Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair odmówił wypłaty odszkodowania, a chcemy się bić dalej:
ODR - nieskuteczne (dla Wizzair to jest wypełenienie formularza)
ULC - dawno się tym nie zajmuje
Sądowa - można występować samodzielnie lub przez pośredników.

Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 145  Następna
Autor Wiadomość
#2721 PostWysłany: 27 Wrz 2022 12:58 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3592
HON fly4free
FastMan napisał(a):
Lot AUH-KTW, planowy wylot 26.09.2022 22:15, kilka godzin przed lotem przychodziły sms'y o przesunięciu, najpierw 22:50, potem 23:30, finalnie o 21:45 dostaliśmy sms o przełożonym locie na 27.09.2022 11:00. Nie polecieliśmy, złożyliśmy wniosek o odszkodowanie, został odrzucony:

Cytuj:
Po dokładnym zbadaniu sprawy potwierdzamy, że lot W6 1276 AUH - KTW 26/09/2022 został opóźniony/anulowany w wyniku nadzwyczajnych okoliczności. Jest nam przykro z powodu tej niefortunnej sytuacji.

Wyżej wspomniane okoliczności, zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, wpisują się w kategorię nadzwyczajnych okoliczności w związku z czym informujemy że niestety nie przysługuje żadne odszkodowanie.

“(14) Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.”

w związku z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady:

“Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było

uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków."
Jeśli chcesz wnosić o zwrot za koszty dodatkowe jak posiłki, transport czy zakwaterowanie, prosimy o złożenie nowej skargi na naszej stronie w temacie Dobrobyt.

Jeśli nie satysfakcjonuje Cię rozwiązanie, możesz przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR). Więcej informacji znajduje się nat\ http://ec.europa.eu/consumers/.

Wpisz adres e-mail odr@wizzair.com. Ten adres e-mail jest używany tylko dla skarg przesłanych za pośrednictwem wyżej opisanej platformy ODR. Inne skargi i e-maile odebrane pod tym adresem nie będą rozpatrywane.


...
.


"Nie polecieliśmy"
Jak zrezygnowałeś i nie poleciałeś tym opóźnionym lotem to jedyne co dostaniesz to zwrot za bilet lotniczy lot W61276.

Najlepiej skontaktuj się z jakąś firmą zajmującą się odszkodowaniami za opóźnione loty.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2722 PostWysłany: 27 Wrz 2022 13:28 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7405
srebrny
Cytuj:
Jak zrezygnowałeś i nie poleciałeś tym opóźnionym lotem

Moim zdaniem lot został odwołany, a nie opóźniony.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2723 PostWysłany: 27 Wrz 2022 13:43 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1170
HON fly4free
Yyy.. czemu ty tym lotem dziś o 11 nie poleciałeś do PL? Samolot leci i jest nad Turcją.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2724 PostWysłany: 27 Wrz 2022 16:42 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3592
HON fly4free
boots napisał(a):
Cytuj:
Jak zrezygnowałeś i nie poleciałeś tym opóźnionym lotem

Moim zdaniem lot został odwołany, a nie opóźniony.

27.09.2022r
Planowo 02:15
Abu Dhabi
WIZZ AIR
W6 1276
wylądował 15:18
Terminal C
Góra
 Relacje PM off  
 
#2725 PostWysłany: 27 Wrz 2022 16:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7405
srebrny
Takie info nie jest decydujące.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2726 PostWysłany: 27 Wrz 2022 16:52 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3592
HON fly4free
Ani to jakie Ty masz zdanie.

Lot miał cały czas status opóźniony.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2727 PostWysłany: 27 Wrz 2022 17:04 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7405
srebrny
Cytuj:
Nie można natomiast co do zasady przyjąć, że miało miejsce opóźnienie lub odwołanie lotu na podstawie komunikatu „opóźniony” lub „odwołany” podanego na lotniskowej tablicy lotów lub informacji udzielonej przez personel przewoźnika lotniczego.
Podobnie czynnika rozstrzygającego nie stanowi zasadniczo okoliczność, że pasażerowie odbierają swoje bagaże lub otrzymują nowe karty pokładowe. Wskazane okoliczności nie są bowiem związane z obiektywną charakterystyką lotu jako takiego.
Można je przypisać błędom w kwalifikacji lub specyfice konkretnego lotniska lub też mogą być podyktowane długością czasu oczekiwania i koniecznością spędzenia przez danych pasażerów nocy w hotelu.

WYROK Z DNIA 19.11.2009 r. — SPRAWY POŁĄCZONE C-402/07 I C-432/07
Góra
 Relacje PM off  
 
#2728 PostWysłany: 27 Wrz 2022 17:10 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 3592
HON fly4free
Ważniejsze i tak jest zdanie "nie polecieliśmy" opóźnionym czy zdaniem @boots odwołanym lotem.

