Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair odmówił wypłaty odszkodowania, a chcemy się bić dalej:
ODR - nieskuteczne (dla Wizzair to jest wypełenienie formularza)
ULC - dawno się tym nie zajmuje
Sądowa - można występować samodzielnie lub przez pośredników.

Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 145  Następna
Autor Wiadomość
#2561 PostWysłany: 26 Lip 2022 17:47 

Rejestracja: 27 Mar 2014
Posty: 3554
złoty
Właśnie o to pytałem, bo jeśli był na rotacjach po DE, to ciężko będzie udowodnić winę przewoźnika i tylko za poniesione koszty będą zmuszeni zwrócić kasę.
Obecnie lot odbywa się o wcześniejszych godzinach, pewnie, by uniknąć krytycznych perturbacji.
Mój był przed 19, więc cały dzień łapał opóźnienia i pewnie czas załodze się skończył lub zamknięto lotnisko docelowe.
Góra
 Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
 
 
#2562 PostWysłany: 27 Lip 2022 22:10 

Rejestracja: 01 Sty 2018
Posty: 109
Moj lot byl opozniony ponad 15h. Wiem od personelu pokladowego ze przez problemy techniczne samolot byl 3 razy wypychany, kiedy wreszcie wylecial i dolecial na lotnisko na ktorym mialem wsiadac to zalapal juz takie opoznienie ze zalodze skonczyl sie czas i musieli nocowac. Stad takie opoznienie. Zlozylem reklamacje z prosba o wyplate odszkodowania. Za chwile mija 30 dzien bez odzewu ze strony Wizz. Co robic dalej, gdy minie 30 dni?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2563 PostWysłany: 27 Lip 2022 22:11 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7426
srebrny
Pozwać.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2564 PostWysłany: 28 Lip 2022 07:31 

Rejestracja: 01 Sty 2018
Posty: 109
@boots mozesz polecic jakas sprawdzona firme?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2565 PostWysłany: 28 Lip 2022 07:34 

Rejestracja: 15 Maj 2012
Posty: 420
Loty: 86
Kilometry: 133 664
niebieski
No ja tez czekam na odpowiedz w sprawie poniesionych kosztów przez odwołany lot (taxi na lotnisko + przelot kupiony na ostatnią chwile inną linią lotniczą) i pojutrze minie 30 dni w trakcie których powinni odpisać. Czy ktos w ostatnim czasie dostał od nich jakiekolwiek odszkodowanie ?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2566 PostWysłany: 28 Lip 2022 09:42 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 7426
srebrny
@pilotbombowca
AirCompensa
Góra
 Relacje PM off  
 
#2567 PostWysłany: 28 Lip 2022 10:29 

Rejestracja: 16 Sie 2014
Posty: 84
Loty: 23
Kilometry: 76 062
tasiu napisał(a):
Cześć, piszę na gorąco z lotniska w Oslo :d pierwotny lot na trasie OSL-KRK miałem mieć o godzinie 15.40 dzisiaj, czyli 10.06, po przybyciu na lotnisko i przejściu przez gejty nie wpuścili nas na samolot (staliśmy dobre pół godziny w rękawie), cofnęliśmy się na terminal, obsługa wizzaira klasycznie się zmyła. Dostaliśmy smsa że wylot jest przesunięty na 16.35, kolejnego że przesunięty na 19.30, następnie 22.00, ostatni sms to data 11.06.2022 i godzina 12 w południe. Dostaliśmy voucher na 4 euro i obietnicę vouchera na hotel, którego nie było.

Jako że jutro o 14 musimy być na weselu, to nie czekaliśmy na nic tylko wykupiliśmy z dziewczyną kolejne dwa bilety na lot norwegianem na tej samej trasie o godzinie 7.10 rano dnia 11.06, czyli dnia kolejnego. Stewardessa wizzaira powiedziała mi, że to problem z silnikiem, czekają na mechanika, i dlatego takie opóźnienie.

Czy w tym wypadku mam prawo do ubiegania się o 250€ odszkodowania za odwolany lot? Co ze zwrotem pieniędzy za wykupiony bilet norwegianem, mam orawo ubiegać się także o to? Z góry dzięki.


Stało się- Wizz nam odpisał:
"Szanowny Panie ,

Dziękuję za skontaktowanie się z Działem Obsługi Klienta Wizz Air.

