycznie opóźniony (po zmianie z odwołanego lotu z dnia poprzedniego) to dostałem odpowiedź: "Po dokładnym zbadaniu sprawy potwierdzamy, że lot został opóźniony/anulowany w wyniku nadzwyczajnych okoliczności. Jest nam przykro z powodu tej niefortunnej sytuacji." :lol: :lol: :lol:

O poziomie linii niech też świadczy to, że i u mnie, jak i u innych, nawet nie wpisali numeru rezerwacji tylko zostawili XXXXXX ;)
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2765 PostWysłany: 08 Paź 2022 12:22 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2217
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 08 Paź 2022 12:22 --

Ciekawe. I udowodnij później, że wyczerpałeś postępowanie reklamacyjne, gdy nie ma Twojego numeru rezerwacji...

-- 08 Paź 2022 12:22 --

Ciekawe. I udowodnij później, że wyczerpałeś postępowanie reklamacyjne, gdy nie ma Twojego numeru rezerwacji...
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2766 PostWysłany: 08 Paź 2022 14:08 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3413
złoty
Nr pnr naszej rezerwacji jest w tytule maila od wizza z odmową wypłaty odszkodowania, także spokojnie można oddawać do kancelarii, pytanie czy samo przedsadowe wezwanie do zapłaty wystarczy, czy potrzebna będzie droga sądowa ?, odsetki teraz są wysokie plus koszty postępowania.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2767 PostWysłany: 08 Paź 2022 15:18 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7411
srebrny
Nie wystarczy.
Wybierz pośrednika, który bierze te koszty na siebie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2768 PostWysłany: 09 Paź 2022 18:52 

Rejestracja: 02 Sty 2022
Posty: 3
Tydzień temu, 02.10., lot z Bergamo do Gdańska miał być najpierw opóźniony o kilkanaście godzin, ale po kilku godzinach otrzymaliśmy informację, że lot został odwołany. Jestem właścicielem konta Wizz, miały ze mną lecieć jeszcze 3 osoby. Z powodów osobistych nie poleciałam do Bergamo, więc nie planowałam również wracać do Gdańska, ale ta trójka pasażerów już tak.

Trzy osoby, które były w Bergamo, na lotnisku przy okienku zmieniły sobie lot i poleciały następnego dnia z Malpensy do Krakowa. Nocleg, kolację i dojazd do noclegu oraz na lotnisko Malpensa załatwił im przewoźnik. Zachowały paragony za pociąg KRK-GDA oraz za śniadanie na lotnisku w Malpensie.

Otrzymałam na konto Wizz automatycznie 120% za swój bilet.

Czy w takim przypadku przysługuje 250 EUR odszkodowania? Czy takie odszkodowanie przysługuje dla każdego pasażera w rezerwacji?

Z góry dziękuję za pomoc :)
Góra
 Relacje PM off  
 
#2769 PostWysłany: 09 Paź 2022 19:06 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7411
srebrny
Tobie nie przysługuje, pozostałym być może tak.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2770 PostWysłany: 12 Paź 2022 08:55 

Rejestracja: 12 Paź 2022
Posty: 1
-- 12 Paź 2022 08:54 --

Co myślicie o szansach na odszkodowanie za lot W6 1164 Malta-Katowice, planowany przylot 0:55, według danych lotniska i stron 3:56, linia w samolocie podała informacje, że lot opóźniony z powodu wcześniejszych opóźnionych lotów tej maszyny (Niemcy, Rumunia)

-- 12 Paź 2022 08:55 --

Paweł Meller napisał(a):
Co myślicie o szansach na odszkodowanie za lot W6 1164 Malta-Katowice, planowany przylot 0:55, według danych lotniska i stron 3:56, linia w samolocie podała informacje, że lot opóźniony z powodu wcześniejszych opóźnionych lotów tej maszyny (Niemcy, Rumunia)

Chodzi o lot 4.10.2022 r.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2771 PostWysłany: 12 Paź 2022 09:33 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1175
HON fly4free
@Paweł Meller Zły temat.

wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445&start=2760


Co do samego lotu to musisz się dowiedzieć czemu loty od rana były opóźnione, tym czym mogę pomóc to, że twój samolot dzień przed wylotem na Maltę w dziwnych okolicznościach odwołali lot z Prisztiny, następnie samolot wrócił na pusto do KTW i następnego dnia rano leciał rano Dortmund i od początku 2h spóźnienia. Szansa jest :) .
Góra
 Relacje PM off
Kashpir lubi ten post.
 
 
#2772 PostWysłany: 12 Paź 2022 11:26 

Rejestracja: 15 Maj 2012
Posty: 420
Loty: 86
Kilometry: 133 664
niebieski
Do jakiego pośrednika najlepiej/najkorzystniej jest oddać sprawę odwołanego lotu?
Macie jakieś doświadczenia z tego typu firmami?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2773 PostWysłany: 12 Paź 2022 11:29 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7411
srebrny
posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286
Góra
 Relacje PM off
konrad91 lubi ten post.
 
