Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair odmówił wypłaty odszkodowania, a chcemy się bić dalej:
ODR - nieskuteczne (dla Wizzair to jest wypełenienie formularza)
ULC - dawno się tym nie zajmuje
Sądowa - można występować samodzielnie lub przez pośredników.

Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 2883 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 145  Następna
Autor Wiadomość
#2681 PostWysłany: 12 Wrz 2022 16:40 

Rejestracja: 23 Lis 2011
Posty: 78
Kothson napisał(a):
zielo53 napisał(a):
już? u mnie mija 65 dni i dalej cisza :evil:, Wizz to jedna wielka żenada
Mogłeś polecieć narodowym do Dubrovnika, ale nie poleciałeś bo Wizzair był trzy razy tańszy. Nie licz zatem na to, że otrzymasz obsługę jak w Locie.

Za rok też polecisz Wizzkiem. Każdy wylewa swoje żale, a później znowu nimi lata.


Niestety mam dużo gorsze doświadczenie z LOTem w tym temacie, ostatnio skończyło się w ULC i 1,5 rocznymi przepychankami.

Co do Wizzaira to rzadko nim latam i moja noga wbrew temu co mówisz szybko nie postanie.

A to że sprzedają tańsze bilety nie zwalnia ich z obowiązku przestrzegania prawa i własnych zasad gdzie zobowiązują się do odpowiedzi 2 ciągu 30 dni.
Tu nie chodzi o obsługę tylko o wywiązanie się z ich zobowiązania i zwrotu poniesionych wydatków związanych z opóźnionym lotem.

Dlaczego muszę się z nimi o coś tak błahego sądzić? Żadna normalna firma,nawet Ryanair ,na takie postępowanie by sobie nie pozwoliła.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2682 PostWysłany: 12 Wrz 2022 17:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 1680
złoty
Kothson napisał(a):
W narodowym potwierdzenie otrzymania odszkodowania otrzymuje sie do 3 dni od zlozenia wniosku.

Równie szybko przysyłają odmowy wypłaty odszkodowania ?
A nie, przecież takie sytuacje nie mają miejsca u narodowego, w końcu klient zapłacił 3 razy tyle za tą extra obsłguę.
Firmy odszkodowawcze na hasło LOT odpisują "a co to za linia ?".
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2683 PostWysłany: 13 Wrz 2022 08:43 

Rejestracja: 23 Lis 2011
Posty: 78
No właśnie nie tak szybko odpowiedzieli odmownie , później sprawa trafiła do ULC , a potem chyba do sądu .
To była głośna sprawa z rzekomym atakiem hakerskich na ich system informatyczny,
Oczywiście z czasem okazało się że nie był to żaden atak tylko wina ich systemu IT.

Na szczęście sprawa była na tyle medialna , że w wyjaśnienie zaangażował się aparat państwowy , UOKik (i chyba sąd ?) ,
ostatecznie po ok 2 latach LOT przysłał ugodę i wypłacił odszkodowanie ( nie mieli już wyjścia )

To by było na tyle w kwestii tej wyższej jakości LOTu
Góra
 Relacje PM off  
 
#2684 PostWysłany: 13 Wrz 2022 12:30 

Rejestracja: 29 Gru 2013
Posty: 21
Witajcie.

Otrzymałem maila o przyznaniu odszkodowania za odwołany lot z Wizza i teraz pytanie, czy jesli od kilkunastu dni sprawa nadal wisi jako praca w toku niepokoić się, czy też interweniować albo jednak spokojnie czekać na przelew?

Dzięki za odpowiedź.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2685 PostWysłany: 13 Wrz 2022 12:47 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7429
srebrny
Czekać.
Zacznij się niepokoić za kilka miesięcy.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2686 PostWysłany: 13 Wrz 2022 14:24 

Rejestracja: 03 Wrz 2014
Posty: 361
Dzisiejszy planowy wylot na Maltę W6 - godz. 5.55 .
Informacja o opóźnieniu otrzymana na niecałe 3 godz przed wylotem. Przewidywany wylot 7.30
Byliśmy już w drodze na lotnisko Czy w tej sytuacji należy sie jakieś odszkodowanie?
Pzdrw
Góra
 Relacje PM off  
 
#2687 PostWysłany: 13 Wrz 2022 14:31 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 259
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Yaris nie jeśli wyleciał o 7.30. To tylko 1.5 godz opóźnienia
Góra
 Relacje PM off
Martinuss lubi ten post.
 
