Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Prawa pasażera - lot odwołany lub opóźniony: lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair: odszkodowanie-za-opozniony-lot-ryanair,15,68109

Jeśli Wizzair, w odpowiedzi na reklamację odmówił wypłaty odszkodowania lub nie udzielił odpowiedzi w terminie 30 dni od złożenia, a my uważamy, że odszkodowanie nam przysługuje mamy następujące opcje dalszej walki:
ADR - składamy wniosek, gdy lot jest z lub do Wielkiej Brytanii UK
Pozew sądowy - można występować samodzielnie lub przez pośredników specjalizujących się w walce o odszkodowania lotnicze

ULC - już dawno się tym nie zajmuje i nic nam nie pomoże.


Temat o pośrednikach: posrednicy-w-odszkodowaniach-za-loty-ceny-opinie,1498,134286&start=260


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 184  Następna
Autor Wiadomość
#2181 PostWysłany: 31 Sty 2021 18:45 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Patrycja007siu napisał(a):
Czy faktycznie przewoźnik może 'oszukać' i podać nam nieprawdziwą przyczynę odwołania lub błędnie sklasyfikowaną jako 'niezależna od przewoźnika'? Czy prócz zgłoszenia sprawy do ULC jest jeszcze jakiś organ, który mogłoby pomóc w przypadku ubiegania się o odszkodowanie z przyczyny odwołanego lotu na mniej niż 14 dni przed wylotem? (Koszt za bilety przewoźnik zwrócił.)

Pozdrawiam!

Zwykle przewoźnicy stosują taktykę przyczyn niezależnych i sporo oszczędzają bo tylko znikomy procent pasażerów dochodzi swoich praw na drodze sądowej.Taka ci pozostaje jeśli naprawdę chcesz coś zdziałać.ULC po zmianach niestety już nie jest skuteczne.
Góra
 Profil Relacje PM off
Patrycja007siu uważa post za pomocny.
 
      
Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN Odkryj Portugalię: Porto i Azory w jednej podróży z Wrocławia za 825 PLN
Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu Wycieczka do Tokio za 3943 PLN. Loty z dużym bagażem z Warszawy + 10 nocy w 4* hotelu
#2182 PostWysłany: 31 Sty 2021 19:59 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
@Patrycja007siu
Cytuj:
Sprawa została zgłoszona do ULC,

Po kiego diabła, nie szkoda Ci czasu i złudnych nadziei?
Cytuj:
jest jeszcze jakiś organ, który mogłoby pomóc w przypadku ubiegania się o odszkodowanie z przyczyny odwołanego lotu na mniej niż 14 dni przed wylotem?

Zgłoś się do pośrednika. Ich listę masz w odpowiednim wątku, wybierz najtańszego.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2183 PostWysłany: 31 Sty 2021 20:29 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Patrycja007siu napisał(a):
Dzień dobry,

odwołano mój lot z Wizzair: Wrocław (WRO) do Keflavik (KEF) wylot dnia 03/10/2020 o godzinie 16:55, numer lotu 1897, a jako przyczynę odwołania podano "niezależne od przewoźnika". Sprawa została zgłoszona do ULC, jednak mając na uwadze komunikat z ich strony ze mają masę zgłoszeń i braki kadrowe rozpatrywanie wniosków znacznie się przedłuży.

W dniu naszego odwołanego lotu inne loty z i do WRO czy KEF operowały, pandemia również nie była przyczyną, ponieważ w tym czasie granice oby Państw były otwarte. Czy faktycznie przewoźnik może 'oszukać' i podać nam nieprawdziwą przyczynę odwołania lub błędnie sklasyfikowaną jako 'niezależna od przewoźnika'? Czy prócz zgłoszenia sprawy do ULC jest jeszcze jakiś organ, który mogłoby pomóc w przypadku ubiegania się o odszkodowanie z przyczyny odwołanego lotu na mniej niż 14 dni przed wylotem? (Koszt za bilety przewoźnik zwrócił.)

Pozdrawiam!