 
#2774 PostWysłany: 12 Paź 2022 11:59 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 382
niebieski
lotusflower napisał(a):
Czy takie odszkodowanie przysługuje dla każdego pasażera w rezerwacji?
Tak, oddzielnie dla każdej osoby.

boots napisał(a):
Tobie nie przysługuje, pozostałym być może tak.
Czy nie jest przypadkiem na odwrót?
Trzej pasażerowie bezpłatnie skorzystali z innego lotu z siatki Wizzair. Został im zapewniony nocleg i wyżywienie. Do rozliczenia pozostają tylko ewentualnie koszty przejazdu w Polsce z Krakowa do Gdańska.
Natomiast czwarty pasażer nie skorzystał już z usług Wizzaira, bo proponowane inne loty w aplikacji/przez telefon były niesatysfakcjonujące i w domyśle mógł się od razu udać do Polski jakimś innym środkiem komunikacji. To, że w rzeczywistości nie planował odbycia tej podróży w ogóle nie powinno tutaj kogokolwiek interesować i sam też nie powinien o tym informować. To odszkodowanie z rozporządzenia WE 261/2004 ma przecież spełniać rolę bezzwrotnego ryczałtu na pokrycie kosztów samodzielnego dotarcia do miejsca docelowego.
Przynajmniej ja to tak rozumiem po lekturze tych wszystkich forumowych wątków o odszkodowaniach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2775 PostWysłany: 12 Paź 2022 12:14 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3413
złoty
Nie ma znaczenia, że linia dała hotel i przejazd, do celu dotarli po czasie i odszkodowanie się należy, chyba że były nadzwyczajne okoliczności, tej osobie co nie poleciała nie przysługuje bo się nie odprawila na lot, i to jest ważne nawet jak nie chcemy lecieć to się odprawmy wtedy jest szansa na odszkodowanie, po odwołanym locie możemy zrezygnować jeśli alternatywa nam nie odpowiada i wystąpić o odszkodowanie za odwołany lot.
Góra
 Relacje PM off
KL_user lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#2776 PostWysłany: 12 Paź 2022 12:22 

Rejestracja: 02 Mar 2016
Posty: 382
niebieski
@kostek966 I tutaj dałeś kluczową wskazówkę. Nawet jeśli się nie leci to i tak warto wygenerować sobie kartę pokładową.


Ostatnio edytowany przez KL_user, 12 Paź 2022 12:22, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Relacje PM off
kostek966 lubi ten post.
 
 
#2777 PostWysłany: 12 Paź 2022 12:22 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7411
srebrny
@KL_user
Nie, nie jest na odwrót.
Lot początkowo był anonsowany jako opóźniony, więc lista pasażerów, którzy stawili się na odprawę jest ustalona i znana. Ten pasażer nie stawił się.
Pozostali stawili się. W konsekwencji późniejszego odwołania opóźnionego pierwotnie lotu mogą ubiegać się o odszkodowanie z WE 261/2004.
Góra
 Relacje PM off
KL_user lubi ten post.
KL_user uważa post za pomocny.
 
 
#2778 PostWysłany: 12 Paź 2022 12:48 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3413
złoty
@boots dokładnie to nie muszą się stawić a jak napisałem odprawić, jeśli są odprawieni to znaczy, że chcą lecieć, konsekwencje oczywiście te same
Góra
 Relacje PM off  
 
#2779 PostWysłany: 12 Paź 2022 13:01 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7411
srebrny
Ty piszesz o sytuacji ogólnej, a ja o tej szczególnej.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2780 PostWysłany: 12 Paź 2022 18:25 

Rejestracja: 02 Sty 2022
Posty: 3
-- 12 Paź 2022 18:19 --

boots napisał(a):
@KL_user
Nie, nie jest na odwrót.
Lot początkowo był anonsowany jako opóźniony, więc lista pasażerów, którzy stawili się na odprawę jest ustalona i znana. Ten pasażer nie stawił się.
Pozostali stawili się. W konsekwencji późniejszego odwołania opóźnionego pierwotnie lotu mogą ubiegać się o odszkodowanie z WE 261/2004.



To prawda, warto generować karty pokładowe.
Tutaj na szczęście sytuacja była taka, że lot planowany był na godzinę około 9:30, a informację o trzynastogodzinnym opóźnieniu otrzymałam o godzinie 06:00, więc teoretycznie po otrzymaniu wiadomości o opóźnionym locie mogłam chcieć odprawić się później, a w międzyczasie, koło godziny 14:00, dostałam maila o anulowaniu lotu.

-- 12 Paź 2022 18:25 --

Takie warunki odszkodowania znalazłam na stronie wizzaira:

Tylko osoba rezerwująca, która posiada konto WIZZ, i jest wymieniona jako pasażer w rezerwacji, może poprosić o odszkodowanie za pośrednictwem tego kanału i tylko dla siebie.

Jeśli wybierzesz odszkodowanie w postaci środków Wizz Air, zostanie to uznane jako zaspokojenie roszczenia o odszkodowanie zgodnie z Ustawą 261 zgłaszanego przez Ciebie wobec Wizz Air Hungary Kft (“Wizz Air”).

Wizz Air oferuje wypłatę odszkodowania w postaci środków Wizz Air na zasadzie dobrowolności. Jeśli wybierzesz środki Wizz Air, otrzymasz na konto WIZZ środki o wartości odszkodowania oraz dodatkowe 20%. Na przykład jeśli przysługuje Ci odszkodowanie w wysokości 250euro, otrzymasz środki Wizz Air o wartości 300 euro. Warunki prowadzenia konta WIZZ są dostępne tutaj.

Jeśli wybierzesz środki Wizz Air, zostaną one wpłacone na Twoje konto WIZZ.
Odszkodowanie wpłacone na konto WIZZ będzie pełnym i ostatecznym zaspokojeniem Twojego roszczenia odszkodowawczego dotyczącego lotu o numerze podanym w sekcji 3 zgodnie z ustawią 261.


No nic, złożyłyśmy dwa wnioski o odszkodowanie (drugi za zwrot kosztów za PKP i jedzenie), oba z pełnomocnictwem, dam znać jak sprawa się potoczy.
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 145  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group