Dlatego zaproponowałem kontakt z fachowcami, a nie forumowe dysputy.
Góra
 Relacje PM off
Kacper Szymanski lubi ten post.
 
 
#2729 PostWysłany: 27 Wrz 2022 21:21 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3408
złoty
Mój lot odwołany w sobotę, w niedzielę napisałem reklamację, w poniedziałek odpowiedź, oczywiście odmowna bo okoliczności czyli ich bałagan, teraz siedzę na lotnisku kef i słucham jak gość za plecami mówi po angielsku, że dzisiaj ich lot wizzem będzie wyjątkowo punktualnie i wszyscy wokół wybuchają śmiechem, taką mają reputację, ale żeby nie było za wesoło nie mogę się odprawić na lot powrotny Easyjet, przychodzę do checkinu a Pani mówi overbooking, patrzę i są jeszcze bilety na wizza, ale czekam bo może ktoś nie przyjdzie z odprawionych i rzeczywiście, jest miejsce w samolocie i obok mnie puste, super a jeszcze 1h temu myślałem, że znowu 400€ trzeba będzie wyrywać. A wracając do Wizzair proponują arbitraż w odr, ktoś coś wie czy warto tam się kierować ?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2730 PostWysłany: 28 Wrz 2022 07:06 

Rejestracja: 10 Lip 2018
Posty: 275
niebieski
okolicznosci i balagan czy pogoda? tego dnia jak sam wiesz nie tylko twoj lot zostal odwolamy
Góra
 Relacje PM off  
 
#2731 PostWysłany: 28 Wrz 2022 11:20 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 345
niebieski
kostek966 napisał(a):
Mój lot odwołany w sobotę, w niedzielę napisałem reklamację, w poniedziałek odpowiedź, oczywiście odmowna bo okoliczności czyli ich bałagan, teraz siedzę na lotnisku kef i słucham jak gość za plecami mówi po angielsku, że dzisiaj ich lot wizzem będzie wyjątkowo punktualnie i wszyscy wokół wybuchają śmiechem, taką mają reputację, ale żeby nie było za wesoło nie mogę się odprawić na lot powrotny Easyjet, przychodzę do checkinu a Pani mówi overbooking, patrzę i są jeszcze bilety na wizza, ale czekam bo może ktoś nie przyjdzie z odprawionych i rzeczywiście, jest miejsce w samolocie i obok mnie puste, super a jeszcze 1h temu myślałem, że znowu 400€ trzeba będzie wyrywać. A wracając do Wizzair proponują arbitraż w odr, ktoś coś wie czy warto tam się kierować ?


z mojego doświadczenia nie warto - u mnie ten arbitraż w odr mimo zgłoszenia na ich stronie po prostu wizzair przemilczał, a pośrednika za ten sam lot odszkodowanie wywalczył
_________________
Bojkotować Rosję na każdym polu. Dostarczać Ukraińcom broń i amunicję, a nie tylko wyrazy poparcia.
https://bank.gov.ua/ua/news/all/natsion ... ebi-armiyi
Góra
 Relacje PM off
kostek966 lubi ten post.
 
 
#2732 PostWysłany: 28 Wrz 2022 11:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 514
niebieski
@Kacper Szymanski

Wylot był opóźniony z Katowic, z powodu usterki technicznej oraz silnego wiatru czołowego. Ale czy to w ogóle powinno mieć jakieś znaczenie? Skończył się czas pracy załogi, a to że pasażerowie nie polecieli do domu to nie było wynikiem nadzwyczajnych okoliczności, tylko przyjętego modelu biznesowego przez Wizzair.
Góra
 Relacje PM off
kostek966 lubi ten post.
 
 
#2733 PostWysłany: 28 Wrz 2022 13:19 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2217
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 28 Wrz 2022 13:19 --

dg72 napisał(a):
Ważniejsze i tak jest zdanie "nie polecieliśmy" opóźnionym czy zdaniem @boots odwołanym lotem.

Dlatego zaproponowałem kontakt z fachowcami, a nie forumowe dysputy.


Lot nie był odwołany chyba, że została przekazana informacja o odwołaniu. Lot zatem był opóźniony. W przypadku, gdy pasażer nie poleci lotem opóźnionym nie przysługuje mu odszkodowanie, tak Warszawa. Tutaj właściwe są TGR, dlatego sprawa może zakończyć się na upominawczym.

-- 28 Wrz 2022 13:19 --

dg72 napisał(a):
Ważniejsze i tak jest zdanie "nie polecieliśmy" opóźnionym czy zdaniem @boots odwołanym lotem.

