Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109


 [ 2746 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 138  Następna
Autor Wiadomość
#2421 PostWysłany: 05 Cze 2022 07:17 

Rejestracja: 21 Gru 2021
Posty: 4
Cześć.
Miałem mieć lot Wizzem o 6 rano do Paryża Orly. Ok 3 rano, czyli 3h przed odlotem dostałem info że lot został odwołany. Byłem już w drodze na lotnisko i kupiłem niezależnie bilety na LOT tego samego dnia i od razu z rozpędu zrobiłem wniosek o refund na stronie Wizz.
Orientuje się ktoś czy przysługuje mi od Wizz zwrot różnicy w cenie za kupiony bilet? A jeśli nie, to czy jakiekolwiek odszkodowanie, ze względu na to że odwołali lot już przed odlotem?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2422 PostWysłany: 05 Cze 2022 09:47 

Rejestracja: 26 Maj 2014
Posty: 501
srebrny
A czytałeś przytaczane choćby 2 posty wyżej rozporządzenie?
https://konsument.gov.pl/kalkulator-pra ... otniczych/
Góra
 Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
 
#2423 PostWysłany: 05 Cze 2022 11:24 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. Zawierasz z przewoźnikiem umowę, której przewoźnik nie wykonuje, bo odwołuje lot. Żądasz zwrotu ceny czyli w istocie rezygnujesz z umowy, a oczekujesz, że przewoźnik odda Ci pieniądze za nowy lot. Niby czemu miałbyś mieć i pieniądze i darmowy nowy lot? Jeśli nie żądasz zwrotu umowa nadal obowiązuje, dlatego przewoźnik zwraca środki za nowy bilet. Niestety najlepsza nauka to nauka na błędach.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
 
#2424 PostWysłany: 05 Cze 2022 15:01 

Rejestracja: 21 Gru 2021
Posty: 4
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Przyznaję, że nie czytałem wcześniej materiałów, to moja pierwsza taka sytuacja, dodatkowo się spieszyłem.
Czyli zwrot za bilet nie przysługuje, ponieważ zażądałem zwrotu, rozumiem że w takim przypadku należy nie żądać zwrotu od razu?
I czy dobrze rozumiem, że przysługuje mi do 250euro odszkodowania, zgodnie z linkiem?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2425 PostWysłany: 08 Cze 2022 11:42 

Rejestracja: 11 Gru 2019
Posty: 5
Cześć, szybkie 2 pytania:

Czy jeśli odwołano mój lot powrotny, przebookowałem go na następny dzień (online, następny lot z wolnymi miejscami), sam opłaciłem hotel/taxi/wyżywienie to powinienem w "Skargi i pochwały" wypełnić dwa formularze:
- FORMULARZ ZWROTU KOSZTÓW I ŚWIADCZEŃ (podkategoria w tym przypadku "Opóźnienie lotu" czy "Anulowanie rezerwacji lotu"?)
- ODSZKODOWANIE
czy powinienem w ramach jednego formularza wnioskować o odszkodowanie i o zwrot kosztów?

Jeśli oddzielnie, to czy przy odszkodowaniu powinienem załączać jakieś dokumenty (oprócz pełnomocnictwa współpasażera)?

i a propos pełnomocnictwa - macie jakiś stosowny wzór?

Dziękuje za pomoc.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2426 PostWysłany: 10 Cze 2022 23:47 

Rejestracja: 16 Sie 2014
Posty: 84
Loty: 23
Kilometry: 76 062
Cześć, piszę na gorąco z lotniska w Oslo :d pierwotny lot na trasie OSL-KRK miałem mieć o godzinie 15.40 dzisiaj, czyli 10.06, po przybyciu na lotnisko i przejściu przez gejty nie wpuścili nas na samolot (staliśmy dobre pół godziny w rękawie), cofnęliśmy się na terminal, obsługa wizzaira klasycznie się zmyła. Dostaliśmy smsa że wylot jest przesunięty na 16.35, kolejnego że przesunięty na 19.30, następnie 22.00, ostatni sms to data 11.06.2022 i godzina 12 w południe. Dostaliśmy voucher na 4 euro i obietnicę vouchera na hotel, którego nie było.