W imieniu całego zespołu Wizz Air serdecznie przepraszam za niedogodności związane z tą nieprzyjemną sytuacją. Po szczegółowym rozpatrzeniu reklamacji chcielibyśmy potwierdzić, iż lot W6-5034 OSL-KRK z 10/06/2022r. został opóźniony na skutek nadzwyczajnych okoliczności na które nie mieliśmy wpływu.

W związku z tym, że lot był opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika, nie przysługuje Panu odszkodowanie ( Rozporządzenia WE nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.).

„(14) Podobnie jak w Konwencji Montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika”.

„Przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania opisanego w Artykule 7 Rozporządzenia Unii Europejskiej jeśli opóźnienie bądź odwołanie lotu nastąpiło z przyczyn niezależnych od przewoźnika, na które nie miał wpływu.” "

Problem (dla wizza) jest taki, że otrzymaliśmy tą odpowiedź po 39 dniach od złożenia reklamacji. Mam teraz dwie drogi- albo oddaję sprawę do sądu przez aircompensa, ale to wydaje mi się bez sensu, bo przecież odpisując po 30 dniach jednocześnie zaakceptowali moje roszczenia w całości, więc może wystarczy napisać maila zwrotnego, że czekam na przelew, ponieważ nie dochowali terminu rozpatrzenia reklamacji? Jak postąpić w tym konkretnym przypadku?

No chyba że od razu pisać do compensy, niech oddają sprawę do sądu i tyle.

@edit
Nie wiem też co znaczy wg nich że to nadzwyczajne okoliczności, rozumiem że piszą tak każdemu z automatu- na to też powinna być jakaś konkretna kara dla wizz:D
Góra
 Relacje PM off  
 
#2568 PostWysłany: 28 Lip 2022 10:40 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7256
platynowy
Cytuj:
odpisując po 30 dniach jednocześnie zaakceptowali moje roszczenia w całości, więc może wystarczy napisać maila zwrotnego, że czekam na przelew, ponieważ nie dochowali terminu rozpatrzenia reklamacji?

Niestety w przypadku lotów tak to nie działa. Jednak droga skorzystania z pośrednika wydaje się rozsądniejsza.


Ostatnio edytowany przez michzak, 28 Lip 2022 11:00, edytowano w sumie 1 raz
Dodanie znacznika cytowania
Góra
 Relacje PM off  
 
#2569 PostWysłany: 28 Lip 2022 10:46 

Rejestracja: 16 Sie 2014
Posty: 84
Loty: 23
Kilometry: 76 062
miriam napisał(a):
" odpisując po 30 dniach jednocześnie zaakceptowali moje roszczenia w całości, więc może wystarczy napisać maila zwrotnego, że czekam na przelew, ponieważ nie dochowali terminu rozpatrzenia reklamacji?" Niestety w przypadku lotów tak to nie działa. Jednak droga skorzystania z pośrednika wydaje się rozsądniejsza.


A co na to KC i prawo lotnicze?

"Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył reklamację albo upłynął termin do jej rozpatrzenia.
Jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację.

- art. 205c ust. 2 i ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze


W świetle art. 205c ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze, jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację."
Góra
 Relacje PM off  
 
#2570 PostWysłany: 28 Lip 2022 11:01 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 400
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
pilotbombowca napisał(a):
Moj lot byl opozniony ponad 15h. Wiem od personelu pokladowego ze przez problemy techniczne samolot byl 3 razy wypychany, kiedy wreszcie wylecial i dolecial na lotnisko na ktorym mialem wsiadac to zalapal juz takie opoznienie ze zalodze skonczyl sie czas i musieli nocowac. Stad takie opoznienie. Zlozylem reklamacje z prosba o wyplate odszkodowania. Za chwile mija 30 dzien bez odzewu ze strony Wizz. Co robic dalej, gdy minie 30 dni?