Lot 3 października 2020 WRO-KEF? Wylądował wręcz punktualnie, chyba że FR24 ma błąd.

Załącznik:
kef.JPG
kef.JPG [ 38.6 KiB | Obejrzany 3389 razy ]
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2184 PostWysłany: 02 Lut 2021 19:30 

Rejestracja: 31 Sty 2021
Posty: 2
Cytuj:

Lot 3 października 2020 WRO-KEF? Wylądował wręcz punktualnie, chyba że FR24 ma błąd.

Załącznik:
kef.JPG


Być może błąd, bo lot na pewno był odwołany. Być może FR24 pokazuje lot na który przyleciał do KEF na pusto, aby zrobić inna trasę.
Niemniej, dziękuję za pomoc. Rozważę pozew sądowy, skontaktuję się ze znajomym adwokatem, czy sprawa warta zachodu.

A będąc w temacie ULC, bo nie wiem czemu tak się zmieniło, że nie są już w stanie pomóc? Jeszcze kilka lat temu, gdy pracowałam na lotnisku, bardzo często słyszałam od Pasażerów, że udało im się odzyskać odszkodowanie dzięki ULC, sami też często wspominaliśmy paxom o takiej ścieżce egzekwowania odszkodowań od przewoźników.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2185 PostWysłany: 02 Lut 2021 19:39 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Ponad rok temu powołano przy ULC rzecznika praw pasażerów,który jedynie wzywa obie strony do dobrowolnej negocjacji.Z reguły linie do tych negocjacji nie przystępują .
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2186 PostWysłany: 03 Lut 2021 13:26 

Rejestracja: 03 Maj 2014
Posty: 537
Loty: 199
Kilometry: 289 509
Ostrzeżenia: 1
niebieski
W moim przypadku W6 odwołał wszystkie loty jakie miałem zaplanowane na rok 2021. Wczoraj dostałem informację o kolejnej zmianie lotu. Ale ponieważ 5 innych lotów zostało odwołanych więc i przyjmę 120% refund za 6 lot. Mam teraz pytanie odnośnie FR. Jak wygladaja loty tą linią. Planuję leciec do LIS tą linia i nie chce otrzymac informacji o odwołaniu lotu. Lot planuję na 1 polowę wrzesnia. Nie wiem czy leciec linia TAP, LOT lub inna.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2187 PostWysłany: 03 Lut 2021 13:29 

Rejestracja: 17 Lis 2013
Posty: 182
Ani FR ani LO nie dają extra bonusu za zwrot jak ma Wizz. Nie wiem jak z TP.
Pomimo, że na zwrot hajsu na kartę czeka się długo, to koniec końców oddają co do złotówki.
Jeśli masz 20% extra więcej kasy na loty Wizzem, nie lepiej się nimi wybrać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2188 PostWysłany: 03 Lut 2021 13:32 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7785
złoty
Planować można wszystko,ale nikt poważny nie da ci gwarancji, że do połowy września nie będzie zmian czy odwołań bez względu na to jaką linię wybierzesz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2189 PostWysłany: 04 Lut 2021 21:49 