Jako że jutro o 14 musimy być na weselu, to nie czekaliśmy na nic tylko wykupiliśmy z dziewczyną kolejne dwa bilety na lot norwegianem na tej samej trasie o godzinie 7.10 rano dnia 11.06, czyli dnia kolejnego. Stewardessa wizzaira powiedziała mi, że to problem z silnikiem, czekają na mechanika, i dlatego takie opóźnienie.

Czy w tym wypadku mam prawo do ubiegania się o 250€ odszkodowania za odwolany lot? Co ze zwrotem pieniędzy za wykupiony bilet norwegianem, mam orawo ubiegać się także o to? Z góry dzięki.
Góra
 Relacje PM off  
 
#2427 PostWysłany: 11 Cze 2022 00:36 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7181
platynowy
@tasiu Jak najbardziej masz prawo ubiegać się o odszkodowanie i poniesione dodatkowe koszty,ale ostatnio dobrowolnie rzadko płacą odszkodowania i trzeba się liczyć z koniecznością wystąpienia do sądu.
Góra
 Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
tasiu uważa post za pomocny.
 
 
#2428 PostWysłany: 11 Cze 2022 04:45 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 396
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Dziś trafiło na mnie :) Dzisiejszy poranny tj 11/06/2022 6:20 lot Kraków - Londyn Luton odwołany.
Na razie nic nie zrobiłem z rezerwacją i chciałbym wnioskować o odszkodowanie.
Ma ktoś może informację o przyczynie odwołania lotu?
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2429 PostWysłany: 11 Cze 2022 05:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1266
srebrny
@Piccolo oooo witam w klubie, mnie się udało zmienić na wylot z Katowic uff. Pozostałe loty poranne z Krk nie widziałam, aby były odwołane, więc myślę, że szansa na odszkodowanie jest. Zaplanowany na ten wylot samolot był na noc w Krk
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2430 PostWysłany: 11 Cze 2022 05:13 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 396
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
Akna

U mnie dramatu nie ma bo to miała być jednodniówka , ale jakieś koszty poniosłem (pociąg/metro w Londynie, parking Balice, itp). Najbardziej jednak żal dziecka bo spore rozczarowanie.
Niestety gdy sprawdzałem Pyrzowice były już wyprzedane.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2431 PostWysłany: 11 Cze 2022 08:39 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Piccolo napisał(a):
Dziś trafiło na mnie :) Dzisiejszy poranny tj 11/06/2022 6:20 lot Kraków - Londyn Luton odwołany.
Na razie nic nie zrobiłem z rezerwacją i chciałbym wnioskować o odszkodowanie.
Ma ktoś może informację o przyczynie odwołania lotu?


Odwołania lotów to dzisiaj loteria, bo czasami odwołują z powodu braku pracowników na lotniskach, co dotyczy głównie Angli, ale czasami trafia się taki rodzynek jak tutaj czyli usterka.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2432 PostWysłany: 11 Cze 2022 09:13 

Rejestracja: 27 Wrz 2010
Posty: 396
Loty: 105
Kilometry: 141 758
niebieski
ansbach1

A masz potwierdzenie, że to usterka? Czy to znaczy, że warto próbować wnioskować o odszkodowanie?
_________________
Image


Ostatnio edytowany przez Abcn, 11 Cze 2022 13:12, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika, jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Relacje PM off  
 
#2433 PostWysłany: 11 Cze 2022 10:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1266
srebrny
Zawsze warto wnioskować w takich sytuacjach o odszkodowanie
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2434 PostWysłany: 13 Cze 2022 11:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Maj 2012
Posty: 1266
srebrny
@Piccolo widzę, że ten lot też odwołany wczoraj i dziś - masakra.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2435 PostWysłany: 15 Cze 2022 14:11 