 
#2688 PostWysłany: 13 Wrz 2022 15:12 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2220
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Dlaczego muszę się z nimi o coś tak błahego sądzić? Żadna normalna firma,nawet Ryanair ,na takie postępowanie by sobie nie pozwoliła.


buhahahahah
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2689 PostWysłany: 14 Wrz 2022 14:56 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lut 2017
Posty: 246
Loty: 140
Kilometry: 251 180
niebieski
O! 67 dni, odpowiedzieli :lol: "lot został odwołany na skutek nadzwyczajnych okoliczności na które nie mieliśmy wpływu" oraz nie chcą podać rzeczywistego powodu, zasłaniając się tajemnicą handlową, widzę ostatnio standard, lot został odwołany na 11 dni przed wylotem, przesunęli wyloty z AES z wtorków na poniedziałki, a zmiana była skutkiem dostosowania ich siatki, na tyle bezczelni, że już dotykają nawet te <2 tygodnie i mówią o nadzwyczajnych okolicznościach których przewoźnik nie mógł przewidzieć :D no nic, szkoda było czekać, lepiej oddać od razu sprawę specjalistom
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
travellista lubi ten post.
 
 
#2690 PostWysłany: 14 Wrz 2022 22:03 

Rejestracja: 10 Sty 2013
Posty: 105
Loty: 48
Kilometry: 102 543
Pytanie - piątek ., kilkadziesiąt samolotów nie siadło w Gdańsku ze względu na mgłę oraz uszkodzony ILS. Po informacji o odwołaniu naszego rejsu (nie doleciał samolot po nas) poszliśmy przebookować lot - udało się wylecieć z Poznania następnego dnia o 18. Oczywiście zamierzamy złożyć reklamację, bo ponad 350 Eur za nieodbyty nocleg dla 6 osób z rezerwacji, koszt dojazdu do Poznania... Ale jest na co liczyć w ogóle w kwestii 250 Euro?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2691 PostWysłany: 14 Wrz 2022 22:08 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 259
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Moim zdaniem nie, to nie wina przewoźnika że była mgła czy awaria na lotnisku
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2692 PostWysłany: 18 Wrz 2022 13:50 

Rejestracja: 10 Lut 2015
Posty: 24
Cześć grupo. Jestem dość zielony w tych sprawach więc proszę o radę.
Odwołany lot w9 5734 FCN-GTW 16,09,2022. Madera - Londyn Gatwick.
Spowodowane problemy:
- musiałem wyłożyć za taryfę, hotel i jedzenie następnego dnia;
- przepadł lot LTN - KTW 18,09, chcieliśmy sobie miło spędzić weekend w Londynie po tygodniu na Maderze, ale tu na nic nie liczę, to osobna rezerwacja;
- przepadł opłacony nocleg w Londynie, hostel nie zgodził się na zwrot kwoty rezerwacji;
- konieczność kupno na szybko bardzo drogiego lotu Madera Katowice 17,07,2022.

O co mogę realnie wnioskować?
Czy o opiekę (zwrot za taksę, hotel, restaurację) i odszkodowanie 400 eur składać osobne roszczenia?
Czy jest jakakolwiek szansa ubiegać się o zwrot za lot fcn-ktw (też wizzair)? Co jest dla mnie kompletnie absurdalne oni mi najpierw zaproponowali alternatywę w postaci lotu za parę dni do Londynu. Mając świadomość że muszą mi płacić za zakwaterowanie na Maderze. Bardzo chciałem żeby mi zmienili na Katowice. Rozmawiałem z 4 różnymi konsultantami, Ale rzekomo system tego nie puszcza bo lotnisko Ktw nie jest alternatywne do lgw.
Czy mogę jakkolwiek ubiegać się o zwrot za stracony nocleg w Londynie?
Czy może od razu oddać sprawę do to profesjonalistów?
Dziękuję za pomoc.