Rejestracja: 04 Lut 2021
Posty: 1
Witam wszystkich,
odgrzebuję sprawę opóźnionego lotu sprzed półtora roku. 29.07.2019 WAW-OTP W61583 opóźniony o 6:15.
Dzisiejsza odpowiedź Wizzaira na moją reklamację złożoną 01.02.2021 jest negatywna ("został opóźniony na skutek nadzwyczajnych okoliczności na które nie mieliśmy wpływu"). Zakładając, że nie chcę samodzielnie składać pozwu, czy jest sens przekazać teraz moje roszczenie firmie typu Aircashback lub Aircompensa? Czytałem nieco o orzecznictwie związanym z przedawnieniem takich spraw i o ile najpóźniejszy termin złożenia reklamacji do linii nie jest określony, to w przypadku postępowania sądowego sprawa przedawnia się w Polsce po roku od lotu. Czy w/w firmy składają pozwy do sądów rumuńskich lub węgierskich?
Poniżej link do rumuńskiego artykułu, który zachęca do wystąpienia w ciągu 3 lat o odszkodowania dot. wylistowanych lotów z lat 2018-2021. Wśród nich w kategorii 'Polska' na liście jest mój i tylko mój lot. Może to jakiś pewniak na odszkodowanie :shock:
https://banidincer.ro/ai-avut-zbor-anulat-sau-intarziat-cu-wizz-air-in-ultimii-3-ani-afla-aici-daca-poti-primi-400-euro/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2190 PostWysłany: 04 Lut 2021 22:15 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8552
złoty
Możesz już zapomnieć o sprawie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2191 PostWysłany: 05 Lut 2021 14:07 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 Gru 2012
Posty: 944
Loty: 178
Kilometry: 311 128
srebrny
Hose napisał(a):
@travellista
Jeśli decyzje włoskiego ENAC nie sa wiążące dla przewoźników (tego nie wiem) to nie ma sensu na nic czekać, Wizz to oleje.
Aby ew. iść do sądu potrzeba tylko odmowy przewoźnika, co już masz.


Właśnie wpadła przemiła niespodzianka od linii WizzAir (od Wizz Air Official Cases 9). Okazuje się, że (po mojej skardze do wloskiego urzędu ENAC) przewoźnik zmienił zdanie i prosi o dane bankowe do wykonania przelewu na kwotę 250 EUR :D Tym razem obyło się bez wizyty w sądzie.

La ringraziamo per aver contattato il Servizio Clienti Wizz Air.
Abbiamo ricevuto l'atto di citazione da parte dell'ENAC riguardo il reclamo del Sig. XXX; codice di prenotazione: XXX.
Dopo un'attenta investigazione del caso, volo W6 1432 della rotta BGY-WAW il 07 novembre del 2020, il Passeggero ha diritto ad un indennità di 250 € a norma del regolamento (CE) n. 261/2004 del Parlamento Europeo e del Consiglio.

To był rejs BGY-WAW odwołany przez WizzAir na 2 dni przed datą wylotu bez podania żadnej przyczyny, dział obsługi klienta stwierdził trzykrotnie, że odszkodowanie nie przysługuje.
_________________
Image
Travellista's Diary
Góra
 Profil Relacje PM off
Hose lubi ten post.
Hose uważa post za pomocny.
 
      
#2192 PostWysłany: 17 Mar 2021 00:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2012
Posty: 55
Cześć.

WIZZ zmusił mnie to anulowani rezerwacji co skutkuje zwrotem kasy i bonusem 20%- oficjalny komunikat email.

Całość kwoty za bilety zapłaciłem wykorzystując pkt nagromadzone za aktywne korzystanie z kredytówki raifaisena/bnp- stare dobre czasy ;)

Po anulowaniu lotów nie mogę doszukać się tego dodatkowego bonusa w wysokości 20% - logika podpowiada że te 20% to dostaja tylko ci użytkownicy którzy opłacili lot

pieniążkami ??

Proszę o odpowiedź bardziej doświadczonych podróżników ode mnie 8-)

Dziękuje
_________________
1908 ldz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2193 PostWysłany: 17 Mar 2021 00:41 
Król Ż
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Paź 2014
Posty: 6218
Loty: 474
Kilometry: 1 003 128
Ta pieniażkami nie punkcikami trzeba
_________________
Tolerancja kończy się tam, gdzie zaczynają się prawa człowieka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2194 PostWysłany: 17 Mar 2021 00:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Wrz 2011
Posty: 2689
HON fly4free
Graniczną datą zmiany sposobu naliczania punktów przy anulacji biletu był 30.06.2020.
Za rezerwacje przed tą datą otrzymywało się dodatkowe 20% w punktach.
Po tej dacie nie ma bonusu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2195 PostWysłany: 17 Mar 2021 01:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2012
Posty: 55
dziękuję 8-)
_________________
1908 ldz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2196 PostWysłany: 27 Mar 2021 16:52 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2329
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
giedoka napisał(a):
Hej,

widzę, że to chyba jakaś grubsza sprawa z tym prundem.... 29.09 miałem mieć lot Wizzem JMK - KTW. Lot miał być o godzinie 21:20. Przesunęli na następny dzień na 12:20. Powód? Awaria lampek na pasie lądowania. Także no 15h opóźnienia. Oczywiście ogarnęli nam hotel (trochę słabo, bo wylądowaliśmy w jakimś syfie w porównaniu do tego co mieliśmy, ale no lepsze to niż nic). Natomiast niestety tego czasu nikt mi nie odda.