Rejestracja: 02 Lis 2016
Posty: 48
Hej, w dniu wylotu dostałam info o przesunięciu lotu o jeden dzień (info wysłane poniedziałek o godzinie 16, lot pierwotny poniedziałek 20, nowy wtorek 20 ;)), Musiałam być szybciej w PL, dlatego po emailu o zmianie rozkładu kupiłam nowe bilety, od Ryanaira (wylot wtorek 12). Dosłownie 5 minut po zrobieniu rezerwacji przyszła kolejna wiadomość, że hurra, lecimy dzisiaj. Poleciałam w końcu WizzAirem, opóźnienie końcowe wynosiło 40 minut, więc na dyrektywę unijną się nie łapię. Czy ktoś miał taką sytuację? Pomiędzy pierwszym a drugim emailem minęła godzina :x nawet mi przez myśl nie przeszło, że mogą tak namieszać z tymi godzinami lotu, byłam pewna, że dostanę odszkodowanie. Czy ktoś miał może taką sytuację?
Góra
 Relacje PM off  
 
#2436 PostWysłany: 17 Cze 2022 13:55 

Rejestracja: 14 Lis 2014
Posty: 35
Cześć!

Dziś 5 godzin przed wylotem odwołano mi lot Wizzem z Olsztyn-Mazury do Dortmundu.
Problem w tym, że w poniedziałek mam lot powrotny z miejsca docelowego i ten odwołany nie został. Bilety w ramach jednej rezerwacji.

Co w takiej sytuacji robić? Odprawiać się na drugi lot? Czy należy mi się odszkodowanie za oba loty? Albo chociaż zwrot środków za drugi? Nie mam szans fizycznie skorzystać z lotu powrotnego, więc nie jest on mi do niczego potrzebny :(
Góra
 Relacje PM off  
 
#2437 PostWysłany: 17 Cze 2022 19:26 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2191
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Skontaktuj się z lotniskiem i zapytaj dlaczego lot został odwołany.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2438 PostWysłany: 19 Cze 2022 02:22 

Rejestracja: 14 Lis 2014
Posty: 35
ansbach1 napisał(a):
Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka. Zawierasz z przewoźnikiem umowę, której przewoźnik nie wykonuje, bo odwołuje lot. Żądasz zwrotu ceny czyli w istocie rezygnujesz z umowy, a oczekujesz, że przewoźnik odda Ci pieniądze za nowy lot. Niby czemu miałbyś mieć i pieniądze i darmowy nowy lot? Jeśli nie żądasz zwrotu umowa nadal obowiązuje, dlatego przewoźnik zwraca środki za nowy bilet. Niestety najlepsza nauka to nauka na błędach.


Dla mnie również te przepisy nie są do końca jasne. Podam mój przykład:

- Wizz anuluje bilety na lotnisku (2 osoby, wartość 2000 zł), mogę prosić o odszkodowanie 250 EUR x 2 plus zwrot kosztów biletu, to jest jasne, i jasne jest że zwrot pewnie będzie trwał miesiącami w odszkodowanie to będzie sprawa sądowa bo mi anulowali w rodzinie 3 loty przez ostatnie 3 dni i zawsze na lotnisku… taka jest tego skala,
- kupiłem na lotnisku na szybko loty do destynacji ok. 600 km od miejsca docelowego u „normalnego” przewoźnika, koszt bagatela 5000 zł, dojazdu już o tej porze nie ma, wiec musimy gdzieś noc przekiblować a rano dotrzeć na miejsce pociągiem (1000 zł dla 2 pasażerów), w efekcie podróz zamiast 2h trwa 18h, jeśli nie poproszę Wizza o zwrot za bilety to musza mi oddać różnice? Z 2000 zrobiło się 6000 czyli straciłem 4000 nie licząc nawet noclegu, stresu i straty doby hotelowej (500 zł), przeglądam poradnik ULC i nigdzie nie widzę takiej opcji,
- hit jest taki ze mamy na jednej rezerwacji również lot powrotny, jeśli on tez będzie anulowany to umarł w butach, koszta będą jeszcze większe pewnie, bo droższe i obce państwo. Czytam w artykule na f4f że w przypadku zwrotu za bilet musza zwrócić również za powrotny? Czyli teraz będąc na wakacjach gdybym zdecydował się na zwrot automatycznie rozpieprzam sobie powrót (zakładając że lot się odbędzie)? Czy może normalnie nim polecę a i tak dostanę zwrot za bilet i odszkodowanie? To nie ma sensu.

