Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3680 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#2201 PostWysłany: 09 Cze 2021 13:48 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 59
Tak, ale doszłam do wniosku, że mogę mieć 400 zł oszczędności bez wysiłku kupując nowy lot i anulując stary lub zostawić lot w starej cenie, bić się o odszkodowanie - a nie sądzę, żeby było to więcej niż 400 zł. Dlatego wolałam podpytać o ew. blokady po stronie Wizza.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa) Wczasy na Rodos: tydzień w hotelu z wyżywieniem za 1840 PLN (wylot z Krakowa)
Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast Zbiór tanich lotów Ryanair od 118 PLN! Tylko świetne kierunki: Włochy, Chorwacja i Grecja z polskich miast
#2202 PostWysłany: 09 Cze 2021 13:51 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8587
złoty
2x250 euro to więcej, niż 400 zł.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2203 PostWysłany: 10 Cze 2021 08:27 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
-- 10 Cze 2021 08:25 --

dg72 napisał(a):
@rozek co ma się nijak do istoty tego tematu czyli odszkodowania

Prawie Ci je tu wczoraj obiecano, a na 99,999999% zobaczysz je po wyłącznie batalii sądowej


Czy te przypuszczenia graniczące niemal z pewnością, że pieniądze zobaczy się po batalii sądowej oparte są na doświadczeniu czy raczej "wydaje mi się"?

-- 10 Cze 2021 08:27 --

rozek napisał(a):
Tak, ale doszłam do wniosku, że mogę mieć 400 zł oszczędności bez wysiłku kupując nowy lot i anulując stary lub zostawić lot w starej cenie, bić się o odszkodowanie - a nie sądzę, żeby było to więcej niż 400 zł. Dlatego wolałam podpytać o ew. blokady po stronie Wizza.


Rozporządzenie niedługo będzie pełnoletnie, a tak wiele osób nie zna praw z niego wynikających.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2204 PostWysłany: 10 Cze 2021 08:31 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Z życia @ansbach1 z życia

Na pw mogę z takim znawcą się o to założyć
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2205 PostWysłany: 15 Cze 2021 09:15 

Rejestracja: 09 Sty 2020
Posty: 47
Loty: 16
Kilometry: 33 033
Być może ktoś z Was jest w tej sytuacji lub był:
Opóźniony lot Wizzair W61496 - Teneryfa TFS -> Warszawa z 08.06.2021 na 09.06.2021 o 22 godziny (chłopakom nie udało się wylądować na TFS więc polecieli na TFN). Mam jednak dowód na to, że dnia 08.06.2021 samolot przyleciał na TFS koło godziny 19, więc wylot tego samego dnia byłby możliwy.
Powodem były niesprzyjające warunki atmosferyczne, więc odmówiono mi odszkodowania.

Pytanie: czy warto próbować dalej, czy odpuścić?
Nie ukrywam, że skoro samolot pojawił się na lotnisku (co prawda z opóźnieniem), a inne loty z TFS się odbywały (w szczególności biorąc pod uwagę konkurencyjnego Ryanaira), to nie rozumiem co mają do tego warunki atmosferyczne.

Załączniki:
197140453_497890288084433_109983464040890534_n.jpg
197140453_497890288084433_109983464040890534_n.jpg [ 88.01 KiB | Obejrzany 1398 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2206 PostWysłany: 15 Cze 2021 11:10 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6249
Loty: 477
Kilometry: 1 011 329
Czas pracy załogi się skończył pewnie co było spowodowane złymi warunkami pogodowymi. Pisać możesz z pogoda nie wygrasz.
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2207 PostWysłany: 15 Cze 2021 16:36 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Andrea Rząsa napisał(a):
Być może ktoś z Was jest w tej sytuacji lub był:
Opóźniony lot Wizzair W61496 - Teneryfa TFS -> Warszawa z 08.06.2021 na 09.06.2021 o 22 godziny (chłopakom nie udało się wylądować na TFS więc polecieli na TFN). Mam jednak dowód na to, że dnia 08.06.2021 samolot przyleciał na TFS koło godziny 19, więc wylot tego samego dnia byłby możliwy.
Powodem były niesprzyjające warunki atmosferyczne, więc odmówiono mi odszkodowania.

Pytanie: czy warto próbować dalej, czy odpuścić?
Nie ukrywam, że skoro samolot pojawił się na lotnisku (co prawda z opóźnieniem), a inne loty z TFS się odbywały (w szczególności biorąc pod uwagę konkurencyjnego Ryanaira), to nie rozumiem co mają do tego warunki atmosferyczne.


Warto działać.