EDIT:
WIZZAIR tłumaczy się strajkami we Francji w ten dzień. Nie wiem co to ma do lotu z Madery do Londynu, ale czy rzeczywiście można to uznać za okoliczność łagodzącą w sprawie?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2693 PostWysłany: 18 Wrz 2022 14:07 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 259
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
Aplikujesz o odszkodowanie 400 EUR i opiekę oraz za zwrot za bilet Funchal Katowice. Jeśli odpiszą ze nadzwyczajne okoliczności bo był strajk to z nimi nic nie ugrasz. Wtedy możesz firmę pośrednicząca zatrudnić. Nocleg w Londynie pokrywa odszkodowanie 400 EUR, po to jest by pokryć niedogodności, których pasażer doświadczył z powodu odwołanego lotu. A jak nie Wizzair to może ubezpieczenie podróżne to pokryje (utracony nocleg w Londynie), zależy od polisy oczywiście.

Z własnego doświadczenia, ja za odwołany lot dostałam 400 EUR ale za lot zastępczy inna linia nie chcą zapłacić
Góra
 Relacje PM off
zdybek uważa post za pomocny.
 
 
#2694 PostWysłany: 19 Wrz 2022 17:08 

Rejestracja: 19 Wrz 2022
Posty: 3
cześć. pytanie odnośnie odszkodowania za odwołany lot.
8 września miałem lecieć lotem W6 1175 z Katowic do Barcelony. wylot najpierw opóźniony 3h ze względu na burzę - całkiem zrozumiałe. po tych 3h wystartował, ale po około 40 minutach został zawrócony do KTW ze względu na usterkę techniczną oraz złe samopoczucie pilotów spowodowane tą usterką.
po wylądowaniu w KTW jeden wielki chaos i brak informacji. po kilkudziesięciu minutach wyszła jakaś Pani, że noclegu linia nie zapewni, bo nie ma w okolicy żadnych miejsc, przebukowanie na następny lot wchodzi w grę, ale jest tylko 8 wolnych miejsc.
miałem wycieczkę wykupioną z biura podróży, nie kupowałem biletu bezpośrednio u przewoźnika.
czy w takiej sytuacji mogę się ubiegać o odszkodowanie i poniesione z tym koszty (powrót do domu)?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2695 PostWysłany: 19 Wrz 2022 17:37 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7429
srebrny
A co się stało z wycieczką?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2696 PostWysłany: 19 Wrz 2022 18:38 

Rejestracja: 19 Wrz 2022
Posty: 3
wizzair razem z biurem podróży kombinowali, żeby nas do tej Barcelony dosłać. nas gonił czas (urlop) więc zdecydowaliśmy się z tej wycieczki zrezygnować i wziąć inną, która się odbyła


Ostatnio edytowany przez Washington, 19 Wrz 2022 23:06, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2697 PostWysłany: 19 Wrz 2022 19:49 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7429
srebrny
Możesz wystąpić do przewoźnika o odszkodowanie.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2698 PostWysłany: 19 Wrz 2022 21:13 

Rejestracja: 19 Wrz 2022
Posty: 3
boots napisał(a):
Możesz wystąpić do przewoźnika o odszkodowanie.

no dobra, ale skąd wezmę pełnomocnictwo, o które mnie wizzair prosi? bilety rezerwowało i kupowało biuro podróży, nie ja osobiście
Góra
 Relacje PM off  
 
#2699 PostWysłany: 19 Wrz 2022 21:25 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7429
srebrny
Skoro byłeś pasażerem i występujesz o odszkodowanie dla siebie, to nie potrzebujesz żadnego pełnomocnictwa.
Złóż reklamację z zadaniem odszkodowania zgodnego z WE 261/2004
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
 
#2700 PostWysłany: 21 Wrz 2022 15:42 

Rejestracja: 23 Kwi 2013
Posty: 80
Loty: 62
Kilometry: 128 987
Po 48 dniach od złożenia wniosku za opóźniony lot z 30.07 dostałem odpowiedź, że przyznali mi odszkodowanie. Po 2 dniach miałem kasę na koncie.
Co ciekawe, w tym samym dniu składałem wniosek za opóźnienie na tej samej trasie w innym terminie i cisza. Tak samo jak z wnioskiem o zwrot za jedzenie.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
agnieszka.s11 uważa post za pomocny.
 
 
 [ 2883 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 145  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group