Poczekaj do końca terminu na spokojnie. Mnie odpisali dosłownie ostatniego dnia.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2571 PostWysłany: 28 Lip 2022 13:58 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 259
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
@konrad91 moj lot LGW TGD z 04/06/2022 zostal odwolany pare godzin przed wylotem. Lot powrotny opozniony 5 godzin.
15 czerwca aplikowalam o odszkodowanie, nie zostalo z automatu odrzucone. 5 lipca dostalam maila o przyznaniu 400 EUR kompensaty i prosba o wybranie jednej z 2 opcji - Wizz credit albo przelew na konto. Podalam nr konta, wczoraj 27 lipca potwierdzenie mailem o przelewie, ktory ma byc na moim koncie w 14-20 dni roboczych.
Kolejne 2 claims o zwrot kosztow za bilet w Austrian Airlines i transport z LGW na LHR oraz rekompensata za opozniony lot powrotny TGD - LGW maja status CLAIM REGISTERED. Czekam ale jestem dobrej mysli :-)
Na locie powrotnym zapytalam obslugi jak wsiadlam jaki jest powod opoznienia, powiedzieli ze braki personalne, To samo potwierdzil pilot w trakcie lotu. Moze powinnan to nagrac w razie czego...
Góra
 Relacje PM off
konrad91 lubi ten post.
 
 
#2572 PostWysłany: 29 Lip 2022 19:47 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2219
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 29 Lip 2022 19:46 --

tasiu napisał(a):
miriam napisał(a):
" odpisując po 30 dniach jednocześnie zaakceptowali moje roszczenia w całości, więc może wystarczy napisać maila zwrotnego, że czekam na przelew, ponieważ nie dochowali terminu rozpatrzenia reklamacji?" Niestety w przypadku lotów tak to nie działa. Jednak droga skorzystania z pośrednika wydaje się rozsądniejsza.


A co na to KC i prawo lotnicze?

"Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył reklamację albo upłynął termin do jej rozpatrzenia.
Jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację.

- art. 205c ust. 2 i ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze


W świetle art. 205c ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze, jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację."



Osoby, które nie miały do czynienia sprawy muszą zdawać sobie sprawę, że w wielu przypadkach decydujące znaczenie ma orzecznictwo, a więc wykładnia dokonywana przez sądy.

W orzecznictwie brak odpowiedzi nie oznacza automatycznego uznania roszczenia i wypłaty odszkodowania, to pomoga, ale jeśli był tajfun to nie licz na odszkodowanie

-- 29 Lip 2022 19:47 --

tasiu napisał(a):
miriam napisał(a):
" odpisując po 30 dniach jednocześnie zaakceptowali moje roszczenia w całości, więc może wystarczy napisać maila zwrotnego, że czekam na przelew, ponieważ nie dochowali terminu rozpatrzenia reklamacji?" Niestety w przypadku lotów tak to nie działa. Jednak droga skorzystania z pośrednika wydaje się rozsądniejsza.


A co na to KC i prawo lotnicze?

"Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył reklamację albo upłynął termin do jej rozpatrzenia.
Jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację.

- art. 205c ust. 2 i ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze


W świetle art. 205c ust. 6 ustawy – Prawo lotnicze, jeżeli przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację."



Osoby, które nie miały do czynienia sprawy muszą zdawać sobie sprawę, że w wielu przypadkach decydujące znaczenie ma orzecznictwo, a więc wykładnia dokonywana przez sądy.

W orzecznictwie brak odpowiedzi nie oznacza automatycznego uznania roszczenia i wypłaty odszkodowania, to pomoga, ale jeśli był tajfun to nie licz na odszkodowanie
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2573 PostWysłany: 01 Sie 2022 22:03 

Rejestracja: 03 Cze 2014
Posty: 206
Loty: 55
Kilometry: 69 600
agnieszka.s11 napisał(a):
@atc_damian a aplikowales o odszkodowanie? odpowiedz przychodzi automatycznie, jesli sie nie nalezy/nie chca placic to od razu dostaniesz maila z odmowa.


Jak na razie dostałem tylko maila z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2574 PostWysłany: 02 Sie 2022 12:27 

Rejestracja: 24 Lut 2020
Posty: 26
Loty: 20
Kilometry: 29 503
Cześć,

lot W61555 WAW - SPU 07/07/2022 został anulowany. Zwrot za bilety otrzymał. Złożyłem wniosek o odszkodowanie jednak po czasie otrzymałem od Wizza poniższą formułkę. Samolot który miał lecieć do Splitu przyleciał na lotnisko w WAW jednak nie udało mi się znaleźć informacji czy odleciał gdzie indziej, czy wcale. Samoloty pozostałych linii lotniczych w tym czasie nie było opóźnione/odwołane więc przypadek tego dnia dotyczy tylko Wizza. Z duża dozą prawdopodobieństwa zakładam, że to kwestia braków kadrowych po stronie Wizz

Czy w takim przypadku składać skarge na platformę Online Dispute Resolution (ODR) wskazaną przez Wizz, czy pozostaje jedynie zlecić taka sprawę pośrednikom, w nadzieji że może coś uda się wywalczyć?