Ciężar dowodu spoczywa na przewoźniku, odstępy między lotami powinny być odpowiednie, czas pracy załogi nie stanowi nadzwyczajnej okoliczności. Jeśli byłby to czas to opóźnienie wyniosłoby 13 godzin, a nie 22 godziny.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Andrea Rząsa lubi ten post.
Andrea Rząsa uważa post za pomocny.
 
      
#2208 PostWysłany: 15 Cze 2021 17:04 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Andrea Rząsa napisał(a):
Być może ktoś z Was jest w tej sytuacji lub był:
Opóźniony lot Wizzair W61496 - Teneryfa TFS -> Warszawa z 08.06.2021 na 09.06.2021 o 22 godziny (chłopakom nie udało się wylądować na TFS więc polecieli na TFN). Mam jednak dowód na to, że dnia 08.06.2021 samolot przyleciał na TFS koło godziny 19, więc wylot tego samego dnia byłby możliwy.
Powodem były niesprzyjające warunki atmosferyczne, więc odmówiono mi odszkodowania.

Pytanie: czy warto próbować dalej, czy odpuścić?
Nie ukrywam, że skoro samolot pojawił się na lotnisku (co prawda z opóźnieniem), a inne loty z TFS się odbywały (w szczególności biorąc pod uwagę konkurencyjnego Ryanaira), to nie rozumiem co mają do tego warunki atmosferyczne.

@ansbach1 nie zapominaj też o ciszy nocnej w Warszawie Chopin i ogólnie logistyce

Ale też @Andrea Rząsa ma też on rację by walczyć z racji tego, że jest to Wizzair
Zdanie klucz:
Nakaz zapłaty – orzeczenie sądowe wydawane na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron wyłącznie na podstawie treści pozwu oraz załączonych do niego dokumentów

A jest o co, 400 euro osoba
Góra
 Profil Relacje PM off
Andrea Rząsa lubi ten post.
Andrea Rząsa uważa post za pomocny.
 
      
#2209 PostWysłany: 15 Cze 2021 20:25 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2333
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
oskiboski napisał(a):
Czas pracy załogi się skończył pewnie co było spowodowane złymi warunkami pogodowymi. Pisać możesz z pogoda nie wygrasz.


o, sancta simplicitas!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2210 PostWysłany: 06 Lip 2021 12:35 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 118
Loty: 64
Kilometry: 97 889
Od 4 dni próbuję złożyć wniosek o odszkodowanie z powodu overbookingu na stronie Wizzair. Za każdym razem dostaje identyczny błąd po dodaniu załącznika do formularza na stronie wizzair.com/claims. Próbowałem dodać ten załącznik z 3 komputerów (w tym jeden o innym adresie IP), z aplikacji mobilnej z telefonu (tutaj w ogóle po kliknięciu w "Przeglądaj" nie wyskakuje żadne okienko). Rozmiar pliku to 0,5MB. Próbowałem zmienić format z pdfa (który jest akceptowany przez Wizzair) na plik typu jpg, png (który jest również akceptowany przez Wizzair) i sytuacja jest dokładnie taka sama. Obok nie da się zaznaczyć rodzaju dokumentu (pole jest wyszarzone), a gdy próbuje użyć finalnego przycisku "Prześlij" również nie dzieje sie kompletnie nic. Poniżej przesyłam screenshot jak to wygląda:

Czy ktoś również w ostatnim czasie z Was miał podobny problem? Wiecie co może być przyczyną?

Załączniki:
Capture.PNG
Capture.PNG [ 28.52 KiB | Obejrzany 1069 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2211 PostWysłany: 06 Lip 2021 12:42 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Proponuję wysłać bez załącznika przez formularz reklamacyjny lub jak jest dedykowany, w opisie dodasz w skrócie to co tu.
Jak się odezwie osoba załatwiająca reklamację to napisze ze zwykłego adresu e-mail customer... @ i wtedy dodasz co będziesz chciał

A tak zmarnowałeś 4 dni, a licho wie kiedy się odezwą
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2212 PostWysłany: 06 Lip 2021 12:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 118
Loty: 64
Kilometry: 97 889
To też jest jakaś opcja (o ile zadziała, bo tego rozwiązania nie testowałem) tylko wtedy proces się może wydłużyć o kolejne max. 30 dni, bo mają 30 dni na odpowiedź. Odezwie się do mnie support o przesłanie skanu dokumentów po max 30 dniach, potem ja im to podeślę i znów pewnie mają 30 dni na kolejną odpowiedź więc się wydłuży w końcu do 2 miesięcy.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2213 PostWysłany: 10 Lip 2021 08:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 118
Loty: 64
Kilometry: 97 889
Jak coś to zostawię informacje dla potomnych:

Zalogowałem się na inne konto, tam była możliwość dodania załączników, przelogowałem się znów na swoje właściwe i już zadziałało normalnie.