Dlatego zaproponowałem kontakt z fachowcami, a nie forumowe dysputy.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#2734 PostWysłany: 28 Wrz 2022 18:52 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3408
złoty
Wiadomo pogoda, na to się wszyscy powołują, tym razem było tak, że nasz lot z Wrocławia był odwołany przed 17, a loty z Warszawy i Krakowa wyleciały kilka godzin później i zawróciły po następnej godzinie dwóch to dowodzi że w momencie startu tamtych maszyn nie było wiadomo o pogorszeniu pogody, a co dopiero kilka godzin wcześniej, gdzie u nas nawet odprawy nie było, mam skreeny zrobione z lotniska w kef jak samoloty lądowały o godzinie naszego przylotu bez problemu
Góra
 Relacje PM off  
 
#2735 PostWysłany: 28 Wrz 2022 19:04 

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1170
HON fly4free
ghostwriter napisał(a):
@Kacper Szymanski

Wylot był opóźniony z Katowic, z powodu usterki technicznej oraz silnego wiatru czołowego. Ale czy to w ogóle powinno mieć jakieś znaczenie? Skończył się czas pracy załogi, a to że pasażerowie nie polecieli do domu to nie było wynikiem nadzwyczajnych okoliczności, tylko przyjętego modelu biznesowego przez Wizzair.



Ma i to duże znaczenie, czas pracy nie skończył się z niczego, jeżeli było by to przed pogodę odszkodowanie by się nie należało. Ale jak piszesz, że powód opóźnienia to usterka to odszkodowanie się należy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2736 PostWysłany: 28 Wrz 2022 21:06 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2217
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Pogoda w Keflaviku była dobra to o jakiej pogodzie wspomina Wizzair
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2737 PostWysłany: 28 Wrz 2022 22:59 

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 3408
złoty
Mam screeny z kef i wszystkie samoloty w okolicach lądowania samolotu z Wrocławia czyli 20.20 spokojnie wylądowały, łącznie z wizzem z Gdańska i mxp, samoloty z KRK i WAW startowały dopiero wieczorem i zdarzyły dolecieć do Norwegii i zostały zawrócone długo po tym jak samolot z Wrocławia miał być już na miejscu, same starty tych 2 późniejszych samolotów świadczą o tym, że w momencie ich startu problemu z pogodą nie było, bo by też były anulowane jak lot z Wrocławia, dodatkowo i we Wrocławiu i w keflaviku usłyszałem, że przyczyną odwołania lotu z Wrocławia był brak załogi, czyli na lotniskach wszyscy wiedzieli, a Wizz idzie w zaparte, jak tylko wrócę do domu oddaję sprawę do pośrednika, a to są 3 osoby więc jest o co walczyć
Góra
 Relacje PM off  
 
#2738 PostWysłany: 29 Wrz 2022 00:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2018
Posty: 514
niebieski
@Kacper Szymanski , okej, ale wracając do pierwotnego opóźnienia to taki argument jest według mnie wątpliwy, więc czy możesz nieco szerzej opisać na czym się on dokładnie opiera - czy może dotychczasowe orzecznictwo takie było, albo sugeruje to jakiś przepis?

Z mojej perspektywy wygląda to tak - przepis o nadzwyczajnych okolicznościach ma pewne ograniczenia, a mianowicie, dotyczy sytuacji, których nie dało się w żaden sposób uniknąć. Jeśli wystąpiło nagłe pogorszenie warunków pogodowych, które nie pozwoliło na kontynuację lotu w bezpieczny sposób, to logiczne, że linia nic nie mogła zrobić a lot się opóźnił. Jeśli jednak pracownik linii poważnie się rozchorował rano gdy zobaczył cennik Wizz i doszło do opóźnienia, to raczej sąd nie uzna tego za nadzwyczajną okoliczność, choć w pewnym sensie taką ona jest (w zasadzie to niemal każdy problem gdzieś daleko tkwi w nadzwyczajnej okoliczności). Wizz funkcjonując w branży lotniczej powinien dysponować możliwością zapewnienia zastępstwa oraz odpowiednio planować swoje operacje. Latanie na styk, jak to LCC mają w zwyczaju, może powodować różne ryzyka, w tym przekroczenia czasu pracy przy drobniejszych opóźnieniach, szczególnie na dłuższych trasach.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2739 PostWysłany: 29 Wrz 2022 12:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2217
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Czym innym są nadzwyczajne okoliczności, a czym podjęcie wszelkich racjonalnych środków. To są dwie niezależne od siebie przesłanki, które muszą być wykazane oddzielnie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
ghostwriter lubi ten post.
ghostwriter uważa post za pomocny.
 
 
#2740 PostWysłany: 29 Wrz 2022 13:32 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 24
otrzymałem takiego maila parę dni temu:

Szanowny Panie,
Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.
Uprzejmie informujemy, że transakcja czeka na akceptację, po której nastąpi zwrot na konto.
Prosimy o cierpliwość.
Z wyrazami szacunku,


To jest sprawa przyznanego mi odszkodowania. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie ile to może jeszcze potrwać?
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 145  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group