Patrząc na skale zjawiska obawiam sie, ze te 250 EUR per pasażer to jest gowno a nie kara dla tak dużej firmy, pewnie dział legal 99% próśb o odszkodowania i tak odbija a mało kto ma czas siłę i pieniądze by sie sądzić o 250 euro. Jeszcze gdzieś wyczytałem że braki kadrowe to potencjalna sytuacja nadzwyczajna (odszkodowanie się nie należy) wiec w ogóle jedna wielka paranoja…
Góra
 Relacje PM off  
 
#2439 PostWysłany: 19 Cze 2022 02:29 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 2834
srebrny
Prawo do kontynuowania podróży z zapewnieniem odpowiedniej opieki podczas oczekiwania na późniejszy lot jest niezależne od odszkodowania.
Odszkodowanie to taki ryczałt które ma pokryć straty - np utracone hotele, parking , itp. Jeśli poniesione straty są większe to można zrezygnować z ryczałtu i dochodzić zwrotu rzeczywistych (udokumentowanych) strat.
_________________
Image
Góra
 Relacje PM off  
 
#2440 PostWysłany: 19 Cze 2022 02:40 

Rejestracja: 14 Lis 2014
Posty: 35
SPLDER napisał(a):
Prawo do kontynuowania podróży z zapewnieniem odpowiedniej opieki podczas oczekiwania na późniejszy lot jest niezależne od odszkodowania.
Odszkodowanie to taki ryczałt które ma pokryć straty - np utracone hotele, parking , itp. Jeśli poniesione straty są większe to można zrezygnować z ryczałtu i dochodzić zwrotu rzeczywistych (udokumentowanych) strat.


No to się szykuje roczna batalia sądowa…

Znalazłem tez niezrozumiały dla mnie cytat z artykułu f4f do którego się odnosiłem w jednym z punktów wyzej:

Cytuj:
jeżeli bilet w dwie strony, na przykład na trasie Warszawa-Lizbona-Warszawa (RT, round-trip) został kupiony na jednej rezerwacji, a linia lotnicza odwołała tylko lot „tam” (Warszawa-Lizbona) – zwrot kosztów tylko za odwołany odcinek (odlot) jest niezgodny z prawem. W takim przypadku powinniśmy otrzymać również zwrot kosztów biletu powrotnego;


Czyli co, w takim przypadku jak mam wracać tez Wizzem? Należy mi się odszkodowanie za drugi lot nawet jesli sie odbędzie? Przepraszam za chaos, ale ledwo żyję a od 7 godzin powinienem być już w hotel (na szczęście za kolejne 8 będę). Myślę ze taki jeden odwołany w ostaniej chwili lot to realne odszkodowania w kwocie która pozwoliłaby na stworzenie jakiegoś centrum obsługi podróżnego Wizza na lotnisku Chopina. Bo tam nawet kordynatorzy nie umieli przebookować lotu…
Góra
 Relacje PM off  
 
 [ 2746 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 138  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: CommonCrawl [Bot] oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

  
phpBB® Forum Software © phpBB Group