---

Mam też pytanie odnośnie swojej sytuacji z września 2020 roku, lot Katowice -> Fuerteventura również liniami Wizzair. Dostaliśmy odwołanie lotu na 5h przed wylotem. Na infolinii z tego co pamiętam informowali nas, że to siła wyższa i lot musi zostać odwołany (z tego co pamiętam to nie było żadnego zakazu wjazdu do Hiszpanii i po prostu odwołali sobie lot), po odwołaniu przez nich jedyne co mogłem zrobić to wymienić ten lot na pieniądze na koncie Wizz, co uczyniłem.
Tutaj pojawia się pytanie, bo również będę dochodził swoich praw poprzez odszkodowanie. Czy myślicie, że będą kombinować, że to "siła wyższa" i nie podlega to odszkodowaniu? Jeśli tak będzie i nie będą chcieli wypłacić odszkodowania to co wtedy zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2214 PostWysłany: 10 Lip 2021 08:50 

Rejestracja: 20 Lut 2012
Posty: 5148
srebrny
Tak dokładnie będą kłamać i twierdzić ze odwołanie wynika z siły wyższej. (Cokolwiek to znaczy). W praktyce zostaje Ci pozew do sądu
Góra
 Profil Relacje PM off
kain uważa post za pomocny.
 
      
#2215 PostWysłany: 10 Lip 2021 09:04 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Pozew, na złożenie którego zostało @kain praktycznie 1,5 miesiąca.
A wypadałoby przed złożyć formalną reklamację do Wizz
Góra
 Profil Relacje PM off
kain uważa post za pomocny.
 
      
#2216 PostWysłany: 10 Lip 2021 09:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 118
Loty: 64
Kilometry: 97 889
Wiem również, że jest sporo ofert w sieci o dochodzenie odszkodowania lotniczego za pasażera (za jakąś prowizje).
Czy to w takim wypadku nie jest jakaś opcja? Chyba, że są w stanie zrobić dokładnie to samo co ja czyli złożyć wniosek o odszkodowanie i nic więcej to wtedy mija się to z celem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2217 PostWysłany: 10 Lip 2021 09:25 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4793
platynowy
Sam sobie odpowiedziałeś

Tyle, że najlepiej od razu przez ich formularz składaj reklamację, treść jak np przyszłe uzasadnienie pozwu
Mają 30 dni na odpowiedź, a nuż odbędzie się bez pozwu sądowego
Góra
 Profil Relacje PM off
kain uważa post za pomocny.
 
      
#2218 PostWysłany: 10 Lip 2021 10:13 

Rejestracja: 10 Wrz 2019
Posty: 511
niebieski
kain napisał(a):
Wiem również, że jest sporo ofert w sieci o dochodzenie odszkodowania lotniczego za pasażera (za jakąś prowizje).
Czy to w takim wypadku nie jest jakaś opcja? Chyba, że są w stanie zrobić dokładnie to samo co ja czyli złożyć wniosek o odszkodowanie i nic więcej to wtedy mija się to z celem.
Mnie Wizzair zbywał i odmawiał informacji oraz nie uznał reklamacji. Pośrednik wziął 35 % i trwało to rok, ale bez ryzykowania własnych pieniędzy coś jednak uzyskałem, a sam bym nie ugrał nic. Tak że zawsze lepiej wziąć pośrednika niż nie robić nic.
Góra
 Profil Relacje PM off
kain uważa post za pomocny.
 
      
#2219 PostWysłany: 10 Lip 2021 11:01 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Paź 2017
Posty: 118
Loty: 64
Kilometry: 97 889
Sytuacja jest taka, że dostałem to odwołanie na 5h przed wylotem, który miał odbyć się (KTW-FUE) 16:40 - 16.09.2020
Tutaj jest dla mnie jasne, że mogę ubiegać się o odszkodowanie z racji odwołania lotu.

Lot był kupiony w dwie strony, powrót miał być 23.09.2020 o godz. 21:50. (FUE-KTW)

Czy przysługuje mi prawo do odszkodowania za lot tylko w pierwszą stronę, czy mogę ubiegać się o odszkodowanie w jedną i drugą stronę?

@Tomasz101
Myślę, że zacznę tak jak sugerowali poprzednicy poprzez formularz Wizzaira, jeśli nic z tego nie wyniknie to wtedy będę myślał o pośredniku.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2220 PostWysłany: 10 Lip 2021 11:28 

Rejestracja: 13 Lis 2018
Posty: 2901
złoty
Jeśli nie odwołali lotu powrotnego to odszkodowanie za niego nie przysługuje, bo teoretycznie mogłeś skorzystać z lotu zastępczego abyś leciał tam.
Góra
 Profil Relacje PM off
kain uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3680 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group