Cytuj:
Bardzo nam przykro z powodu tej niefortunnej sytuacji i po szczegółowej analizie Twojej sprawy potwierdzamy, że lot W6 1555 WAW - SPU 07/07/2022 był opóźniony/anulowany w związku z ograniczeniami w kontroli ruchu powietrznego.

Wyżej wspomniane okoliczności, zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady, wpisują się w kategorię nadzwyczajnych okoliczności w związku z czym informujemy że niestety nie przysługuje żadne odszkodowanie.

“(14) Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.”

w związku z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady:

“Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było

uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków."
Jeśli chcesz wnosić o zwrot za koszty dodatkowe jak posiłki, transport czy zakwaterowanie, prosimy o złożenie nowej skargi na naszej stronie w temacie Dobrobyt.

Jeśli nie satysfakcjonuje Cię rozwiązanie, możesz przesłać skargę na platformę Online Dispute Resolution (ODR). Więcej informacji znajduje się nat\ http://ec.europa.eu/consumers/.

Wpisz adres e-mail odr@wizzair.com. Ten adres e-mail jest używany tylko dla skarg przesłanych za pośrednictwem wyżej opisanej platformy ODR. Inne skargi i e-maile odebrane pod tym adresem nie będą rozpatrywane.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2575 PostWysłany: 04 Sie 2022 13:40 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 259
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
lot LGW - TGD 4 czerwca odwolany pare godzin przed wylotem.
Formularz o odszkodowanie wypelnilam 14 czerwca. 5 lipca dostalam maila potwierdzajacego przyznanie odszkodowania z zapytaniem czy chce Wizz credit czy przelew.
27 lipca email z informacja o przelewie w 14-20 dni roboczych.
Dzis 04 sierpnia przelew na koncie EUR 401.11. Nie wiem skad te 1,11 (moze w HUF czy GBP wyslali, roznica w kursach...). Konto mam w EUR
Pozostale 2 wnioski o zwrot kosztow za nowy bilet i odszkodowanie za opozniony lot powrotny wciaz maja status CLAIM REGISTERED.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2576 PostWysłany: 04 Sie 2022 20:36 

Rejestracja: 10 Lut 2011
Posty: 92
Samolot mial opoznienie 2h, finalnie przed samym ladowaniem okazalo sie ze nie zdarzyl przez to na lotnisko docelowe (jakis remont pasa), przekierowali na inne lotnisko. Koncowo od godziny pierwotnej do finalnego odstawienia nas przez autokary minelo 5h.

5h, lot powyzej 3500km, w teorii 600EUR za pasazera.

Formularz wizzair twierdzi ". Według naszych danych długość opóźnienia wynosiła godzina 51 minut, na podstawie przybycia na lotnisko docelowe."

No tak - ale on liczy czas opoznienia do wyladowania na lotnisku zapasowym, a nie czas w ktorym dotarlismy na lotnisko docelowe - przez co nie moge przejsc dalej z formularzem zgloszenia roszczenia na Wizzair.

Gdzie byscie pokierowali swoje kroki dalej?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2577 PostWysłany: 04 Sie 2022 20:51 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 1786
platynowy
Na jakiej trasie leciałeś, że liczysz na 600 Euro odszkodowania?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2578 PostWysłany: 04 Sie 2022 21:20 

Rejestracja: 10 Lut 2011
Posty: 92
walerek napisał(a):
Na jakiej trasie leciałeś, że liczysz na 600 Euro odszkodowania?

AUH - KRK - a finalnie ladowanie w katowicach + dowoz autokarami do KRK
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2579 PostWysłany: 04 Sie 2022 21:31 

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 259
Loty: 178
Kilometry: 329 695
niebieski
jesli przyczyna opoznienia byl remont pasa, to nie jest to wina przewoznika, wiec nic sie nie nalezy moim zdaniem
Góra
 Relacje PM off  
 
#2580 PostWysłany: 04 Sie 2022 21:35 

Rejestracja: 10 Lut 2011
Posty: 92
Nie. Opoznienie bylo juz wczesniej - przed odlotem z abu dhabi - wystartowal 2h po czasie - przez to opoznienie samolot nie zdarzyl przed zamknieciem lotniska w Krakowie(na wlasnie wspominany remont nocny) i byl zmuszony ladowac w Katowicach.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2882 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 145  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group