Po powrocie mieliśmy dość znaną sytuacje - w KTW zaczepił nas pan z firmy DelayFix i zaproponował pomoc w odszkodowaniu (prowizja 25% normalnie i 40% sądowo). Ogólnie wiem, że działając na własną rękę nic nie zdziałam bo wina lotniska. W ostateczności dostanę jedynie jakieś nic nie warte vouchery. Wiem też, że te wszystkie firmy pomagające w dostaniu odszkodowania nie robią nic wiele więcej niż to co mogłaby zrobić dana osoba sama, ALE tu pojawia się hasło „pozew zbiorowy”. Przez to że znaleźli kilka osób potrzebujących pomocy, będzie możliwy pozew zbiorowy, który CHYBA da większą szanse na uzyskanie odszkodowania.

Moje pytanie jest takie: czy w takim wypadku lepiej skorzystać z ich pomocy czy olać to i dostać voucher na piwko, który nawet nie wiem czy wykorzystam kiedykolwiek? :p


Przysługuje odszkodowanie za odwołany lot Katowice-Mykonos-Katowice w dniu 29.09.2020
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 uważa post za pomocny.
 
      
#2197 PostWysłany: 09 Cze 2021 09:20 

Rejestracja: 04 Sty 2013
Posty: 59
Mam 11 dni do lotu i przesunęli nam lot Wrocław-Bari o 15h. W międzyczasie cena lotu na stronie Wizzair spadła o 100 zł/odcinek w stosunku do ceny jaką płaciliśmy. Przy 2 pasażerach daje nam to oszczędność 400 zł.

Chcemy teraz skorzystać z prawa do anulowania lotu (zwrot środków na konto, potem na rachunek bankowy) i kupić te same loty w nowej cenie. Czy Wizzair może się przyczepić, że nie odda środków za anulowany lot, skoro pasażer kupił zaraz dokładnie ten sam lot? (kupimy oczywiście przez drugie konto Wizzair, ale imiona i nazwiska pasażerów zostają te same).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2198 PostWysłany: 09 Cze 2021 11:33 
Moderator forum

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 1689
@rozek bez problemu możesz dokonać takiej rezerwacji, Wizzair nie będzie robić kłopotów.
_________________
Tu był link do flightradar
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2199 PostWysłany: 09 Cze 2021 11:48 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3400
srebrny
@rozek
Sprawdzone wielokrotnie obie wersje.
1. Można spokojnie kupować nową rezerwację z tego samego konta, wykorzystując środki Wizz z anulowanej przed chwilą starej rezerwacji (120% jeżeli płatność była kartą lub przelewem).
2. Można nawet dublować rezerwacje przed anulowaniem starej - to tak dla bezpieczeństwa, czy na pewno uda się kupić tańsze bilety przy większej grupie osób. W tym przypadku może tylko pojawić się komunikat przypominjący, że na te nazwiska jest już aktywna rezerwacja ale można to potwierdzić i rezerwacja spokojnie przechodzi do końca.


Ostatnio edytowany przez maczala1, 09 Cze 2021 12:00, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
rozek uważa post za pomocny.
 
      
#2200 PostWysłany: 09 Cze 2021 11:53 

Rejestracja: 16 Paź 2015
Posty: 4766
platynowy
@rozek co ma się nijak do istoty tego tematu czyli odszkodowania

Prawie Ci je tu wczoraj obiecano, a na 99,999999% zobaczysz je po wyłącznie batalii sądowej
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3666 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 184  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group